Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammasimplanteista kokemuksia?

Vierailija
12.01.2018 |

Minulle laitetaan kaksi implanttia, maanantaina on eka käynti eli ruuvit asennetaan leukaan.

Onko kellään kokemuksia hammasimplanteista?
Olisi kiva kuulla :)

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onnistuminen ei aina tapahdu..

Vierailija
42/116 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan tupakoinut vaikka implantti laitettu?Onko päässyt silti luutumaan vai onko hammas tulehtunut? Huolettaa kun miehelle laitetaan ja hän polttaa,että irtoaako heti kun en luota että hän pystyy olla polttamatta 🙈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla laitettiin reilu vuosi sitten. Varaudu sit aivan helvetilliseen kipuun käynnin jälkeen. Mulla kesti 24 h niin järkyttävä kipu ruuvien laiton jälkeen (2 vierekkäistä hammasta), että menee heittämällä top3:seen pahimmista kivuista, mitä olen koskaan kokenu. Eli pyydä vahvat särkylääkkeet (panacod ja burana600) reseptillä mukaan ja ota eka heti, kun alkaa puudutus lähtee. Mä otin niitä maksimimäärät, molempia ja laskin vain tunteja, milloin saa seuraavan satsin ottaa.

Mutta sitten noin 24 tunnin kuluttua kipu lähti eikä sen jälkeen ole ollu kipua.

Taitaa olla aika henkilökohtasta. Mulle määrättiin joku kipupilleri operointipäivälle. En kokenut juurikaan kipua sen jälkeen

Sama täällä. Suurin osa ei koe mitään sen ihmeempää kipua.

Riippuu pitkälti mitkä hampaat on kyseessä, Ala- ja yläleuassa on eroa. Vaikutusta on kuinka lähellä hermotus on. Pääsääntöisesti yläleuka on pahempi ja mitä lähempänä etuhampaita, niin sitä kipeämpi. Mulla on laitettu etuhampaat, jotka kyllä oli tosi kipeät. Eka päivä meni kylmäpussilla, kun kipulääkkeetkään ei auttaneet.. Luuta on siinä kohtaa vähän ja eniten hemmotettu kohta. Lisäksi minulla luuta oli ’sulanut’ ajan myötä, joten tilaa ei ollut yhtään ylimääräistä.

Mulla sama kokemus. Kylmäpussit ja kipulääkkeet oli tarpeen ekana päivänä. Myöhemmin minulle on laitettu myös yläposkihammas, jonka oletin olevan vähemmän kipeä, mutta olikin yhtä kipeä silloinkin.

Mutta implantteihin olen tyytyväinen. Aikaahan siinä meni kun ikenien piti ensiksi parantua ja sitten laitettiin ne implanttiruuvit ja taas piti parannella ennen kruunujen laittoa.

Hammashoidon tärkeyttä ei voi liikaa korostaa implanttien kanssa. Eli ne pitää putsata hyvin, erityisesti ienrajasta. Ja säännöllinen suuhygienistikäynti on tarpeen.

44/116 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin eilen keinojuuri eli implantti paikoilleen sedaatiossa (minulla on hyvin paha hammaslääkäri pelko ja siihen vielä yhdistettynä taustalla oleva paniikki-ahdistushäiriö). Tätä ennen olin n.6kk sitten saanut ikeneen keinojuurta jota laitettiin ennen implantin laittoa jotta implantti saataisiin hyvin luutumaan suuhun.

Tänä aamuna nyt (eli leikkauksen jälkeisenä päivänä) on hieman turvotusta. Särkyjä hieman johon otin särkylääkettä. Toivon, että 4 kuukauden päästä saan hampaan paikoilleen implanttiin ja pääsen proteesista vihdoin eroon.

Vierailija
45/116 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa harkita laittaako ollenkaan, jos on poskihampaista kysymys. Itse jätin laittamatta kaksi hammasta, kun pelotti epäonnistuminen ja rahanmenokin tuntui kohtuuttomalta. Olen aivan hyvin pärjännyt ilman hampaita, tulehdukset ovat loppuneet ja pidän nyt hyvää huolta niistä hampaista jotka ovat jäljellä.

Vierailija
46/116 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luutunut. Pyöri vaan. Oli tulehdus. Antibiootit.

Nyt takuukorjaus menossa. Toi en implantti o istui heti.

Vierailija
47/116 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa, eikä kipuja. Ollut nyt 5 vuotta.

Vierailija
48/116 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylhäälle taakse laitetut , kävi niin että ien alkoi vetäytymään ja tulehdus vain levisi vaikka mitä tehtiin

Nyt toinen poistettu ja toinen poistetaan. Välissä todella kalliita hoitoja parodontologilla.

Leikattu jo naamasta luutakin pois.

Ihan kamalaa ollut monta vuotta.

Kaikki rahat on hammaslääkärissä.

Ollut nyt jo monta vuotta.

Aina ne vaan ei onnistu.

Vaikka kuinka peset ja pidät huolta, niin osa niistä käyttäytyy näin.

Ylimääräinen n 15.000 mennyt hoitoihin.

Lopputuloksena kuitenkin kaikki revitään pois.

En tupakoi. Ja kun joku tuumasi että betadinella lähtee tulehdukset, niin 😂

On tärkeää myös se että kerrotaan mahdolliset komplikaatiot. Koska se on aina sitten pois omasta pussista..kukaan ei hoida takuuseen montaa vuotta, vaikka oireilu alkaa heti laitosta.

Vierailija
49/116 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on asennettu vuonna 2015. Naama oli turvoksissa laiton jälkeen, mitta burana + panadol -yhdistelmä ja jääpussit pitivät olotilan siedettävänä.

Asennus yms sujui ongelmitta. Puhdistan implantit päivittäin harjauksella ja Oral-Bn Super floss -langalla. On myös kuvattu monta kertaa ja ovat luutuneet hyvin.

Vierailija
50/116 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uusia kokemuksia tältä vuodelta? Itsellä etuhammas poistettu ja väliaikainen kuitusilta pitää kohta vaihtaa pysyvämpään ratkaisuun. Pääkaupunkiseudulla asun ja mielelläni ottaisin vastaan vinkkejä hyvästä hammaslääkäristä, joka tekee implantit laadukkaasti.

Vierailija
51/116 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ruuvi on asennettu ja odotetaan luutumista, saako jonkin väliaikaisen ”hampaan” siihen vai ollaanko pelkkä ruuvi suussa.. itselleni pitäisi eteen laittaa implantti niin tämä mietityttää….

Vierailija
52/116 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä olis nyt ajankohtainen. Toki kirpaisee laittaa 2000-3000 euroa yhteen hampaaseen, mutta jos asiaa miettii päivittäin, niin kait se on sen väärti. Jos pk-seudulta on suosituksia, niin otetaan vastaan.

Vierailija
53/116 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinojuuren asennusoperaatiossa puudutukset todella kivuliaita, ainakin itsellä.

Vierailija
54/116 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei sattunut yhtään jälkikäteen, mikä oli todella hämmentävää, kun siinä kuitenkin avattiin ien ja porattiin luuta. Vastaanotolla sain vissiin 600mg särkyläääkkeen, mutta puudutuksen loppumisen jälkeen en syönyt mitään lääkkeitä. Implantin laitto kaikkine käyntikertoineen oli huomattavasti mukavampi operaatio kuin se hampaanpoisto. Ja olen siis hammaslääkäripelkoinen. Tsemppiä!

Yläkulmahampaan tilalle tuli implantti. Luuhun tulevan titaaniosan asennus ei sattunut yhtään. Oli ensin hyvin puudutettu, kun porattiin, ja ei yllättäen särkenyt puudutteen tehon kadottuakaan. Olin täysin yllättänyt, kuinka kivuton juttu se oli. Hampaan poisto on paljon ikävämpi operaatio.

Titaaniosan laiton jälkeen otettiin mallinne hampaista jollain mössöllä, ja se oli vähän ikävä tunne, kun sitä mössöä pursusi suuhun. Lopulta nopea homma eikä sattunut, mutta vähän ikävän tuntuista.

Odoteltiin muutama kuukausi titaaniosan laiton jälkeen (tuli just kätevästi koronarajoitukset yms. joten tuo väli venähti kivasti) ja sitten se hammas siihen ruuvattiin kiinni. On toiminut hyvin, eikä erotu mitenkään muista hampaista.

Todella hyvä juttu!

Maksoi kyllä noin 2500e eli ei ole edullinen. Kulmahampaan puuttuminen kuitenkin oikeasti minua häiritsi, joten tuo on hyvä juttu.

Tuon laiton pystyy ilmeisesti ryssimään monin tavoin, joten kannattaa mennä kokeneelle lääkärille, joka asentaa noita rutiinina! Sen titaaniosan porauksen saa porattua leukaluusta läpi yms. yms..

Vierailija
55/116 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omin silmin nähtynä naisella oli Virossa laitettu etuhampaat niin ikenet oli vetäytynyt siten että se rautajuuri kaari näkyi ja tekohammas näytti kuin roikkuisi sen raudan päässä . Ruostunut rauta juuri . Vanhassa elohopeessa voi olla ruostunut ruuvi. Kun ihminen vanhenee ikenet vetäytyy ja kuivuu . Alkuun voi pitää irto tekohampaita että ikenet paranee ja vetäytyy sitten implantti vasta😎. Muovipaikat myös lohkeilee irtoilee on vaihdettava . Karkit rikkoo niin hampaita kuin paikkoja. Tekehampailla pitää syödä pehmeää ruokaa.

Vierailija
56/116 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Ruotsissa. Implantti i ei luutunut pyörii siellä. Ympäristö tulehtunut ja sain kovat antibiootit. Pian arvioidaan jatko. Jätetäänkö puhdistetaan kolo vai mitä

Onni että sait antibiootit kunnalliset ei kirjoita reseptejä outoja opetuksia niillä . Yksityiset kyllä kirjoittaa ja heti auttaa tulehduksiin samalla katoaa muutkin tulehdukset . Onni onkin hyvä lääkäri .

Vierailija
57/116 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parodonkiitti hammastahnat apteekki kirjoitti:

Omin silmin nähtynä naisella oli Virossa laitettu etuhampaat niin ikenet oli vetäytynyt siten että se rautajuuri kaari näkyi ja tekohammas näytti kuin roikkuisi sen raudan päässä . Ruostunut rauta juuri . Vanhassa elohopeessa voi olla ruostunut ruuvi. Kun ihminen vanhenee ikenet vetäytyy ja kuivuu . Alkuun voi pitää irto tekohampaita että ikenet paranee ja vetäytyy sitten implantti vasta😎. Muovipaikat myös lohkeilee irtoilee on vaihdettava . Karkit rikkoo niin hampaita kuin paikkoja. Tekehampailla pitää syödä pehmeää ruokaa.

Kyllä ne muovipaikat pysyy hyvin, jos ne laittava hammaslääkäri osaa hommansa. Itselläkin oli joskus ongelmia paikkojen pysymisen kanssa, kunnes siirryin 15 vuotta sitten nykyiselle hammaslääkärilleni. Ei irtoile paikat enää.

Parhain oli yksi hammas, joka katkesi käytännössä pois. Tämä taikuri juurihoiti tyngän, laittoi sinne jonkun lasikuitunastan vahvikkeeksi, ja teki muovista uuden hampaan tilalle. Hyvin on pysynyt jo vuosia. Minä oletin, että se on menetetty tapaus, mutta ei ollut.

Hammaslääkäreissä on eroa kuin yössä ja päivässä. Osa osaa hommansa ja käyttää hyviä materiaaleja, osa sitten ei..

Vierailija
58/116 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä niin vihamielistä ettei saa edes antibiootti reseptiä !!! Englannissa saa heti jos ikenet tulehtunut . Suomessa kuolee ikenien tulehdukseen sepsis sen takia kun nää ei kirjoita reseptiä.

Vierailija
59/116 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ulkomaille. Halvempaa ja voi olla ihan hyvää jälkeäkin. Mä kuulin yhdeltä tuttavalta, että epäili teinin hammas hoidettu huonosti ja sen takia joutui poistettavaksi. Kyseessä siis julkinen, missä reistaili jatkuvasti mm. röntgen koneet hammashoidossa.

Vierailija
60/116 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupungissa kirjoitti:

Mene ulkomaille. Halvempaa ja voi olla ihan hyvää jälkeäkin. Mä kuulin yhdeltä tuttavalta, että epäili teinin hammas hoidettu huonosti ja sen takia joutui poistettavaksi. Kyseessä siis julkinen, missä reistaili jatkuvasti mm. röntgen koneet hammashoidossa.

Siis nythän puhutaan oikeista hammaslääkäreistä eli yksityisestä puolesta. Julkisella puolella on tullut vastaan vain puoskareita. YTHS hammaslääkäri ihan oikeasti hoitona veti pois minulta yhden hampaan paikkaamisen sijaan 1990-luvulla. 1980-luvulla olen ainoan kerran elämässäni pyörtynyt kivusta Tesoman hammashoitolassa. Välttäkää julkista puolta kuin ruttoa, jos vaan voitte. Ero on oikeasti huikea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä