Maisterinaiset ja parisuhde
Naiset mielellään kertovat deitti-ilmoituksessaan tai vaikkapa täällä olevansa koulutukseltaan maistereita.
Vaikkei mies olisi kateellinen tai pelkäisi koulutettua naista, niin mikä on maisterikoulutuksen tuoma lisäarvo parisuhtetta silmällä pitäen?
Kommentit (341)
Rehellinen vastaus kysymykseen jossa kysytään koulutusta? Eräs deitti ihmetteli että eikö hänen duunariammattinsa vaivaa minua. Minä olin aika hoomoilasena. Hän sanoi etteivät koulutetut naiset yleensä lähde hänen kanssaan treffeille. Nyt tapailen mukavaa miestä joka työskentelee varastomiehenä. Mitä väliä? Persoona ratkaisee.
Maisterilla varmistaa sinkkuutensa jatkumisen eläkeikään asti.
Kertoo elämänasenteesta minä ja sitten tulee muut.
Kyllähän se koulutus ja ammatti kertovat ihmisestä jotain, esim. lääkäri on älykäs, perhepäivähoitaja tykkää lapsista jne. Ihminen on kuitenkin noin 8 h päivästä töissä, niin kyllähän se on aika iso osa ihmisen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Maisterilla varmistaa sinkkuutensa jatkumisen eläkeikään asti.
Jaa, olen ollut koko aikuisikäni parisuhteessa akateemisesti. t: maisterisnainen 40+
Minä vähän ihmettelen sinua, ap.
Deitti-ilmoituksessa kerrotaan monista eri puolista. Kerrotaan ulkonäöstä, harrastuksista, arvoista, koulutuksesta, ammatista ja vaikkapa siitä, mistä päin ollaan kotoisin.
Jos joku on opiskellut yliopistossa viisi vuotta vaikkapa nyt maantiedettä, eiköhän se kerro hänen maailmankuvastaan, ajattelutavastaan, sinnikyydestään ja älykkyydestäänkin aika lailla. Mä sanoisin, että huomattavasti merkittävämpi tieto se on kuin vaikkapa se, onko hänellä pitkä vai lyhyt tukka, harrastaako astanajoogaa vai lenkkeilyä tai tykkääkö dekkareista vai scifistä.
Mutta minä olenkin YTM, joten koen aika tärkeäksi sen, mihin ihmiset ovat valmiita satsaamaan vuosia elämästään....
Kuka haluaa maisterin kotiin? Kotinutturan kanssa elämä yhtä suorittamista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se koulutus ja ammatti kertovat ihmisestä jotain, esim. lääkäri on älykäs, perhepäivähoitaja tykkää lapsista jne. Ihminen on kuitenkin noin 8 h päivästä töissä, niin kyllähän se on aika iso osa ihmisen elämää.
Se, että nainen on lääkäri, DI, KTM tai OM kertoo pääsääntöisesti hyvistä ansioista, joilla voi olla merkitystä. Mutta entä vähemmän työllistävä tai palkkaa tuova maisterin tutkinto?
Komppi seiskalle. Onhan se nyt aika merkittävä tieto, kertoo suunnitelmallisuudesta, kunnianhimosta, sivistyksen asteesta, älystäkin.
Täytyy olla aika hemmetin huono itsetunto, jos katsoo elvistelyksi sen, mitä joku toinen kertoo koulutuksestaan.
Onko ap niin kade ja nyhväke tyyppi, että häntä vituttaa myös, jos naisella on isommat tulot tai parempi asuinpaikka kuin hänellä? Taitaa olla ap kaikille parempi, jos pysyt poissa treffisivustoilta.
11 paljasti asenteensa kaikille, minä parempi. Sivistys kaukana kirjoituksesta. Vai ymmärrätkö mitä sivistys on?
Vierailija kirjoitti:
Komppi seiskalle. Onhan se nyt aika merkittävä tieto, kertoo suunnitelmallisuudesta, kunnianhimosta, sivistyksen asteesta, älystäkin.
Täytyy olla aika hemmetin huono itsetunto, jos katsoo elvistelyksi sen, mitä joku toinen kertoo koulutuksestaan.
Onko ap niin kade ja nyhväke tyyppi, että häntä vituttaa myös, jos naisella on isommat tulot tai parempi asuinpaikka kuin hänellä? Taitaa olla ap kaikille parempi, jos pysyt poissa treffisivustoilta.
Minua kiinnostaa enemmän esimerkiksi se, mitä nainen tekee työkseen kuin se, mikä hän on koulutukseltaan.
Omalla kohdallani se merkitsi sitä että siirrympä seuraavaan profiilin kun akateemisuutta mainostettiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa maisterin kotiin? Kotinutturan kanssa elämä yhtä suorittamista.
Katsos kun kaikille se opiskelu ei ole mikään maailmanluokan ponnistus ja hirveä hikaroinnin paikka.
Ikävä kuulla, että sinulle koulunkäynti oli noin vastenmielistä, minusta uusien asioiden oppiminen oli ja on yhä mielihyvää tuottava asia. Ei se vaatinut mitään kotinuttura-niuho-hikarimeininkiä ollenkaan, opiskeluaika oli itse asiassa hauskin ja rennoin ajanjakso ainakin minun elämässäni.
Onneksi iso osa miehistäkin ajattelee kuten minä.
T. 7, joka on siis YTM ja toimittaja, ja ollut naimisissa jo 26 vuotta toisen YTM/toimittajan kanssa
Aloittaja. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap niin kade ja nyhväke tyyppi, että häntä vituttaa myös, jos naisella on isommat tulot tai parempi asuinpaikka kuin hänellä? Taitaa olla ap kaikille parempi, jos pysyt poissa treffisivustoilta.Minua kiinnostaa enemmän esimerkiksi se, mitä nainen tekee työkseen kuin se, mikä hän on koulutukseltaan.
No, en ole treffejä etsiskellyt, joten olen huono sanomaan, mutta noin muuten olen kyllä vankasti eri mieltä.
Työpaikan ihminen voi joutua ottamaan melkein mistä tahansa, jos omalla alalla on heikko työllisyystilanne. Tiedän akateemisia siivoajiakin. Koulutus kertoo enemmän ihmisen kyvyistä ja mielenkiinnon kohteista.
Mutta molemmat ovat merkityksellisiä asioita, ja molemmat kai nyt sentään yleensä mainitaan tuollaisissa ilmoituksissa. Siksi en vertailisi niitä, vaan vaikkapa tosiaan koulutusta ja harrastusten luettelemista.
7
Vierailija kirjoitti:
Kertoo elämänasenteesta minä ja sitten tulee muut.
Saisiko tälle joitain perusteluja? Vai onko tässä taustalla, että pitäisi "epäitsekkäästi" hankkia lapsia jo parikymppisenä ja jättää pidemmät opiskelut tekemättä, olla kotiäitinä hamaan hautaan asti?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap niin kade ja nyhväke tyyppi, että häntä vituttaa myös, jos naisella on isommat tulot tai parempi asuinpaikka kuin hänellä? Taitaa olla ap kaikille parempi, jos pysyt poissa treffisivustoilta.Minua kiinnostaa enemmän esimerkiksi se, mitä nainen tekee työkseen kuin se, mikä hän on koulutukseltaan.
No, en ole treffejä etsiskellyt, joten olen huono sanomaan, mutta noin muuten olen kyllä vankasti eri mieltä.
Työpaikan ihminen voi joutua ottamaan melkein mistä tahansa, jos omalla alalla on heikko työllisyystilanne. Tiedän akateemisia siivoajiakin. Koulutus kertoo enemmän ihmisen kyvyistä ja mielenkiinnon kohteista.
Mutta molemmat ovat merkityksellisiä asioita, ja molemmat kai nyt sentään yleensä mainitaan tuollaisissa ilmoituksissa. Siksi en vertailisi niitä, vaan vaikkapa tosiaan koulutusta ja harrastusten luettelemista.
7
Tohtorikin voi tänä päivänä päätyä joksikin aikaa vaikka tarjoilemaan. Silti minusta hänen persoonaansa kuvaa ennemmin se tohtorius kuin tarjoilijan työ.
Pääsääntöisesti kotielämä on 17 - 7 välinen aika ja se on sitä parisuhdeaikaa. Mitä hyvää maisteri tuo tuolle ajalle?
Vierailija kirjoitti:
11 paljasti asenteensa kaikille, minä parempi. Sivistys kaukana kirjoituksesta. Vai ymmärrätkö mitä sivistys on?
Oikein hyvin. Alla on sullekin tiedoksi Suomen kielitoimiston sanakirjan selitys sivistyksestä, ja minä siis viittasin tuohon a-kohtaan.
Sitä paitsi ap: sinä valitsit tämän keskustelun tyylilajin. Olet kade kusipää, joten saat vittuilua vastaukseksi. Älä ala sen jälkene uhriutua.
sivistys =
1. kasvatuksen tietä omaksuttu tieto ja henkinen kehittyneisyys, sivistyneisyys.
a. koulussa t. muuten saadusta opista, tiedosta ja taidosta. Opillinen, muodollinen sivistys. Klassinen, luonnontieteellinen sivistys. Yleissivistys. Kansansivistys. Akateemisen sivistyksen saanut henkilö. Hankkia sivistystä.
Leik. Sinulla on aukko sivistyksessäsi, jos et ole lukenut tätä kirjaa.
b. ihmisen henkisestä, sisäisestä kehittyneisyydestä ja kypsyydestä (us. opillisen sivistyksen vastakohtana); vrt. viisaus. Sydämen sivistys.
Minulle se ei ole lisäarvo vaan vinkki miehille etten ole etsimässä vähemmän koulutettua miestä.