Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on Elisan nettiyhteys kotona. Enkö enää näe Ava-kanavaa ja muita MTV3:n kanavia??

Vierailija
12.05.2026 |

MTV:n kanavat pimenevät pian monessa kodissa

Elisa ja MTV ovat tiedottaneet, että keskiviikosta alkaen MTV:n ilmaiskanavat eivät enää näy Elisan kaapeli-tv:ssä.

Tällaisia kanavia ovat MTV3, MTV Sub ja MTV Ava.

https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/222deeef-8c17-415a-b5c4-1a55cfb1…

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle voi olla kuitenkin epäselvää, mistä kanavat ohjelmineen tv-laitteeseen ilmestyvät ja onko kotitaloudessa käytössä juuri Elisan kaapeli-tv.

Asia on helppo tarkistaa.

Elisan mukaan tämä tapahtuu menemällä televisiossa kanavapaikalle 380. Jos ruudussa näkyy Elisan Infokanava, käytössä on Elisan kaapeli-tv.

MTV:n kanavat katoavat Elisan kaapeli-tv:stä, koska MTV irtisanoi asiaa koskevan sopimuksen.

Elisan mukaan muutos koskee noin 800 000 suomalaista kotitaloutta. MTV:n tiedotteen mukaan Elisan kotitalouksia, jotka vastaanottavat tv-signaalia vain kaapeliverkosta on vain noin 300 000.

Vierailija
2/30 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee kanavapaikalla Kaap. DTV Info

Eli mitä tämä tarkoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä mitä käy. Meillä pitäisi olla Telian verkko, mutta kanavalla 380 näkyy Elisan infokanava. 

Vierailija
4/30 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on Elisan netti, niin kanavat näkyy kuukauden ajan ElisaViihteessä. 

Toimii myös selaimen kautta, mutta laatu voi olla mitä on, riippuen nopeuksista ja laitteista.

Jos on Elisa kaapeliTV, niin maikkarin kanavat eivät näy huomisesta alkaen. 

Vierailija
5/30 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, minkä operaattorin kautta taloyhtiösi kaapeli-TV tulee. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä nettilittymäsi kanssa. Toki, jos teillä on talohtiönetti, se yleensä (aina??) tulee samalta operaattorilta kuin kaapeli-TV.

Vierailija
6/30 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla on vain Elisan kautta hommattu nettiyhteys kotiin. Mulla ei ole mitään Elisaviihdettä.

Telkkari on yli 10 vuotta vanha.

Näenkö noi kanavat siis keskiviikosta lähtien? Olen näiden kanavien suurkuluttaja

Vierailija
7/30 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaudu OmaElisaan, lataa tuo ElisaViihde mini veloituksetta kuukaudeksi vaikka läppäriin, ja kytke läppäri telkkariin. 

Netin kautta on muitakin suoratoistoja, ilman kirjautumistakin, esim tämmöinen:

https://www.tvkaista.org/

Vierailija
8/30 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mulla on vain Elisan kautta hommattu nettiyhteys kotiin. Mulla ei ole mitään Elisaviihdettä.

Näenkö noi kanavat siis keskiviikosta lähtien? Olen näiden kanavien suurkuluttaja

Sun netillä ei ole (välttämättä) mitään yhteyttä taloyhtiön kaapeli-TV:n kanssa.

Se telkkarin antennipiuha on kytköksissä kaapelitv-järjestelmään, ei sun nettiin.

Vierailija
9/30 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On harvinaisen sekava soppa nyt. Eihän tästä ole mitään ollut, nyt pamauttivat että huomenna pimenee joillakin eikä mistään näe varmuudella että onko vai eikö.

Vierailija
10/30 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Elisan valokuitu, muttei mitään hajua näkyykö telkkarissa joku kanava vai ei. Eikä sillä niin väliä, ehkä kerta vuoteen tulee kyseinen laitos avattua. Eli siinä mielessä en tässä muutoksessa mitään menetä. M43

Vierailija
11/30 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt yritetty neuvoa. Eikä mene jakeluun?

Vierailija
12/30 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitat kenen NETTI sinulla on ja sitten kyselet KAAPELI-TVn asioita?

Ihan sama kuin sanoisit "minulla on samsungin puhelin. toimiiko kahvinkeitin keittiössä?"

Vierailija
13/30 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole vaan parempi kun roskasisältö häviää hairitsemästä.

Vierailija
14/30 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, minkä operaattorin kautta taloyhtiösi kaapeli-TV tulee. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä nettilittymäsi kanssa. Toki, jos teillä on talohtiönetti, se yleensä (aina??) tulee samalta operaattorilta kuin kaapeli-TV.

Meillä on myös taloyhtiönetti, mutta en kai käytä sitä enkä tiedä mistä se on. En ymmärrä näistä mitään.

Olen siis itse sopinut oman nettiyhteyden Elisalta, koska taloyhtiönetti on hidas.

Vierailija
15/30 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Elisan valokuitu, muttei mitään hajua näkyykö telkkarissa joku kanava vai ei. Eikä sillä niin väliä, ehkä kerta vuoteen tulee kyseinen laitos avattua. Eli siinä mielessä en tässä muutoksessa mitään menetä. M43

Mulla taas on telkkari päällä aamusta iltaan.

Vierailija
16/30 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On harvinaisen sekava soppa nyt. Eihän tästä ole mitään ollut, nyt pamauttivat että huomenna pimenee joillakin eikä mistään näe varmuudella että onko vai eikö.

Millä tekniikalla toimiva nettilittymä sulla on? Eli kun sulla on se nettipäätelaite, niin mihin se johto kytketään kiinni? Siis se toinen johto kuin sähkötöpseliin kytketty virtajohto. Vai onko sulla joku Elisan data-SIM-kortti (mobiililaajakaista)? Vai tuliko jo liian vaikeita kysymyksiä...?

Tää lähinnä vaan, että pystyy edes arvailemaan, onko sun taloyhtiössä mahdollisesti Elisan tarjoama kaapeli-tv vai ei.

Toki tää asia selviäisi hetkessä, jos soittaisit isännöitsijälle, ja kysyisit, minkä operaattorin kautta se kaapeli-tv tulee.

Vierailija
17/30 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoitat kenen NETTI sinulla on ja sitten kyselet KAAPELI-TVn asioita?

Ihan sama kuin sanoisit "minulla on samsungin puhelin. toimiiko kahvinkeitin keittiössä?"

Koska en tajua näistä mitään.

Tiedän vain se, että asun kerrostalossa ja meillä on kaapeliyhteys.

Tiedän myös sen, että meidän kodin netti on Elisalta, koska taloyhtiönetti on hidas.

Mistä mä tiedän, näenkö näitä kanavia sitten enää telkkaristani.

Vierailija
18/30 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ap isännöitsijälle, ja kysy, minkä operaattorin kaapeli-tv taloyhtiössä on. Sieltä saat oikean vastauksen.

Vierailija
19/30 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös taloyhtiönetti, mutta en kai käytä sitä enkä tiedä mistä se on. En ymmärrä näistä mitään.

Olen siis itse sopinut oman nettiyhteyden Elisalta, koska taloyhtiönetti on hidas.

Ohje tarkistamiseen katkeaako vai ei on kommentissa #1.

Vierailija
20/30 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tekniikalla toimiva nettilittymä sulla on? Eli kun sulla on se nettipäätelaite, niin mihin se johto kytketään kiinni? Siis se toinen johto kuin sähkötöpseliin kytketty virtajohto. Vai onko sulla joku Elisan data-SIM-kortti (mobiililaajakaista)? Vai tuliko jo liian vaikeita kysymyksiä...?

Tää lähinnä vaan, että pystyy edes arvailemaan, onko sun taloyhtiössä mahdollisesti Elisan tarjoama kaapeli-tv vai ei.

Toki tää asia selviäisi hetkessä, jos soittaisit isännöitsijälle, ja kysyisit, minkä operaattorin kautta se kaapeli-tv tulee.

En tiedä näistä mitään, kun poika asensi. Eli meillä on joku reititin tässä olohuoneessa, musta mötikkä, jossa vihreät valot ja se menee seinään. Sitten eteisen sähkökaapissa on joku musta mötikkä, joka menee siihen sähkökaapin seinään kiinni. Sen joutuu repimään välillä irti hetkeksi, jos netti pätkii.

Sitten maksan kuukaudessa itse Elisalle jostain nettiyhteydestä kotiin.

Tämän lisäksi meillä on tässä kerrostalossa joku ilmainen taloyhtiönetti, joka oli hidas ja paska.

Meillä ei ole mitään Elisa Viihdettä eikä mitään muitakaan bokseja. Meillä on vain 10 v vanha simppeli Samsungin älytelkkari

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä