Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vappubrunssi ja allergiat. Prkele!

Vierailija
19.04.2026 |

Taas on meidän vuosittaisen vappunnyyttikutsujen suunnittelun aika ja kyllä taas harmittaa, mitä voi viedä ja tehdä yhden ainoan allergikon takia. Tuli taas päivitetty lista, mitä ei saa olla missään ruuassa tai tarjottavassa.

Laktoosi, pähkinä, paprika, omena, päärynä, sitrushedelmät, kala, valkosipuli, gluteiini, tomaatti, äyriäiset, kananmuna..

Ja nyt sitten koko perkeleen porukka pomppii taas tämän joka vuosi päivittyvän yhden henkilön allergialistan kanssa ja yrittää säätää mitä voisi tehdä vappubrunssille.

Itse tykkään tehdä ruokaa, mutta kun teen ruokaa, niin haluan tehdä hyvänmakuista ruokaa ja niin kuin se kuuluu tehdä jolloin se myös maistuu siltä kuin kuuluu.

Viime vappuna tämä kyseinen henkilö oli sitten sairaana, eikä vit-tu edes osallistunut siihen vappubrunssiin!

Anteeksi kun avauduin.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo mitenkään erityisen rajoittava lista edes ole. Nakkeja ja perunasalaattia vaan pöytään.

Vierailija
2/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole vielä paha. Kun näitä allergikkoja osuu enemmän samaan seurueeseen ja ongelmaksi tulee mikä käy yhdelle, ei käy toiselle. Yhdelle ei käy kananmunat, toiselle ei saa olla gluteiinia eikä laktoosia, kolmannelle ei chiliä, paprikaa tai tomaattia, neljännelle ei kalaa ja äyriäisiä, viidennelle ei lihaa, kuudes ei syö mitään hedelmiä, eikä saa olla mitään raakaa kun maha menee sekaisin ja seitsemäs on carnivore.

Itse päädyin ratkaisuun että jokainen tuo omat eväänsä omassa boksissaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listalta voisi päätellä, on musta kyse. Kuten olen sanonutälkää nyt ihmeessä laittako kaikkea ruokaa mulle sopivaksi.

Vierailija
4/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse päädyin ratkaisuun että jokainen tuo omat eväänsä omassa boksissaan. "

Noin, loppuu ongelmat!

Vierailija
5/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listalta voisi päätellä, on musta kyse. Kuten olen sanonutälkää nyt ihmeessä laittako kaikkea ruokaa mulle sopivaksi.

Et ole sinä, koska tämä henkilö olettaa, että kaikki ruoka tehdään hänelle sopivaksi. Syödään brunssilla siis aina yksi ruokalaji kerrallaan. Eikä ole mitään seisovaa pöytää, josta voi valita.

t. Ap

Vierailija
6/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on GLUTEENI, ei mikään gluteiini. 

Vierailija
7/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole vielä paha. Kun näitä allergikkoja osuu enemmän samaan seurueeseen ja ongelmaksi tulee mikä käy yhdelle, ei käy toiselle. Yhdelle ei käy kananmunat, toiselle ei saa olla gluteiinia eikä laktoosia, kolmannelle ei chiliä, paprikaa tai tomaattia, neljännelle ei kalaa ja äyriäisiä, viidennelle ei lihaa, kuudes ei syö mitään hedelmiä, eikä saa olla mitään raakaa kun maha menee sekaisin ja seitsemäs on carnivore.

Olen miettinyt, että kyllähän tämä tilanne voisi olla pahempikin. Onneksi ei ole yhtä ainutta kasvissyöjää tai saati sitten vegaania sentään porukassa!

Ap

Vierailija
8/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gluteeni 

Karnivori

Vierailija
9/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole sinä, koska tämä henkilö olettaa, että kaikki ruoka tehdään hänelle sopivaksi. Syödään brunssilla siis aina yksi ruokalaji kerrallaan. Eikä ole mitään seisovaa pöytää, josta voi valita.

t. Ap

Nyyttärit, ja syötte yksi ruokalaji kerrallaan?

Ja jos oikeasti "ärsyttää", niin sovi sinä vieväsi vaikka juomat, servetit ja muut ei-syötävät.

Vierailija
10/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo mitenkään erityisen rajoittava lista edes ole. Nakkeja ja perunasalaattia vaan pöytään.

Majoneesissa on munaa.

Vierailija
11/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat muutosta asiaan niin pitää tehdä se itse. Teet ruuaksi mitä haluat ja allerginen syö mitä voi. 

Vierailija
12/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Majoneesissa on munaa.

Ei ole. Nykyään saa käyttää aikaa löytääkseen majoneesin, jossa on kananmunaa. Ja perunasalaatin voi tehdä halutessaan vaikka jogurttikastikkeeseen.

Vierailija
13/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Ap

No, anna olettaa. Käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin. Olet jo iso tyttö ja voit tehdä asioita oman makusi mukaan ja huomiot häntä niin kuin itse parhaaksi katsot. 

Vierailija
14/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisko se yksi tuoda jotain omaa evästä ja poimia brunssipöydästä vain sen mikä sopii? Mä tekisin ite näin.

Vierailija
15/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Ap

Tee se seisova pöytä josta voi valita. 

Vierailija
16/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappubrunssi ilman kaloja ja äyriäisiä on kyllä pahasti vajaa. Toki muut voi näitä syödä vapaasti ja allerginen jättää syömättä. Ihme maailman napa taas vaikeuttaa muiden elämää.

Vierailija
17/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Majoneesissa on munaa.

Ei ole. Nykyään saa käyttää aikaa löytääkseen majoneesin, jossa on kananmunaa. Ja perunasalaatin voi tehdä halutessaan vaikka jogurttikastikkeeseen.

Eihän ne valmiit "majoneesit" mitään majoneesia olekaan.

Vierailija
18/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi olikaan tyhmempi, käyttäytyvä vai käytöksen mahdollistava? 

Vierailija
19/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vappubrunssi ilman kaloja ja äyriäisiä on kyllä pahasti vajaa. Toki muut voi näitä syödä vapaasti ja allerginen jättää syömättä. Ihme maailman napa taas vaikeuttaa muiden elämää.

Ja muut alistuu, huoh. 

Vierailija
20/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä kutsun vieraita, he ovat minulle tärkeitä ihmisiä ja haluan heille hyvää. Miksi sinä et ajattele näin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi