Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö Vero Modalla huonosti vai mistä johtuu tämmöinen myyjien käytös...?

Vierailija
24.10.2017 |

Kävin pari päivää sitten Vero Modalla (ei tule usein käytyä, en lähes koskaan löydä sieltä mitään ja vaatteet ovat mielestäni liian kalliita jos nyt vertaa esim H&M:n hintoihin). Heti kun astuin liikkeeseen myyjä hyökkäsi tiskin takaa: "Moikka! Etitkö jotain erityistä?" Minä: "En, ihan kattelen vaan." Valitsin pari takkia sovitukseen ja matkalla sovituskopeille myyjä huikkasi "Se on tosi halpa takki!" Minä: "Juu." (Oli siis kytännyt mitä valitsen sovitukseen). Olin sovituskopissa varmaan alle minuutin kun sama myyjä huikkaa oven takaa "Onko koot sopivat vai tarviiko tuoda toista kokoa?" Minä: "Ei tarvi, kaikki hyvin." Sovittelin takit ja päädyin ostamaan toisen. Tulin ulos sovituskopista ja palautin toisen takin jolloin SE SAMA VITUN MYYJÄ hyökkää taas selkäni takaa "Eiks ollu sopivia?" Minä: "Tän toisen mä otan, toinen ei istunut." Myyjä: "Meil on täällä samantapanen jos sä haluisit sitä vielä koittaa?" Minä: "Ei kiitos." Kassalla myyjä pakkaa takkini kassiin ja kysyy haluaisinko takin kanssa vielä huivia. Minä: "En mä kiitti, en käytä huiveja ton tyyppisten takkien kanssa." Myyjä: "Juu no jos tarvit niin meiltä löytyy kyllä myös huiveja jotka sopivat tähän takkiin"!

Siis HUH HUH. Mulla on vielä sosiaalisten tilanteiden pelko joten tollaiset myyjät koen todella ahdistaviksi. Haluaisin vain shoppailla ja katsella rauhassa ilman tuollaista kyttäämistä ja kyselyjä. En tule asioimaan Vero Modassa enää. Muilla samanlaisia kokemuksia? Vilan olen laittanut boikottiin samoista syistä jo vuosia sitten.

Kommentit (141)

Vierailija
81/141 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassalla kehuvat jokaista ostamaasi tuotetta ihanaksi.. why?

No totta kai siksi, että tulisit takaisin ja ostaisit lisää. Samanaikaisesti tekstiiliteollisuus turmelee kehitysmaat elinkelvottomiksi ja me vain shoppaamme lisää kun myyjätyttö yllyttää.

Vierailija
82/141 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä on hankalaa tietää mitä asiakas haluaa....Joskus tuntuu että nimikyltissä pitäis lukea meedio;). Tervehtiminen ja avun tarjoaminen koetaan tyrkyttämiseksi. Seuraavana päivänä tulee meili jossa haukutaan myyjät koska asiakasta ei ole kuulemma koskaan tervehditty.

Tottakai tässä vuosien aikana on oppinut lukemaan asiakkaita jo melko hyvin, silti välillä tulee hankalia tilanteita koska asiakaat eivät osaa avata suutaan. Odotetaan että myyjä osaa lukea ajatuksia. Palvelu kuuluu meidän konseptiin, joten se on osa meidän työtä.

T. myyjä

Tervehtiminen on toki  ok ja kuuluu tapoihin, mutta jo teille sanotaan että katselen vain, niin ei kai se jätä paljon tulkinnanvaraa vai hä? Eli jätä rauhaan silloin. 

Olen kulkenut naamani ja vartaloni kanssa 33 vuotta ja tiedän tasan paljon paremmin mikä minulle sopii ja mistä pidän kuin yksikään vientovieras rättikaupan myyjä. Tyylitajunne ei ihan vakuuta. 

Ei tyrkytystä kiitos. 

Tottakai jätän rauhaan jos asiakas haluaa vain katsella. MUTTA jotkut ärsyyntyy tervehtimisestäkin ja siitä että kartoitetaan mitä hän mahdollisesti on hakemassa. Ei tervehditä takaisin tai katsotaan myyjä kuin halpaa makkaraa. Se on mun työtä, meidän myymälässä on tarkoitus saada palvelua.

Sitten sama asiakas, joka ei ole osoittanut haluavansa palvelua vinkuu ettei sovarilla ole myyjiä kun hän tarttis apua.....!! Yritä siinä sitten miettiä kuka mitäkin haluaa :D

Älä jumalauta enää ikinä käytä sanaa SOVARI! Ainakaan asiakaspalvelutilanteessa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/141 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin sitä että miksi tullaan kysymään heti kun astun liikkeeseen? Siis ihan ensimmäiset 5m kun on sisään kävellyt niin ollaan jo kysymässä että mitä etsit, tarviitko apua jne.

No mä en tiedä vielä, enkä osaa vastata, koska tulin vasta. Jos olisit kysynyt hetken päästä kun olen nähnyt mitä teillä on, niin osaisin vastata tuohon.

Vähän kuin silloin kun tulee vieraita kylään, niin ensin annetaan vieraan asettua aloilleen, otetaan ulkovaatteet pois ja jokainen hakee paikkansa. Ei niin että jo pihalla ja ovella tykitetään kuulumisia ja selitetään kuin papupata.

Koska näin toivotetaan asiakas tervetulleeksi kauppaan ja ilmaistaan että olen käytettävissä. Oletuksena on että jos asiakas ei heti tarvi apua niin hän osaa sanoa sen.

Sitten on näitä jotka heti sanovat että etsin tuotetta X onko teillä sitä. Ja näin voimme heti olla avuksi.

Emme voi etukäteen tietää haluaako asiakas heti palvelua, hetken päästä vai ei olenkaan siksi asiakkaankin pitää suoraan ilmaista mitä haluaa.

No tiedätkö siis että teidän yritykseen sisään tulevista asiakkaista suurin osa tietää jo valmiiksi mitä hakee vai miksi olet säätänyt asiakaspalvelusi tämän ryhmän mukaan? Silloinhan se on ihan järkevä kysymys.

Tässä palaute siis sinulle: Ota paremmin huomioon myös kaltaiseni asiakkaat, jotka mieluummin ensin hiukan tutustuvat liikkeeseen ja sen valikoimaan, jotta tietävät että tarvitsevatko apua vai eivät. Koska heti aluksi tarjoat apuasi josta kieltäydyn, on korkeampi kynnys tulla taas pyytämään sinulta apua kun olen jo ilmoittanut etten sitä tarvitse.

Hei. Kiitos palautteesta.

Minulle tuntuu luontevalta heti tervehtiä asiakasta kun hän tulee minua vastaan ja kysyä tarviiko hän apua. Jos asiakas vastaa ettei tarvitse jätän hänet rauhaan mutta kerron hänelle että minua saa häiritä heti jos tulee jotain kysyttävää:)

Älä turhaan sellaisia mieti ettet kehtaa kysyä apua kun olet kerran kieltäytynyt, ilman muuta voit kysyä, sitä varten me olemme siellä töissä.

Itsekkin olen monesti ensin kieltäytynyt avusta juuri sen takia etten tiedä mitä haluan mutta monesti kun olen löytänyt haluamani pyytänyt apua. Ei myyjät siitä pahastu.

Tosi hyvä vastaus, muutamaa kohtaa lukuunottamatta. Tarkoitan ihan oikeasti. :)

Muutama kohta näin asiakkaan näkökulmasta kuitenkin "särähti korvaani". Viesti alkaa heti "minulle tuntuu luontevalta..", joka viestii että asiakkaan toiveet on vähemmän tärkeintä kuin se mikä on sinulle ominaista ja luontevaa, palautteessaanhan asiakas pyysi että häntä kohdattaisiin enemmän tavalla josta hän pitää enemmän.

Toiseksi, käänsit mielestäni asian niin että ongelma on asiakkaan kehtaaminen ja tsemppasit asiakasta kehittämään tätä puolta. Asiakkaana en kuitenkaan kokenut kehtaamiseni olevan ongelma vaan kynnys palvelupyyntöön nousi myyjän toiminnan vuoksi korkeammaksi ja toivoin että toisella toimintatavalla näin ei olisi käynyt.

Mielestäni vastauksesi palautteeseeni oli muotoiltu tosi hyvin ja teksti oli ystävällistä, mutta rivien välistä huokuu pieni passiivis-aggressiivinen ote ja viesti että mielestäsi palaute oli turha koska toiminnassa ei ole korjattavaa tai parannettavaa. Voisiko asian mielestäsi muotoilla jotenkin paremmin, jotta asiakkaalle jäisi olo että hänen toiveillaan on väliä?

Mitä olet itse mieltä tästä kirjoittamastani kommentista ja palautteesta palautteeseesi? :D

Vierailija
84/141 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä on hankalaa tietää mitä asiakas haluaa....Joskus tuntuu että nimikyltissä pitäis lukea meedio;). Tervehtiminen ja avun tarjoaminen koetaan tyrkyttämiseksi. Seuraavana päivänä tulee meili jossa haukutaan myyjät koska asiakasta ei ole kuulemma koskaan tervehditty.

Tottakai tässä vuosien aikana on oppinut lukemaan asiakkaita jo melko hyvin, silti välillä tulee hankalia tilanteita koska asiakaat eivät osaa avata suutaan. Odotetaan että myyjä osaa lukea ajatuksia. Palvelu kuuluu meidän konseptiin, joten se on osa meidän työtä.

T. myyjä

Tervehtiminen on toki  ok ja kuuluu tapoihin, mutta jo teille sanotaan että katselen vain, niin ei kai se jätä paljon tulkinnanvaraa vai hä? Eli jätä rauhaan silloin. 

Olen kulkenut naamani ja vartaloni kanssa 33 vuotta ja tiedän tasan paljon paremmin mikä minulle sopii ja mistä pidän kuin yksikään vientovieras rättikaupan myyjä. Tyylitajunne ei ihan vakuuta. 

Ei tyrkytystä kiitos. 

Tottakai jätän rauhaan jos asiakas haluaa vain katsella. MUTTA jotkut ärsyyntyy tervehtimisestäkin ja siitä että kartoitetaan mitä hän mahdollisesti on hakemassa. Ei tervehditä takaisin tai katsotaan myyjä kuin halpaa makkaraa. Se on mun työtä, meidän myymälässä on tarkoitus saada palvelua.

Sitten sama asiakas, joka ei ole osoittanut haluavansa palvelua vinkuu ettei sovarilla ole myyjiä kun hän tarttis apua.....!! Yritä siinä sitten miettiä kuka mitäkin haluaa :D

Entäs jos ne asiakkaat ei halua sitä palvelua tuollaisena? Eikö siitä tule se tyrkytysfiilis?

"Sinähän otat sitä palvelua kun meidän liikkeessä on tarkoitus saada palvelua." "Otatko vai itketkö ja otatko?"

Vierailija
85/141 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero Modassa ja erityisesti Vilassa aika paljon tyrkytetään, mutta ei se itseäni häiritse, ymmärrän sen heidän myyntitaktiikkaansa kuuluvaksi asiaksi. Vero Modan myyjistä on suurin osa tosi kivoja, minusta on ihanaa kun he ovat myymälässä käydessäni esim. kehuneet meikkiäni tai asuani, tätä on muutaman kerran tapahtunut ja on tullut tosi hyvä fiilis siitä! Muutenkin olen saanut myyjiltä paljon apua vaatteiden valinnassa ja yhdistelemisessä, he ovat aina ihan sydämellään mukana mun palvelemisessa. Joo tietysti heillä on agendana myydä, mutta kyllä kohteliaisuudet ja hyvät vinkit silti tulee ihan sydämestä. Ei minua haittaa, että minulle yritetään myydä, jos sitä ei tehdä tyylillä "osta tämä, tarvitsetko tuota tai tuota, otatko tämän", vaan enemmän siihen tyyliin että kerron etsiväni farkkuja, sitten yhdessä mietitään mitkä heidän mallistosta olisivat sopivimmat, jos etsin siihen kaveriksi paitaa, niin myyjä tuo kokeiltavaksi muutaman ehdokkaan jne.

Mutta paljon on kiinni asiakkaan ja myyjän kemioista. Osa (esim. minä) tykkää siitä että palvellaan, kysellään ja jutellaan, toiset haluaisi vain olla rauhassa. Myyjänä se on varmaan vähän nuorallatanssimista, yrittää noudattaa heidän asiakaspalvelukonseptia ja samalla aistia asiakkaista, että ketkä tykkää ja keitä ahdistaa.

Vierailija
86/141 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vinkki myyjille voisi olla että jättäkää ne sanonnat ja kliseet pois. Ne "oi tää on ihana" ja "mulla on tämä kolmessa värissä" ja "sopii sulle tosi hyvin!" (käytä ainoastaan jos olet 100% varma että asiakas on itse sitä mieltä että vaate on täydellinen hänelle."

Ja mitä näitä nyt on. Ne on kuultu jo niin monesti etteivät ne ole aidon ja uskottavan kuuloisia enää.

Vierailija
87/141 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vero Modassa ja erityisesti Vilassa aika paljon tyrkytetään, mutta ei se itseäni häiritse, ymmärrän sen heidän myyntitaktiikkaansa kuuluvaksi asiaksi. Vero Modan myyjistä on suurin osa tosi kivoja, minusta on ihanaa kun he ovat myymälässä käydessäni esim. kehuneet meikkiäni tai asuani, tätä on muutaman kerran tapahtunut ja on tullut tosi hyvä fiilis siitä! Muutenkin olen saanut myyjiltä paljon apua vaatteiden valinnassa ja yhdistelemisessä, he ovat aina ihan sydämellään mukana mun palvelemisessa. Joo tietysti heillä on agendana myydä, mutta kyllä kohteliaisuudet ja hyvät vinkit silti tulee ihan sydämestä. Ei minua haittaa, että minulle yritetään myydä, jos sitä ei tehdä tyylillä "osta tämä, tarvitsetko tuota tai tuota, otatko tämän", vaan enemmän siihen tyyliin että kerron etsiväni farkkuja, sitten yhdessä mietitään mitkä heidän mallistosta olisivat sopivimmat, jos etsin siihen kaveriksi paitaa, niin myyjä tuo kokeiltavaksi muutaman ehdokkaan jne.

Mutta paljon on kiinni asiakkaan ja myyjän kemioista. Osa (esim. minä) tykkää siitä että palvellaan, kysellään ja jutellaan, toiset haluaisi vain olla rauhassa. Myyjänä se on varmaan vähän nuorallatanssimista, yrittää noudattaa heidän asiakaspalvelukonseptia ja samalla aistia asiakkaista, että ketkä tykkää ja keitä ahdistaa.

Lol. Myyjät on usein parempia näyttelijöitä kuin oikeat näyttelijät. Sinuunkin uppoaa diipadaapa kuin kuuma veitsi voihin.

Vierailija
88/141 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tyrkytettiin S-marketin kassalla ruokaostosten yhteydessä jotain Eurolottoa tai vastaavaa!! En koskaan lottoa tai osta arpoja, mutta pelaan joskus nettipokeria. Nettipokerissa VOI vaikuttaa peliin, lotto ja arvat on pelkkää tuuria!!!!!

Vierailija
89/141 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olin myyjänä muualla kuin vaateliikkeessä, mutta ihan aidosti parasta siinä työssä oli se kun sai palvella asiakasta. Siis puhua asiakkaan kanssa, etsiä se sopiva laite juuri hänen tarpeisiinsa ja jos se asiakas oli lopulta ihan innoissaan että pääsee kotiin kokeilemaan sitä laitetta jonka hänelle myin, niin siitä jäi hyvä fiilis minullekin koko päiväksi.

Ymmärrän että asiakkaan voi olla joskus hankala tätä uskoa, mutta sain oikeasti kiksit siitä että löysin asiakkaalle jutun joka oli just eikä melkeen täydellinen juuri hänelle. Jos vielä jälkeenpäin sama tyyppi tuli kertomaan että kiitti, se on toiminut tosi hyvin hänellä, niin olin iloinen pieni onnenpossumyyjä koko sen päivän.

Vierailija
90/141 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On asiakaspalvelua ja tyrkytystä.

Mä ostan Vilan, Vero Modan ja Onlyn vaatteet Stockalta kun niitä haluan. Juuri siitä syystä, että se jatkuva tukutus on rasittavaa.

Avun tarjoaminen on on. Sen jälkeen haluan rentoutua ostoksilla. Esim Stockalla ja Sokoksella tää on tajuttu, kiitos siitä.

Oukun Sokoksella kosmetiikkamyyjiä on kai kehotettu lähestymään asiakkaita ja kysymään tarvitseeko apua, samoin Yliopiston apteekissa. Parhaalla reissulla neljä eri myyjää tuli kysymään Yliopiston apteekissa tarvitsenko apua ja kun en tarvinnut myyjä lähti pois ja pian tuli paikalle toinen tiedustelemaan tarvitsenko apua.

Vierailija
91/141 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kamalaa, kun myyjä yrittää palvella. Juu, ymmärrän, että sosiaalisten tilanteiden pelko on ikävä juttu sosiaalisissa tilanteissa, mutta ei se myyjä voi sinun peloistasi tietää. Eli tekee työtään ja tekee sitä hyvin. Noin maailmalla on kaupoissa toimittu kautta aikojen, ja siellä ihmiset jättävät menemättä, jos eivät saa palvelua. Mutta täällä tuppisuisten, epäsosiaalisten mököttäjien maassa Vauva-palstalla kiukutellaan siitä, miten kamalaa on, kun ammattilainen palvelee. Kun täällä halutaan ostaa apteekista vaikka väärät lääkkeet itse, eikä kukaan saa edes yrittää auttaa, ja vaateliikkeessä nyt vielä vähemmän saa tupata hakemaan oikeaa kokoa tai suosittelemaan sopivaa, ja se vasta rikos onkin, jos tarjoilija kysyy, maistuuko ruoka - syömään tänne tultiin eikä uteliaille tarjoilijoille juttelemaan....

Minä ilahdun joka kerta, kun asiakaspalveualallla oleva ihminen haluaa palvella, ja otan avun (vaikken sitä ehkä edes hirveästi tarvitsisi) mielelläni vastaan. Tulee hyvä mieli itselle ja toivottavasti sille asiakaspalvelijallekin, kun kerrankin joku on kiitollinenn, eikä naama näkkärillä kiukuttele, kun "mä vaan kattelen" "enkä mä mitään apua tartte".

Sinunlaisiasi asiakkaita on ilo palvella, vaikka pitkällä kokemuksella kaupan alalta tunnistan jo itsekin melko hyvin asiakkaat, jotka eivät palvelua kaipaa. JOKAISTA asiakasta kuitenkin pitää tervehtiä ja tarjota apua, ketjun ehdoton ohje meillä. Terv. aspa

Mistähän johtuu että paikallisessa vertsussa mua ei ikinä tervehditä? Ei tulla myöskään tarjoamaan apua. En ole outo hiippari vaan tavallinen nuori. Kerran kun ostin yhden tuotteen enkä halunnut muuta, oli aivan kuin myyjä olisi suuttunut mulle. Työnsi kassin käteen, ei heiheitä tai kiitosta.

Ajattelevat että olet niin nuori ettei sinulla ole rahaa ostella paljon ja siksi sinua ei tarvitse palvella.

Vierailija
92/141 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin sitä että miksi tullaan kysymään heti kun astun liikkeeseen? Siis ihan ensimmäiset 5m kun on sisään kävellyt niin ollaan jo kysymässä että mitä etsit, tarviitko apua jne.

No mä en tiedä vielä, enkä osaa vastata, koska tulin vasta. Jos olisit kysynyt hetken päästä kun olen nähnyt mitä teillä on, niin osaisin vastata tuohon.

Vähän kuin silloin kun tulee vieraita kylään, niin ensin annetaan vieraan asettua aloilleen, otetaan ulkovaatteet pois ja jokainen hakee paikkansa. Ei niin että jo pihalla ja ovella tykitetään kuulumisia ja selitetään kuin papupata.

Koska näin toivotetaan asiakas tervetulleeksi kauppaan ja ilmaistaan että olen käytettävissä. Oletuksena on että jos asiakas ei heti tarvi apua niin hän osaa sanoa sen.

Sitten on näitä jotka heti sanovat että etsin tuotetta X onko teillä sitä. Ja näin voimme heti olla avuksi.

Emme voi etukäteen tietää haluaako asiakas heti palvelua, hetken päästä vai ei olenkaan siksi asiakkaankin pitää suoraan ilmaista mitä haluaa.

No tiedätkö siis että teidän yritykseen sisään tulevista asiakkaista suurin osa tietää jo valmiiksi mitä hakee vai miksi olet säätänyt asiakaspalvelusi tämän ryhmän mukaan? Silloinhan se on ihan järkevä kysymys.

Tässä palaute siis sinulle: Ota paremmin huomioon myös kaltaiseni asiakkaat, jotka mieluummin ensin hiukan tutustuvat liikkeeseen ja sen valikoimaan, jotta tietävät että tarvitsevatko apua vai eivät. Koska heti aluksi tarjoat apuasi josta kieltäydyn, on korkeampi kynnys tulla taas pyytämään sinulta apua kun olen jo ilmoittanut etten sitä tarvitse.

Hei. Kiitos palautteesta.

Minulle tuntuu luontevalta heti tervehtiä asiakasta kun hän tulee minua vastaan ja kysyä tarviiko hän apua. Jos asiakas vastaa ettei tarvitse jätän hänet rauhaan mutta kerron hänelle että minua saa häiritä heti jos tulee jotain kysyttävää:)

Älä turhaan sellaisia mieti ettet kehtaa kysyä apua kun olet kerran kieltäytynyt, ilman muuta voit kysyä, sitä varten me olemme siellä töissä.

Itsekkin olen monesti ensin kieltäytynyt avusta juuri sen takia etten tiedä mitä haluan mutta monesti kun olen löytänyt haluamani pyytänyt apua. Ei myyjät siitä pahastu.

Tosi hyvä vastaus, muutamaa kohtaa lukuunottamatta. Tarkoitan ihan oikeasti. :)

Muutama kohta näin asiakkaan näkökulmasta kuitenkin "särähti korvaani". Viesti alkaa heti "minulle tuntuu luontevalta..", joka viestii että asiakkaan toiveet on vähemmän tärkeintä kuin se mikä on sinulle ominaista ja luontevaa, palautteessaanhan asiakas pyysi että häntä kohdattaisiin enemmän tavalla josta hän pitää enemmän.

Toiseksi, käänsit mielestäni asian niin että ongelma on asiakkaan kehtaaminen ja tsemppasit asiakasta kehittämään tätä puolta. Asiakkaana en kuitenkaan kokenut kehtaamiseni olevan ongelma vaan kynnys palvelupyyntöön nousi myyjän toiminnan vuoksi korkeammaksi ja toivoin että toisella toimintatavalla näin ei olisi käynyt.

Mielestäni vastauksesi palautteeseeni oli muotoiltu tosi hyvin ja teksti oli ystävällistä, mutta rivien välistä huokuu pieni passiivis-aggressiivinen ote ja viesti että mielestäsi palaute oli turha koska toiminnassa ei ole korjattavaa tai parannettavaa. Voisiko asian mielestäsi muotoilla jotenkin paremmin, jotta asiakkaalle jäisi olo että hänen toiveillaan on väliä?

Mitä olet itse mieltä tästä kirjoittamastani kommentista ja palautteesta palautteeseesi? :D

W

Moikka.

Tottakai kohtelisin jokaista asiakasta sillätavalla minkä hän kokee parhaaksi, mutta valitettavasti tämä ei ole mahdollista koska en voi etukäteen tietää millaista palvelua asiakas haluaa. Siksi toimin niin kuin kerroin ja pyrin aina olemaan mahdollisimman ystävällinen ja heti kun tiedän mitä asiakas haluaa oli se sitten palvelua, omaa rauhaa tai apua, pyrin toimimaan niin että hän olisi tyytyväinen.

en osaa sanoa miten voisin tilanteessa parantaa että kys. Asiakas olisi tyytyväinen paitsi siinä tapauksessa että oppisin tuntemaan hänet ja tietäisin minkälaista palvelua hän haluaa..

Kuitenkin minun on pakko tervehtiä asiakasta kun hän tulee ja tarjota apua koska kyselyn mukaan suurin osa asiakkaista haluaa tätä ja siihen minut on palkattu.

Haluaisin että jokaisella asiakkaalla jää hyvä mieli kun lähtee meidän liikkeestä ja siihen olen pyrkinyt. Nyt kun oikein mietin niin yksi hyvä keino voisi olla että tervehdin ja en kysy haluaako apua vaan mainitsen että jos tarvitsee apua niin minä olen käytettävissä.

ehkä tuollainen aloitus palvelisi vähän kaikenlaisia asiakkaita eikä kukaan tuntisi että tuputan apua?

Vierailija
93/141 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. myyjä

Ei tyrkytystä kiitos. 

Entäs jos ne asiakkaat ei halua sitä palvelua tuollaisena? Eikö siitä tule se tyrkytysfiilis?

"Sinähän otat sitä palvelua kun meidän liikkeessä on tarkoitus saada palvelua." "Otatko vai itketkö ja otatko?"

Olen ollut alalla jo vuosia, osaan lukea asiakkaita jo melko hyvin mutta tosiaan välillä on haastavaa. Öö...nyt en ihan ymmärrä mitä tarkoitat?! En tyrkytä mutta huomioin asiakkaita tervehtimällä ja palvelemalla. Osa haluaa palvelua ja osa ei.

Tuossa nyt oli lähinnä esimerkki siitä, miten vaikea välillä on lukea asiakkaiden ajatuksia.

Vierailija
94/141 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilan liikkeeseen en uskalla edes mennä enää sisään kun siellä ainakin yhteen aikaan hyökättiin heti päälle. 

Vierailija
95/141 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On asiakaspalvelua ja tyrkytystä.

Mä ostan Vilan, Vero Modan ja Onlyn vaatteet Stockalta kun niitä haluan. Juuri siitä syystä, että se jatkuva tukutus on rasittavaa.

Avun tarjoaminen on on. Sen jälkeen haluan rentoutua ostoksilla. Esim Stockalla ja Sokoksella tää on tajuttu, kiitos siitä.

Oukun Sokoksella kosmetiikkamyyjiä on kai kehotettu lähestymään asiakkaita ja kysymään tarvitseeko apua, samoin Yliopiston apteekissa. Parhaalla reissulla neljä eri myyjää tuli kysymään Yliopiston apteekissa tarvitsenko apua ja kun en tarvinnut myyjä lähti pois ja pian tuli paikalle toinen tiedustelemaan tarvitsenko apua.

Joo, Yliopiston Apteekissa ovat aivan kamalia. Jos sanoo "kiitos ei", jäävät seisomaan kädet puuskassa ja tuijottamaan kuin pitäisivät myymälävarkaana. Muissa kaupoissa en ole vastaavaa kokenut, joten ilmeisesti vika on ohjeistuksessa eikä omassa pärstässäni.

Vierailija
96/141 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap. kuullut sellaisesta kuin hyvä asiakaspalvelu.

Vierailija
97/141 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin ketjuliikkeissä on ohjeistuksena tuputtaa kaiken maailman ylimääräisiä tuotteita ja palveluja.

Lisäksi aika ajoin käy näitä mysteerishoppailijoita, jotka tsekkaa esim. asiakaspalvelun laadun, myymälän siisteyden ja sen, että tarjotaanko lisäpalveluita, jos siinä liikkeessä niitä KUULUISI tarjota jne. Ja ai vittu mikä haloo isoilta pomoilta, josset jotain oo muistanu tyrkyttää...

Eli älkää olko niille myyjille vihaisia, ne vaan toimii ohjeistusten mukaan. Sen sijaa laittakaa suoraa ketjuun palautetta, että lisämyynti ennemmin karkottaa kuin tuo asiakkaita.

Meidän ehdotuksilla ja mielipiteillä kun ei ole väliä

T. Myyjä

Vierailija
98/141 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli seinäjoen vilassa myyjä kysymään että "no mitäs sulle" tai "mites sulla menee?". Tyyliin jotain tollasta. Olin sitä aiemmin tehnyt ostoksen ja jäänyt vielä katselemaan vaatteita.. hetki meni miettiessä et kysyiks se oikeasti sitä multa? Aika kaverillisesti. Ei tollanen jenkkityyli tänne Suomeen sovi, miks mun pitäis kertoa mun elämästä jollekin vaatemyyjälle?

Vierailija
99/141 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin ketjuliikkeissä on ohjeistuksena tuputtaa kaiken maailman ylimääräisiä tuotteita ja palveluja.

Lisäksi aika ajoin käy näitä mysteerishoppailijoita, jotka tsekkaa esim. asiakaspalvelun laadun, myymälän siisteyden ja sen, että tarjotaanko lisäpalveluita, jos siinä liikkeessä niitä KUULUISI tarjota jne. Ja ai vittu mikä haloo isoilta pomoilta, josset jotain oo muistanu tyrkyttää...

Eli älkää olko niille myyjille vihaisia, ne vaan toimii ohjeistusten mukaan. Sen sijaa laittakaa suoraa ketjuun palautetta, että lisämyynti ennemmin karkottaa kuin tuo asiakkaita.

Meidän ehdotuksilla ja mielipiteillä kun ei ole väliä

T. Myyjä

Niin ja lisäyksenä vielä: meidän lisämyyntiä valvotaan ja joudut tarkkailtavaksi/keskusteluun esimiehen kanssa, josset pääse tavotteisiin.

Vierailija
100/141 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilan liikkeeseen en uskalla edes mennä enää sisään kun siellä ainakin yhteen aikaan hyökättiin heti päälle. 

Vilan myymälöissä ollaan mun mielestä jo vähän rauhoituttu, ainakin Porissa. Viimeisellä parilla käyntikerralla ehkä just ja just tervehdittiin, mutta muuten annettiin katsella ihan rauhassa.