Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvola teki lasun, koska "isä tuo vauvaa ja äiti nukkuu"

Vierailija
19.10.2017 |

Kerroin jo odotusaikana fibrosta, joka ikävä kyllä paheni vauvan synnyttyä. Poika on nyt 6kk ja mies lähinnä käyttänyt neuvolassa. Ja nyt sitten selvisi, että meistä on tehty lasu, koska " isä' tuo taas vauvaa äiti taas nukkumassa"

Kommentit (332)

Vierailija
41/332 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin? Eikö lastensuojeluilmoituksen perusteella tule vain joku kotikäynti? Mitä se sitten haittaa, jos joku ulkopuolinen tuppautuu kotiin ja haastattelee jonkin aikaa? Tuleepahan varmaan ainakin siivottua. Eihän heille tarvitse mitään kahvia tms. tarjota, joten ei tule kulujakaan. Jos jotain kuluja aiheutuu, niin silloin tietysti jonkun pitäisi ne korvata, jos lastensuojelujuttu on aiheeton.

Voi kuule. Niitä kuluja, ansionmenetyksiä tai maineen mustaamista ei tod kukaan korvaa.

Kai sitä vielä jokainen aiheetonkin ilmoitus madaltaa kynnystä puuttua perheen asioihin.

Vierailija
42/332 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soittivat kun oltiin myöhässä neuvolasta (isä vei lapsen sillä kertaa ja just puhelun aikana saapuivat) taustalta kuului toisen terkan ääni "isä tuli vauvan kanssa kahdestaan, voi kun ihanaa!"

Huvitti, mutta kai se sitten on harvinaisempaa.

Nykyinen terkka ohittaa mun miehen neuvolakäynneillä ihan täysin. Ei puhu mitään, ei kysy mitään ja lopuksi kysyy multa, onko miehellä jotain kysyttävää.

Ihme toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/332 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasun kohteeksi joutuminen heti alkuvaiheessa on kyllä niin lannistavaa että tekisi varmaan heittää hanskat tiskiin jo siinä vaiheessa jos sattuis omalle kohdalle.

Vierailija
44/332 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin? Eikö lastensuojeluilmoituksen perusteella tule vain joku kotikäynti? Mitä se sitten haittaa, jos joku ulkopuolinen tuppautuu kotiin ja haastattelee jonkin aikaa? Tuleepahan varmaan ainakin siivottua. Eihän heille tarvitse mitään kahvia tms. tarjota, joten ei tule kulujakaan. Jos jotain kuluja aiheutuu, niin silloin tietysti jonkun pitäisi ne korvata, jos lastensuojelujuttu on aiheeton.

Voi kuule. Niitä kuluja, ansionmenetyksiä tai maineen mustaamista ei tod kukaan korvaa.

Voitko eritellä tarkemmin, mitä kuluja ja ansionmenetyksiä? Entä miten maine mustaantuu? Eihän se ole mitään julkista tietoa, että ls on tehty, ja ylipäätään voi olettaa että varmaan puolesta lapsiperheistä tulee ls-ilmoitus jossain vaiheessa.

Vierailija
45/332 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä vielä jokainen aiheetonkin ilmoitus madaltaa kynnystä puuttua perheen asioihin.

Eli?

Vierailija
46/332 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia yritetään aina kaivaa virkaansa hoitavien tekemisistä mahdollisimman negatiivista. Vrt lapsi, joka "putosi hoitopöydältä ja sai lonkkamurtuman". Voisiko ennen kuin aletaan palstalla päivittelemään ihan itse ystävällisesti vaikka soittaa , tässä tapauksessa neuvolaan, ja kysyä sieltä asiasta? Jos asiattomuuksia tapahtuu, niin ihmetellään sitten täällä sitä yhdessä. Miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
47/332 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa apu vastaan. Eine sitä ilkeyttään tee.

Voihan olla, ettei miesikään halua rasittaa sinua omilla ongelmillaan. Myös isät voivat väsyä ja masentua.

Avuksi tarjotaan huostaanottoa.

Maassa on lapsivajausta ja korkeasti koulutetut "hyvät veljet" vailla lapsia kun paras hedelmöitysikä mennyt uraa luoden. Alemmilta työttömiltä sosiaaliluokilta sitten lapsi huostaanotolla.

Vierailija
48/332 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle soittivat kun oltiin myöhässä neuvolasta (isä vei lapsen sillä kertaa ja just puhelun aikana saapuivat) taustalta kuului toisen terkan ääni "isä tuli vauvan kanssa kahdestaan, voi kun ihanaa!"

Nykyinen terkka ohittaa mun miehen neuvolakäynneillä ihan täysin. Ei puhu mitään, ei kysy mitään ja lopuksi kysyy multa, onko miehellä jotain kysyttävää.

Ihme toimintaa.

Vähän vaikea usko että se olisi nykypäivänä enää niin harvinaista että siitä pitäisi erikseen mainita sen olevan ihanaa. Asun aika tavalla maalla ja kyllä täällä isiä näkee neuvola käynneillä lasten kanssa lapsen äidin kanssa tai ilman. Ettei vain neuvolan täti muuten olisi syystä tai toisesta ollut mielissään että isä tulee yksin ilman että olet mukana.

Vierailija
49/332 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli?

Eli aina vaan pienemmistä asioista huolestutaan.

Vierailija
50/332 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosta omituiselta. Mä palasin töihin heti äitiysloman jälkeen kun vauva oli 3kk. Mies jäi vanhempainvapaalle ja hoitovapaalle ja luonnollisesti hoiti kaikki lapseen liittyvät asiat, mm neuvolakäynnit. Koskaan ei tullut mitään sanomista asian suhteen. Toki olin mukana silloin tällöin neuvolakäynneillä.

Vierailija
51/332 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ilmotusta tehdä ihan vaan siksi, että äiti ei ole koskaan mukana neuvolassa. Äitiin otetaan yhteyttä ja kysellä puhelimitse vointia, koska kyse voi olla synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, kotiväkivallasta,...... tai mistä tahansa. Teillekin on varmaan tullut yhteydenotto, ellette sitä aktiivisesti ole vältelleet, joka sekin kertoo jostakin. Ja jos kunnollisia vastauksia ei saa neuvolassa isältä niin todellakin sitten tehdään se ilmoitus. Ja miksi ei tehtäisi? Kaikki muistavat Erikan.... Joten parempi olla herkällä korvalla liikkeellä. Ne asiat voi selvittää vaikka ilmoitus on tehtykin, koska sitten asiaa tutkitaan lisää. Tarkoitu on turvata lapsen elämä, joten mitäpä tuosta marisemaan. Selvitätte asian ja sillä siisti. Ja itsekin kannattaa olla aktiivinen sinne neuvolaan päin. Homma toimii silleen parhaiten.

Mutta isää ei kuitenkaan samalla tavalla kytättäisi. Ainakaan meillä neuvola ei ole koskaan ihmetellyt mitenkään, että missäs isä on?

Meillä kyllä kyseli täti neuvolassa lapsen isän perään, kun se ei kolmena ekana kertana päässyt mukaan =) Kyseli, että osallistuuko isä lapsen hoitoon. Tuli kyllä sitten sille neljännelle kerralle mukaan.

Vierailija
52/332 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaiken tän kyttäämisen ja loputtoman vaatimisen ohella meillä on hallitus joka on säästänyt kaikesta lapsiin liittyvästä.

Koulurakennukset homeessa, ryhmäkoot liian isoja, koulukirjat maksatetaan vanhemmilla, lähikoulut suljetaan jättikoulujen tieltä, terveydenhoitoon ei pääse, hampaita ei oiota jne.

Mutta toki lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin kannalta olennaisinta on käydä esittämässä jonkinlainen näytelmä terveydenhoitajalle.

Vierailija
53/332 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kytätään koulussakin ja se loppuu siihen, kun peruskoulu loppuu. Viimeistään silloin kun lapsi täyttää 18 vuotta. Sen jälkeen ei ole aseita tehdä ilmoituksia, kun poliisia ei kiinnosta jos kyseessä ei ole rikos.

Me käytiin miehen kanssa yhdessä neuvolassa niin miehelleni sanottiin ettei tarvitse tulla.

Sanoin että tulee koska saan kyydin häneltä.

No nyt lapset teinejä ja en puhu heistä enää mitään. Tuntuu että toisilla tapa tehdä tavallisista asioista negatiivisia.

Vierailija
54/332 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus, kun kävin kerran neuvolassa mustelma ja naarmuja poskessa (olin liukastunut pihalla roskia viedessä ja jäinen lumikasa teki pahaa jälkeä). Totta kai mustelmasta puhuttiin ja kerroin totuuden miten se oli syntynyt. Seuraavan kerran mies vei lasta yksin, kun olin kotona kovassa kuumeessa. Ja sitten tulikin lasu... Vaikka mitään ei seurannut, tunsin että meitä kytättiin jatkossakin ja kyseltiin outoja mm. mun ja miehen suhteesta ja keskinäisistä väleistä.

Vierailija
55/332 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vähemmän syntyy lapsia niin sitä todennäköisemmin vanhemmat joutuu tutkinnan alaiseksi oman lapsen hoidosta ja kasvatuksesta.

Vanhemmat ovat naiveja ja lörpöttelevät neuvoloissa mitä sylki suuhun tuo. Tämä kevyt "luottamuksellinen" jutustelu voi näyttää aivan erilaiselta kun se pistetään kirjalliseen muotoon ja lapsen tietoihin ( eikä sitä pois sieltä saa) ja otetaan puhelinkontaktia kaikkin tahoihin ( vanhempien suostumuksella:) ja aina sitä jotain  keksitään, "hiljainen tyttö":)

Vanhemmat pitäkää puolenne ja ainut konsti on puhua vähemmän ja estää takana päin juoruilu (joka kaiken lisäksi perustuu pärstäkertoimeen) eväämällä mahdollisuus yhteydenottoihin muihin tahoihin. Luonnollisesti yhteydenottoa lastensuojeluviranomaisiin ei voi estää mutta kaikki muu virallinen juoruilu.

Mä olen ollut aina tällainen lörppö ja varmaan aina kyttäyksen alla. Nyt lapset yläkoulussa ja olen yrittänyt olla hiljaa ja pysyä erossa koulusta.

Jännää että meillä kaikki hyvin ja ollaan onnellisia mutta on vain ihmisiä jotka ymmärtää väärin tai vaan haluaa ymmärtää väärin.

Vierailija
56/332 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme toimintaa.

Vähän vaikea usko että se olisi nykypäivänä enää niin harvinaista että siitä pitäisi erikseen mainita sen olevan ihanaa. Asun aika tavalla maalla ja kyllä täällä isiä näkee neuvola käynneillä lasten kanssa lapsen äidin kanssa tai ilman. Ettei vain neuvolan täti muuten olisi syystä tai toisesta ollut mielissään että isä tulee yksin ilman että olet mukana.

Vaikea kuvitella miksi th, jonka luona ei käydä, ilahtuisi siitä etten ole mukana kun ei liity meidän neuvolakäynteihin lainkaan?

Vierailija
57/332 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän neuvolan virkaintoinen sijainen näytti huolestuvan vähän joka asiasta. Oltiin lähes aina molemmat miehen kanssa raskausajan neuvoloissa. Nyt oma kokeneempi terkka on palannut ja ihan eri tasolla käydään keskustelua väsymyksestä, hoitovuoroista ja parisuhteesta turhaan huolestumaan. Sijainen tuntui päättäneen, että vikaa on, joten yritti sitä jatkuvasti etsiä. Nykyinen tietää, että aina sitä vikaa löytyy ja yleensä siitä ei niin tarvitse huolestua, kunhan sen olemassaolo vaan tiedostetaan.

Vierailija
58/332 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme toimintaa.

Vaikea kuvitella miksi th, jonka luona ei käydä, ilahtuisi siitä etten ole mukana kun ei liity meidän neuvolakäynteihin lainkaan?

Minä voin hyvin kuvitella, jos hän kuitenkin työskentelee samassa työyhteisössä kuin täti jonka luona käytte.

Vierailija
59/332 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ihmiset, joille neuvolan toiminta ei kelpaa, kieltävät omien terveystietojensa antamisen hoitaville tahoille ja rokotteet "tarpeettomina". Koko yhteiskunta on heitä vastaan ja pitää silmätikkuna. 

Vierailija
60/332 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme toimintaa.

Minä voin hyvin kuvitella, jos hän kuitenkin työskentelee samassa työyhteisössä kuin täti jonka luona käytte.

Enemmän ehkä ihmetyttäisi se miten se vieras täti tietää kuka vastaanotolle on tulossa ja onko tulossa isä yksin. Tietysti varmasti joskus on varmasti tilanteita että puhelusta selviää kenen kanssa puhutaan ja keskustelun kuluukin pääosin, mutta miksi terkka soittaisi asiakkaalle kun paikalla on joku toinen jota puhelu ei koske.