Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko olette aloittaneet KUOLINSIIVOUKSEN?

Vierailija
13.10.2017 |

Luin Hesarista että tämä on konmaritusta kovempi trendi eli täyttä av-mamma-kamaa. Joko olette aloittaneet?

Kommentit (851)

Vierailija
561/851 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu kirjoitti:

Minun miniäni sanoi myös ennen syntymäpäivääni että antavat mulle lahjaksi päivävierailun läheisen kaupungin turistikohteeseen.

Koska meidän täytyy kuitenkin tyhjentää sun tavarat.

Olin aivan järkyttynyt, kun kysyin mitä ajattelin 'Ai sittenkö kun mä kuolen?'

Nii..i. sanoi miniä. Olen itse säästänyt asuntoni ja maksan sitä edelleen. Olin silloin vähän yliv50 v.

Huonoa käytöstä miniältä sanoa ääneen tuollaista.

Itsekin jouluna katselin appivanhempien taloa sillä silmällä, että joskus joudumme sitä selvittelemään.

Ovat iäkkäitä ja huonossa kunnossa, niin voi tulla äkkiäkin eteen.

Heillä ei onneksi ole kuin normaalin ihmisen tavarat eli eivät ole hamsteria.

Onneksi on miehen sisaruksista yhdellä sellainen lokkivaimo, että haalii itselleen kaiken mikäli annetaan mahdollisuus. Tosin itse eivät pysty autottomana tyhjentämään.

Omat vanhempani ovat keränneet romua liikaa ja siinä tulee olemaan työmaa joskus saada selvitettyä.

Itse olen yrittänyt saada omia asioita järjestettyä, mutta tavaraa on liian paljon ja alkuun pääsy on vaikeaa.

Vierailija
562/851 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin unta enkelistä ja olen 31 vk raskaana!

Syntyykö jesse uudestaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/851 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte jauhaa tällaista paskaa? Nyt jo naistenlehdetkin haluavat teidän vain ajattelevan kuolemaa. Minkä muun takia ne kaikki toistelisi näitä juttuja? Herran jumala, terveet nuoret ihmiset valmistautumassa omaan kuolemaansa. 😂 Tähän ei ole kuitenkaan mikään pakko lähteä mukaan eikä etenkään yllyttää muita.

Vierailija
564/851 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te jaksatte jauhaa tällaista paskaa? Nyt jo naistenlehdetkin haluavat teidän vain ajattelevan kuolemaa. Minkä muun takia ne kaikki toistelisi näitä juttuja? Herran jumala, terveet nuoret ihmiset valmistautumassa omaan kuolemaansa. 😂 Tähän ei ole kuitenkaan mikään pakko lähteä mukaan eikä etenkään yllyttää muita.

Kirjoittaja ei selvästikään ole sisäistänyt mitä tarkoittaa kuolinsiivous.

Kuolema voi tulla yllättäen nuorellekin.

Vierailija
565/851 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on erittäin opettavaista omaisille lukea vainajan oikeasta elämästä jotain. Älkää riistäkö heiltä tätä mahdollisuutta. Puhun kokemuksesta en ikimaailmassa olisi ymmärtänyt elämästä niin paljoa ilman että olisin saanut tutustua omaiseni elämään juurikin noin. Se on hyvä kokemus aina.

Hyvä kokemus AINA? Raahaat romua ja rompetta ja vaatetta muutaman kuorma-autollisen kaatsikalle peraten hikipäässä muiden mäkätyksen kaikuessa missäsekermanekkaonmistähuutokauppakeisarivoismakssajotainHÄH  ja sinä teitty maksat raivaukset ja saat haukut että olet poiminut homehtuneesta vaatekuormasta jotkut marimekonvintageverhot----aaahhh---se on hyvä kokemus aina.

Kaikille ei ole tuota sisälukutaitoa siunaantunut

Vierailija
566/851 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, ei se tarkoita sitä että pitäisi ajatella kuolemaa, vaan sitä että sulla ei ole eläissäsikään sellaista turhaa arvotonta roinaa kämppä täynnä mitkä kersat joutuu sitten kuskaamaan kaatopaikalle, sinä et niillä mitään tehnyt, eikä sun perilliset tee sitäkään vähää, kaikilla on jo kaikkea liikaa.

Ja nykyajan nuoret ei halua haalia roinaa koteihinsa, he haluavat olla ekologisia ja käyttää rahansa matkusteluun, monet haluavat myös asua ulkomailla joten ei ole hyvä olla merikontillista tavaraa vaivoina kun muutetaan maasta toiseen.

Kun tekee kuolinsiivouksen on helpompi elää loppuelämä, eikä tarvi sitä alkaa murehtia sitten kun on jo vanha ja raihnainen ja kuolema koukkii per..sikkaa...

Vierailija
567/851 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani myivät omakotitalonsa ja terveytensä vuoksi eivät voineet sitä itse tyhjentää, joten minä tein sen. Huh huh.... Omaan kotiimme ei osteta enää mitään....roinaa on meilläkin jo ihan tarpeeksi.

Vierailija
568/851 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siivoa yhtään mitään. Harrastan kaikenlaista keräilyä ja minulla on oikeasti paljon tavaraa, mutta haluankin että omaisilleni on kuolemastani mahdollisimman paljon haittaa. Minun tavaroitani on heitelty kysymättä roskiin lapsenakin, ja sukulaiset kylässä käydessään haukkuvat kotiani. Kyseessä siis ihan siisti koti, mutta paljon tavaroita. Hahah siinähän mietitte mihin ne menee. Aina tarjoudutaan muuttoavuksikin väkisin vaan että pääsee vinkumaan kun kirjat on painavia tai heittelemään arvokkaita ja harvinaisia kalliita tavaroita pakettiautoon kun ne olisi roskaa :D Mutta ne arvokkuudet testamenttaan sille joka niitä arvostaa.

Vierailija
569/851 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli tilanne ettei tiennyt, jatkuuko elämä vai ei, niin siivosin kaikki vanhat paperit eli kirjeet, päiväkirjat yms. niin, ettei perikunnalle jäänyt mitään sellaista, mitä en halua toisille jaettavaksi. Muutenkin olen yrittänyt karsia tavaramäärää, en tosiaankaan mihinkään minimalismiin kuitenkaan. Enkä muita varten kuin itseäni - kun elämää on selkeästi vähemmän jälkellä kuin mitä takana, turha tuhlata aikaa ylimääräisiin siivouksiin eikä kaikkia kirjoja ja lehtiä esim. ehdi lukea. Tärkeä miettiä, mihin haluaa aikansa käyttää, kaikki ei ole enää edessä ja mahdollista, vaan rajalliset asiat. T. keski-iän ylittänyt

Vierailija
570/851 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuolinsiivouksen" idea on tasan tarkkaan saada ihmiset valmistautumaan jo nuorina omaan kuolemaansa ja oikein märehtimään ajatuksella. Sairasta ja jättää tosi pahat jäljet teihin. Eläkää nyt hyvät ihmiset edes sen aikaa kun pystytte. Ei ole mitään tarvetta yrittää kontrolloida mitä teidän kuoleman jälkeen tapahtuu eikä se ole oikein mahdollistakaan. Jos väkisin haluatte niin kävelkää hautausmaan läpi ja katsokaa hautakiviä. Voin vannoa, että tuskin kukaan heistä teki "kuolinsiivousta". Ja,niin vain maapallo silti jatkaa radallaan.

Vierailija
571/851 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tehdä sen postuumisti.

Vierailija
572/851 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu raskaalta siivota omaisten maallista jäämistöä, niin kannattaa laittaa ilmoitus kuolinpesäsiivouksesta facebookiin tms. Laittaa että saa tulla ilmaiseksi hakemaan mitä haluaa. Jos itse ei halua pitää omaisen tavaroita. Pääsee ilmaiseksi eroon tavaroista ja toinen voi saada tarpeellista tavaraa itselleen.

Vierailija
573/851 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän  suvussa on tapana kuolla nuorena, eikä kuolema ole mikään tabu. Olen jo  vuosia sitten sanonut miehelle ja lapsille, että kun kuolen haluan, että minut polttohaudataan. Haluan myös luovuttaa elimeni, jos sellainen mahdollisuus olisi. 

Jostain tavaroista saatetaan aikuisten lasten kanssa sanoa, että tämän saat perinnöksi tai lapsi saattaa sanoa, että tämän haluan sitten perinnnöksi. 

Meillä ei ole koskaan säilötty vanhaa roinaa eli erillistä kuolinsiivousta ei tarvita. 

Tämä kaikki ei tarkoita, että jotenkin odottaisin ja valmistuisin koko ajan kuolemaan, mutta se hetki kaikille on edessä. Ennemmin tai mieluummin myöhemmin. 

Vierailija
574/851 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄH?  Kuolinsiivouksen !!    Vastahan tässä on alettu elää.

Vierailija
575/851 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee se itselles vaan kirjoitti:

HÄH?  Kuolinsiivouksen !!    Vastahan tässä on alettu elää.

Eilisen teeren poikia?

Vierailija
576/851 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin eläkkeelle ja aloitin siivouksen. Roskiin olen kantanut tällä viikolla neljä isoa jätesäkkiä ja noin kymmenen roskapussia.

Yhteen huoneeseen kerään isommat tavarat, joihin tarvitsen kantoapua ja peräkärryn tai pakettiauton.

Paljon on vielä romua, mutta jatkan sitten vaikka viikon päästä. Tavaraa kertynyt, kun olemme asuneet tässä 21 vuotta ja tilaa on liikaa lasten muutettua omilleen.

En ajatellut tätä kuolinsiivouksena, mutta olkoon nyt sitten vaikka niin.

Vierailija
577/851 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhempieni tavaroita olen jo pitkään siivoillut. Järjetön työmäärä Ollut. Sen johdosta aloitin omankin siivoilun.

Vierailija
578/851 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeiset 5 vuotta raivannut kotia astettain, vaikka olen vasta 40 vuotias niin tämä tavaran määrä on ihan järjetön. Olen harrastanut vaikka mitä, keräillyt välillä jotakin. En tee tätä kuolinsiivouksen nimellä mutta sitähän tämä muistuttaa :)

Nyt loman aikana olen taas käynyt läpi tavaraa ja 6 jätesäkillistä sain roskaa. Sinänsä ihme koska olen siisti ja järjestyksen ihminen, silti kaikkea löytyy.

Olo kevenee sitä mukaa kun paikat järjestyy. Tästä lähtien jos ostan jotain uutta, yksi entinen lähtee. En aio harrastaa siivousta lopun elämääni että kyllähän tässä on uudet tavat opeteltava.

Vierailija
580/851 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin eläkkeelle ja aloitin siivouksen. Roskiin olen kantanut tällä viikolla neljä isoa jätesäkkiä ja noin kymmenen roskapussia.

Yhteen huoneeseen kerään isommat tavarat, joihin tarvitsen kantoapua ja peräkärryn tai pakettiauton.

Paljon on vielä romua, mutta jatkan sitten vaikka viikon päästä. Tavaraa kertynyt, kun olemme asuneet tässä 21 vuotta ja tilaa on liikaa lasten muutettua omilleen.

En ajatellut tätä kuolinsiivouksena, mutta olkoon nyt sitten vaikka niin.

Oletko kuullut kierrättämisestä?