Joko olette aloittaneet KUOLINSIIVOUKSEN?
Luin Hesarista että tämä on konmaritusta kovempi trendi eli täyttä av-mamma-kamaa. Joko olette aloittaneet?
Kommentit (851)
Olen parhaillaan siivoamassa kuolleen mieheni vaatteita. Vaikealta tuntuu. Osan parhaimmista säästän pojallemme, vaikka voi olla, ettei hän miehen kokoiseksi kasvettuaan tulekaan vaatteita käyttämään. Tämän projektin jälkeen aion alkaa karsimaan reilulla kädellä autotalliin ja varastoon kertynyttä kamaa. Siellä on tallessa lähes kaikki lastemme tavarat ja vaatteet ja lapset ovat jo teinejä. En jaksa alkaa niitä myymään, enkä kiikuttamaan eri kierrätyspaikkoihin. Pakko kai on vaan raa'asti heittää menemään, vaikka pahaa tekee. Muuten en pääse tavaroista ikinä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin eläkkeelle ja aloitin siivouksen. Roskiin olen kantanut tällä viikolla neljä isoa jätesäkkiä ja noin kymmenen roskapussia.
Yhteen huoneeseen kerään isommat tavarat, joihin tarvitsen kantoapua ja peräkärryn tai pakettiauton.
Paljon on vielä romua, mutta jatkan sitten vaikka viikon päästä. Tavaraa kertynyt, kun olemme asuneet tässä 21 vuotta ja tilaa on liikaa lasten muutettua omilleen.
En ajatellut tätä kuolinsiivouksena, mutta olkoon nyt sitten vaikka niin.Oletko kuullut kierrättämisestä?
Tietenkin olen, outo kysymys. Lähellä on hyötykäyttöasema, jonne olen kuskannut roskat, jotka henkilöautolla saa vietyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen parhaillaan siivoamassa kuolleen mieheni vaatteita. Vaikealta tuntuu. Osan parhaimmista säästän pojallemme, vaikka voi olla, ettei hän miehen kokoiseksi kasvettuaan tulekaan vaatteita käyttämään. Tämän projektin jälkeen aion alkaa karsimaan reilulla kädellä autotalliin ja varastoon kertynyttä kamaa. Siellä on tallessa lähes kaikki lastemme tavarat ja vaatteet ja lapset ovat jo teinejä. En jaksa alkaa niitä myymään, enkä kiikuttamaan eri kierrätyspaikkoihin. Pakko kai on vaan raa'asti heittää menemään, vaikka pahaa tekee. Muuten en pääse tavaroista ikinä eroon.
Otan osaa. Riittää kun teet parhaasi.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli paikkakunnallasi on joku hyväntekeväisyyteen suunnattu kirpputori, niin kysy hakisiko he autotallin ym tavarat pois.
Vie kaikki tavarat Spr Konttiin, älä heitä roskiin paitsi rikkinäiset. Ei lahjoittamisessa ole mitään vikaa, myyminen on kauhea urakka. Tämä sille jonka teinien ja menehtyneen miehnen tavaroita varastossa. Tai no toki kaikille muillekin. Miksei myös Uff hätätilanteessa, mutta Spr laittaa ne varmemmin myyntiin
http://arkijarki.net/nain-lahjoitat-vaatteet-oikein/
Lukekaa tämä ennenkuin lahjoitatte kirppiksille vaatteita.
En ole vielä aloittanut KUOLINSIIVOUSTA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin eläkkeelle ja aloitin siivouksen. Roskiin olen kantanut tällä viikolla neljä isoa jätesäkkiä ja noin kymmenen roskapussia.
Yhteen huoneeseen kerään isommat tavarat, joihin tarvitsen kantoapua ja peräkärryn tai pakettiauton.
Paljon on vielä romua, mutta jatkan sitten vaikka viikon päästä. Tavaraa kertynyt, kun olemme asuneet tässä 21 vuotta ja tilaa on liikaa lasten muutettua omilleen.
En ajatellut tätä kuolinsiivouksena, mutta olkoon nyt sitten vaikka niin.Oletko kuullut kierrättämisestä?
Kyllä sitä roskaa tulee, kaikki ei ole kierrätyskelpoista mitä nurkista löytyy. Minulla on siivous meneillään, pitkä projekti. Lapset muuttaneet kotoa ja vaihdon pienempään asuntoon ja tämä on liian täynnä tavaraa vaikka muuton yhteydessä tuli paljon jo hävitettyä.
Eri
Kierrätystä on erilaista. Esimerkiksi suoraan käyttöön, varaosiksi, materiaalikierrätykseen ja vasta kun mikään näistä ei onnistu, roskiin.
Mun hierojan sormet pysähtyi, kun kerroin aloittaneeni kuolinsiivouksen. Hän ilmeisesti luuli, että uhkailen itsemurhalla. Selitin sitten hetken, konmarituksesta alkaen, että sitä on tehnyt Elisabet Rehnkin, että siitä oli Hesarissakin juttu. :D
Vierailija kirjoitti:
http://arkijarki.net/nain-lahjoitat-vaatteet-oikein/
Lukekaa tämä ennenkuin lahjoitatte kirppiksille vaatteita.
Hyvä kirjoitus.
Olen töissä tuollaisella kirpputorilla ja ihmisillä on omituinen tarve tuoda viallista tavaraa tyyliin "tämä matto on hyväkuntoinen, mutta koira söi nurkan pois"
Sitten loukkaannutaan, kun ei oteta vastaan koiran syömää mattoa.
Onneksi paljon tulee hyvääkin, mutta kyllä yli puolet joudutaan laittamaan pois.
En halua jättää omaisilleni siivottavaa. Yksi kansio, jossa tärkeimmät paperit, asianajaja hoitaa. Kaikki romut kaatopaikalle ja halvin mahdollinen hautaus. Jos jotain jää, isä saa kaiken.
Minä aloitan KUOLINSIIVOUKSEN HUOMENNA! VIELÄ TÄNÄÄN EN ALOITA!!
Toi lahjoitusvaatteiden vaatimukset ja jatkuva "älä lahjoita tällaista, älä tee näin, nämä ällöttää työntekijöitä" asenteelliset avautumiset aiheuttaneet sen, että laitan suoraan poltettavan jätteenkeräykseen kaikki vaatteet joita tutut ei ota ilmaiseksi vastaan.
Ja vaatteet on siis puhtaita ja ehjiä, en lahjoittaisikaan muuta, mutta tuo nurins ottaa päähän. Jos ilmaiseksi saa vaatteita, niin ei pitäisi olla ongelma itse ommella se nappi tai käyttää nukkaharjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te jaksatte jauhaa tällaista paskaa? Nyt jo naistenlehdetkin haluavat teidän vain ajattelevan kuolemaa. Minkä muun takia ne kaikki toistelisi näitä juttuja? Herran jumala, terveet nuoret ihmiset valmistautumassa omaan kuolemaansa. 😂 Tähän ei ole kuitenkaan mikään pakko lähteä mukaan eikä etenkään yllyttää muita.
Ja nykyajan nuoret ei halua haalia roinaa koteihinsa, he haluavat olla ekologisia ja käyttää rahansa matkusteluun, monet haluavat myös asua ulkomailla joten ei ole hyvä olla merikontillista tavaraa vaivoina kun muutetaan maasta toiseen.
.
x)
Vierailija kirjoitti:
Olen viimeiset 5 vuotta raivannut kotia astettain, vaikka olen vasta 40 vuotias niin tämä tavaran määrä on ihan järjetön. Olen harrastanut vaikka mitä, keräillyt välillä jotakin. En tee tätä kuolinsiivouksen nimellä mutta sitähän tämä muistuttaa :)
Nyt loman aikana olen taas käynyt läpi tavaraa ja 6 jätesäkillistä sain roskaa. Sinänsä ihme koska olen siisti ja järjestyksen ihminen, silti kaikkea löytyy.
Olo kevenee sitä mukaa kun paikat järjestyy. Tästä lähtien jos ostan jotain uutta, yksi entinen lähtee. En aio harrastaa siivousta lopun elämääni että kyllähän tässä on uudet tavat opeteltava.
Tätä en ymmärrä. Miksi on pakko luopua jostakin, jos ostaa jotakin? Ekologisuus on ainakin tästä kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Tulevan nudistin äiti siellä siis
Taloomme on kertynyt kahdessakymmenessä vuodessa älyttömän paljon tavaraa ja olen joulukuussa aloittanut siivous-tyhjennyksen, jota aloin nimittämään kuolinsiivoukseksi. Se vaan tuntuu järkevältä hyödyltä, että itse huolehtii tavaroistaan, ympäristöystävällisesti ja muiden ihmisten kannalta, jotka kuolemani jälkeen sen joutuisivat tekemään. En ymmärrä sitä, ettei kuolemaa saisi ajatella. Minusta on tervettä miettiä myös loppuelämän kannalta asumistaan ja tavaroitaan, koska elämäntilanteet muuttuvat.
Kokemuksia siitä että toinen parisuhteessa on tavarahamsteri jokanei ole valmis luopumaan mistään, ja toinen on minimalistisempi järjestyksen pitäjä?
Kyllä sitä roskaa tulee, kaikki ei ole kierrätyskelpoista mitä nurkista löytyy. Minulla on siivous meneillään, pitkä projekti. Lapset muuttaneet kotoa ja vaihdon pienempään asuntoon ja tämä on liian täynnä tavaraa vaikka muuton yhteydessä tuli paljon jo hävitettyä.
Eri