Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömälle maisterille ei kelpaa ns paskaduunit?

Vierailija
26.09.2017 |

Ennen kuin saa parempaa? Kyllä ne nuorille vaan kelpaa mutta maisteri on kai sitten liian hieno sellaiseen hommaan?

Kommentit (174)

Vierailija
141/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateeminen koulutus ei anna kllä mitään kykyä tehdä työtä, seon visssi, luetaan kirjoja tenttiin ja tehdään copypaste esseitä, so what? mitä tuossa sitten åpitäs oppia? ei mitän, "hei mä luin pari kirjaa hei ja oon fiksu"....

Vierailija
142/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

apostoliZztop kirjoitti:

akateeminen koulutus ei anna kllä mitään kykyä tehdä työtä, seon visssi, luetaan kirjoja tenttiin ja tehdään copypaste esseitä, so what? mitä tuossa sitten åpitäs oppia? ei mitän, "hei mä luin pari kirjaa hei ja oon fiksu"....

Ei voi tehdä copypaste-esseitä. Tai voi, mutta siitä jää heti kiinni ja saa hylätyn. Eli ne, jotka valmistuvat, tekevät ihan itse ajattelemansa esseet.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä on peräisin tämä olettamus? 

Vierailija
144/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

apostoliZztop kirjoitti:

Tältä kommentoijalta jäi aapinenkin väliin tai sitten on arkipäivänä promillet kohdillaan jo tässä vaiheessa. Piripiikki kädessä on hyvä halveksua muita.

Vierailija
145/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei kukaan hikoile pääsykokeiden kautta itseään korkeakouluun ja maisteriksi siivotakseen yleisiin vessoihin räjäytettyjä päihteiden käyttäjien paskoja kaakeleilta. Tai kuuraa piikityksen jälkeistä verta. Menee hieman hukkaan koulutus yhteiskunnalta."

Kyllä se vaan menee hukkaan yhteiskunnan maisterille tarjoamat työkkärirahatkin. Ihan sama onko työttömänä siivooja vai maisteri, molemmat syö ja paskoo, joten myös kuluttaa yhteiskunnan tuetkin ollessaan työttömänä.

Koulutus on yhteiskunnalta suuri investointi. Jos valmistuneet maisterit menevät sellaisiin töihin, joihin ei tarvita korkeaa koulutusta, tai joissa siitä ei ole mitään hyötyä, tarkoittaa se sitä, että tämä investointi on mennyt hukkaan. Se ei missään tapauksessa ole yhteiskunnan etu, jos näin käy.

Ei todellakaan, yhteiskunnan etu on elättää työttömät maisterit kotisohvalle!

Yhteiskunnan etu on se, että ihmiset pääsevät työskentelemään koulutusta vastaaviin töihin.

Mutta kun eivät ole päässeet!  Eiväthän he olisi työttömiä maistereita jos heillä olisi koulutustaan vastaava työpaikka. Tässä siis vaihtoehtona paskaduuni tai työttömyys.

Koko yhteiskunnan tasolla on takuulla muitakin vaihtoehtoja kuin paskaduunit tai työttömyys.

Vierailija
146/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes copy paste -esseitä ei ole voinut tehdä aikoihin. Ne ajetaan tunnisteohjelmien läpi. Mikäli olet unohtanut laittaa asianmukaisen viitteen perään, mistä lainaus on, tulee epäily plagioinnista. Joskus jos kirjoitat liian hyvän työn luennoitsijan mielestä, saatat saada huonomman arvosanan, kun ethän hänen ennakkoasenteillaan voinut yltää moiseen suoritukseen ihan itse, vaikka aihe sattui kiinnostamaan. Väliä sillä, että kurssilla oli 50 muutakin, eikä edes tunneta luennoitsijan kanssa toisiamme. Oikaisupyynnöllä saa nakata vesilintua.

Vierailija
147/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleisestä mielenkiinnosta. Kuka täällä luulee etenkään nykylasten ja -nuorten kanssa pärjäävän yhdenkään opettajan ulkoa luvulla? :D Menkää itse päiväksi, mielellään viikoksi sinne luokan eteen. Joko ne mukelot tai niiden vanhemmat niittaavat teidät pystyyn, jos rehtori ei ehdi ensin. Kuria pidetään olemattomilla resursseilla tarkan ohjekirjan mukaan. Joku 7-vuotiaskin osaa luetella oikeutensa. "Sä et voi mulle yhtään mitään."

Vierailija
148/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään ei ole paskaduuneja. Itse olen maisteri ja nyt koulutustani vastaavassa työssä, mutta olen ollut maataloustöissä, autonkuljettajana, talonmiehenä jne. Minulla pari tuttua työtöntä maisteria ja heillä on ongelmana se, etteivät työnantajat kelpuuta maistereita kertomiinne suoritusportaan töihin, joita kutsutte pakaduuneiksi.

Vierailija
149/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne amiksen käyneet ja elämäm koululaiset menee jos yliopistokoulutetut ryhmänä aktivoitutvat hakemaan jotain myyjän tai siivoojan paikkoja? Ja jos kävisi niin, että akateemisia niihin hommiin alettaisiin palkkaamaan. 

Palataan asiaan sitten, kun kaikki alemman koulutuksen käyneet ovat töissä ja paskaduuneissa on silti huutava työvoimapula. 

Vierailija
150/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa muuten ei ole varmaan toista yhtä vaikeasti lähestyttävää julkista tahoa, kuin TE-toimisto. Yritäpä vaan soittaa tai selvittää asioita. Paikalle pääsykin tyssää aulaan. Milläs hoidat asioita virkailijoiden kanssa, kun vasta haet työttömäksi vaikka ja sekin kestää? No, sekin lakkautetaan parin vuoden päästä ja siirretään muiden instanssien piiriin.

Vierestä olen seurannut parin lomautetun turhautumista asian kanssa. Töitä pitäisi hakea, mutta aika menee systeemin kanssa ensin vähintään kuukauden päivät tapellessa.

Myös kyseisen puljun nettisivut ovat käsittämättömät. Puolet työpaikkailmoituksista on kategorioissa "asiantuntijat" ja "erityisasiantuntijat". Karaoke-emännät ja dj:t kategoriassa "taiteilijat". Siellä on myös kategoria "kengänkiillottajat". Koskahan kukaan on nähnyt nykyaikana kengänkiillottajaa. Muutenkin huonosti toimivat sivut, haku palauttaa koko ajan alkuun, kun yrittää seuloa jotain järkevää esiin.

Vierailija
151/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään ei ole paskaduuneja. Itse olen maisteri ja nyt koulutustani vastaavassa työssä, mutta olen ollut maataloustöissä, autonkuljettajana, talonmiehenä jne. Minulla pari tuttua työtöntä maisteria ja heillä on ongelmana se, etteivät työnantajat kelpuuta maistereita kertomiinne suoritusportaan töihin, joita kutsutte pakaduuneiksi.

Mitäs siinä moralisoit. Ai ei ole olemassa paskaduunia? Se että teet fyysisesti kuormittavaa työtä paskalla palkalla ja usein vuorot/keikat tulevat miten sattuu on juuri sitä paskaduunia. Siihen vielä lisätään nämä monien alojen normaalit eli: jokainen tili jotenkin väärin laskettu, käytät omaa aikaasi kohteiden välillä siirtymiseen ja oletusarvoisesti sinua pidetään jotenkin idioottina tai muuten yksinkertaisena. 

Joo ei ole paskaduunia ei. 

Vierailija
152/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa muuten ei ole varmaan toista yhtä vaikeasti lähestyttävää julkista tahoa, kuin TE-toimisto. Yritäpä vaan soittaa tai selvittää asioita. Paikalle pääsykin tyssää aulaan. Milläs hoidat asioita virkailijoiden kanssa, kun vasta haet työttömäksi vaikka ja sekin kestää? No, sekin lakkautetaan parin vuoden päästä ja siirretään muiden instanssien piiriin.

Vierestä olen seurannut parin lomautetun turhautumista asian kanssa. Töitä pitäisi hakea, mutta aika menee systeemin kanssa ensin vähintään kuukauden päivät tapellessa.

Myös kyseisen puljun nettisivut ovat käsittämättömät. Puolet työpaikkailmoituksista on kategorioissa "asiantuntijat" ja "erityisasiantuntijat". Karaoke-emännät ja dj:t kategoriassa "taiteilijat". Siellä on myös kategoria "kengänkiillottajat". Koskahan kukaan on nähnyt nykyaikana kengänkiillottajaa. Muutenkin huonosti toimivat sivut, haku palauttaa koko ajan alkuun, kun yrittää seuloa jotain järkevää esiin.

Joskus aikoinaan minullekin ehdotettiin sopivana työpaikkana pysäköinninvalvojan virkaa. Oli niin kaukana koulutuksesta, kuin olla ja voi. Onneksi ei ollut mitään karenssisanktiota ja sopiva työ löytyi.

Vierailija
153/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes copy paste -esseitä ei ole voinut tehdä aikoihin. Ne ajetaan tunnisteohjelmien läpi. Mikäli olet unohtanut laittaa asianmukaisen viitteen perään, mistä lainaus on, tulee epäily plagioinnista. Joskus jos kirjoitat liian hyvän työn luennoitsijan mielestä, saatat saada huonomman arvosanan, kun ethän hänen ennakkoasenteillaan voinut yltää moiseen suoritukseen ihan itse, vaikka aihe sattui kiinnostamaan. Väliä sillä, että kurssilla oli 50 muutakin, eikä edes tunneta luennoitsijan kanssa toisiamme. Oikaisupyynnöllä saa nakata vesilintua.

itse kyllä tein niin että tin saman esseen usealle eri professorille, varsinin vierailevalle, kkan ei tajunnut että saa essee

vain yhdestä työstä jäij kiinni plagioinnista kun viite puuttui mutta sekinvaraaamn sen takia että olin paljastanut vitsivideollani että on plagionut, no sain sen anteeksi

sitten gradun tein entisestä gadusta uudelleen, se oli yllä nerokasta, sama gradu jjieman eri muodossa ja kun se oli niin vanha niin edellistä ei ollut vielä noissa tietokoneohjelmissa

toki gradunohjaaja tiesi että näin mä tein oikeastaan uttei se välittänyt

Vierailija
154/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moneen käytännönläheiseen työhönkin vaaditaan koulutus – vaikka palkkataso ei edes vastaisi kouluttautumiseen käytettyä aikaa. Kaikessa pitäisi olla asiakaspalveluhenkinen ja sosiaalinen, jopa siivoojana, tai mitä siivousteknikkoja siivoojat nykyään ovat. Askarteluohjaajaksikaan ei pääse ilman koulutusta.

Monessa duunissa on yhdistettynä monta eri työtä. Tein nuorena toimistoassistentin töitä ja hyvin pärjäsin ilman kaupallista koulutusta. Nykyään toimistoassistentinkin pitäisi hoidella laskutuksia tms, sihteeristä puhumattakaan. Eli humanistin pohjalla ei enää mennä edes assistentiksi. Olen hakenut moneen firmaan, joka välittää henkilökuntaa toimistoihin, mutta en kelpaa mihinkään.

Nykyään etsitään harjoittelijoita tekemään ihan oikeita töitä, tai etsitään opiskelijoita siksi, että voidaan maksaa pienempää palkkaa. Tosi usein ilmoituksissa haetaan nuorta työntekijää. Nelikymppisenä juna on jo mennyt. T. Maisteri

Vierailija
155/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

apostolzztop kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse kyllä tein niin että tin saman esseen usealle eri professorille, varsinin vierailevalle, kkan ei tajunnut että saa essee

vain yhdestä työstä jäij kiinni plagioinnista kun viite puuttui mutta sekinvaraaamn sen takia että olin paljastanut vitsivideollani että on plagionut, no sain sen anteeksi

sitten gradun tein entisestä gadusta uudelleen, se oli yllä nerokasta, sama gradu jjieman eri muodossa ja kun se oli niin vanha niin edellistä ei ollut vielä noissa tietokoneohjelmissa

Aikaa ennen kuin heräsit unesta ja tajusit juoneesi/narkanneesi aivosi pilalle. Vuosia on ollut käytössä jo tiukat ohjeet tuosta tarkistuksesta. Siitä myös kerrotaan opiskelijoille, etteivät edes yritä. Korkkaa vaan uusi kossupullo yhteiskunnan piikkiin, drop out.

Vierailija
156/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut jopa korkeasti koulutettujen hyvin palkattujen miesten suusta, miten Suomen talous lähti kurimukseen, koska Sari Sairaanhoitajille alettiin maksaa "liian isoa" palkkaa. Kovin on hoito kelvannut, kun itse ovat joutuneet sairaalaan. Mutta se pörssikauppa vaan on heidän mielestä parempaa laillista uhkapelaamista, kuin ihmishengillä vastaava.

Vierailija
157/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

apostolzztop kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaa ennen kuin heräsit unesta ja tajusit juoneesi/narkanneesi aivosi pilalle. Vuosia on ollut käytössä jo tiukat ohjeet tuosta tarkistuksesta. Siitä myös kerrotaan opiskelijoille, etteivät edes yritä. Korkkaa vaan uusi kossupullo yhteiskunnan piikkiin, drop out.

en juo kossua ja valmistuin 2 vuodessa vuonna 2017 toisesta tutkinnosta, molemmat humanistihömppää eli historiaaa helppo oli tehd gradu kun kirjoitin sen puhtaaksi vaan entisen pohjalta ja vaihdoin otsikot varuuden vuoksi sekä lyhensin sitä 40 sivua 2 päiässä, kuukauden verran meni ehkä yhteens aikaa kun laitoin uutta tietoa lisäksi vanhaan (:

toki edellisen tutkinnin takia sain pääsyn suoraan maistervaiheeseen niin opääsen nopeesti eteenpäin

Vierailija
158/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistunut kulttuurintutkimuksen maisteriksi 2000-luvun alussa ja olen saanut alaa vastaavaa työtä tasan kolme viikkoa sairassijaisena. Että sen verran 6,5 vuoden opiskelu tuotti työtä. Sen sijaan työkkärissä kyykytystä on ollut paljon ja sen nöyryyttämisen seurauksena sairastuin vakavasti kahteen otteeseen, mutta en ole vieläkään päässyt sairauseläkkeelle vaan uudelleenkoulutettiin hoitoalan avustajaksi. Nyt on sitten tulossa ehkä työtä alalta, jonne olisin kauan sitten päässyt ilman maisterintutkintoa. Mutta elettävä on. Tällä hetkellä olen ns. 0-päivärahalla, eli se tarkoittaa sitä, että omaehtoinen kurssini ei ole vielä loppunut, mutta työkkärin koulutustuki on loppunut ja opintotukeakaan ei heru, koska on niin vähän puuttuvia opintopisteitä. Eikä toimeentulotukeakaan tule, kun puoliso käy 100 km:n päässä töissä ja nähdään vain viikonloppuisin ja lomilla, mutta olen kohtuupalkkaisen vaimo, vaikka hän ei latiakaan anna toimeentulooni, vaan se on itse ansaittava vaikka marjojenkeruulla ja myymällä niitä jossain.

Vierailija
159/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuli tieto, etten päässyt hakemaani paskaduuniin: "Oli enemmän sopivia hakijoita kuin voidaan ottaa."

Tämä oli siis sellainen haku, jossa otettiin enemmän porukkaa kerralla.

t. työtön maisteri

Vierailija
160/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyisin johonkin lähihoitajan pääsykokeisiin liity haastatteluosio? En ole maisteri, vaan täysin toisella alalla, mutta jos joku ulkopuolinen taho yrittäisi pakottaa vaipanvaihtohommiin, esittäisin niin psykoa hullua kuin mahdollista. "Missä teidän inskat on? Entä rauhoittavat? En pidä ihmisistä. Avuttomille välitön eutanasia."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi