Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on "vaikein" kirja jonka olet lukenut?

Vierailija
29.11.2017 |

Loppuun asti?

Kommentit (878)

Vierailija
541/878 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri Illusioni. Pakosta lukiossa.

En paljon lue.

Vierailija
542/878 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lue "vaikeita" kirjoja. Jos kirja on pa*ka nini jätän sen kesken.

Tätäkö kysyttiin  

Minä minä minä, kun on pakko päästä mukaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/878 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari Tervo - Matriarkka

Tervo kyllä osaa leikitellä sanoilla, mutta tämä oli raskasta luettavaa. Kirja vaatii lukijaltaan erittäin hyvää sanavarastoa. Paljon henkilöhahmoja, joilla erikoinen nimi (esim. Aamu Karitsantytär jne). Sekavuudesta ja vaikeaselkoisuudesta huolimatta taustalla kuitenkin ihan hyvä mukaantempaava tarina. Luin loppuun, vaikka alku oli yhtä tuskaa...  

Vierailija
544/878 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hans Selo -Diiva

Ei siitä ota selvää Erkkikään...

Ääni Hans Selolle myös. Tehnyt vaikeaselkoisuudesta taiteenlajin, joss pistää parastaan.

Vierailija
545/878 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään 1800-luvun lecaharkkoklassikoita lukenut (vielä), mutta Lovecraftin Hulluuden Vuorilla oli kyllä paikoitellen todella pitkäpiimäinen jatkuvine kuvauksineen.

Ei tule muita kys. miehen tarinoita mieleen jotka olisin melkein kesken jättänyt.

Vierailija
546/878 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofian maailma. Tosin ikää oli ehkä noin 10v. En päässyt kärryille yhtään. Luin siksi, että vanhemman sisaruksen kaikki kaverit hehkuttivat kirjaa. Päätaloa joskus aloittelin, mutta ei uponnut meikäläiseen..

Vierailija
547/878 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssiopintojen Kenttäteoria oli välillä vaikea, lähinnä siksi, että matemaattisissa esityksissä hypittiin iloisesti monen välivaiheen yli.

Kaunokirjallisuudesta en usko vaikeita kirjoja löytyvän. Tylsiä ja työläitä varmasti. Esim. Idiootin ja Karamazovin veljekset jätin itse kesken. Katsoin, että aikaa voi käyttää mielekkäämminkin.

Vierailija
548/878 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti aika on suonut lempeän unohduksen ja sekä kirjoittaja että teoksen nimi ovat pyyhkiytyneet muististani, mutta joskus vuosia sitten jouduin lukemaan jonkin johtamisen kurssin tenttiin erään väitöskirjan, joka oli ihan totaalista p*skaa. Kurssin luennoinut dekaani oli itse ollut vastaväittäjänä, ja ilmeisesti jyrännyt koko opuksen. Halusi sitten kuitenkin laittaa vahingon kiertämään ja piinata meidä opiskelijaparkoja :D Muistan ko. tuotosta lukiessani hetkittäin nauraneeni, mutta suurimman osan ajasta lähinnä itketti ajan tuhlaaminen moiseen kötöstykseen. No, tentti meni hyvin, että kai se tarkoituksensa täytti...

Johtamisen alalta tätä p*skaa sitten löytyykin laidasta toiseen niin paljon, että olen periaatteessa lähes lopettanut lukemisen, vaikka alalla toiminkin. Jokainen voi käydä toteamassa mm. LinkedInissä, millaiset wannabet yrittävät profiloitua suuriksi johtajiksi töihin päästäkseen kertomalla milloin milnkäkinlaisia keskenkasviuuisia havaintojaan oman kehitysvaiheensa pieteetillä.

Osa näistä kirjoittaa vielä, jos ei nyt kirjoja, niin jotakin hengentuotteita kuitenkin.

Vierailija
549/878 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inssiopintojen Kenttäteoria oli välillä vaikea, lähinnä siksi, että matemaattisissa esityksissä hypittiin iloisesti monen välivaiheen yli.

Kaunokirjallisuudesta en usko vaikeita kirjoja löytyvän. Tylsiä ja työläitä varmasti. Esim. Idiootin ja Karamazovin veljekset jätin itse kesken. Katsoin, että aikaa voi käyttää mielekkäämminkin.

Hyvin insinöörimäinen vastaus.

Vierailija
550/878 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenttäteorioitakin on ainakin kolme, taitanee tarkoittaa tuota Maxwellin sellaista. Enpä kyllä tiennyt, vaikk itsekin siihen jollakin tasolla tutustunut, että siitä oikein kirjaa lututetaan inssiopinnoissa. Sanalla sanoen, hiukan epäilen.

Vierailija
551/878 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Tex Willer tai Morgan Kane varmaan.

Vierailija
552/878 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkansa. 🥸🤓

Vierailija
553/878 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenttäteorioitakin on ainakin kolme, taitanee tarkoittaa tuota Maxwellin sellaista. Enpä kyllä tiennyt, vaikk itsekin siihen jollakin tasolla tutustunut, että siitä oikein kirjaa lututetaan inssiopinnoissa. Sanalla sanoen, hiukan epäilen.

Ehei. Tarkoitan Kenttäteoriaa: Staattiset ja dynaamiset kentät. Kanditason kurssi polilla, vaatimustaso on toki verrattain korkea. 5op, tyypilliseen insinöörityyliin. Yliopistolla vastaava varmaan 15.

Tästä voit ihmetellä Dynaamisia kenttiä:

https://www.adlibris.com/fi/kirja/sahkomagneettinen-kenttateoria-2-9789…

Vierailija
554/878 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salman Rushdien "Saatanalliset säkeet" oli heti alusta outoa. Jäi kesken. En ole mitään muuta kirjaa koskaan jättänyt kesken. Siitä on 25 vuotta, ehkä nyt vanhempana se saattaisi aueta.

Vierailija
555/878 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku Prinssi (Le Petit Prince) ranskaksi onnettomalla ranskan kielen taidolla. 

Vierailija
556/878 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koraani arabiaksi, en ymmärtänyt edes kirjaimia

Vierailija
557/878 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinen

Vierailija
558/878 |