Mies torkuttaa joka aamu. Hermo menee!
Mies laittaa joka aamu herätyksen soimaan kello 6:30 - siis myös viikonloppuisin. Sen jälkeen hän jää torkuttamaan ainakin puoli tuntia. Kukko kiekuu -herätysääni piippaa 5 minuutin välein aina vähintään kello 7:00 asti, ja minä herään siihen joka ikinen kerta! 😡
Mieheni ei ota valituksiani tosissaan, koska torkuttaminen on kuulemma hänen tapansa herätä "pehmeämmin". En kestä enää!
Kommentit (562)
Kyllä aikuinen ihminen torkuttaa miten haluaa, vai onko tässä kyse oikeasti siitä, että sulla on kontrollintarve
Suosittelen nukkumista eri huoneessa. Torkuttaja ei pääse tavastaan eroon.
Mulla oli sama pulma miehen kanssa parikymmentä vuotta sitten. Kerroin miehelle, että hänen täytyy ymmärtää se, että olen niin herkkäuninen, että herään hänen torkutteluihinsa - hän itse aina vain jatkoi unia. Hän ymmärsi ärsytykseni ja niin täytyy sinunkin miehesi ymmärtää, jos hän ylipäätään pystyy muita ihmisiä ymmärtämään. Pidä kiinni kannastasi. Tai pyydä miestäsi ostamaan kuurojen herätyskello, joka värisee ranteessa, johon toivon mukaan sinä et herää.
Minä herään aina aamuisin silloin viideltä, kun mies herää aamuisin aamuvuoroon. Ei olisi oman toimistotyön kannalta lainkaan tarpeellista, koska usein en sen jälkeen enää nukahda uudelleen. Mutta itsepä olen valinnut samassa huoneessa nukkumisen.
Miksi heräätte viikonloppuisin aikaisin? Työvuorojen takiako vai haluatteko pitää yllä samaa rytmiä kuin arkisin?
Meillä torkuttaminen loppui kuin seinään sellaisen herätysvalon/kirkasvalolampun avulla. Valo alkaa himmeästi kirkastua ennen herätystä ja kun se valo iskee kunnolla niin ei siinä torkuttaminen onnistu. Noita malleja on paljon erinlaisia esim https://kodinkone.com/paras-heratysvalo/ jossain on myös perinteinen kello mukana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi heräätte viikonloppuisin aikaisin? Työvuorojen takiako vai haluatteko pitää yllä samaa rytmiä kuin arkisin?
Kun menee nukkumaan samaan aikaan ja herää samaan aikaan niin keho tottuu siihen ja tarvii vähemmän unta
Jos sillä on tapana torkuttaa,ota sä tavaksi potkaista sitä aina kun torkku soi. Sanot, et se on nyt sun tapa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun menee nukkumaan samaan aikaan ja herää samaan aikaan niin keho tottuu siihen ja tarvii vähemmän unta
Onko ihmisen elämää herätä viikonloppuisin kukonlaulun aikaan, jos ei ole pakko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella se unentarve tuosta vähenee? (Ja jos muka vähenisi, niin miksi edes pitäisi aina selvitä mahdollisimman vähillä unilla?)
Ehkä hän vaan torkuttaa, koska sängyssä on niin mukava odottaa sinun heräävän... jos tiedät mitä tarkoitan 😏 Ehkä sun pitäisi tehdä aamuista sellaisia ettei olisi tarvetta torkuttaa 😏😏
Kokemukseni mukaan torkuttajat eivät itse ymmärrä tippaakaan, jos heidän unia häiritään. Työtön ex-mies raivosi, jos valmistautuessani aamulla töihin kuului mitään ääntä, vaikka elätin tämän sankarin. Vielä töissä käydessään torkutti surutta eikä tosiaankaan valmistautunut työpäivään hiirenhiljaa, vaikka minulla olisi ollut myöhäisempi aamu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä torkuttaminen loppui kuin seinään sellaisen herätysvalon/kirkasvalolampun avulla. Valo alkaa himmeästi kirkastua ennen herätystä ja kun se valo iskee kunnolla niin ei siinä torkuttaminen onnistu. Noita malleja on paljon erinlaisia esim https://kodinkone.com/paras-heratysvalo/ jossain on myös perinteinen kello mukana.
Tai sit mies vie herätyksen toiselle puolelle taloa jolloin joutuu nousemaan ylös samantien sammuttamaan sen
Mene nukkumaan eri huoneeseen.