Joko olette aloittaneet KUOLINSIIVOUKSEN?
Luin Hesarista että tämä on konmaritusta kovempi trendi eli täyttä av-mamma-kamaa. Joko olette aloittaneet?
Kommentit (851)
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksia siitä että toinen parisuhteessa on tavarahamsteri jokanei ole valmis luopumaan mistään, ja toinen on minimalistisempi järjestyksen pitäjä?
On kokemuksia. Kerään tavarat roskasäkkeihin ja sanon vieväni kellariin.
Vien kuitenkin hyötykäyttöasemalle. Kertaakaan ei ole kahdenkymmenen vuoden aikana käynyt mitään kellarikomerosta etsimässä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varannut jo arkun ja ruumispussin ap. Sinulla on hyvin omituinen suhtautuminen elämään. Menet perse edellä hautaan.
Miksi ei voisi tehdä tuota jo valmiiksi? Se on kuitenkin ikävä prosessi ikävässä tilanteessa omaisille. Olisi paljon helpompaa kaikille, että homma on valmiiksi suunniteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://arkijarki.net/nain-lahjoitat-vaatteet-oikein/
Lukekaa tämä ennenkuin lahjoitatte kirppiksille vaatteita.
Hyvä kirjoitus.
Olen töissä tuollaisella kirpputorilla ja ihmisillä on omituinen tarve tuoda viallista tavaraa tyyliin "tämä matto on hyväkuntoinen, mutta koira söi nurkan pois"
Sitten loukkaannutaan, kun ei oteta vastaan koiran syömää mattoa.
Onneksi paljon tulee hyvääkin, mutta kyllä yli puolet joudutaan laittamaan pois.
Jos matosta on nurkka syöty, sen voi korjata lyhentämällä mattoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kirjoitus.
Olen töissä tuollaisella kirpputorilla ja ihmisillä on omituinen tarve tuoda viallista tavaraa tyyliin "tämä matto on hyväkuntoinen, mutta koira söi nurkan pois"
Onneksi paljon tulee hyvääkin, mutta kyllä yli puolet joudutaan laittamaan pois.Jos matosta on nurkka syöty, sen voi korjata lyhentämällä mattoa.
No ei todellakaan sellaisesta isosta olohuoneen matosta lyhennellä.
Ei kaikilla ole rättimattoja
Minun vanhempani ovat tehneet.
Vajaa vuosi sitten äitini puhui taloyhtiön kokouksessa heidän pitää laittaa asunto myyntiin, kun on turhan iso heille.
Tästä tuli lumipalloefekti. Vanhempieni kotiin muutti perhe, jotka asuivat n 75 neliön kolmiossa ja heidän asuntoon muutti 1 lapsinen oerhe, jotka asuivat kaksiossa.
Minun vanhempani muuttivat 4 h plus k neliöstä reilu 50 neliön kaksioon.
Juhannuksena otin mukaani vaikka mitä kirppistavaraa mukaan. Ylimääräisiä huonekaluja on onneksi jo aikaisemmin myyty ja pari vietiin varastoon.
Itse sain ennen joulua Ikean kassillisen pellavapyyhkeitä ja lakanoita.
Kaikki paperit on kunnossa, omistavat vain tämän kaksion.
Minula oli jo aikaisemmin kaikki kunnossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kirjoitus.
Onneksi paljon tulee hyvääkin, mutta kyllä yli puolet joudutaan laittamaan pois.Jos matosta on nurkka syöty, sen voi korjata lyhentämällä mattoa.
No ei todellakaan sellaisesta isosta olohuoneen matosta lyhennellä.
Ei kaikilla ole rättimattoja
EVO
Olen vienyt tän paljon pidemmälle ja nukun arkussa siltä varalta, että kuolen unissani. Voivat kantaa siitä suoraan hautaan. Ja tottakai hautapaikkakin on varattu ja kivi kaiverrettu kuolinpäivää lukuunottamatta. Hautajaiset suunniteltu ja maksettu. Ikää on 32vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Olen vienyt tän paljon pidemmälle ja nukun arkussa siltä varalta, että kuolen unissani. Voivat kantaa siitä suoraan hautaan. Ja tottakai hautapaikkakin on varattu ja kivi kaiverrettu kuolinpäivää lukuunottamatta. Hautajaiset suunniteltu ja maksettu. Ikää on 32vuotta.
Eikös järkevintä olisi nukkua valmiiksi kaivetussa haudassa? Ranteeseen kytketty anturi huomaisi sykkeen loppumisen ja ilmoittaisi henkilökunnalle, että haudan voi käydä luomassa umpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te jaksatte jauhaa tällaista paskaa? Nyt jo naistenlehdetkin haluavat teidän vain ajattelevan kuolemaa. Minkä muun takia ne kaikki toistelisi näitä juttuja? Herran jumala, terveet nuoret ihmiset valmistautumassa omaan kuolemaansa. 😂 Tähän ei ole kuitenkaan mikään pakko lähteä mukaan eikä etenkään yllyttää muita.
Kirjoittaja ei selvästikään ole sisäistänyt mitä tarkoittaa kuolinsiivous.
Kuolema voi tulla yllättäen nuorellekin.
Tämähän avasi kuolinsiivouksen käsitteen aivan uudessa valossa. Jos kuolet huomenna, mitä sellaista asunnossasi on tänään, jota et haluaisi kenenkään kuoltuasi löytävän.
Meillä tehdään vissiin käänteistä kuolinsiivousta. Vuorotellen motkotetaan toistemme turhista tavaroista ja sitten suunnitellaan yhdessä, miten saataisiin lisää säilytystilaa. Muutto isompaan asuntoon on sentään yritetty torpata, mutta nousee silloin tällöin esiin.
Muutimme syksyllä kerrostaloon lasten itsenäistyessä, hyvää teki. Kuolinsiivouksen olin aloittanut jo aiemmin, koska tavaraa oli kertynyt. Mitään emme myyneet, kaikki annettiin, mietimme tuttavapiirissämme kuka tarvisi mitäkin ja kysyin, esim pesutorni, lipastoja ym huonekaluja, ruohonleikkuria, pensasaitaleikkuria, grilliä jne. Ei kirpaissut antaa, tuli hyvä mieli.
Viiden vuoden sisään 3 kuolinpesää siivonneena toivoisin, että muutkin tekisivät tämän ajoissa. Jos ei ole ylimääräisen rahan tarvetta, anna pois niin kauan kun kerran ovat käyttökelpoisia. Kukaan ei tarvi 20v seisonutta grilliä tai muutakaan vanhaa rojua.
Lisään vielä, keittiötarvikkeita yms tarvetavaraa viemme Pelastusarmeijalle ym hyväntekeväisyyteen. Lakanoita Ja ripamukeja viipurilaisen vanhainkodin tarpeisiin. Vaatteita emme ole koskaan keränneetkään.
Se on jatkuvaa, nimittäin kuolinsiivous, niin kauan kuin huushollista löytyy turhaa tavaraa.
Nyt on jäljellä molemmille mieluisia käyttövaatteita, juhlavaatteet sekä vintagea nuorison teemajuhliin , mutta hintsusti.
Ei ole kirjoja eikä turhia astioita. Tietysti paljon valokuva-albumia ja paperit järjestyksessä.
Ylimääräistä on vain arvioisin pari-viisi ( arvioiden) jätesäkillistä kaatiskamaa, mutta se ei ole paljon , ottaen huomioon , että olemme asuneet 35v samassa yli sadan neliön kodissa.
Jotta ei tarvitse kuolinsiivouksen takia muuttaa pienempään asuntoon .
Terveellistä asua tällä iällä tilavasti.
En ole, saa sukulaiset sitten ihmetellä kun löytävät mun xxl kokoiset seksilelut kuolemani jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Muutimme syksyllä kerrostaloon lasten itsenäistyessä, hyvää teki. Kuolinsiivouksen olin aloittanut jo aiemmin, koska tavaraa oli kertynyt. Mitään emme myyneet, kaikki annettiin, mietimme tuttavapiirissämme kuka tarvisi mitäkin ja kysyin, esim pesutorni, lipastoja ym huonekaluja, ruohonleikkuria, pensasaitaleikkuria, grilliä jne. Ei kirpaissut antaa, tuli hyvä mieli.
Viiden vuoden sisään 3 kuolinpesää siivonneena toivoisin, että muutkin tekisivät tämän ajoissa. Jos ei ole ylimääräisen rahan tarvetta, anna pois niin kauan kun kerran ovat käyttökelpoisia. Kukaan ei tarvi 20v seisonutta grilliä tai muutakaan vanhaa rojua.
Kyllä kerrostalossakin tarvitsee pestä pyykkiä.
Aloitin kuolonsiivouksen kun haluan laitta kaiken järjestykseen. En ole läheisillekään kertonut,sairastan haimasyöpää joka levinnyt moneen paikkaan jo,elinaika korkeintaan 3kuukautta.Tulen lähtemään aikaisemmin oman kädenkautta. En halua kenenkään voivottelua kuulla, vaan lähen yksi hiljaa vaan.
Olen aloittanut elämänsiivouksen. Ai että, kun on mukava elää ilman kaikkea sitä turhaa roinaa. Ei tee mieli edes kuolla enää.
Olen nyt kohta kolme vuotta tehnyt hidasta kuolinsiivousta ja todella paljon on lähtenyt turhaa tavaraa pois, mutta silti sitä on järjetön määrä vieläkin.
Huomaan kokoajan lisää turhaa säilöttävää sitä mukaa, kun tavaraa on vähentänyt.
Meillä on lapset kasvaneet nyt leikki-iästä pois ja lasten leluja pursuaa säilytystilat... Osan haluan säästää tulevaisuuteen muistoina ja osa myyty Kirpparilla, mutta silti sitä törkyä löytyy vieläkin.
Pelejä ym vein juuri kirpputorille isot kasat ja niitä jäi vielä kotiinkin. Iso talo on järkyttävä säilytyspaikka, kun vuosikausia on tavaraa jemmattu.
Tunnustan olleeni himo ostaja jossain vaiheessa ja nyt se kostautuu.
Ei kannata viiniä juoda, niin ei pysyy paskat sisällä eikä tuu kalsareihi.