Pyörryitkö, oksensitko tai ulostitko synnytyksessä?
Kommentit (98)
Siis ulostaako naiset kun ne synnyttää? Hyhhyh....
Kuka siivoo ne kakat?
Oksentelin kyllä. En pyörtynyt, ja ulostamisesta ei aavistustakaan, ponnistusvaiheen supistuset oli niin saatanasta että en siinä mitään muuta huomannut, en edes vauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka siivoo ne kakat?
Mistäpä luulit että sanonta "ei tullut lasta eikä paskaa" on peräisin?
En pyörtynyt enkä oksentanut. Ulostamisesta en tiedä. Mies pysyi poissa sieltä alapäältä ja katseli vain mun kauniita kasvoja kun ponnistin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka siivoo ne kakat?
No kuule, tietysti se siivoaa joka on sotkenutkin! Eikö äiti opettanut?
Minä en ollut kakannut pariin päivään ja luulinkin, että ulostan ihan varmasti ponnistusvaiheessa. Kysyin kätilöltä vielä erikseen, että tuliko kakkaa. Kuulemma ei. Mieheltä kysyin jälkeenpäin myös, eikä hänkään huomannut. Joten ei välttämättä kaikilta tule kakkaa.
Ekassa synnytyksessä oksensin ilokaasusta, kahdessa muussa en sitä sitten enää halunnutkaan. Tokassa ja kolmannessa tuli ponnistaessa kakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pyörtynyt tai oikeastaan mennyt kipushokkiin. Mies kertoi jälkeenpäin, miten olin ihan sinihuulinen ja kuolleen näköinen, kun kätilö läpsi poskille ja selitti, että tämä äiti ei nyt pakene minnekään, käyrän mukaan ei ole edes supistusta. Sitten romahtivat vauvan sydänäänet ja paikalle tuli toinen kätilö, joka oli huutanut minulle, että nyt ei ole oikea aika nukkua, nyt ryhdytään kohta ponnistamaan. Vasta kun mies oli kysynyt, että hengittääkö se edes enää, oli alkanut tapahtua.
Kerro lisää mitä sitten tapahtui.
Hätäsektio - vauvan kunto oli kuulemma pääasia, koska minä olin kieltäytynyt toimimasta yhteistyössä kätilöiden kanssa. Hankala toimia mitenkään, kun ei ole tajuissaan. Muistan vain sen, miten järkyttävä paha olo ja karmea kipu tulvi ylitse ja luulin oksentavani,mutta putosin johonkin mustaan. Heräsin teholla. Mutta epikriisissä lukee, että "leikkausindikaationa sikiön sydänkäyrän heikkeneminen ja äidin kyvyttömyys yhteistyöhön".
"Äidin kyvyttömyys yhteistyöhön", ihan järkyttävää tekstiä sairaalan taholta! Hirveää! Hoitajille tulisi antaa todella paljon koulutusta sanavalinnoista, tilannetajusta ja ihmisen kohtaamisesta.
En ole pyörtynyt enkä oksentanut. Esikoisen synnytyksessä tuli kakkapökäle, tokalla ja kolmannella kerralla ei. Jakkaralla ponnistin ja ilman mitään kivunlievitystä, joten olen aika varma, että olisin kakankin huomannut joka kerta. Hyvät muistot jokaisesta synnytyksestä, varsinkin keskimmäisen synnytyksestä, kun oltiin kätilön kanssa samoilla aaltopituuksilla.
Joo, muistaakseni noi kaikki tapahtui. Tai no, pyörryin vasta kun yritin nousta ylös jälkeenpäin.
Ei jäänyt mitään traumoja mistään noista. Kuuluvat asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on neljä erilaista synnytystä takana enkä todellakaan ole oksentanut, kakannut tai pyörtynyt.
Suoli tyhjenee ennen synnytystä yleensä ja kaikki kipushokit taitaa olla melkolailla keksittyjä.
Kätilöt kuitenkin on niin ammattitaitoista porukkaa että haistelevat äidin kunnon ja kyllä se epi pistetään tuskaisimmille ihan jo puoliväkisin..
Höpsis! Minä menin sairaalaan klo 18.30 ja ensimmäiseksi sanottiin, että anestesialääkäriä ei seuraavana yönä vaivata! Epiduraalin olisin saanut seuraavana pävänä klo 14, mutta päädyttiin hätäsektioon jo klo 10. Sinne se lääkäri onneksi sentään ennätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on neljä erilaista synnytystä takana enkä todellakaan ole oksentanut, kakannut tai pyörtynyt.
Suoli tyhjenee ennen synnytystä yleensä ja kaikki kipushokit taitaa olla melkolailla keksittyjä.
Kätilöt kuitenkin on niin ammattitaitoista porukkaa että haistelevat äidin kunnon ja kyllä se epi pistetään tuskaisimmille ihan jo puoliväkisin..Höpsis! Minä menin sairaalaan klo 18.30 ja ensimmäiseksi sanottiin, että anestesialääkäriä ei seuraavana yönä vaivata! Epiduraalin olisin saanut seuraavana pävänä klo 14, mutta päädyttiin hätäsektioon jo klo 10. Sinne se lääkäri onneksi sentään ennätti.
Vai että oikein vaivata. Joopa joo.
Sanonta että hommasta "ei tule lasta eikä p..kaa" tarkoittaa tätä että niiden tulo liittyy toisiinsa.
Ekassa synnytyksessä kätilö käski ponnistella pikkuhiljaa, kun itse laitteli hanskoja ja välineitä valmiiksi. Supistuksen aikana tunsin että nyt tuli pökäle pöydälle...nolotti hirveästi enkä kehdannut sanoa siitä mitään. Tiesin sen pötköttävän siinä pöydällä pitkältä tuntuvan ajan, kunnes kätilö palasi aitiopaikalle ja siivosi pois.
Muissa kolmessa synnytyksessä ei ole tullut mitään...mieskin on sitä mieltä.
Olin taju kankaalla hätäsektiossa. Seuraava kerta ihan näinä päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esikoisen synnytyksessä oli epiduraali vielä päällä ponnistusvaiheessa, joten en varmaksi sano ettenkö olisi ulostanut.
Anteeksi synnyttämättömän tyhmä kysymys, mutta eikö sen hajusta huomaa jos ulostaa? Ymmärrän kyllä, että jos ihan tietoisuuden rajamailla hoippuu, niin ehkä sitten ei huomaa, mutta noin yleensä.
Samaa ajattelin. Kyllä paskan hajun tuntee.
Sonnat tuli synnytysjakkaralla kykkiessä, mies oli katsonut kauhuissaan että "ei hemmetti, paskooko se lattialle?" .D Mutta kätilö vain siivosi jäljet tekemättä asiasta numeroa.
Synnytin pelkän ilokaasun voimalla. Ei oksennusta, ei pyörtymistä. Kakasta en tiedä varmaksi, luulen että ei. En ainakaan sitä tuntenut enkä haistanut.
Kauhea ajatus. Mulla ainakin korostettiin käynnistyksen yhteydessä, että ei kukaan jaksa synnyttää jos ei syö. Ensin annettiin käynnistyspilleri ja sitten vietiin ruokapöytään.