Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä aktiivimallia! Miksi työtöntä pitäisi rangaista siitä, että hänellä ei ole töitä? Sana 'työtön' tarkoittaa sitä, ettei ole töitä...

Vierailija
12.12.2017 |

En siis ymmärrä tätä eduskunnan eilen käsittelyssään hyväksymää aktiivimallia lainkaan. Siinä siis rangaistaan työtöntä työttömyyskorvausta alentamalla, jos ei ole tehnyt tarpeeksi töitä työttömyysajalla (???) tai osallistunut esim. kursseille. Vapaaehtoistyötä tai vaikka tieteellisen artikkelin kirjoittamista ilman palkkaa ei tietenkään lasketa mukaan.

Minä kun olen tähän saakka kuvitellut, että jo se, ettei saa käydä töissä eikä saa palkkaa, on ihan riittävän suuri rangaistus työttömälle siitä, ettei tällä ole töitä. Ja jos olisi töitä, niin työtön ei olisi työtön.

Ihan oikeasti aivot nyrjähtää tästä aktiivimallista.

Kommentit (600)

Vierailija
281/600 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ollut vastaan niitä työkokeiluja ja tukitöitä työttömille, niidenkin sijaan voitais palkata työntekijä, eikä niin että joku tekeesen työn työkkärin pakottamana ilmaiseksi.

Muakin on karenssin uhalla niihin patisteltu, mut oon mieluummin ottanut sen karenssin kun annan työpanokseni ilmaiseksi.

Suurimman osan oon tehnyt pätkätöitä ja töissä siis oon ollut melkein 20v eri työnantajilla, mutta kun kerran taas jäin työttömäksi niin jo kuukauden päästä oltiin patistelemassa työkokeiluun.

Nyt oon taas ollut määräaikaisena pari vuotta, mut oikein pelottaa jos jää taas työttömäksi niin mitä kaikkea sitä joutuu tekemään työtyömyyskorvauksen saadakseen. Joskus se uusi työpaikka löytyy helposti ja joskus saa hakea pidemmän aikaa töitä ennenkun työllistyy.

Se oiskin helppoa jos työttömäksi jäätyään vaan vois mennä johonkin ja ilmoittaa että tuun teille töihin.

Mihin helvettiin 20-vuotta töitä tehny ihminen tarvitsee jotain vitun työkokeilua- tai harjoittelua?

NO EI YHTÄÄN MIHINKÄÄN. Työkkärin tehtäväkö on yritysten tukeminen? ilmaisen harjoittelijan pakottaminen yritykseen ilmaiseksi työvoimaksi karenssin uhalla.

Jaahas, voi vittu mitä paskaa taas!

Aivan sairas maa, mielisairaita päätöksiä.

Vierailija
282/600 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on hyvä sillä puheet jäävät näkyviin, niin jatkossa pitäisi tyhmemmällekkin selvitä ketkä huijaavat ja puhuvat paskaa.

Sipilän hallituksen tavoitteena on 72 prosentin työllisyysaste ja 110 000 uutta työpaikkaa tällä hallituskaudella. Kilpailukykysopimuksen arvioidaan tuovan 35 000–45 000 uutta työpaikkaa.

Sipilällä on prosessikaavio, jonka mukaan hallitus etenee.

– Jyrki Kataisen [kok.] kaudella menetettiin 100 000 työpaikkaa. Paavo Lipposen [sd.] sateenkaarihallitus lupasi puolittaa työttömyysasteen, muttei sekään tavoite toteutunut, Kaseva huomauttaa Uuden Suomen haastattelussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/600 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin viikonloppuna postissa ja jonot oli aivan järkyttävät. Tiskillä oli neljä asiakaspalvelupaikkaa mutta töissä oli ainoastaan kaksi ihmistä ja näistä toisen aika meni pakettien hyllyttämiseen. Tuollakin oli siis täyttämättä (ainakin) kolme työpaikkaa mutta silti aktiivimalli sanktioineen kohdistuu työnantajien sijaan työttömiin. 

Aika moinen puupää täytyy olla, että vuoden suurimman ruuhkan mukaan mitoittaa työpaikkojen täyttämisen. Koetapa perustaa oma firma ja tuolla periaatteella palkkaat ihmisiä. Aika lyhytikäiseksi firmasi jää...

Oletko sinä puupää koskaan kuullut sesonki/kausityöstä, joulu/kiireapulaisista tai edes määräaikaisista työsuhteista? Miksi se, että työnantaja ei palkkaa työntekijöitä on työttömien syytä? 

Työnantaja palkkaa työntekijän, kun se on tuottava. Ei muussa tapauksessa. Ei se tietenkään ole työttömän syy, eikä sitä kukaan ole väittänytkään. Sen sijaan jotkut ovat esittäneet kummallisen ajatuksen, että työnantajalla on jokin velvoite palkata ihmisiä, jotka eivät lisää tuottavuutta.

Tässä on nyt 16 sivua selitetty, että jokaiselle työttömälle löytyy työtä, kun vain viitsivät hakea. Kyllä siinä minusta aika tehokkaasti käännetään työttömyys työttömien syyksi. 

Kukaan ei ole sanonut, että työnantajalla on velvoite palkata ihmisiä, jotka eivät lisää tuottavuutta. Pointti on se, että ei voi sanoa, että kaikille riittää töitä, jos työntekijöitä ei kuitenkaan palkata. Eli se, joka näin väittää, on velvollinen myös näyttämään, missä se työ on. Siitä tässä nyt on kysymys. Jos hyväksytään se totuus, että työtä ei vain riitä kaikille, niin sitten on turha myöskään yrittää ratkaista ongelmaa patistamalla työttömiä töihin, vaan voidaan ihan hyvin nähdä asia yhteisenä ongelmana ja ratkaista asia siitä näkökulmasta, mistä niitä työpaikkoja voitaisiin luoda. 

Pointti onkin, että työttömyytemme ei ole siinä mitassa etteikö jokaiselle työkuntoiselle työttömälle löytyisi töitä piilotyöpaikoista tai ulkomailta.

Sellaista "totuutta" en hyväksy, että työpaikkoja ei ole riittävästi kun piilotyöpaikkojakin on yli 300 000.

Voit luoda yhden työpaikan ihan itse ja heti rupeamalla yrittäjäksi. Sen jälkeen voikin pohtia kuinka monta työtöntä sinut saa velvoittaa sanktion uhalla työllistämään.  :-)

Tuo 300 000 piilotyöpaikkaa ei ole totuus. Se on harhainen luku millä mittarilla tahansa. Mutta tätä kapitalistien lukujärjestelmää taidetaankin mitata jollain öljytikulla.

Eipä näy sinulta parempaakaan lukua. Sinä olet sitä porukkaa, joka hokee lukua 30 000 vapaata työpaikkaa ja 600 000 työtöntä. Enemmän noissa luvuissa on harhaa.

Ei faktoja ihan vaan sinun vahvalla vakaumuksellasi kumota...

Kerro minulle kuka oikeasti olet.

:-)  Sinä tiedät minusta jo niin paljon kuin mitä sinun on tarpeenkin tietää.

Vierailija
284/600 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että hävettää välillä olla suomalainen! Mitä vinkumista. 

Minä maksan täällä Yhdysvaltojen osavaltiossa lähes samaa veroprosenttia mitä maksaisin Suomessakin. Mihin sitten verorahani menevät? Armeijalle suurin osa. Työttömät eivät niistä saa centtiäkään. Kyllä saatte olla iloisia että siellä lintukodossa on vielä todellakin hyvinvointiyhteiskunta verrattuna suurimpaan osaan maailman maista. Toki sosiaaliturva poistuu sieltäkin, koska se on utopistinen yhteiskuntamalli. Mutta nyt vielä saatte rahaa valtiolta, joten suoraan sanoen, olkaa kiitollisia.

Vierailija
285/600 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netti on hyvä sillä puheet jäävät näkyviin, niin jatkossa pitäisi tyhmemmällekkin selvitä ketkä huijaavat ja puhuvat paskaa.

Sipilän hallituksen tavoitteena on 72 prosentin työllisyysaste ja 110 000 uutta työpaikkaa tällä hallituskaudella. Kilpailukykysopimuksen arvioidaan tuovan 35 000–45 000 uutta työpaikkaa.

– Jyrki Kataisen [kok.] kaudella menetettiin 100 000 työpaikkaa. Paavo Lipposen [sd.] sateenkaarihallitus lupasi puolittaa työttömyysasteen, muttei sekään tavoite toteutunut, Kaseva huomauttaa Uuden Suomen haastattelussa.

Ensin menetetään työpaikkoja, vajetta yritetään paikata, ei onnistu.

Eli jatkuvasti työpaikat vähenee vuosi vuodelta......

"prosessikaavio", hah hah hah, huumorimies.

Vierailija
286/600 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

279, tämä piilotyöpaikoista ja siihen palkkaamisesta

Koska en tunne firmassa ketään, joka suosittelisi minua.

Minulla ei ole sukulaisia siellä töissä.

Kukaan sukulaisista ei omista tätä firmaa.

Olen sopimattoman ikäinen, yleensä liian vanha.

Minulla on jokin sairaus joka estää juuri siihen työhön pääsemisen.

Koska nämä piilotyöpaikat menevät juuri niin, että firman sisältä tai muusta sisäpiiriisitä se paikka täytetään.

Onko melko mahdotonta, oikeastaan lottovoitto, että ulkopuolinen tuntematon ihminen onnistuu juuri oikealla hetkellä auki olevaa piilopaikkaa kysymään.

Ja vaikka kysyykin, niin helpompaa firmalle on sanoa, että ei ole töitä tai paikka on täytetty.

Koska muita kysyjä on jo niin paljon jonossa asti, jo ennekuin tieto työpaikasta on tullut julki.

Tässä nyt joitakin...

Vierailija
287/600 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyseessä ole rangaistus. Sinun täytyy itse hankkia elantosi, se ei ole valtion tehtävä. Jos saat edes jotain tukea, olet etuoikeutettu ja sinun tulisi olla kiitollinen. Millä ihmeen perusteella sinun tulisi saada valtiolta rahaa elämiseesi? Ne rahat ovat aina pois joltakin. Esimerkiksi työssäkäyvältä yksinhuoltajalta. Ei ole mitään "valtion kassaa". Valittaisitko samalla tavalla, mikäli joutuisit käydä kyseisen yksinhuoltajan ovelle koputtamassa ja pyytämässä kyseisen summan? Kokisitko rahat saadessasi vääryyttä, kun sait vastikkeetonta lahjaa liian pienen summan?

Vielä tähän aiempaan kommenttiini pieni lisäys. Vielä 1950-luvulla työttömillä teetettiin työttömyystöitä (esimerkiksi teiden rakentamista), koska ihmiset ja työttömät itsekään eivät pitäneet vastikkeetonta tuloa itsestäänselvyytenä, toisin kuin nyt.

No yritä nyt perkele käsittää, että kaikki valtion puuttuminen markkinoihin on nykyään kommunismia. Ei täällä ole ollut mitään työllisyyspolitiikkaa vuosikymmeniin. Monetaristien ja uusliberaalien päästyä niskan päälle työttömyyden kasvu hyväksyttiin ja tietty osa ihmisistä syrjäytettiin. Nyt näiden ihmisten sitten pitäisikin vain kadota johonkin.

Tuo on väärä tulkinta siitä mitä oikeasti tapahtui. Meillä olisi ollut nykymittainen työttömyys jo 60-luvulla, ellei Ruotsi ym. olisi 50-luvun lopulta 80-luvun puoliväliin imenyt meiltä liikatyövoiman omille markkinoilleen. Sellaista määrää työllisyyspolitiikkaa ei olisi ollut olemassakaan, millä se työttömyys oltaisiin hoidetty kotimaisin voimin. Pelkästäänhän Ruotsiin muutti pitkälti yli 400 000 henkilöä.

Nykyäänkin siirtolaisuus olisi ratkaisu. Suomalaiset työttömät voisivat lähteä ulkomaille työnhakuun siinä missä kreikkalaisetkin, mutta meillä luodaan sosiaalpolitiikalla sellaiset olosuhteet että (vielä) ei ole pakko lähteä. Senkin aika kyllä vielä tulee.

Minulle ei tule varmaan koskaan selviämään motiivit sen kummallisen vimman takana jolla työttömiä ollaan usuttamassa pois omasta maastaan :D

Mitä ihmettä tässä yhteiskunnassa oikein tapahtuu? Mitä ihmeellistä pahaa suomalainen työtön on onnistunut tekemään kun hänet halutaan "hellävaraisesti ohjaten" pistää pois omasta maastaan, tuoden tilalle selkeästi halpatyövoimaa muualta? En ymmärrä.

