Hammasimplanteista kokemuksia?
Minulle laitetaan kaksi implanttia, maanantaina on eka käynti eli ruuvit asennetaan leukaan.
Onko kellään kokemuksia hammasimplanteista?
Olisi kiva kuulla :)
Kommentit (116)
Täällä yksi tupakoiva implantin omistaja.
Tosi vähän poltan kylläkin. Ei vaikuttanut implantin laittamiseen yksityisellä. Sanoivat kyllä että vaikuttaa parantumiseen jne.. mutta kaikki on mennyt niinkuin pitääkin.
Aina kannattaa tietenkin lopettaa jos voi.
Itselläni on ollut semmoinen vaiva kun olen neuroottisesti puhdistanut hammasvälejä ja ien rajaa niin että olen saanut ne kipeäksi! mutta se ei siis johdu implantista vaan ihan omasta toiminnastani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa implanttia koska tupakoin. Yritän lopettaa, toistaiseksi huonolla menestyksellä. Valitettavasti oli juuri etuhammas joka jouduttiin poistamaan pieleen menneen juurihoidon seurauksena. Proteesilla mennään toistaiseksi, mutta se on todella epämukava ja rajoittaa syömistä.
Muilla kokemuksia proteeseista? Entä julkiselta puolelta saaduilsta implanteista? Tehdäänkö yksityisellä puolella implantteja tupakoitsijoille?
Lonkkanivelen leikkaukseen ei enää nykyisin pääse myöskään jos tupakoi tai käyttää nikotiinia. Julkisella siis.
Samoin hedelmättömyys hoitoja ei anneta tupakoitsijalle.
Testaavat nikotiinin verikokeilla, joten "huijatakkaan" ei voi.....
On se NIIN väärin!
Ei, vaan täysin oikein. Jos tupakoit, säästä rahaa, jos yksityisellä sitten ottaisivat sinut vastaan. Yhteiskunnan rahaa ei ole tuhlattavaksi, emmekö me siitä ole jo monta vuotta kuulleet?
Kaikkien hyväksymät ja julkisesti käytössä olleet amalgaamipaikat otettiin vuosikymmenten käytön jälkeen pois käytöstä. Elohopean vaaroja ei osattu edes kuvitella vielä 1960-1970 luvulla.
Suuhun ei kannata laittaa "uusiovierasmateriaaleja", jotka mahdollisesti todetaan tulevaisuudessa haitallisiksi.
Historiasta voi ottaa opikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sinun ongelmasi, mitä sinä teet ja olet tekemättä. Fobioistasi päätellen jopa hengittäminen on mielestäsi sinulle liian vaarallista.
Kuitenkaan et voi kieltää toisia tekemästä kuten he haluavat. Eli toivottavasti kaikki tätä ketjua lukevat jättävät huomiotta elämänpelkoisen ihmisen katkeran tilityksen ja päättävät itse omasta suustaan.
Suvaitsematon kokoomuslainen kommentti...
Selkeästi ymmärtämättömän ihmisen tilitys. Akateemiset osaavat ajatella laveammin.
Järki-ihmisen järkikommentti se on. Ja foliohattuja on ihan kaikissa luokissa, myös akateemisissa pääkopissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa implanttia koska tupakoin. Yritän lopettaa, toistaiseksi huonolla menestyksellä. Valitettavasti oli juuri etuhammas joka jouduttiin poistamaan pieleen menneen juurihoidon seurauksena. Proteesilla mennään toistaiseksi, mutta se on todella epämukava ja rajoittaa syömistä.
Muilla kokemuksia proteeseista? Entä julkiselta puolelta saaduilsta implanteista? Tehdäänkö yksityisellä puolella implantteja tupakoitsijoille?
Lonkkanivelen leikkaukseen ei enää nykyisin pääse myöskään jos tupakoi tai käyttää nikotiinia. Julkisella siis.
Samoin hedelmättömyys hoitoja ei anneta tupakoitsijalle.
Testaavat nikotiinin verikokeilla, joten "huijatakkaan" ei voi.....
On se NIIN väärin!
Ei, vaan täysin oikein. Jos tupakoit, säästä rahaa, jos yksityisellä sitten ottais
Miten tupakoitsija on huonompi äiti kuin ei tupakoitsija? Eikö yhteiskunnan ongelma ole se, että vauvoja syntyy liian vähän?
Elohopea veressä aiheuttaa mm. Muistisairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sinun ongelmasi, mitä sinä teet ja olet tekemättä. Fobioistasi päätellen jopa hengittäminen on mielestäsi sinulle liian vaarallista.
Kuitenkaan et voi kieltää toisia tekemästä kuten he haluavat. Eli toivottavasti kaikki tätä ketjua lukevat jättävät huomiotta elämänpelkoisen ihmisen katkeran tilityksen ja päättävät itse omasta suustaan.
Narsistinen kommentti sinulta besserwisser. Ihan hyviä näkökulmia kaikilla kirjoittajilla on ketjussa ollut. Siedäppä nyt muiden näkökulmia vaan. Se on monipuolisuutta tarkastella asiaa eri näkökulmista.
Kuules nyt, minä en arvosta foliohattuja. Jos sinä sen teet, be my guest. Minua sinun on turha yrittää komennella, sinulla ei ole siihen auktoriteettia.
Siedäpä se näkökulma.
&nbs
Palstan narsistinen boldari taas liikkeellä. Narsisti korostaa omia sanomisiaan. Ja on omasta mielestään aina oikeassa ja suuttuu jos muut ovat erimieltä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien hyväksymät ja julkisesti käytössä olleet amalgaamipaikat otettiin vuosikymmenten käytön jälkeen pois käytöstä. Elohopean vaaroja ei osattu edes kuvitella vielä 1960-1970 luvulla.
Suuhun ei kannata laittaa "uusiovierasmateriaaleja", jotka mahdollisesti todetaan tulevaisuudessa haitallisiksi.
Historiasta voi ottaa opikseen.
Entäs hampaiden oikominen? Olet tietysti sitäkin vastaan, eikö? Suuhun pistetään metallia olemaan!
Kumpi on parempi äiti, tupakoitsija vai ei-tupakoitsija? Mietitäänpä. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Implanteissa ei ole maailmassa vuosikymmenten kokemuksia ja kaupalliset materiaalitoimittajat vaihtuvat alalla. Mielestäni eivät ole turvallisia laittaa suuhun.
Tekijät poistettujen hampaiden kohdilla ovat turvallisempi vaihtoehto pitkällä tähtäimellä.
Tuota, kämppäkaverini, joka valmistui hammashoitajaksi (silloinen nimike) vuonna 1988, 37 vuotta sitten, teki lopputyönsä aiheesta hammasimplantit. Muistan sen, koska sain toimia työn oikolukijana, koska minulla olivat äidinkielen säännöt paremmin hallussa kuin hänellä.
Ja tosiaan, oma implanttini on nyt kolme vuotta ollut, ei mitään vaikeuksia.
Ei taida enää samat valmistajat valmistaa noita kuin 37 vuotta sitten.
Ihan kaikki on todettu myöhemmin syöpää aiheuttaviksi tai muuten vaan terveydelle vaaral
Noinhan se on kyllä mennyt. Jälkeenpäin todettu terveydelliset haitat, kun kokemusta ja tietoa on lisääntynyt.
Ehkä sellainen ekoilu on turvallisin tapa elää.
Narsistinen boldari? Täytyy olla akateeminen, että tuon ymmärtää. 🤔
Eli kerropa meille vähempiarvoisille!
Boldiksen ymmärtäisin, boldis on Kauniiden ja rohkeiden lyhenne, mutta boldari on vieras sana. En osaa keksiä alkuperäistä sanaa, mistä se on viännetty suameks.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä lastensuojelu osaisi vastata tuohon. Voisi verrata niiden asiakasrekisterejä tupakointiin ja tehdä vaikka väitöskirjan asiasta!
Vierailija kirjoitti:
Narsistinen boldari? Täytyy olla akateeminen, että tuon ymmärtää. 🤔
Eli kerropa meille vähempiarvoisille!
Boldiksen ymmärtäisin, boldis on Kauniiden ja rohkeiden lyhenne, mutta boldari on vieras sana. En osaa keksiä alkuperäistä sanaa, mistä se on viännetty suameks.
Savon murteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä lastensuojelu osaisi vastata tuohon. Voisi verrata niiden asiakasrekisterejä tupakointiin ja tehdä vaikka väitöskirjan asiasta!
Pikkulapsi ei osaa vastata, mutta meillä aikuisilla on jo iän tuomaa kokemusta antaa vastaus kysymykseen. Ei-tupakoiva äiti on parempi lapselle niin tämän ollessa kohdussa kuin sitten kohdusta ulos putkahdettuaankin.
Vielä odotan vastausta hampaiden oikomisesta tekemääni kysymykseen... Vai menikö kyseinen pikkulapsi jo päiväunille tutimaan?
Kuules nyt, minä en arvosta foliohattuja. Jos sinä sen teet, be my guest. Minua sinun on turha yrittää komennella, sinulla ei ole siihen auktoriteettia.
Siedäpä se näkökulma.