Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko olette aloittaneet KUOLINSIIVOUKSEN?

Vierailija
13.10.2017 |

Luin Hesarista että tämä on konmaritusta kovempi trendi eli täyttä av-mamma-kamaa. Joko olette aloittaneet?

Kommentit (851)

Vierailija
641/851 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen optimisti ja en oo edes ajatellut etyä kuolisin muutamiin vuosiin edes korona aikana. Koronan ollessa nyt niin kiittäen eteenpäin.

Kuolinsiivous tehdäänkin hyvissä ajoin, siinä 30-40v että voi sitten hyvillä mielin nauttia siististä kodista ne viimeiset vuosikymmenet, monilla kun on siinä 20-30v ne vuodet kun tulee osteltua kaikkea turhaa, vaatteita liikaa ja lapset on pieniä niin tulee niidenkin myötä tavaraa älyttömät määrät. Kun lapset alkaa olla isoja, on hyvä aika alkaa karsia, niin että kun pääsee eläkkeelle on helppo muuttaa pienenpään asuntoon ja käyttää rahaa johonkin muuhun tai jos eläke on pieni.

Vierailija
642/851 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuolinsiivouksessa karsinut tavaroita joita en halua jättää jälkeeni kuoltuani. Riittää että muistan kyseiset asiat muistoissani

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/851 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen optimisti ja en oo edes ajatellut etyä kuolisin muutamiin vuosiin edes korona aikana. Koronan ollessa nyt niin kiittäen eteenpäin.

Kuolinsiivous tehdäänkin hyvissä ajoin, siinä 30-40v että voi sitten hyvillä mielin nauttia siististä kodista ne viimeiset vuosikymmenet, monilla kun on siinä 20-30v ne vuodet kun tulee osteltua kaikkea turhaa, vaatteita liikaa ja lapset on pieniä niin tulee niidenkin myötä tavaraa älyttömät määrät. Kun lapset alkaa olla isoja, on hyvä aika alkaa karsia, niin että kun pääsee eläkkeelle on helppo muuttaa pienenpään asuntoon ja käyttää rahaa johonkin muuhun tai jos eläke on pieni.

No tuohon nähden 30-40 on todella aikainen! Sanoisin että 50-60 on parempi aika.

Tuskin kukaan 30-40 vielä ajattelee että edessä on ne "viimeiset vuosikymmenet", kun kolmekymppisellä voi olla vielä 60 vuotta edessä.

Vierailija
644/851 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tänään kuolinsiivouksen koronan varalta. 

Vierailija
645/851 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan, että perikunnalla on monttu auki kun näkevät......

Vierailija
646/851 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vintti ollut aina se paikka mihin ylimääräiset kamat on kannettu. Kun lapset kasvoivat isommiksi, eivätkä enää leikkineet leluillaan (osa rikkinäisiä), halusin ainakin osan heittää pois. Mutta ei. En edes rikkinäisiä saanut hävittää, vaan kaikki piti viedä ullakolle. Vanhat Aku Ankat sun muut.

Pari vuotta sitten siivosin vinttiä, mutta lelut jätin. Sielläpähän odottavat perikuntaa.

Vierailija
647/851 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kursailun uusin muoto, edes kuolleena ei sovi tuottaa vaivaa.

Vierailija
648/851 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuolin etuajassa niin ei tarvinut siivota.

t.meedion välityksellä.

Vierailija
649/851 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuohon nähden 30-40 on todella aikainen! Sanoisin että 50-60 on parempi aika.

Tuskin kukaan 30-40 vielä ajattelee että edessä on ne "viimeiset vuosikymmenet", kun kolmekymppisellä voi olla vielä 60 vuotta edessä.

Kyllä keski-ikäisyys alkaa siinä 35 kieppeillä, ei läheskään kaikki elä satavuotiaiksi, ja se 50v on jo ihan viimeinen aika kun kuolinsiivous pitäisi tehdä, silloin on tavaraa suurimmalla osalla jo ihan älyttömästi ja monilla alkaa erilaiset sairaudet jo vaivata, vaikka kituuttaisivat hengissä vielä 30 vuotta, ei ole voimia isoja tavaramääriä käydä läpi tai edes pitää kämppää järjestyksessä enää kuusi-seitsemänkymppisenä. Ne viimeiset mahdolliset vuosikymmenet 70-100 on kuitenkin sellaiset että kuolema saattaa tulla koska vaan, sairaudet voi iskeä koska vaan, silloin pitäisi jo nauttia siitä helposta elämästä jonka itselleen on mahdollistanut silloin kun oli vielä hyväkuntoinen. Kuolinsiivouksen idea on kuitenkin se, että kun tavaraa on tullut kerättyä elämän ensimmäinen puolikas, niin ei tarvisi kuitenkaan niiden kaikkien romujen kanssa elää loppuelämää.

Minä olen 45v. ja olen jo vuosia ajatellut tavaran olevan iso taakka, ja kun pari kuolinpesää on jo joutunut tyhjentämään, niin se ajatus on kirkastunut entisestään.

Vierailija
650/851 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kursailun uusin muoto, edes kuolleena ei sovi tuottaa vaivaa.

Ei se sitä tarkoita. Sano nyt vielä että kehopositiivisuus tarkoittaa läskin ihannointia...

Vierailija
651/851 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eaersa kirjoitti:

Minä haluan, että perikunnalla on monttu auki kun näkevät......

Jaa, että kauhistuvat sitä että sulla on tallessa kaikki jugurttikupit pestynä kaapeissa pinoissa kymmenien vuosien ajalta ja sanomalehdet ja mainokset pinoissa seinän vierustat täynnä? Kaapit täynnä vanhoja rikkinäisiä haisevia rettuja? Ehkä vielä säilöt viimeisen vuosikymmenen virtsatkin pulloihin vaikka parvekkeelle ja ehkä sinne mahtuu vielä 50kg vehnäjauhoja vuodelta 2006?

Vierailija
652/851 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sellaisen siivouksen, jossa kuvittelin , että muutan yli sadan neliön kodistani puolta pienempään. Emme tietystikkään muuttaneet, mutta nyt on niin kevyt oli ja viihtyisä avara koti. Juupa juu , ollaan yli setsemänkyppisiä eikä olla muuttamassa mihinkään .

Vierailija
653/851 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein sellaisen siivouksen, jossa kuvittelin , että muutan yli sadan neliön kodistani puolta pienempään. Emme tietystikkään muuttaneet, mutta nyt on niin kevyt oli ja viihtyisä avara koti. Juupa juu , ollaan yli setsemänkyppisiä eikä olla muuttamassa mihinkään .

Mahtavaa!

Olin pari vuotta sitten apuna vanhemmilleni kun tyhjensivät varastoja ja siivosivat rojuja pois edellisestä asunnostaan, muuttivat pienempään. Kun urakka oli ohi, sanoivat, että eihän täältä nyt huvittaisi muuttaakaan pois, kun tuli niin mukavan tilavaa ja siistiä. No, muuttivat silti pienempään ja sielläkin on mukavan tilavaa ja siistiä.

Vierailija
654/851 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin eilen.4 muovikassillista kirjoja sekajätteeseen,joita en oo avannu 10:een vuoteen,vielä olis 10 jäljellä.

500 cd ja 200 älppäriä joutaa myös kaukolämpölaitoksen pesään,Youtubesta löytyy kaikki.

N.4 jätesäkkiä vanhoja vaatteita joutaa myös pesään,sitten loppu omaisuus mahtuu yhteen Hiaseen.

M55.

Vierailija
655/851 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te jaksatte jauhaa tällaista paskaa? Nyt jo naistenlehdetkin haluavat teidän vain ajattelevan kuolemaa. Minkä muun takia ne kaikki toistelisi näitä juttuja? Herran jumala, terveet nuoret ihmiset valmistautumassa omaan kuolemaansa. 😂 Tähän ei ole kuitenkaan mikään pakko lähteä mukaan eikä etenkään yllyttää muita.

Kellekkään ei oo luvattu huomista.

Vierailija
656/851 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo teininä. Kräsät ja muoviroskat sun muut turhat kipot pistin kiertoon. Ei ole kyllä ollut ikävä.

Vierailija
657/851 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetää vaan velat tappiin, niin perikunnan kannattaa kieltäytyä perinnön vastaanottamisesta. Tällöin jää asunnonkin siivoaminen yhteiskunnalle, eikä tarvitse itse tai perikunnan tehdä mitään.

Vierailija
658/851 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta tälläiselle siivoukselle. Asun kaksiossa ja paperit ja tavarat on järjestyksessä. Ei ole tarpeetonta tai salattavaa.

Vierailija
659/851 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan...poistin kaikkien joutopanojen viestiketjut puhelimesta. Jos kuolen esim.koronaan niin eivät jää lasten silmille.

Vierailija
660/851 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää, mitä perikunta haluaa säästettävän? Esim. päiväkirja voi kiinnostaa, samoin kirjeet. Vanhempien kuoltua voi lukea, mitä he oikeasti ajattelivat, mutta eivät sanoneet. Tai millaisia asioita he kokivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi