Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maisterinaiset ja parisuhde

Vierailija
09.11.2017 |

Naiset mielellään kertovat deitti-ilmoituksessaan tai vaikkapa täällä olevansa koulutukseltaan maistereita.

Vaikkei mies olisi kateellinen tai pelkäisi koulutettua naista, niin mikä on maisterikoulutuksen tuoma lisäarvo parisuhtetta silmällä pitäen?

Kommentit (341)

Vierailija
321/341 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin treffi-ilmoituksessa kertoa tekeväni latinasta gradua, koska se ajaisi pois kaikki ne "höttöhumanisteista" valittavat tyypit. Sen sijaan se saattaisi houkutella niitä, joita kiinnostaa kielet, kirjallisuus ja historia kuten itseänikin kiinnostaa. Win-win kaikille!

Tuo puolestaan kuulostaa ihan järkevältä.

vrt.

"Viittä vaille Akateeminen Nainen, 25v, etsii akateemista miestä".

Vierailija
322/341 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se koulutus ja ammatti kertovat ihmisestä jotain, esim. lääkäri on älykäs, perhepäivähoitaja tykkää lapsista jne. Ihminen on kuitenkin noin 8 h päivästä töissä, niin kyllähän se on aika iso osa ihmisen elämää.

lääkäri on älykäs ehkä oman tieteenalansa sisällä, jos aina siinäkään. yleensä näiltä kuitenkin puuttuu sielun sivistyneisyys ja käytöstavat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/341 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maisterisnainen ja duunarimies on paras yhdistelmä sängyssä. Tästä on tutkimustuloksiakin. Mitä koulutetumpi nainen, sitä estottomampi ja kokeilunhaluisempi sängyssä, ei ole niin perinteiden ja sen perinteisen naisen paikan alistama. Naisten koulutus ja hyvä seksielämä ovat korrelaatiossa toistensa kanssa. Miehillä tämä menee toisinpäin jostain syystä. Ehkä se johtuu siitä, että duunarit pätevät sillä seksillä ja luulen että heillä on ollut aikaa nauttia elämästä ja opetella eroottisia taitoja sillä aikaa kun akateemiset miehet ovat lukeneet ja päntänneet. Lisäksi akateemiset miehet on usein töiden stressaamia. Kaikki koulutettujen miesten kanssa seurustelevat tuntemani naiset valittavat miehen haluttomuutta. Alemmissa yhteiskuntaluokissa miehet taas valittavat että naiset pihtaavat.

Juuri näin.

Minä olen maisterinainen ja ihastun pelkästään duunarimiehiin. Vastakohdat täydentävät toisiaan. Itse olen ns pohdiskeleva suunnittelija, mieheni aikaansaava tekijä. Olen hieman estynyt seksuaalisesti, ns kiltti tyttö, mutta kaipaan kunnon miestä, joka on kokenut ja auttaa vapautumaan ja osaa viedä sängyssä. Tämänkin sain. Olen elänyt suojattua tylsää elämää ja miehissä kiinnostaa mahdollisimman värikäs ja tapahtumarikas henkilöhistoria. Eli hivenen sellainen kiltti tyttö-paha poika-yhdistelmä on kyseessä. Yllättäen miehelläni ja minulla on kuitenkin täsmälleen sama arvomaailma koulutustasoerosta huolimatta, mikä on myös tärkeää parisuhteessa.

Deitti-ilmoituksessa nyt muutenkin kerrotaan itsestään tietoja, joista voi olla hyötyä parinvalinnasta. Jos jonkun itsetunto ei "kestä" patemmin koulutettua naista, niin sittenhän ilmoitus on toiminut huvin, kun se mies ei ota yhteyttä. Molemmat osapuolet voivat löytää itselleen paremmin sopivan kumppanin.

No joo ehkäpä näinkin, kuullostaa erikoiselta näin tupla-akateemisen silmiin. Menestystä jokaiselle!

Kuullostaa...?

Vierailija
324/341 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pian tämä koulutusasia pitää ottaa esille uuden ihmisen tavatessaan, ettei vahingossa vaikka ihastu väärään ihmiseen?

Vrt. Mistä tietää, että paikalla on lentäjä? Hän kertoo sen itse.

Vierailija
325/341 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymyksiäpaljon kirjoitti:

miehennäkökulma kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kylmätotuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

akateeteeminen kirjoitti:

Yliopisto on yllättävän suljettu maailma, ja sisältää paljon mielikuvamarkkinointia opiskelijoille siitä kuinka ollaan "akateemisessa maailmassa". On yliopisto, yliopiston kämppä, yliopiston kirjasto, yliopiston bileet, yliopiston hammashuolto, ja vaikka mitä. Osa päätyy yliopistoon töihinkin.

Heti yliopiston jälkeen aika monikin sanoi että akateeminen kumppani pitää olla kiitos. 5 vuotta eteenpäin ja ihmiset ovat sekoittuneet taas hujan hajan, riippumatta tutkinnoista.

Ei akateeminen loppututkinto niin ihmeellinen asia ole. Siinä on vähän enemmän tekemistä kuin AMK-tutkinnossa, mutta mitään fundamentaalista eroa en ole ihmisten välillä havainnut. Ammattikoulupiireissä on enemmän käytännön tekijöitä ja harvempi pitää lukemisesta.

Minä en ymmärrä miksi tutkintoa pitäisi mainostaa deitti-ilmoituksessa. Miksi tutkinto olisi eduksi kun etsitään kumppania? 

Tässäkin ketjussa naisen akateeminen koulutus herättää niin paljon kielteisiä mielipiteitä, että parempi se on tuoda deitti-ilmoituksessa samantien esiin. Akateemisten naisten inhoajat tietävät sitten kiertää minut kaukaa. Parempi niin kuin että treffeillä käy ilmi että "ou nou, toi onkin sellanen kauhia MAISTERISNAINEN!"

Et selvästikään ole tajunnut ettei täällä inhota maistereita, vaan naisia jotka

- mainostavat olevansa maistereita, esim. laittamalla deitti-ilmoituksensa ensimmäiseksi sanaksi "akateeminen"

- kuvittelevat suoritetun tutkinnon olevan elämää suurempi asia josta palkintona tulisi saada akateeminen menestyjämies

- ovat pinnallisia ja hypergamisia, eivät ns. nai alaspäin mitä tulee sosioekonomiseen statukseen

Rautalangasta väännettynä...emme inhoa seuraavaa:

Nainen jolla on akateeminen loppututkinto.

Inhoamme seuraavaa:

Akateeminen nainen.

Juuri näin. Ja yleensä nämä akateemiset naiset ovat maistereita joilla tutkinnonjälkeinen ura ei ole niin ihmeellisesti sujunut, harvempi tohtori tai uraohjus ensimmäisenä tutkintoaan on esiin nostamassa, on yksi juttu muiden joukossa. Mutta ehkä tuo "akateemisuus" on ihan hyväkin juttu tuoda esille deitti-ilmoituksessa, kuvaa hyvin ihmisen arvoja ja ulkokohtaisuutta.

Mun reisieni väliin ei siltikään ole päässyt yksikään mies ilman väitöskirjaa enkä ole puutteessa elänyt.

...ja millainen se oma väitöskirja ja ura olikaan? Hih miten 50-lukulaista, niitä maisteripapereita tosiaan hankitaan koulutetun miehen hankkimista varten...

Mun yks kaverimies selitti joskus, että koska miehet toimii tietyllä tavalla seksi ja pariutuminen ykkösenä mielessään, niin ne luulee että naisetkin toimii. Ja kiukustuu, jos joku yrittää selittää päinvastoin. Miehen aivot ei niksahda ajattelemaan asioita eri tavalla.

Siksi nainen baarissa on hakemassa seksiseuraa. Mitä kauniimpi ja laittautuneempi se on, sitä enemmän se haluaa seksiä. Ja jokainen nainen tietää, että tässä ajatteluketjussa ei ole mitään järkeä.

Ilmeisesti tää koulutusjuttu on sama. Mies ei voi tajuta, että naisella on koulutuksellisia, ja uraan liittyviä itsenäisiä ambitioita. Ja kun nainen hankkii koulutuksen, niin ne vastaavasti koulutetut tyypit tuntuu hyvältä vaihtoehdolta. Mutta miehen aivoissa naisen elämä on jotain puolison optimointia, jossa 5 vuotta opiskellaan asioita vaan siksi, että sais tietyntyyppisen aviomiehen :D

En mäkään ole koskaan ollut kenenkään muun kuin korkeakoulutetun miehen kanssa. Enkä varmaan haluaisikaan olla. Mutta en mä sen takia ole mun tutkintoa hankkinut. Siitä tutkinnosta on vaan seurannut mieltymys tietyntyyppisiin miehiin. Ja ei mun ole koskaan tarvinnut sitä mieltymystä peitellä, ja musta on sympaattista että apinan raivolla yritätte saada (minuakin) johonkin muottiin, jossa alkaisin tutkintoani ja mieltymyksiäni peittelemään.

Unohdatte, että olen nainen. Ja pariutumismarkkinat on naisten markkinat. Ei meidän tarvitse olla yhtään mitään, mitä ei haluta olla :) Ps. mieheni halusi sen akateemisen naisen myös. Onpas se nyt tittelinkipeä :D

Jos ajatellaan vaikka sitä klassista kolmekymppistä maisterinaista, niin selitäkääpä minulle tämä.

ko. nainen on elänyt 30 vuotta. Siitä ajasta reilun kymmenesosan hän on opiskellut jotain alaa yliopistossa sen sijaan että opiskelisi jotain, mahdollisesti hyvin saman tyyppistä alaa, ammattikorkeakoulussa.

Miehenä en ymmärrä miksi tässä yhtälössä juuri se koulun valinta on se joka määrittää kuka nainen on ja millainen mies kiinnostaa?

Miksi se tutkinto on melkeinpä suurempi osa naisen identiteettiä kuin mikään muu asia?

Tämä!

"Osa identiteettiä".

Tässä on se ero akateemisen naisen ja akateemisen miehen välillä. Mies suorittaa akateemisen tutkinnon, naisesta tulee Akateeminen Nainen.

Onko kyse palstamiesten teoriasta: perinteisesti naisen "arvon" ja myös sosiaaliluokan (koska menestyneet miehet pitävät ulkonäköä erityisen tärkeänä, kts. Chapanin yliopiston tutkimus) on ajateltu liittyvän ulkonäköön, joten korostamalla akateemisuutta hän voi kokea omaavansa jotain pysyvää?

Onko kyse alemmuuskompleksista: nainen kokee olevansa muiden silmissä vain kiltti ja ahkera tyttö, joten tutkinnosta tulee hänen suuri saavutuksensa, miesten arvostaessa menestystä yrittäjänä tai valovoimaista persoonaa?

Miksi akateemisuus on juuri naisille erityisen iso asia?

En kyllä lähtisi noin yksinkertaistamaan. Kyllä miehetkin opiskelevat nimenomaan statuksen vuoksi, erityisesti arvostettuihin ammatteihin. He eivät ole akateemisia, vaan Lääkäreitä, Juristeja ja etenkin alan kuin alan Tohtoreita. Tässä on vielä eroa: miehet eivät edes muista, että jotain olisi pitänyt oppiakin, vaan asema on saavutettu ikäänkuin synnyinlahjana. Jonka jälkeen voidaan rajallisella kapasiteetilla mansplainata joka asiaa "tyhmille akateemisille naisille".

Vierailija
326/341 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle se ei ole lisäarvo vaan vinkki miehille etten ole etsimässä vähemmän koulutettua miestä.

siinä meneekin sitten menstyvä amkin käynyt sivu suun, kun oma rima on korkeella. Helsingissä on eniten maistereita ja sinkkunaisia. Yhtälö onkin sitten valmis.

Ymmärrätkö, että jos naista kiinnostaa akateeminen mies, hän ei siihen amkkilaiseen luo katsettaan oli tämä menestyvä tai ei. Ja miksi loisi? Jos amkkilainen ei yksinkertaisesti kiinnosta. En minäkään amkkilaista ottaisi, ne on pelkkiä höpöhöpökusetus tutkintoja ja niihin uskovat eivät voi olla kovin fiksuja.

Vierailija
327/341 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle se ei ole lisäarvo vaan vinkki miehille etten ole etsimässä vähemmän koulutettua miestä.

siinä meneekin sitten menstyvä amkin käynyt sivu suun, kun oma rima on korkeella. Helsingissä on eniten maistereita ja sinkkunaisia. Yhtälö onkin sitten valmis.

Mikä yhtälö menee sivuun? Tilastojen perusteella naiset avioituvat miehiä useammin heikomman koulutuksen saaneen kumppanin kanssa. Jos sinä olet tyhmä jankuttaja, jota kukaan ei jaksa, se ei tarkoita, että kaikki amk:n käyneet miehet ovat kaltaisiasi. Tällöin syy siihen, ettei akateeminen nainen (tai välttämättä mukaan nainen) sinua  huoli, ei johdu koulutuksestasi, vaan esim. rasittavasta jankuttamisestasi, joka on monille merkki tyhmyydestä.

Vierailija
328/341 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole akateeminen nainen. En ole koskaan seurustellut ja ikää on +30v.

Mulla on niin paljon aikaa tässä, että koska amk-koulutus ei työllistänyt, niin parempi opiskella vielä lisää.

Eli koska miehet eivät ole kiinnostuneet musta, he ajoivat minut akateemisuuteen.

Voisitte vähän miettiä sitä p*llun perässä juoksemista, kun ei parisuhteet enää kelpaa. Täytän sitten aikani jollakin muulla asialla.

Vierailija
329/341 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että jos naista kiinnostaa akateeminen mies, hän ei siihen amkkilaiseen luo katsettaan oli tämä menestyvä tai ei. Ja miksi loisi? Jos amkkilainen ei yksinkertaisesti kiinnosta. En minäkään amkkilaista ottaisi, ne on pelkkiä höpöhöpökusetus tutkintoja ja niihin uskovat eivät voi olla kovin fiksuja.

Mun mielestä AMK on niille, joilla järki ei riitä yliopistoon. Sehän on sama kuin entinen opistotaso. Ja naisista pahimpia tapauksia ovat itse asiassa AMK-tutkinnon suorittaneet, koska kuvittelevat olevansa maailman napa. Muutaman olen tällaisen tavannut, ja enää en erehdy.

Vierailija
330/341 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä te koulutustiedot deittipalstalle täyttäviä maisterinaisia parjaatte. Tässä konvossa on nyt tullut moneen kertaan selväksi kuinka kurjaa ja epäkelpoa sakkia maisterinaiset ovat. Eikö siis ole hyvä, että nämä ruojat vikansa tunnustavat? Tiedätte olla deittailematta heitä.

Vierailija
331/341 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pian tämä koulutusasia pitää ottaa esille uuden ihmisen tavatessaan, ettei vahingossa vaikka ihastu väärään ihmiseen?

Lentäjä ei välttämättä ole akateeminen, ei siis jatkoon. 😂

Vierailija
332/341 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistolapioteknikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja koska naiselle ei akateemisuudessa ratkaise status vaan sivistys ja kiinnostus opintoja kohtaan, niin tokihan jatkosta tippuu myös rikas AMK-pohjainen 185cm komea, tumma, matalaääninen ja jykeväleukainen ulkomailla asunut startup-yrittäjä.

Vierailija
333/341 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12121212 kirjoitti:

Pistolapioteknikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja koska naiselle ei akateemisuudessa ratkaise status vaan sivistys ja kiinnostus opintoja kohtaan, niin tokihan jatkosta tippuu myös rikas AMK-pohjainen 185cm komea, tumma, matalaääninen ja jykeväleukainen ulkomailla asunut startup-yrittäjä.

Ja tittelinkipeys on kateellisten panettelua.

Vierailija
334/341 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju vetää mielen matalaksi. Olen nainen, opiskelin yliopistotutkinnon sekä siksi, että oma synnynnäinen tiedonjano on kova, että saadakseni ammatin. Alunperin en yliopistoon aikonut, mutta eräät sukulaiset käänsivät pääni, ja lopulta tykkäsin opiskelusta todella paljon.

Olen seurustellut hienojen akateemisten miesten kanssa, joille oli vain plussaa, että oltiin samasta maailmasta. Teen itse normaalia työtä, mutta arvostan tutkijoita – miten maailmasta ikinä saataisiin lisää selville, jos kukaan ei tutkisi mitään, vaan kaikki menisivät ammattikorkeaan korkeat tienestit mielessä?

Tällä hetkellä olen sinkkuna. Olen tapaillut myös miehiä, joilla ei ole yliopistokoulutusta, mutta en jaksa loputonta piikittelyä akateemisista piireistäni, yliopistohömpästä, siitä miten maisterit ovat loitolla todellisuudesta jne. En pidä omaa koulutustaustaani mitenkään ihmeellisenä, enkä tee siitä numeroa, mutta näköjään se on vähemmän koulutetuille miehille punainen vaate. Juuri nyt mietin, että hyvin voi elää sinkkunakin. Ystäväni eivät ole itseään täynnä olevia akateemisia, vaan uteliaita, oppimishaluisia persoonia, joiden kanssa voi jutella laajasti eri aiheista. En rupea olemaan vähemmän koulutetun miehen kanssa, jos heti aamiaisella saan kuulla piikittelyä koulutuksestani.

Vierailija
335/341 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju vetää mielen matalaksi. Olen nainen, opiskelin yliopistotutkinnon sekä siksi, että oma synnynnäinen tiedonjano on kova, että saadakseni ammatin. Alunperin en yliopistoon aikonut, mutta eräät sukulaiset käänsivät pääni, ja lopulta tykkäsin opiskelusta todella paljon.

Olen seurustellut hienojen akateemisten miesten kanssa, joille oli vain plussaa, että oltiin samasta maailmasta. Teen itse normaalia työtä, mutta arvostan tutkijoita – miten maailmasta ikinä saataisiin lisää selville, jos kukaan ei tutkisi mitään, vaan kaikki menisivät ammattikorkeaan korkeat tienestit mielessä?

Tällä hetkellä olen sinkkuna. Olen tapaillut myös miehiä, joilla ei ole yliopistokoulutusta, mutta en jaksa loputonta piikittelyä akateemisista piireistäni, yliopistohömpästä, siitä miten maisterit ovat loitolla todellisuudesta jne. En pidä omaa koulutustaustaani mitenkään ihmeellisenä, enkä tee siitä numeroa, mutta näköjään se on vähemmän koulutetuille miehille punainen vaate. Juuri nyt mietin, että hyvin voi elää sinkkunakin. Ystäväni eivät ole itseään täynnä olevia akateemisia, vaan uteliaita, oppimishaluisia persoonia, joiden kanssa voi jutella laajasti eri aiheista. En rupea olemaan vähemmän koulutetun miehen kanssa, jos heti aamiaisella saan kuulla piikittelyä koulutuksestani.

Minusta on outoa, että niin monet ovat kohdanneet piikittelyä ja väheksyntää vähemmän kouluttautuneilta miehiltä. Itse en ole. Seurustelusuhteissa (vähemmän kouluttautuneet) kumppanit ovat olleet minusta ylpeitä ja toisaalta sinut oman juttunsa kanssa. Kypsymättömiä ihmisiä olette tapailleet. En muutenkaan haluaisi olla ihmisen kanssa, joka latistaa toisia. Niinkuin sanottu, sydämen sivistys ei ole koulutustasosta kiinni.

Vierailija
336/341 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisteri saa olla tai sitten ei. Yhteiskuntataiteen maistereita on pilvin pimein, osa toimii jopa isännöitsijöinä. Koulutus takaa sen, että jaksoi käydä kouluja ja keskittyä johonkin. Elämäntaitojakin pitäisi olla.

Jos maisterinainen haluaa toisen maisterin, se hänelle suotakoon. Toivottavasti ihminenkin haluaa toisen ihmisen, eikä tutkintoa.

Jos minä haluaisin viettää loppuelämäni jonkun naisen kanssa, haluaisin sellaisen joka pärjää omillaan ja omaa terveen itsetunnon. Saa olla vaikka amiksen käynyt.

Ja itse olen käynyt sekä yliopiston että ammattikorkeakoulututkinnon ja tehnyt parikin erikoistumista niiden jälkeen ja silti perusjuntti suomimies. Ei se koulutus siihen auta.

Vierailija
337/341 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtorisnainen, joka dissailee sosiaalialan koulutusta, ei nyt taida ihan olla kartalla lto:n tai sosiaalityöntekijän koulutusrakenteesta...

Vierailija
338/341 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaan kirjoitti:

Maisteri saa olla tai sitten ei. Yhteiskuntataiteen maistereita on pilvin pimein, osa toimii jopa isännöitsijöinä. Koulutus takaa sen, että jaksoi käydä kouluja ja keskittyä johonkin. Elämäntaitojakin pitäisi olla.

Jos maisterinainen haluaa toisen maisterin, se hänelle suotakoon. Toivottavasti ihminenkin haluaa toisen ihmisen, eikä tutkintoa.

Jos minä haluaisin viettää loppuelämäni jonkun naisen kanssa, haluaisin sellaisen joka pärjää omillaan ja omaa terveen itsetunnon. Saa olla vaikka amiksen käynyt.

Ja itse olen käynyt sekä yliopiston että ammattikorkeakoulututkinnon ja tehnyt parikin erikoistumista niiden jälkeen ja silti perusjuntti suomimies. Ei se koulutus siihen auta.

öö yhteiskuntatieteiden maisterit kyllä työllistyy todella hyvin. Satuitko tietämään, että esim. psykologit ja sosiaalityöntekijät  ovat yhteiskuntatieteiden maistereita?

Vierailija
339/341 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä jotain kriteerejä saa olla, etsiväthän miehetkin vaikka nuorta, menevää, nättiä tai urheilullista naista. Minä en sellainen ole, joten ohitan näiden miesten ilmot. Ohittakaa tekin maisterisnaisten profiilit, jos ette usko herättävänne kiinnostusta. Jos nainen kehottaa kaikkia mukavia miehiä kirjoittamaan, hän hukkuu vastauksiin. Rajaaminen on ihan järkevää.

Vierailija
340/341 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa, että niin monet ovat kohdanneet piikittelyä ja väheksyntää vähemmän kouluttautuneilta miehiltä. Itse en ole. Seurustelusuhteissa (vähemmän kouluttautuneet) kumppanit ovat olleet minusta ylpeitä ja toisaalta sinut oman juttunsa kanssa. Kypsymättömiä ihmisiä olette tapailleet. En muutenkaan haluaisi olla ihmisen kanssa, joka latistaa toisia. Niinkuin sanottu, sydämen sivistys ei ole koulutustasosta kiinni.

Olen sen verran iäkäs, etten ole nettideittaillut, mutta kun aikanaan opiskelin yliopistossa, törmäsin kyllä näihin amispoikiin, joiden itsetunto ei kestänyt koulutettua naista. Poikaystävällä (sittemmin aviomies) on ihan amistausta, mutta hänellä ei ollut mitään ongelmaa koulutukseni kanssa, joten yhteen päädyttiin. Ja yhdessä ollaan edellen, jo yli 30 vuotta.

Laittakaa tytöt vain se koulutus näkyviin, karsiutuvat kättelyssä ne, joiden itsetunto ei riitä. Säästyy turhaa vaivaa molemmilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi