Neuvola teki lasun, koska "isä tuo vauvaa ja äiti nukkuu"
Kerroin jo odotusaikana fibrosta, joka ikävä kyllä paheni vauvan synnyttyä. Poika on nyt 6kk ja mies lähinnä käyttänyt neuvolassa. Ja nyt sitten selvisi, että meistä on tehty lasu, koska " isä' tuo taas vauvaa äiti taas nukkumassa"
Kommentit (332)
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten neuvolat kai ovat olemassa, että ne auttavat ja tukevat lapsen ja vanhempien ongelmissa. Nyt sitten suututaan, ettei niin saa tehdä. Vanhempien pitää saada olla ongelmineen rauhassa ja työntää lapset vauvavuoden jälkeen subjektiiviseen päivähoitoon ilman, että kukaan kyselee yhtään mitään ja se siitä. Vaikka aivan kaikille olisi parempi, että ne ongelmat hoidettaisiin pois, eikä vain oiretta arkisin päiväkotien aukioloaikana.
Hyvä kommentti mutta mitä on "subjektiivinen päivähoito"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa apu vastaan. Eine sitä ilkeyttään tee.
Voihan olla, ettei miesikään halua rasittaa sinua omilla ongelmillaan. Myös isät voivat väsyä ja masentua.Avuksi tarjotaan huostaanottoa.
Maassa on lapsivajausta ja korkeasti koulutetut "hyvät veljet" vailla lapsia kun paras hedelmöitysikä mennyt uraa luoden. Alemmilta työttömiltä sosiaaliluokilta sitten lapsi huostaanotolla.
Korkeasti koulutetut harvoin alkavat sijaisvanhemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa apu vastaan. Eine sitä ilkeyttään tee.
Voihan olla, ettei miesikään halua rasittaa sinua omilla ongelmillaan. Myös isät voivat väsyä ja masentua.Avuksi tarjotaan huostaanottoa.
Maassa on lapsivajausta ja korkeasti koulutetut "hyvät veljet" vailla lapsia kun paras hedelmöitysikä mennyt uraa luoden. Alemmilta työttömiltä sosiaaliluokilta sitten lapsi huostaanotolla.
Korkeasti koulutetut harvoin alkavat sijaisvanhemmiksi.
He perustaakin perhekoteja. Vrt Eerikan isän suvun lastensuojelumaffia.
Vierailija kirjoitti:
Meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus, kun kävin kerran neuvolassa mustelma ja naarmuja poskessa (olin liukastunut pihalla roskia viedessä ja jäinen lumikasa teki pahaa jälkeä). Totta kai mustelmasta puhuttiin ja kerroin totuuden miten se oli syntynyt. Seuraavan kerran mies vei lasta yksin, kun olin kotona kovassa kuumeessa. Ja sitten tulikin lasu... Vaikka mitään ei seurannut, tunsin että meitä kytättiin jatkossakin ja kyseltiin outoja mm. mun ja miehen suhteesta ja keskinäisistä väleistä.
Ei teistä tehty lasua
Ainoastaan lapsesta tehtiin.
Tuo fibro ja se että äiti ei sen takia jaksa osallistua on jo itsessään syy lasuun, sitä kautta saatte perheellenne enemmän tukea. Noi sairaudet yleensä vaikuttaa koko perheeseen ja ylimäärästä apua on hyvä saada. T. Kipupotilaan vaimo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten neuvolat kai ovat olemassa, että ne auttavat ja tukevat lapsen ja vanhempien ongelmissa. Nyt sitten suututaan, ettei niin saa tehdä. Vanhempien pitää saada olla ongelmineen rauhassa ja työntää lapset vauvavuoden jälkeen subjektiiviseen päivähoitoon ilman, että kukaan kyselee yhtään mitään ja se siitä. Vaikka aivan kaikille olisi parempi, että ne ongelmat hoidettaisiin pois, eikä vain oiretta arkisin päiväkotien aukioloaikana.
Hyvä kommentti mutta mitä on "subjektiivinen päivähoito"?
Subjektiivinen päivähoito(-oikeus) tarkoittaa sitä, että päivähoitoon voi kuka hyvänsä laittaa lapsensa ilman, että siihen on varsinaista syytä (kuten vanhempien työssäkäynti tai opiskelu, lääkärin tai asiantuntijan (esim. puheope) suositus joko lapsen tai äidin/perheen osalta).
Eli pidetään parempana systeeminä, että perhe, jolla on äiti vähän tai vähän enemmänkin väsynyt, masis, ei pysty huolehtimaan lapsista (ainakaan vauvan lisäksi muista lapsista), tai on elämänhallinnassa muuta häikkää, voi viedä lapset kokopäivähoitoon kunnalle kenenkään kyselemättä sen enempää. Eikä sitä vaivan perimmäistä syytä hoideta kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Tuo fibro ja se että äiti ei sen takia jaksa osallistua on jo itsessään syy lasuun, sitä kautta saatte perheellenne enemmän tukea. Noi sairaudet yleensä vaikuttaa koko perheeseen ja ylimäärästä apua on hyvä saada. T. Kipupotilaan vaimo
Osallistua mihin? Ei ap kertonut ettei hän hoitais lasta ihan normaalisti.
Ja huvittavaa muuten että itse sairastan kilpirauhassairautta ja olen vaan laiska, kun en tahdo jaksaa.😂 Ketään ei ole kahdelsaan vuoteen kiinnostanut jaksamiseni.
Ja kun mursin selkäni, sairaala tykkäsi että kyllähän me itse palkataan kotiin apua.
tee rikosilmotus häirinnästä. Joku psyko siellä varmaan päässy vahingossa virkaan, Kyllähän ne ohjaa tällasen hoitajan oikeeseen hoitoon, psyk puolelle. Oon itse kerran törmänny psykopaattiseen hoitajaan. Se oli varsinainen kokemus kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oikeasti ihmettelen että meistä ei tehty lasua kun reumani paheni synnytyksen jälkeen niin että oli vaikeaa vaihtaa vauvalle edes vaippaa ja lopulta jouduinkin osastolle viikoksi. Isä toki hoiti minkä töiltään ehti, mutta itse olisin tehnyt jos näen että äiti ei fyysisesti saa vaippaa vaihdettua vastasyntyneeltä, en vittuillakseni vaan jotta saavat apua.
Vierailija kirjoitti:
tee rikosilmotus häirinnästä. Joku psyko siellä varmaan päässy vahingossa virkaan, Kyllähän ne ohjaa tällasen hoitajan oikeeseen hoitoon, psyk puolelle. Oon itse kerran törmänny psykopaattiseen hoitajaan. Se oli varsinainen kokemus kyllä.
höpö höpö.
Ei multa ainakaan kyselty puhelimitse tai mitään kautta mitään vointia vaikka mies hoiti neuvolakäynnit alusta asti. Totesin vaan kotona että sen vuoro kun olin rampannut koko raskauden neuvolassa. Ei neuvolasta kukaan kysellyt perään. Kävin toki jälkitarkastuksessa itsekseni muttei sielläkään mitenkään tuotu esiin että isä käy vauvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus, kun kävin kerran neuvolassa mustelma ja naarmuja poskessa (olin liukastunut pihalla roskia viedessä ja jäinen lumikasa teki pahaa jälkeä). Totta kai mustelmasta puhuttiin ja kerroin totuuden miten se oli syntynyt. Seuraavan kerran mies vei lasta yksin, kun olin kotona kovassa kuumeessa. Ja sitten tulikin lasu... Vaikka mitään ei seurannut, tunsin että meitä kytättiin jatkossakin ja kyseltiin outoja mm. mun ja miehen suhteesta ja keskinäisistä väleistä.
Ei teistä tehty lasua
Ainoastaan lapsesta tehtiin.
Saivartelua. Meitä vanhempia siinä kumminkin kytättiin. Ymmärrän huolen, jos näyttää turpiin saaneelta, mutta ei sitä nyt silti tarvitse automaattisesti olettaa että puoliso pahoinpitelee. Eipä ollut sen jälkeen tunnetta, että neuvolasta saisi apua ja tukea.
Vierailija kirjoitti:
No ei ilmotusta tehdä ihan vaan siksi, että äiti ei ole koskaan mukana neuvolassa. Äitiin otetaan yhteyttä ja kysellä puhelimitse vointia, koska kyse voi olla synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, kotiväkivallasta,...... tai mistä tahansa. Teillekin on varmaan tullut yhteydenotto, ellette sitä aktiivisesti ole vältelleet, joka sekin kertoo jostakin. Ja jos kunnollisia vastauksia ei saa neuvolassa isältä niin todellakin sitten tehdään se ilmoitus. Ja miksi ei tehtäisi? Kaikki muistavat Erikan.... Joten parempi olla herkällä korvalla liikkeellä. Ne asiat voi selvittää vaikka ilmoitus on tehtykin, koska sitten asiaa tutkitaan lisää. Tarkoitu on turvata lapsen elämä, joten mitäpä tuosta marisemaan. Selvitätte asian ja sillä siisti. Ja itsekin kannattaa olla aktiivinen sinne neuvolaan päin. Homma toimii silleen parhaiten.
Ei näin.
Eerikan kohtalolla on turha ratsastaa, niin on käynyt ja tulee käymään, vaikka valvontakamera seuraisi 24/7 kaikkia vanhempia. On aivan järjetöntä syyllistää siitä ketään muuta kuin tekijöitä. Vanhemmat ovat lähtökohtaisesti erittäin luotettava lastenhoitosysteemi, viranomaisvaihtoehto häviää kaikilla osa-alueilla ihan normaalille hyvälle vanhemmuudelle. Emme todellakaan tarvitse tehostetumpaa lastensuojelua, eikä sen pystykään tarjoamaan kuin äärimmäisen harvalle hoivaa, joka olisi edes lähtötilannetta parempaa, saati sitten normaalin vanhempien suoman hoivan veroista.
Jos on huoli lapsesta, hänestä voidaan tehdä lastensuojeluilmoitus. Lasua ei tehdä lapsen vanhemmista eikä muistakaan aikuisista. Lasu ei ole rikosilmoutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ilmotusta tehdä ihan vaan siksi, että äiti ei ole koskaan mukana neuvolassa. Äitiin otetaan yhteyttä ja kysellä puhelimitse vointia, koska kyse voi olla synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, kotiväkivallasta,...... tai mistä tahansa. Teillekin on varmaan tullut yhteydenotto, ellette sitä aktiivisesti ole vältelleet, joka sekin kertoo jostakin. Ja jos kunnollisia vastauksia ei saa neuvolassa isältä niin todellakin sitten tehdään se ilmoitus. Ja miksi ei tehtäisi? Kaikki muistavat Erikan.... Joten parempi olla herkällä korvalla liikkeellä. Ne asiat voi selvittää vaikka ilmoitus on tehtykin, koska sitten asiaa tutkitaan lisää. Tarkoitu on turvata lapsen elämä, joten mitäpä tuosta marisemaan. Selvitätte asian ja sillä siisti. Ja itsekin kannattaa olla aktiivinen sinne neuvolaan päin. Homma toimii silleen parhaiten.
Ei näin.
Eerikan kohtalolla on turha ratsastaa, niin on käynyt ja tulee käymään, vaikka valvontakamera seuraisi 24/7 kaikkia vanhempia. On aivan järjetöntä syyllistää siitä ketään muuta kuin tekijöitä. Vanhemmat ovat lähtökohtaisesti erittäin luotettava lastenhoitosysteemi, viranomaisvaihtoehto häviää kaikilla osa-alueilla ihan normaalille hyvälle vanhemmuudelle. Emme todellakaan tarvitse tehostetumpaa lastensuojelua, eikä sen pystykään tarjoamaan kuin äärimmäisen harvalle hoivaa, joka olisi edes lähtötilannetta parempaa, saati sitten normaalin vanhempien suoman hoivan veroista.
Kyllä huostaanotettu lapsi yleensä ja useimmiten saa parempaa hoivaa sijaiskodissa. Ensin tietenkin tarjotaan apua muilla keinoin ja autetaan lukuisia lapsia joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Samat ihmiset, joille neuvolan toiminta ei kelpaa, kieltävät omien terveystietojensa antamisen hoitaville tahoille ja rokotteet "tarpeettomina". Koko yhteiskunta on heitä vastaan ja pitää silmätikkuna.
Tämä tuhannesti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näin.
Kyllä huostaanotettu lapsi yleensä ja useimmiten saa parempaa hoivaa sijaiskodissa. Ensin tietenkin tarjotaan apua muilla keinoin ja autetaan lukuisia lapsia joka päivä.
Paitsi huostaan ei oteta tai auteta lapsia, jotka on alan maffian alla.
Siihen ei taas auta yhtään se että vainotaan sivullisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oikeasti ihmettelen että meistä ei tehty lasua kun reumani paheni synnytyksen jälkeen niin että oli vaikeaa vaihtaa vauvalle edes vaippaa ja lopulta jouduinkin osastolle viikoksi. Isä toki hoiti minkä töiltään ehti, mutta itse olisin tehnyt jos näen että äiti ei fyysisesti saa vaippaa vaihdettua vastasyntyneeltä, en vittuillakseni vaan jotta saavat apua.
Ei sitä teistä aikuisista olisi voitukkaan tehdä. Lasu tehdään vain lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä teistä aikuisista olisi voitukkaan tehdä. Lasu tehdään vain lapsista.
Ja tää on sitten rakentavaa. Saivarteluvänkytystä.
Useamman hoitovirheen jälkeen olen todellakin kieltänyt luovuttamasta tietojani minnekään. Rokotteet arvioin tapauskohtaisesti. Esim sikainfluenssarokotetta en antanut lapsilleni antaa. Olinpa tosiaan typerä.
En koe yhteiskuntaa viholliseksi, mutta julkinen terveydenhoito on kyllä suurinta osin täyttä kuraa.