Säälin kerrostalossa asumaan joutuvia, heille elämä on kärsimystä
Olen vähän yli 30-vuotias ja minulla on 2014 valmistunut omakotitalo eräässä pääkaupunkiseudun kaupungissa. Joka ilta mietin, kuinka onnellinen olenkaan: asun omakotitalossa pääkaupunkiseudulla! Yleensähän omakotitalot ovat maaseudulla, kaukana palveluista. Maaseudulle mennään asumaan omakotitaloon samasta syystä kuin pk-seudulla ajaudutaan kerrostaloon: ei ole varaa omakotitaloon pk-seudulla. Minulla on. Kuten lämnitettyyn autotalliin ja uuteen VAG-konsernin autoon.
Kuinka onnellinen olenkaan illalla ajatellessani kaikkia niitä, jotka joutuvat heräämään karuun totuuteen kerrostalossa. Tirskaus!
'Fröken Marie'
Kommentit (102)
Hyvin onnelliselta kuulostat Joo 🤭
Muuten ihanaa, mutta tuo VAG-konsernin auto, miksi?
Omakotiasuminen on edullisempaa kuin kerrostalossa vuokralla, mutta taitaa olla tuossa vaikeinta sana alku, oma.
0/1. Tylsästä aiheesta ei edes voisi saada 0/5, siksi 0/1.
Olen asunut omakoti-, rivi- ja kerrostalossa. Viimeisessä tyytyväisin enkä vaihda.
Minkälainen paikka on "pääkaupunkiseudun kaupungissa." ? Porvoo tms ?
Hyvää pääsiäistä kaikille, missä asuttekin. Yhdelle sopii omakotitalo, toiselle kerrostalo ja rivateistakin moni tykkää. Nauttikaa!
Onko talo postimerkin kokoisella tontilla vain pienet reunukset joka ilmansuunnassa naapureitten ikkunat ja terassilla istuu kuin näyteikkunalla.
Olen käynyt kaikki asumismuodot läpi. Isä osti minulle opiskelijana kt-asunnon ja asuin siinä 10 vuotta. Sitten löysin tuon rakkaan miehen ja muutettiin rivariin ihan sen takia, että ajateltiin tulevien lastemme elinpiiriä. Seuraavaksi muutettiin isoon 40-luvun ok-taloon. Lasten kouluvuodet ja aikuistuminen meni siinä.
Nyt olen asunut yksin jo kauan kerrostalossa.18 vuotta on jo mennyt. Tykkään asua eikä talossa ole yhtäkään lapsiperhettä. Hiljaista on. Ei enää lumitöitä eikä suuren pihan hoitamista.
.
Ei tarvitse sääliä. Asun miljoonakaupungin keskustan laidalla kerrostalossa ja nautin elämästä. Edessä meri ja töihin pääsen laivalla! Omakotitalon takia pitäisi lähteä isojen valtateiden taakse eivätkä ravintolat, kaupat, museot ja muut olisi enää nurkan takana.
Kerrostalossa on ihan kiva asua kun rakennuksessa on ilmainen kuntosali ja pihalla uima-allas...
Jotkut nauttii ikuisesta työleiristä ja ylpeilee sillä :D Kyllä se elämä vaan on kerrostalossa mukavampaa.
Huono provo, mutta vastataan silti. Itse olen onnellinen, kun saa asua pienessä kerrostalossa. Ei ole jatkuvaa hinkkaamista ja puunaamista lumitöiden ja pihan hoidon osalta. Palvelut lähellä.
Terveiset maalta. Palvelut 15 km päässä, 350 neliön maksettu omakotitalo ja useamman hehtaarin tontti. En lähtisi omakotitaloon missä tontit pienet ja naapurit vieressä. Jokaisella oma tyyli asua. Ei voi sääliä eikä arvostella miten muut elää.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen paikka on "pääkaupunkiseudun kaupungissa." ? Porvoo tms ?
Ei kun joku Kerava tai Nurmijärvi. Olisi kammottavaa asua siellä. Keskellä ei mitään, ei edes kunnon maaseutua.
Itse olen ihan perusjamppa ja olen ollut onnekas kun en ole koskaan elämässäni joutunut asumaan kerrostalossa. Hirvittää ajatuskin