Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko olette aloittaneet KUOLINSIIVOUKSEN?

Vierailija
13.10.2017 |

Luin Hesarista että tämä on konmaritusta kovempi trendi eli täyttä av-mamma-kamaa. Joko olette aloittaneet?

Kommentit (851)

Vierailija
1/851 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisää.

Vierailija
2/851 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä saatan vähän sillä silmällä mun papereita katsella, ettei tarvi sukulaisten niitä nähdä, kun kuolen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/851 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sairasta suhtautumista elämään ja toisiin. Tarvitset apua ap, kiireesti. Ilmoitan sinut poliisille.

Vierailija
4/851 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa joskus kun on ollut pahoina työstressikausina kämppä ihan kauhea läävä, minut on lopulta motivoinut siivoamaan juuri se ajatus, että olisi se noloa, jos nyt kuolisin tänne vaikka sydänkohtaukseen ja sitten löytäisivät minut sen siivon keskeltä. Ajattelisisvat, että oli se onneton ja alkoholisoitunut ihminen (kaljatölkkejä ympäriinsä), vaikka pinnalta näytti niin tasapainoiselta.

Vierailija
5/851 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oma äiti kuoli äkillisesti vain muutaman vuoden vanhempana kuin minä nyt, työikäisenä, niin nyt muuton yhteydessä lähtee tavaraa kierrätykseen laatikkotolkulla. Eli kyllä, en halua lasteni joutuvan roudaamaan kaapin perällä tyhjänä panttina lojuvaa kamaa mihinkään. 

Vierailija
6/851 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa joskus kun on ollut pahoina työstressikausina kämppä ihan kauhea läävä, minut on lopulta motivoinut siivoamaan juuri se ajatus, että olisi se noloa, jos nyt kuolisin tänne vaikka sydänkohtaukseen ja sitten löytäisivät minut sen siivon keskeltä. Ajattelisisvat, että oli se onneton ja alkoholisoitunut ihminen (kaljatölkkejä ympäriinsä), vaikka pinnalta näytti niin tasapainoiselta.

😊 Sama juttu. Nukahtamislääkkeet, tyhjiä viinipulloja ja paskaset kalsarit lattialla 😂😂😂😂

Vierailija
7/851 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti yritän pitää tärkeät kansiot siivossa tätäkin varten. Ja esim. sijoitustiedot järjestyksessä, että perhe saa helposti nähtyä missä rahat ovat.

Vierailija
8/851 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen pitäisi mielestäni tehdä kuolinsiivous eli järjestää paperinsa, hävittää turhat, siivota kotinsa ja tehdä sukulaisia varten kansio, jossa on tieto tarvittavista asioista. Esimerkiksi laskuista ja tilauksista, tileistä, tallelokeroista, Facebookin sulkemisesta ja hautaustoiveesta.

Minun tuhkani nakataan tuuleen.

Asun yksin, joten kokosin kansion vuosia sitten, kun olin menossa vaaralliseen leikkaukseen.

Vierailija
9/851 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän. Olen tk-eläkeläinen aika huonossa kunnossa kaikin puolin, ja painaa mieltä se että kämppä on aika nolossa kunnossa.

Vierailija
10/851 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen pitäisi mielestäni tehdä kuolinsiivous eli järjestää paperinsa, hävittää turhat, siivota kotinsa ja tehdä sukulaisia varten kansio, jossa on tieto tarvittavista asioista. Esimerkiksi laskuista ja tilauksista, tileistä, tallelokeroista, Facebookin sulkemisesta ja hautaustoiveesta.

Asun yksin, joten kokosin kansion vuosia sitten, kun olin menossa vaaralliseen leikkaukseen.

Anteeksi utelu. Mihin vaaralliseen leikkaukseen?

Vierailija
11/851 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varannut jo arkun ja ruumispussin ap. Sinulla on hyvin omituinen suhtautuminen elämään. Menet perse edellä hautaan.

Vierailija
12/851 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitimme oli tehnyt listan testamentistaan, tileistään jne., joten hänen asioitaa oli helpompi hoitaa surullisen menehtymisen jälkeen.

Hänen puhtaiden tai pestyjen vaatteidensa vieminen hyväntekeväisyyteen tuntui surulliselta, mutta toivottavasti niille oli käyttöä. Valtavan määrän hartauskirjoja annoimme kirpputorille, koska meillä niille ei ollut käyttöä ja kyseinen teko tuntui kamalalta.

Vierailija
13/851 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuohon tuhkan sirotteluun ole olemassa jotain sääntöjä?

Vierailija
14/851 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai konmarituksen jälkeen piti tulla jotain kovempaa kamaa. Ja senkin jälkeen jotain pitää keksiä! Mikähän se olis? Täydellinen omaisuuden lahjoittaminen ja viimeisten elinvuosien viettäminen tiibetiläisessä luostarissa ilman kontakteja omaisiin?

Vierailija
15/851 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitimme oli tehnyt listan testamentistaan, tileistään jne., joten hänen asioitaa oli helpompi hoitaa surullisen menehtymisen jälkeen.

Hänen puhtaiden tai pestyjen vaatteidensa vieminen hyväntekeväisyyteen tuntui surulliselta, mutta toivottavasti niille oli käyttöä. Valtavan määrän hartauskirjoja annoimme kirpputorille, koska meillä niille ei ollut käyttöä ja kyseinen teko tuntui kamalalta.

Olisitte lukeneet niitä. Ei varmasti olisi tuntunut kamalalta.

Vierailija
16/851 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan naisystävän ensimmäiset sanat ensikäynnillä  tervehtimisen jälkeen: kuka tämän kaiken tyhjentää, kun kuolette?

Kyseessä ihan normaali koti, ei tavararöykkiöitä, ei mitään koriste-esinekokoelmia tms. Nähtävästi 80-luvun lopulla syntyneet kokevat seuraavat 20 vuotta tuskaa siitä, että appivanhemmilla on koti, jossa on muistoja ja esineitä jopa 1900-luvulta.

Vierailija
17/851 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen marituksen mukana hävittänyt paljon sellaista jota en halua jättää jälkeeni, henkilökohtaisia esineitä tai asiakirjoja mutta ennen kaikkea esineitä jotka ovat jälkeeni jääneille täysin tarpeetonta roinaa. Projekti on silti vielä kesken, eli en ole tyytyväinen lopputulokseen, pääosin siksi kun puoliso ei ole asiassa mukana enkä voi puuttua kuin henkilökohtaisiin tavaroihini.

Vierailija
18/851 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on tehnyt sitä koko suvun edestä jo 20 vee.  

Vierailija
19/851 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuohon tuhkan sirotteluun ole olemassa jotain sääntöjä?

Sääntö numero 1: älä heitä vastatuuleen.

Sääntö numero 2: älä heitä niin, että viranomainen näkee.

Vierailija
20/851 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta päinvastoin tulee jättää kaikki dokumentit pikavipeistä, vaikeuksista johon on joutunut ja muu dokumentti jälkipolville että tämä yhteiskunta saisi reallista tietoa missä jamassa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi