Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyörryitkö, oksensitko tai ulostitko synnytyksessä?

Vierailija
01.11.2017 |

Mitä teit?

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää valittako. Minun tyttäreni synnytti esikoisensa 14-vuotiaana eikä valittanut.

Vierailija
82/98 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään noista, tosin olisin toivonut pyörtyväni, niin kamalaa se oli. Ikuiset traumat jäi. Kipulääke ei auttanut mitään eli ilman kivunlievitystä 3. asteen repeämät. Onneksi nukutettiin heti synnytyksen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa oksensin (kivusta), tokassa ulostin (ponnistaessa, ei peräruisketta).

Vierailija
84/98 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä huimasi ja kurkku kakoi. Sitten tuli varpuslähtö veskiin. Ehdin  kuitenkin takasin saliin enenkuin avokki pullautti vauvelin.

Vierailija
85/98 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jotkut väittää, etteivät tiedä paskoivatko synnytyspöydälle! Kyllä sen tietää, jos ei muusta, niin hajusta.

Itsekin kuvittelun voivani pidättää kakkaa ja samalla ponnistaa mukulan maailmaan...😂😂😂

Vierailija
86/98 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolme. Vaimo valitti, että häpesi silmät päästään. Mutta en voinut asialle mitään, olin niin kännissä.

Vierailija
87/98 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää valittako. Minun tyttäreni synnytti esikoisensa 14-vuotiaana eikä valittanut.

Nuorilla onkin niin joustavat kudokset.

Vierailija
88/98 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksensin molemmissa, kätilö sanoi sitä 7 sentin oksennukseksi. Olin siis molemmilla kerroilla 7 cm auki. Esikoisen kohdalla suoli tyhjeni jo kotona ennen laitokselle lähtöä, toisesta en ole varma. Toinen käynnistettiin enkä ainakaan muista että olisi ollut samanlaista tyhjennystä itsestään. Eli silloin on saattanut päästä ponnistaessa jotain muutakin. Pyörtyä en meinannut, mies kylläkin.

Vierailija
89/98 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyitkö, valittiko silloin, kun laski "pilin" sisäänsä?

Vierailija
90/98 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun palstan Wt-mammat on synnyttämässä niin paskathan on ihan pakko vääntää, jos ei jo sairaalan käytävälle niin viimeistään kätilön naaman eteen.

Vierailija
91/98 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun palstan Wt-mammat on synnyttämässä niin paskathan on ihan pakko vääntää, jos ei jo sairaalan käytävälle niin viimeistään kätilön naaman eteen.

Ilman muuta. Samaan 38,80 euron vuorokausihintaan saa myös pieraista kätilön naamalle Terrence & Philip -tyyliin. Synnyttämässä käydään vain kerran vuodessa, joten kaikki irti vaan.

Vierailija
92/98 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mä paskoin pitkin pöytää, oli koko raskausajan vatsa aivan sekaisin :D. En oksentanut, en pyörtynyt (tietääkseni).

Toiseen synnytykseen sainkin alkuun sen peräruiskeen(?) ja toivon ettei ulostetta riittänyt enää kätilöllekin. Enpä ollut tiennyt peräruiskeen yleensä vauhdittavan synnytystä, näin kätilö minulle kertoi.

Ekassa synnytyksessä huusin pää punaisena (en pyynnöistä huolimatta saanut mitään kipulääkettä) ja toisessa naureskelin spinaalipuudutteen aiheuttamaa kutinaa ja tunnottomuutta ja lauleskelin ysäriperjantain biisejä mukana olleen anopin kanssa :D. Kaksi aika päinvastaista kokemusta siis.

Vierailija
93/98 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulostin vetelät hitaat vellit :-)

Vierailija
94/98 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedin ilokaasua kuin vanha teekkari ja laattasin sen takia.

Vierailija
95/98 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

esikoisen synnytyksessä oli epiduraali vielä päällä ponnistusvaiheessa, joten en varmaksi sano ettenkö olisi ulostanut.

Anteeksi synnyttämättömän tyhmä kysymys, mutta eikö sen hajusta huomaa jos ulostaa? Ymmärrän kyllä, että jos ihan tietoisuuden rajamailla hoippuu, niin ehkä sitten ei huomaa, mutta noin yleensä.

Samaa ajattelin. Kyllä paskan hajun tuntee.

Vaimo turautti esikoisen synnytyksessä nähteni enkä huomannut mitään hajuja. Siinä on muutenkin jos jonkinlaisista eritteistä, hiestä ja verestä ilma sakeana. Ja se uloste ehtii siinä pötköttää vain sekunteja.

Olin tosiaan siellä alapään puolella kun vauvan pää alkoi juuri tulla sillä hetkellä näkyviin ja halusin kannustaa kertomalla kuinka vähän enään.

Vierailija
96/98 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksensin pari kertaa, muusta ei tietoa.

Myös sektiossa yritin jatkuvasti oksentaa, mutta en pystynyt. Ei ollut mitään oksennettavaa eikä voimia. Ilmeisesti reagoin käytettävään spinaalipuudutteeseen.

Vierailija
97/98 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään noista! Peräruiskekin annettiin ennen saliin menoa. Täysin tolkullista hommaa, tosin rankkaa ja voimat vievää. Totaalisesti.

Vierailija
98/98 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa ei tullut kakkaa, kun suoli oli tyhjentynyt tehokkaasti vuorokauden kestäneen avautumisvaiheen aikana. Ponnistuksen alkaessa tuli kauhea pissahätä ja kätilö katetroi pissat pois. Toka synnytys kesti kuusi tuntia ja tiesin jo synnärille mennessä, että paska tulee takuulla pöydälle. En ollut ehtinyt käymään kakkosella, kun tuli aika kiire vesienmenon jälkeen. Noh, ponnistuksen alkaessa tuli taas kova pissahätä, mutta kätilö oli vaan sitä mieltä, että pissat tulee sitten ulos itellään ja on ihan luonnollista. Nojoo, on luonnollista, mutta kyllä se mua häiritsi ponnistaessa, kun tunsin kuinka se kusi tulee ja mielessäni näin kuinka se roiskuu kätilön naamalle... No ei onneksi roiskunut, mutta kyllä ärsytti. Ja tulihan se kakkakin. Onneksi tuli myös terve lapsi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi