Joko olette aloittaneet KUOLINSIIVOUKSEN?
Luin Hesarista että tämä on konmaritusta kovempi trendi eli täyttä av-mamma-kamaa. Joko olette aloittaneet?
Kommentit (851)
Hommasin taloyhtiöön kierrätyshyllyn.
Oma lehmä ojassa, käyn säännöllisesti hakemaan tavaraa ja myyn niitä kirpparilla.
Taloyhtiö on iso, yli 100 asuntoa.
Kun joku muuttaa, ei hyllytila riitä.
Kätevää.
Olen optimisti ja en oo edes ajatellut etyä kuolisin muutamiin vuosiin edes korona aikana. Koronan ollessa nyt niin kiittäen eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Hommasin taloyhtiöön kierrätyshyllyn.
Oma lehmä ojassa, käyn säännöllisesti hakemaan tavaraa ja myyn niitä kirpparilla.
Taloyhtiö on iso, yli 100 asuntoa.
Kun joku muuttaa, ei hyllytila riitä.Kätevää.
luteita voi tulla
En tietenkään. Miksi rupeaisin järjestämään omaa kotiani siksi, että perikunta haluaa "helpon perinnön"? Valmiiksi myyntikuntoinen kerrostaloasunto Helsingin kantakaupungissa.
Jos perikunta ei kykene huolehtimaan velvollisuuksistaan minun kuolemani jälkeen, se on heidän ongelmansa. He voivat ilmoittaa lakimiehelle, että luopuvat perinnöstä kokonaan. Siinä tapauksessa koko kämppä menee lahjoituksena hyväntekeväisyyteen, koska olen testamentissani määrännyt niin.
470 000 euroa on aika hyvä " siivouspalkkio" yhden asunnon (4h + keittiö) tyhjentämisestä mutta jos perikunta ei halua periä minun omaisuuttani (asunto, huonekalut, taideteokset, kassakaapin sisältö) niin voivat kyllä poistua perunkirjoitustioaisuudesta heti kun näkevät, että asuntoa EI ole kuolinsiivottu.
N28
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Miksi rupeaisin järjestämään omaa kotiani siksi, että perikunta haluaa "helpon perinnön"? Valmiiksi myyntikuntoinen kerrostaloasunto Helsingin kantakaupungissa.
Jos perikunta ei kykene huolehtimaan velvollisuuksistaan minun kuolemani jälkeen, se on heidän ongelmansa. He voivat ilmoittaa lakimiehelle, että luopuvat perinnöstä kokonaan. Siinä tapauksessa koko kämppä menee lahjoituksena hyväntekeväisyyteen, koska olen testamentissani määrännyt niin.
470 000 euroa on aika hyvä " siivouspalkkio" yhden asunnon (4h + keittiö) tyhjentämisestä mutta jos perikunta ei halua periä minun omaisuuttani (asunto, huonekalut, taideteokset, kassakaapin sisältö) niin voivat kyllä poistua perunkirjoitustioaisuudesta heti kun näkevät, että asuntoa EI ole kuolinsiivottu.
N28
Et nyt ole tainnut ymmärtää mitä kuolinsiivous tarkoittaa.
Sitä ei tehdä toisten takia, vaan oman hyvän olon.
Mulla on liikaa liinavaatteita. Osan vaatteista vois heivata uffiin ja osa roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
Sitä ei tehdä toisten takia, vaan oman hyvän olon.
Kerrotko nyt, mikä sai sut luulemaan, että kommentoija ei muka ymmärtäisi konmaritusta, kuolinsiivousta ja muita kodinhoitotrendejä? Koska sukupuoli (nainen) ja ikä (millenniaali)?
Jos nainen on tyytyväinen kämppäänsä eikä halua siivota itsensä takia, niin miksi siivoaisi edes perikunnan takia? Koska joku vatipää ruåtsalainen keksi, että kuolinsiivous on nyt jättekivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
Sitä ei tehdä toisten takia, vaan oman hyvän olon.Kerrotko nyt, mikä sai sut luulemaan, että kommentoija ei muka ymmärtäisi konmaritusta, kuolinsiivousta ja muita kodinhoitotrendejä? Koska sukupuoli (nainen) ja ikä (millenniaali)?
Jos nainen on tyytyväinen kämppäänsä eikä halua siivota itsensä takia, niin miksi siivoaisi edes perikunnan takia? Koska joku vatipää ruåtsalainen keksi, että kuolinsiivous on nyt jättekivaa?
Ihan vaikka se, että pitää kommentoida ketjuun pitkällä kirjoitukselle negatiivisesti.
Mikäli ei koe kiinnostusta asiaan, niin olisi ohittanut. Mutta ei, vaan piti kirjoittaa ja selvästi kehuskella varallisuudellaan kuten kassakaapilla.
Toi voisin että iäkkäät sukulaiseni siivoisivat sotkunsa ja roinansa itse, todennäköisesti ei.
Kyllä, avioeron jälkeen 4 vuotta sitten. Ei lapsia, en halua jättää sukulaisille kaikenmoista paperia jne luettavaksi. Ja olen 50 v.
Omistan vähän tavaraa, mutta olen tehnyt kuolemani varalle omaisille:
- ohjeet siitä, millaiset hautajaiset toivon
- listan arvokkaista esineistä etteivät tietämättömyyttään vie esim. tuhannen euron arvoista valaisinta kierrätykseen, vaan kannattaa myydä
- mistä löytyy asunnon paperit, muut tärkeät asiakirjat, missä yhtiössä on vakuutukset, missä pankeissa on tilit jne (tämän tarkoituksena helpottaa asioiden selvittelyä)
- yksi pahvilaatikko on merkitty "tuhotkaa tämä" eli tutkimatta roskiin, sisältää henkilökohtaisia juttuja mitä en halua kenenkään löytävän
Olen 29 eli toivon etten kuole vähään aikaan, mutta eihän sitä ikinä tiedä.
Tavallaan kyllä. Kun lapset muuttivat pois kotoa, annoin heidän viedä tavaraa mukanaan. Asun yksin enkä tarvi esim mummuilta perittyjä isoja kahvikalustoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
Sitä ei tehdä toisten takia, vaan oman hyvän olon.Kerrotko nyt, mikä sai sut luulemaan, että kommentoija ei muka ymmärtäisi konmaritusta, kuolinsiivousta ja muita kodinhoitotrendejä? Koska sukupuoli (nainen) ja ikä (millenniaali)?
Ihan vaikka se, että pitää kommentoida ketjuun pitkällä kirjoitukselle negatiivisesti.
Mikäli ei koe kiinnostusta asiaan, niin olisi ohittanut. Mutta ei, vaan piti kirjoittaa ja selvästi kehuskella varallisuudellaan kuten kassakaapilla.
Okei, tämä ketju olikin vain niille jotka fanittavat konmaritusta, kuolinsiivousta, whatever.
Huvittavaa kyllä, monella on kassakaappi (paloturvakaappi) himassa. Itse ostin kaapin siksi, koska halusin laittaa fyrkat, passin, vakuutuskirjat, muistitikut, valokuva-albumin ja muut arvokkaat kamat jemmaan. Ei varas vie eikä tulipalo tuhoa.
Kuta enemmän tyhjiä henkareita, sitä kevyempi olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin nyt ne d1ldot kannattaa siivota ja tuollaiset pois.
Ettei sitten kuolleena tarvitse hävetä jälkikasvun löytäessä ne dildot? :) Tuollaiset pikku dildoyllärit ovat just parhautta tylsän pesänsiivouksen keskellä!
Ei nämä seksielämän salaisuudet ole paljastuessaan aina niin riemukkaita. Oli järkyttävää löytää tapaturmaisesti kuolleen aviomieheni tavaroista (joita hän kuljetti päivittäin mukaan) kondomi. Ihan vaan yksi avaamaton kondomi, ei mitään koko pakkausta. Mulla on kierukka. Luulin että hän oli uskollinen, mutta asia on jäänyt vaivaamaan, enkä nyt saa koskaan tietää varmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
Mikäli ei koe kiinnostusta asiaan, niin olisi ohittanut. Mutta ei, vaan piti kirjoittaa ja selvästi kehuskella varallisuudellaan kuten kassakaapilla.Okei, tämä ketju olikin vain niille jotka fanittavat konmaritusta, kuolinsiivousta, whatever.
Huvittavaa kyllä, monella on kassakaappi (paloturvakaappi) himassa. Itse ostin kaapin siksi, koska halusin laittaa fyrkat, passin, vakuutuskirjat, muistitikut, valokuva-albumin ja muut arvokkaat kamat jemmaan. Ei varas vie eikä tulipalo tuhoa.
Paloturvakaapista kaapista puhuttaessa harvemmin sanotaan kassakaappi, mutta kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen parhaillaan siivoamassa kuolleen mieheni vaatteita. Vaikealta tuntuu. Osan parhaimmista säästän pojallemme, vaikka voi olla, ettei hän miehen kokoiseksi kasvettuaan tulekaan vaatteita käyttämään. Tämän projektin jälkeen aion alkaa karsimaan reilulla kädellä autotalliin ja varastoon kertynyttä kamaa. Siellä on tallessa lähes kaikki lastemme tavarat ja vaatteet ja lapset ovat jo teinejä. En jaksa alkaa niitä myymään, enkä kiikuttamaan eri kierrätyspaikkoihin. Pakko kai on vaan raa'asti heittää menemään, vaikka pahaa tekee. Muuten en pääse tavaroista ikinä eroon.
Tulevan nudistin äiti siellä siis
Reps xD
Kyllä. En ole sillä nimikkeellä. Karsin siksi, kun sain tavaroilla rahaa ja koti pysyy siistinä.
Olen jakanut kodin 6 osaan ja joka kk siivoan yhden kohdan.
Viikko sitten siivosin keittiön.
Pe töiden jälkeen tyhjensin kaikki hyllyt ja laatikot, pyyhin hyllyt ja jne.
La siivosin muut.pelkästään tunti meni pintojen läpikäymiseen,
Mitään ei mennyt roskiin, yhtään ylimääräistä mukia ei löytynyt.
Hyvässä kunnossa ollaan.