Hammasimplanteista kokemuksia?
Minulle laitetaan kaksi implanttia, maanantaina on eka käynti eli ruuvit asennetaan leukaan.
Onko kellään kokemuksia hammasimplanteista?
Olisi kiva kuulla :)
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa implanttia koska tupakoin. Yritän lopettaa, toistaiseksi huonolla menestyksellä. Valitettavasti oli juuri etuhammas joka jouduttiin poistamaan pieleen menneen juurihoidon seurauksena. Proteesilla mennään toistaiseksi, mutta se on todella epämukava ja rajoittaa syömistä.
Muilla kokemuksia proteeseista? Entä julkiselta puolelta saaduilsta implanteista? Tehdäänkö yksityisellä puolella implantteja tupakoitsijoille?
Lonkkanivelen leikkaukseen ei enää nykyisin pääse myöskään jos tupakoi tai käyttää nikotiinia. Julkisella siis.
Samoin hedelmättömyys hoitoja ei anneta tupakoitsijalle.
Testaavat nikotiinin verikokeilla, joten "huijatakkaan" ei voi.....
On se NIIN väärin!
Ei, vaan täysin oikein. Jos tupakoit, säästä rahaa, jos yksityisellä sitten ottaisivat sinut vastaan. Yhteiskunnan rahaa ei ole tuhlattavaksi, emmekö me siitä ole jo monta vuotta kuulleet?
Minulta ei tupakointiin
liittyviä kritiikkejä,
vaikka tottahan ne ovat.
Ei implantteja, ei omakoht.
tietoa asiasta. Ei myöskään
kellään läheiselläni. Kaikilla
on omat hyvät, terveet hampaat,
jopa pian 80 biologisella isälläni. E
Itselle laitettiin kolme implanttia ja yksi silta muutama kuukausi sitten. Oli erittäin ammattimaista toimintaa ja joka käynnillä otettiin röntgenkuvat ja tarkistettiin purenta ym. Reilun vuoden prosessi kaikkiaan hampaiden poistosta lähtien. Implanttien laiton jälkeen yhtä hammasta särki hieman. Kahden viikon jälkeen tarkistuskäynnillä se otettiin irti ja puhdistettiin sinne päässyt ruuan palanen ja särky loppui samantien. Muuten kaikki meni kuin elokuvissa. Hinta oli kova (n. 15ke) mutta suosittelen silti suomalaista ammattimiestä enkä halpaa liukuhihnatyötä ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla laitettiin reilu vuosi sitten. Varaudu sit aivan helvetilliseen kipuun käynnin jälkeen. Mulla kesti 24 h niin järkyttävä kipu ruuvien laiton jälkeen (2 vierekkäistä hammasta), että menee heittämällä top3:seen pahimmista kivuista, mitä olen koskaan kokenu. Eli pyydä vahvat särkylääkkeet (panacod ja burana600) reseptillä mukaan ja ota eka heti, kun alkaa puudutus lähtee. Mä otin niitä maksimimäärät, molempia ja laskin vain tunteja, milloin saa seuraavan satsin ottaa.
Mutta sitten noin 24 tunnin kuluttua kipu lähti eikä sen jälkeen ole ollu kipua.
Täh? Minulla on kolme implanttia enkä ole koskaan tarvinnut särkylääkkeitä. Onko sinulla jotenkin alhainen kipukynnys?
Minulle laitettiin implantti reilu 15 vuotta sitten. Tekijä oli huono , jota en voinut tietää ennen kuin implantti oli jo laitettu. Hammaslääkärini suositteli häntä.
Nyt ruuvin kierteet ovat näkyvissä. Näillä mennään. Pitää puhdistaa paljon. En tiedä miten tulee päättymään.