Siis v***u tätä kesää, surkein ikinä
Kuinkahan monta 26- > asteista päivää ollut tänä kesänä? Niinpä.
Entä kuinka monta alle 20 asteista päivää ollut. Aika hiton monta. Kaikki uimavedet on jääkylmiä. Koko viikko taas näyttää kylmää ja sateita, kuten koko seuraava 2vkon sää.
En muista olleeni näin paljon sisällä kesän aikana. Kuten taas seuraavat 9kk...
Kommentit (79)
20 +- 2 astetta on paras. Ei helteellä jaksa tehdä mitään. Erinomaiset säät ovat olleet, tulee 10-15 tuhatta askelta kuin huomaamatta.
Jep. Ei voi olla shortseilla ja tpaidalla
Meillä on +19 astetta, eli ihan hiton hyvä ilma.
Tosi hienoa. Fillaroimaan vai salille, hmm. No molemmat käy hyvin.
Ihan hyvä vaan ettei ole liian kuuma.
Nyt on ihan paras kesä! En ole varmaan ikinä päässyt näin paljon pyöräilemään ja juoksemaan kuin tänä kesänä. En pysty helteellä tekemään muuta kuin istumaan tuskaisena varjossa, mikä on hirveetä ajanhukkaa ja kunto rapistuu.
Töissäkin on ollut inhimilliset olosuhteet ja vissy-/elektrolyyttijuomakulut ovat pysyneet kohtuullisina.
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli ainakin tukalan kuumaa Kotkan meripäivillä. Onkohan Hamina Tattoossa yhtä hikistä ensi viikolla. 🥵
Liikun helteillä paljon enemmän kuin näillä keleillä. Helteillä tekee mieli ulos, lenkkeilemään, uimaan, pyöräilemään. Näillä keleillä ei tee mieli ulos, koska ulkona on liian kylmä. Kova tuuli aiheuttaa lisäksi sen, että edes kerrospukeutuminen ei auta, kylmyys tunkee läpi joka tapauksessa. En ole koskaan ymmärtänyt henkilökohtaisella tasolla väitettä siitä, ettei helteellä jaksa urheilla. Yleisellä tasolla ymmärrän, että ihmiset ovat erilaisia, mutta en ole itse kokenut sellaista, etten jaksaisi helteellä tehdä mitään. Olen käynyt juoksemassa ja muutoin hikiliikkumassa ulkona helteelläkin eikä se ole koskaan tuntunut tukalalta. Päin vastoin, kun on hikoillut oikein kunnolla, niin urheilun jälkeen tulee kylmä vaikka olisikin helle.
Ap taitaa olla todella nuori. Ikinä on melko pitkä aika. Siinä 11500 vuotta sitten kesät olivat oikeasti kylmiä, päästiinköhän edes plusasteiden puolelle? 😂
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei voi hankkia melanoomaa.
Eilenkin oli aivan ihana ilta, tosi lämminkin. Hiki tuli koiralenkillä, kun otin pitkähihaisen. Riisuinkin sen sitten äkkiä ja nautin. Monena päivänä on ollut niin että aamulla on pilvistä mutta illaksi selkiää. Kokonaisuutena on minusta ollut oikein hyvä kesä.
No yö- ja aamulämpötilat on kyllä olleet surkeita, kun vain kymmentä astetta näyttää mittari liki joka aamu. Muuten on minusta oikein perinteinen suomalainen kesä ollut ja sen takia olen jotenkin erityisesti nauttinut, koska viime vuosina on ollut aika paljon helleasteita, jotka ovat täysin poikkeuksellisia olleet Suomessa.
Eilen oli liki täyspilvistä, mutta oli silti lämmin. Hyvin suomalainen kesäpäivä. Ainakin meidän kaupungissa asukkaat ja turistit tuntuivat viihtyvän hyvin niissä keleissä.
Oli Suomen etelä- ja länsiosissa 1–3 C tavanomaista 1991–2020 vertailukautta lämpimämpi. Pohjois-Suomessa kesäkuu oli tavanomaisen lämpöinen.
Eli sun mutusi on ihan pyllystä.
Vierailija kirjoitti:
20 +- 2 astetta on paras. Ei helteellä jaksa tehdä mitään. Erinomaiset säät ovat olleet, tulee 10-15 tuhatta askelta kuin huomaamatta.
Joo mutta Helsingissä ei ole edes sitä 20 astetta. Viime tiistai oli 14 astetta.
Eilen oli lehtiartikkeli, että Itä-Suomessa on ollut lämmintä, mutta Helsingissä kesä on ollut 10 astetta tavanomaista kylmempi.
Helteellä on kivempi olla ulkona. En tiedä mikä siinä on että mieli on ihan matala näillä ilmoilla
Sää on mikä se on. Faktoja vastaan ei ole mielekästä taistella.
Just sopiva kesä. Pitkät helleputket ovat vahingollisia metsän eläimille, kasveille ja ihmisille.
Kukaan ei pakota olemaan sisällä. Itse olen ollut ulkona joka päivä. En kaipaa yli 26 asteen päiviä. On kivempi harrastaa liikuntaa kun ei ole kuuma.