Emme me muut halua eikä meillä ole varaa maksaa elämistänne. Se siinä "kummallisen vimman" takana on. Tämä nykytilannehan on täysin luonnoton poikkeus historiassa. Me sosiaaliturvalla keinotekoisesti pidämme liikaväestöä paikoillaan tilanteessa, jossa aina ennen liikaväestö olisi purkautunut muualle etsimään itselleen elantoa.

En minäkään mitään halpatyövoimaa tänne muualta tuottaisi, vaan suomalaisen työttömän asemassa vastuuttaisin ay-pomot tekemään töitä anteliaan palkkasummansa eteen ja pistämään halpatyön teettämisen kuriin.

Voi vittu lopeta nyt jo toi paskanjauhaminen. Kuka helvetti sut määräsi piällysmiäheksi määräilemään mihin muiden pitää OMASTA KOTIMAASTAAN muuttaa? Saatana se olet kohta sinä joka täältä lähdet jos ei ala pikkuhiljaa sävy muuttua.

Minähän olen lähtenytkin jo kolmesti ja palannut kolmesti. Sinä et ilmeisesti osannut sellaista mahdollisuutta edes kuvitellakaan  :-)

En mina tietenkään määrää ketään lähtemään, yhtään sen enempää kuin kukaan muukaan "määräsi" siirtolaisiksi lähtöä 50-80 -luvuilla. Olosuhteet silloin pakottivat ja siihen mennään taas uudestaan, kun varat loppuvat nykyisen historialliseti poikkeuksellisen sosiaaliturvan ylläpitämiseen.

Sillä väliin voit sinä mennä pistämään ay-pomot vähän tekemään töitä sen palkkansa eteen ja laittamaan halpatyövoiman maahantuonnille stopin.

Sulle ei nyt vaan näytä menevän jakeluun, että nykyään eletään eri maailmassa kuin sodan jälkeen 1900-luvulla ja advokoit sellaista yhteiskuntaa, jota yksinkertaisesti suurimman osan ei ole mitään järkeä kannattaa. Se ei ole turvallinen eikä se ole kestävä vaan se tulee lopulta vääjäämättä romahtamaan. Se että hoet täällä papukaijana, että meidän nyt vain täytyy tehdä kuten ylikansalliset korporaatiot vaativat ja niiden etu on muka jollain tavalla meidänkin etumme on paitsi vahingollista se myös todennäköisesti kaikuu pitkälti kuuroille korville. Ei ihmiset yksinkertaisesti jaksa enää kauaa kuunnella tuota matskua kun jokainen voi omin silmin omassa päivittäisessä elämässään havaita, että se ei pidä millään tavalla paikkaansa.

En mina ole lähtenyt ja palannut kolmea kertaa heti sodan jälkeen, vaan viimeisten 20 vuoden aikana. Jos mina pystyn sen tekemään, mikset sinä pysty? Oletko kouluttamaton tollero vai?

Jos ihmiset katsoisivat vaikkapa Kreikan suuntaan, niin he näkisivät että siirtolaiseksi lähteminen pitää paikkaansa kreikkalaisten omassa päivittäisessä elämässä. Mutta mitäpä tuolla, pian suomalaiset kyllä havainnoivat sen omassakin elämässään. Taas. Eikä siinä enää auta sönköttää eri maailmasta mitään, kun rahat taikaseinästä loppuvat.

Kun ihmiset katsovat Kreikan suuntaan, he näkevät pankkien ja suuryritysten/oligarkkien mielivallalle alistetun maan. Ja ymmärtävät kyllä, että se ei ole väistämätön tulevaisuus vaan sille on myös vaihtoehtoja kunhan kaltaisesi kusipäät raivataan tieltä pois.

Vierailija
288/600 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis ymmärrä tätä eduskunnan eilen käsittelyssään hyväksymää aktiivimallia lainkaan. Siinä siis rangaistaan työtöntä työttömyyskorvausta alentamalla, jos ei ole tehnyt tarpeeksi töitä työttömyysajalla (???) tai osallistunut esim. kursseille. Vapaaehtoistyötä tai vaikka tieteellisen artikkelin kirjoittamista ilman palkkaa ei tietenkään lasketa mukaan.

Minä kun olen tähän saakka kuvitellut, että jo se, ettei saa käydä töissä eikä saa palkkaa, on ihan riittävän suuri rangaistus työttömälle siitä, ettei tällä ole töitä. Ja jos olisi töitä, niin työtön ei olisi työtön.

Ihan oikeasti aivot nyrjähtää tästä aktiivimallista.

Herrat luulevat kaikkien työttömien olevan ansiosidonnaisilla.

Vierailija
289/600 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikilla näillä hallituksilla on yhteistä (työpaikkojen häviämisen lisäksi) se että siellä haukutaan urakalla työttömiä ja yritetään rakennella aina vain mielikuvituksellisempaa vihaliikehdintää ja ihmisjahtia heitä kansalaisia kohtaan.

Milloinkahan sinne saadaan hallitus, joka poikkeaisi edellisistä hallituksista tältä osin?

Veikkaan että saman hallituksen aikana alkaa työttömyys alenemaan ihan normaalia tietä markkinaehdoilla, toki samaan aikaan käy kaikkialla älytön urputus ja itku siitä kun osakkeenomistajille ja isopalkkaisille ei enää riitäkään samaan malliin tuottoa kuin nyt kun Suomelle otettavaa velkaa siirretään heidän taskuihinsa voittoina.

Vierailija
290/600 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo aktivointimalli on erittäin hyvä ajatus oikeaan suuntaan. 

Tuttavapiirissäni on useita henkilöitä, jotka eivät ole ottaneet työtä vastaan kun palkka olisi ollut vain vähän suurempi kuin mitä yhteiskunnalta saatavat tuet. Lisäksi tuttavapiirissäni on ihmisiä, joilla elämänhallinta on mennyt sekaisin kun on hävinnyt normaali arjen rytmi samalla kun työtkin.

Suomessa on töitä, mutta ei halukkuutta tehdä. Jotkut töistä ovat liian huonoja (joko palkataan tai maineeltaan), joten joillain on pokkaa maata kotonaan minun elättinä. 

Työttömyyden ei pidä olla pitkäkestoinen tila. Jos ei oman alan hommia riitä, niin mene koulutukseen tai ota paskempia hommia vastaan. Erikseen ovat sitten vammaiset, tai muuten sairaat mutta perusterveillä ihmisillä näin. 

Köyhät ja heikossa tilanteessa olevat tulevat kärsimään, mikäli taloutta ei saada kuntoon ja ihmisiä aktivoitua. 

Vierailija
291/600 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

279, tämä piilotyöpaikoista ja siihen palkkaamisesta

Koska en tunne firmassa ketään, joka suosittelisi minua.

Minulla ei ole sukulaisia siellä töissä.

Kukaan sukulaisista ei omista tätä firmaa.

Olen sopimattoman ikäinen, yleensä liian vanha.

Minulla on jokin sairaus joka estää juuri siihen työhön pääsemisen.

Koska nämä piilotyöpaikat menevät juuri niin, että firman sisältä tai muusta sisäpiiriisitä se paikka täytetään.

Onko melko mahdotonta, oikeastaan lottovoitto, että ulkopuolinen tuntematon ihminen onnistuu juuri oikealla hetkellä auki olevaa piilopaikkaa kysymään.

Ja vaikka kysyykin, niin helpompaa firmalle on sanoa, että ei ole töitä tai paikka on täytetty.

Koska muita kysyjä on jo niin paljon jonossa asti, jo ennekuin tieto työpaikasta on tullut julki.

Tässä nyt joitakin...

Jos sinulla on tuollainen lista syitä miksi nyt vaan et mitenkään voi, niin perustat sitten oman firmasi ja työllistät itsesi. Vai onko sinulla taas joku "hyvä" syy sille ettei se mitenkään vaan onnistu?

Vierailija
292/600 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan täällä Yhdysvaltojen osavaltiossa lähes samaa veroprosenttia mitä maksaisin Suomessakin. Mihin sitten verorahani menevät? Armeijalle suurin osa. Työttömät eivät niistä saa centtiäkään. Kyllä saatte olla iloisia että siellä lintukodossa on vielä todellakin hyvinvointiyhteiskunta verrattuna suurimpaan osaan maailman maista. Toki sosiaaliturva poistuu sieltäkin, koska se on utopistinen yhteiskuntamalli. Mutta nyt vielä saatte rahaa valtiolta, joten suoraan sanoen, olkaa kiitollisia.

Sosialiturvaa ei ole enää suomessa. Eli ihan samalla viivalla sen suhteen ollaan. Oletko Hu ora vai varas vai diileri toiselta ammatiltasi. Suomessa on korkeammat verot kuin usassa mutta sosialiturva samalla tasolla. Kohta huo raamme joulun kunniaksi yhdessä iloisina, kun se ei mielestäsi ole utopiaa. Valmiissa maailmassa parasta on se että voi kertoa muille, ettei mihinkään parempaa voi tähdätä kun se on utopiaa. Siiterasitko Trumppia tuossa kohtaa? Onnea vaan usalle sinusta.

Vierailija
293/600 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyseessä ole rangaistus. Sinun täytyy itse hankkia elantosi, se ei ole valtion tehtävä. Jos saat edes jotain tukea, olet etuoikeutettu ja sinun tulisi olla kiitollinen. Millä ihmeen perusteella sinun tulisi saada valtiolta rahaa elämiseesi? Ne rahat ovat aina pois joltakin. Esimerkiksi työssäkäyvältä yksinhuoltajalta. Ei ole mitään "valtion kassaa". Valittaisitko samalla tavalla, mikäli joutuisit käydä kyseisen yksinhuoltajan ovelle koputtamassa ja pyytämässä kyseisen summan? Kokisitko rahat saadessasi vääryyttä, kun sait vastikkeetonta lahjaa liian pienen summan?

Vielä tähän aiempaan kommenttiini pieni lisäys. Vielä 1950-luvulla työttömillä teetettiin työttömyystöitä (esimerkiksi teiden rakentamista), koska ihmiset ja työttömät itsekään eivät pitäneet vastikkeetonta tuloa itsestäänselvyytenä, toisin kuin nyt.

No yritä nyt perkele käsittää, että kaikki valtion puuttuminen markkinoihin on nykyään kommunismia. Ei täällä ole ollut mitään työllisyyspolitiikkaa vuosikymmeniin. Monetaristien ja uusliberaalien päästyä niskan päälle työttömyyden kasvu hyväksyttiin ja tietty osa ihmisistä syrjäytettiin. Nyt näiden ihmisten sitten pitäisikin vain kadota johonkin.

Tuo on väärä tulkinta siitä mitä oikeasti tapahtui. Meillä olisi ollut nykymittainen työttömyys jo 60-luvulla, ellei Ruotsi ym. olisi 50-luvun lopulta 80-luvun puoliväliin imenyt meiltä liikatyövoiman omille markkinoilleen. Sellaista määrää työllisyyspolitiikkaa ei olisi ollut olemassakaan, millä se työttömyys oltaisiin hoidetty kotimaisin voimin. Pelkästäänhän Ruotsiin muutti pitkälti yli 400 000 henkilöä.

Nykyäänkin siirtolaisuus olisi ratkaisu. Suomalaiset työttömät voisivat lähteä ulkomaille työnhakuun siinä missä kreikkalaisetkin, mutta meillä luodaan sosiaalpolitiikalla sellaiset olosuhteet että (vielä) ei ole pakko lähteä. Senkin aika kyllä vielä tulee.

Minulle ei tule varmaan koskaan selviämään motiivit sen kummallisen vimman takana jolla työttömiä ollaan usuttamassa pois omasta maastaan :D

Mitä ihmettä tässä yhteiskunnassa oikein tapahtuu? Mitä ihmeellistä pahaa suomalainen työtön on onnistunut tekemään kun hänet halutaan "hellävaraisesti ohjaten" pistää pois omasta maastaan, tuoden tilalle selkeästi halpatyövoimaa muualta? En ymmärrä.

Emme me muut halua eikä meillä ole varaa maksaa elämistänne. Se siinä "kummallisen vimman" takana on. Tämä nykytilannehan on täysin luonnoton poikkeus historiassa. Me sosiaaliturvalla keinotekoisesti pidämme liikaväestöä paikoillaan tilanteessa, jossa aina ennen liikaväestö olisi purkautunut muualle etsimään itselleen elantoa.

En minäkään mitään halpatyövoimaa tänne muualta tuottaisi, vaan suomalaisen työttömän asemassa vastuuttaisin ay-pomot tekemään töitä anteliaan palkkasummansa eteen ja pistämään halpatyön teettämisen kuriin.

Voi vittu lopeta nyt jo toi paskanjauhaminen. Kuka helvetti sut määräsi piällysmiäheksi määräilemään mihin muiden pitää OMASTA KOTIMAASTAAN muuttaa? Saatana se olet kohta sinä joka täältä lähdet jos ei ala pikkuhiljaa sävy muuttua.

Minähän olen lähtenytkin jo kolmesti ja palannut kolmesti. Sinä et ilmeisesti osannut sellaista mahdollisuutta edes kuvitellakaan  :-)

En mina tietenkään määrää ketään lähtemään, yhtään sen enempää kuin kukaan muukaan "määräsi" siirtolaisiksi lähtöä 50-80 -luvuilla. Olosuhteet silloin pakottivat ja siihen mennään taas uudestaan, kun varat loppuvat nykyisen historialliseti poikkeuksellisen sosiaaliturvan ylläpitämiseen.

Sillä väliin voit sinä mennä pistämään ay-pomot vähän tekemään töitä sen palkkansa eteen ja laittamaan halpatyövoiman maahantuonnille stopin.

Sulle ei nyt vaan näytä menevän jakeluun, että nykyään eletään eri maailmassa kuin sodan jälkeen 1900-luvulla ja advokoit sellaista yhteiskuntaa, jota yksinkertaisesti suurimman osan ei ole mitään järkeä kannattaa. Se ei ole turvallinen eikä se ole kestävä vaan se tulee lopulta vääjäämättä romahtamaan. Se että hoet täällä papukaijana, että meidän nyt vain täytyy tehdä kuten ylikansalliset korporaatiot vaativat ja niiden etu on muka jollain tavalla meidänkin etumme on paitsi vahingollista se myös todennäköisesti kaikuu pitkälti kuuroille korville. Ei ihmiset yksinkertaisesti jaksa enää kauaa kuunnella tuota matskua kun jokainen voi omin silmin omassa päivittäisessä elämässään havaita, että se ei pidä millään tavalla paikkaansa.

En mina ole lähtenyt ja palannut kolmea kertaa heti sodan jälkeen, vaan viimeisten 20 vuoden aikana. Jos mina pystyn sen tekemään, mikset sinä pysty? Oletko kouluttamaton tollero vai?

Jos ihmiset katsoisivat vaikkapa Kreikan suuntaan, niin he näkisivät että siirtolaiseksi lähteminen pitää paikkaansa kreikkalaisten omassa päivittäisessä elämässä. Mutta mitäpä tuolla, pian suomalaiset kyllä havainnoivat sen omassakin elämässään. Taas. Eikä siinä enää auta sönköttää eri maailmasta mitään, kun rahat taikaseinästä loppuvat.

Kun ihmiset katsovat Kreikan suuntaan, he näkevät pankkien ja suuryritysten/oligarkkien mielivallalle alistetun maan. Ja ymmärtävät kyllä, että se ei ole väistämätön tulevaisuus vaan sille on myös vaihtoehtoja kunhan kaltaisesi kusipäät raivataan tieltä pois.

Joo, voivat ihan rauhassa yrittää raivata keskiluokan pois, mutta kyllä siinä käy niin että itse raivaantuvat. Käy kuten 1918, enemmistö täällä kuitenkin on työllisiä. Ei siinä työttömillä oikein ole mitään saumaa, jos raivaamaan lähtevät. Eikä niin käynyt Kreikassakaan, eikä entisessä Itäblokissa, kun järjestelmä siellä romahti, joten en pidä mitenkään todennäköisenä että niin käy täälläkään. Kyllä meillä nuo kumoukselliset voimat ovat melkoisia tissiposkia. Eivät he mitään saa aikaiseksi.

Vierailija
294/600 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosialiturvaa ei ole enää suomessa. Eli ihan samalla viivalla sen suhteen ollaan. Oletko Hu ora vai varas vai diileri toiselta ammatiltasi. Suomessa on korkeammat verot kuin usassa mutta sosialiturva samalla tasolla. Kohta huo raamme joulun kunniaksi yhdessä iloisina, kun se ei mielestäsi ole utopiaa. Valmiissa maailmassa parasta on se että voi kertoa muille, ettei mihinkään parempaa voi tähdätä kun se on utopiaa. Siiterasitko Trumppia tuossa kohtaa? Onnea vaan usalle sinusta.

Just joo! Sosiaaliturvaa ei voi verratakaan Yhdysvaltojen ja Suomen välillä. Niinkuin sanoin minun verorahani menevät armeijalle, ei sosiaaliturvaan.

Vierailija
295/600 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun työtön tosiaan rinnastetaan rikolliseksi niin tässä voi hyvin mielin sen menentetyt osan hankkia rikollisin keinoin noin niinkun moraalisesti ajatellen

Vierailija
296/600 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, voivat ihan rauhassa yrittää raivata keskiluokan pois, mutta kyllä siinä käy niin että itse raivaantuvat. Käy kuten 1918, enemmistö täällä kuitenkin on työllisiä. Ei siinä työttömillä oikein ole mitään saumaa, jos raivaamaan lähtevät. Eikä niin käynyt Kreikassakaan, eikä entisessä Itäblokissa, kun järjestelmä siellä romahti, joten en pidä mitenkään todennäköisenä että niin käy täälläkään. Kyllä meillä nuo kumoukselliset voimat ovat melkoisia tissiposkia. Eivät he mitään saa aikaiseksi.

Voi jestas sun kanssa, sitä keskiluokkaahan tässä nimenomaan omistaja on raivaamassa. Odota vaan, seuraava romahdus kun tulee niin siinä alkaa jopa Vastarintaliikekin taas houkutella pikkuisen enemmän porukkaa ja ne raivaavat kyllä mielellään sinut. Mutta sitähän sinä näköjään tänne haluat.

Vierailija
297/600 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sellaiset voivat lähteä ulkomaille töihin, jotka eivät ole edes kykeneviä töihin mitenkään, tuohan on aivan absurdi ajatus. Kun eikös teillä "viisailla" ollut ajatus että työttömät ovat yksi homogeeninen ryhmä, jotka ovat sohvalla makaavia työkyvyttömiä.

Voisitko nyt "hieman" selkeyttää ajatustasi?

Kyllä jokainen ihminen, siis aivan jokainen ihminen, on kykeneväinen edes johonkin työhön, vaikka olisi mikä masennus tai sairaus tai muu kehitysvamma.

Vierailija
298/600 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo aktivointimalli on erittäin hyvä ajatus oikeaan suuntaan. 

Tuttavapiirissäni on useita henkilöitä, jotka eivät ole ottaneet työtä vastaan kun palkka olisi ollut vain vähän suurempi kuin mitä yhteiskunnalta saatavat tuet. Lisäksi tuttavapiirissäni on ihmisiä, joilla elämänhallinta on mennyt sekaisin kun on hävinnyt normaali arjen rytmi samalla kun työtkin.

Suomessa on töitä, mutta ei halukkuutta tehdä. Jotkut töistä ovat liian huonoja (joko palkataan tai maineeltaan), joten joillain on pokkaa maata kotonaan minun elättinä. 

Työttömyyden ei pidä olla pitkäkestoinen tila. Jos ei oman alan hommia riitä, niin mene koulutukseen tai ota paskempia hommia vastaan. Erikseen ovat sitten vammaiset, tai muuten sairaat mutta perusterveillä ihmisillä näin. 

Köyhät ja heikossa tilanteessa olevat tulevat kärsimään, mikäli taloutta ei saada kuntoon ja ihmisiä aktivoitua. 

Kiitos panoksestasi ilmaiseen työhön, toivotamme parempaa onnea ensikerralla arpa ei osunut kohdallesi, jaettavaa ei ole poistukaa on vastaus. Meidän olisi saatava paremmin talouspolitiikkaa ymmärtävä hallitus joka ymmärtäisi miksi hyvinvointi luo työtä ja kurjuus rikollisuutta. Tämä hallitus kuten edellinenkin on suohon ajajia, joiden taidot valtion talous asioissa taysin olemattomat. Omissa bisneksissään varmasti pärjäävät, mutta valtion talous on heille täysin vieras käsite.

Vierailija
299/600 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo! Sosiaaliturvaa ei voi verratakaan Yhdysvaltojen ja Suomen välillä. Niinkuin sanoin minun verorahani menevät armeijalle, ei sosiaaliturvaan.

Bye bye baby älä hu oraa liikaa ettet väsy.

Vierailija
300/600 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne rahat Suomessakaan mene sosiaaliturvaan, kun Suomessa on korkeat verot mutta ei sosialiturvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän