Olen erittäin älykäs, mutta en matemaattisesti. Onko tämä otettu huomioon älykkyystesteissä?
Ei ole. Lähes kaikki älykkyystestit mittaavat matemaattista lahjakkuutta. Joten haistakaapa pitkä paska.
Kommentit (70)
Älykkyys on nimenomaan matemaattista hahmottamista.
Mä taas olen kova panemaan. Ei ollu nussittavia Mensassa. Olen pettynyt.
Sama. Minulla on dyskalkulia, eli kun näenkin numeroita, alan pelätä. Suurin osa älykkyystesteistä alkaa heti kärkeen numeroiden pyörittelyillä, mikä numero tulee seuraavaksi jne. Otan ja lähden pois.
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä. Se on vain yksi älykkyyden muoto.
Selvitäpä itsellesi mikä on Dunning-Kruger -ilmiö.
Olet huono ongelmanratkaisussa. Et ole älykäs.
Miksi tyhmillä on aina kauhea tarve todistella älykkyyttään? Älykkäät eivät yleensä toimi siten, koska ei ole tarvetta.
Sinä vain kuvittelet olevasi älykäs. Moni hyvin tyhmä ihminen kuvittelee olevansa älykäs. Kuulut tähän ryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Minulla on dyskalkulia, eli kun näenkin numeroita, alan pelätä. Suurin osa älykkyystesteistä alkaa heti kärkeen numeroiden pyörittelyillä, mikä numero tulee seuraavaksi jne. Otan ja lähden pois.
Ei älykkyystesteissä yleensä numeroita ole, vaan kuvioita. Olet tehnyt jotain typeriä tietojenkalasteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä. Se on vain yksi älykkyyden muoto.
Nykytutkimuksen mukaan on vain yhdenlaista yleisälykkyyttä, ja sitä mitataan ongelmanratkaisulla.
Älykkyys on aivojen prosessoimiskykyä.
Vierailija kirjoitti:
Selvitäpä itsellesi mikä on Dunning-Kruger -ilmiö.
Minua kiinnostaa enemmän Saimaa-ilmiö, kiitos vaan.
ap
Tää on kyllä totta. Älykkyyttä on monta eri lajia ja älykkyystestit testaavat pelkästään matemaattis-loogista ajattelukykyä. Lisäksi älykkyystestit ovat niin pitkiä ja tylsiä että niihin viimeistään puolessa välissä kyllästyy ja sitten alkaa vaan arpoa vastauksia lukematta edes kysymystä, koska ei vaan jaksa enää keskittyä.
Vierailija kirjoitti:
Olet huono ongelmanratkaisussa. Et ole älykäs.
Väärin meni. Mitäpä luulet että se tekee sinusta?
ap
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä totta. Älykkyyttä on monta eri lajia ja älykkyystestit testaavat pelkästään matemaattis-loogista ajattelukykyä. Lisäksi älykkyystestit ovat niin pitkiä ja tylsiä että niihin viimeistään puolessa välissä kyllästyy ja sitten alkaa vaan arpoa vastauksia lukematta edes kysymystä, koska ei vaan jaksa enää keskittyä.
Älykkyyttä on ainoastaan yhtä lajia.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Minulla on kehonrakennuksellista älykkyyttä mutta eipä älykkyystestissä ollut käsipainoa.
Päivän paras kommentti :D
Ja silti roikut palstalla. Et ole älykäs.
Niinpä. Minulla on kehonrakennuksellista älykkyyttä mutta eipä älykkyystestissä ollut käsipainoa.