Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömälle maisterille ei kelpaa ns paskaduunit?

Vierailija
26.09.2017 |

Ennen kuin saa parempaa? Kyllä ne nuorille vaan kelpaa mutta maisteri on kai sitten liian hieno sellaiseen hommaan?

Kommentit (174)

Vierailija
101/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu mielikuva ihmisillä siitä että maistereilla ja tohtoreilla ei olisi kokemusta työelämästä :D

ehkä valmistumisen jälkeen ei enää kiinnosta palata siihen samaan paskaduunipaikkaan missä viettänyt viimeisten kymmenen vuoden ajan kaikki lomat ja viikonloput, ja kuunnella elämämkoulun käyneiden kollegoiden vittuilua siitä et mitä sä vielä täällä teet ku valmistuit. Ja cv:n kannalta on aika tönkköä jos valmistumisen jälkeen bioalan tohtorilla on vuoden pätkä jossain sairaalan ruokahuollossa. Kun sen sijaan voisi olla lyhyitä pätkiä oman alan pikkuhommia pikkusummilla. Se on oman osaamisen ja tietotaidon ylläpitämisen kannalta parempi kuin siirtyä paskaduuniin vuoden määräaikasella ja valuttaa kaikki reaaliaikanen tietous viemäristä alas. Akateemisuudessa nimittäin on usein kyse tieteestä ja siitä että ollaan ajantasalla omasta alasta.

Olet oikeassa, olen konetekniikan inssi. Valmistuin loppu keväällä, ikävä kyllä koulutusta vastaavaa työtä ei ole ahkerasta hakemisesta huolimatta järjestynyt. Muutama läheltä piti tilanne on ollut kun luokkakaverit ovat vinkanneet puskaradiolla paikkoja jotka ovat vasta tulossa hakuun tai joihin ei haeta edes julkisesti työkkärissä tai muualla ilmoituksella (kaverit siis vinkkasivat ja suosittelivat työnantajille minua).

Nämä paikat kuitenkin kariutuivat työnantajastakin riippumattomasta asiasta, isot tilaukset menivätkin sivusuun kun asiakas perui suunnitelmansa.

Minun ei yksinkertaisesti kannata ottaa mitään ns. Paskaduuneja vastaan ja sitoutua niihin kun milloin vain voi lyhyelläkin varoajalla kuulua hakemistani paikoista kutsua haastatteluun - siinä tuskin olisi liukuhihnalla esimies tyytyväinen kun lähtisin kesken vuoron huitelemaan toiselle firmalle haastatteluun.

Vierailija
102/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen maisterikoulutettu, enkä ole koskaan saanut yhtään hakemaani työpaikkaa, johon kelpuutetaan myös alemmalla koulutuksella tai ilman koulutusta. Olen saanut kyllä useita työpaikkoja, joissa on vaatimuksena maisteri. Olen usein hakenut työtä, johon riittää amk-tutkinto (siis se alempi) ja jokaisessa minulle on sanottu että olen ylikoulutettu. Olen hakenut myös töitä, joissa riittää opistotason tutkinto, niissäkin on palaute ollut että miksi ihmeessä joku maisteri edes hakee tällaista.

Sama juttu minulla. Viimeksi hain päiväkotiin ryhmäavustajaksi ja minut suorastaan naurettiin ulos haastattelusta. Olisin tykännyt työstä päiväkodissa kovasti, vaikka yliopisto onkin käyty. Eli yleensä työnantajat suhtautuvat huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan hikoile pääsykokeiden kautta itseään korkeakouluun ja maisteriksi siivotakseen yleisiin vessoihin räjäytettyjä päihteiden käyttäjien paskoja kaakeleilta. Tai kuuraa piikityksen jälkeistä verta. Menee hieman hukkaan koulutus yhteiskunnalta.

Eiks toi ole ihan sairaanhoitaja sarin normipäivä?

Kyllä. Vaan ei maisteritason osaajan. Ammatinvalintakysymyksiä.

Lähihoitajat ne paskat siivoilevat ja vaipat vaihtavat, sairaanhoitaja on siihen liian kallis. Ja mitä maisteriin tulee, niin ei niillä parereilla töitä tehdä. Joko omilla tiedoilla ja taidoilla on kysyntää tai sitten ei. Ellei ole kysyntää, niin on mennyt hukkaan hikoilut tai sitten ala on ollut niin vaikea, että on juuri ja juuri rimaa hipoen tuskanhiestä märkänä saanut paperinsa ja valmiiksi loppuunpalanut ennen ensimmäistä työpäivää. 

Ainoastaan kaikkein lahjakkaimmilla on varaa valita ammattinsa, loput tekevät sen työn mitä saavat.

Vierailija
104/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako työhakemuksissa jättää mainitsematta oman koulutuksensa? Onko niissä siis pakko kertoa olevansa saanut jo maisterin tutkinnon? Silkasta mielenkiinnosta kysyn kun nyt tuli mieleen, olen nimittäin aika uusi tässä työmaailmassa.

Vierailija
105/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei kukaan hikoile pääsykokeiden kautta itseään korkeakouluun ja maisteriksi siivotakseen yleisiin vessoihin räjäytettyjä päihteiden käyttäjien paskoja kaakeleilta. Tai kuuraa piikityksen jälkeistä verta. Menee hieman hukkaan koulutus yhteiskunnalta."

Kyllä se vaan menee hukkaan yhteiskunnan maisterille tarjoamat työkkärirahatkin. Ihan sama onko työttömänä siivooja vai maisteri, molemmat syö ja paskoo, joten myös kuluttaa yhteiskunnan tuetkin ollessaan työttömänä.

Koulutus on yhteiskunnalta suuri investointi. Jos valmistuneet maisterit menevät sellaisiin töihin, joihin ei tarvita korkeaa koulutusta, tai joissa siitä ei ole mitään hyötyä, tarkoittaa se sitä, että tämä investointi on mennyt hukkaan. Se ei missään tapauksessa ole yhteiskunnan etu, jos näin käy.

Vierailija
106/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkkiin pääsee kuka tahansa

Sitten on varmaan sattumaa, että työntekijät ovat aina tosi nuoria?

Kavereita oli aikoinaan koulun/opintojen ohessa rahaa tienaamassa näissä eri pikaruokaketjuissa. Ei sinne noin vain "menty". Lisäksi työvuorot olivat mitä olivat. Huonolla liksalla luistelee rasvalattioilla tai jättää oman lounastauon väliin, kun on ruuhkaisin aika. Olivat kaikki naisia. Sitkeitä mimmejä, täytyy todeta. Ajattelivat vain tilipäivää, kun vessoja kuurasivat vuoron päätteeksi. Sittemmin erittäin menestyneitä kaikki työelämässä, koska asenne oli kohdillaan. Oppia se on tuokin, mitä tulevaisuutta ei ainakaan halua. Itsekin on tullut muun työn ohella lattiat moneen kertaan luututtua.

Vierailija
107/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako työhakemuksissa jättää mainitsematta oman koulutuksensa? Onko niissä siis pakko kertoa olevansa saanut jo maisterin tutkinnon? Silkasta mielenkiinnosta kysyn kun nyt tuli mieleen, olen nimittäin aika uusi tässä työmaailmassa.

Eipä kai sitä koulutusta ole sinne pakko laittaa, mutta jos ceeveessä kaikki työt esim viiden vuoden ajalta ajoittuu kesille tai on osa-aikatyötä niin fiksumpi työnantaja päättelee että jotain se tyyppi muulla ajalla on tehnyt. Kaikki ei myöskään tee mitään hanttihommaa opiskeluaikana jolloin ceeveessä on viiden vuoden aukko.

Vierailija
108/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullaon 2 ihan turhaa maisterin tutkintoa, toine historia toinen teologia, eka tutkintoon meni7 v hengailua yliopistolla ja tein puupakkaushommia sen jälkeeen vähän, sit työtön

nyt 2 vuodessa luin teologian maisteeriksi, papin homia ei saa enkä haluakaan enää

tekisin mieluiten duuunarihommia vaan en tiedä mistä hakisin, saisko lentokentältä?

ai niin syksyllää hain metrokuskikouluun, pääsin jopa tekee videohaastattelun ja soitettiin perän että tuunko haastatteluun! no sitten ajokortissa olikin vielä 7 v vanha rattijuoppokäry eli se tyssäsi siihen, olisin ajanut mielelläni metroakin

eli sossu on kuski nyt taas ja loppuelämän tod näk

Vierailija
109/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

apostoliZztop kirjoitti:

mullaon 2 ihan turhaa maisterin tutkintoa, toine historia toinen teologia, eka tutkintoon meni7 v hengailua yliopistolla ja tein puupakkaushommia sen jälkeeen vähän, sit työtön

nyt 2 vuodessa luin teologian maisteeriksi, papin homia ei saa enkä haluakaan enää

tekisin mieluiten duuunarihommia vaan en tiedä mistä hakisin, saisko lentokentältä?

ai niin syksyllää hain metrokuskikouluun, pääsin jopa tekee videohaastattelun ja soitettiin perän että tuunko haastatteluun! no sitten ajokortissa olikin vielä 7 v vanha rattijuoppokäry eli se tyssäsi siihen, olisin ajanut mielelläni metroakin

ai niin olinhan mä 2 vuotta ala asteen openakin, se oli tylsää pistin oppilaat tekee itse vaan tehtäviä en jaksanut opettaaa kun aineet niin tylsiä ja epäälykkäitä 5 luokalla

Vierailija
110/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

apostoliZztop kirjoitti:

apostoliZztop kirjoitti:

ai niin olinhan mä 2 vuotta ala asteen openakin, se oli tylsää pistin oppilaat tekee itse vaan tehtäviä en jaksanut opettaaa kun aineet niin tylsiä ja epäälykkäitä 5 luokalla

Kaksi maisterin tutkintoa mutta et kuitenkaan osaa kirjoittaa suomen kieltä?

Vierailija
111/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisterien työttömyys on edelleen peruskoulun tai toisen asteen koulun käyneitä matalampi. Kysymys kuuluukin: Miksei amis mene paskatöihin?

Vierailija
112/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

apostoliZztop kirjoitti:

apostoliZztop kirjoitti:

Kaksi maisterin tutkintoa mutta et kuitenkaan osaa kirjoittaa suomen kieltä?

Ihan tavallista. Olen törmännyt itsekin. Olisiko näitä mieskiintiössä opettajankoulutukseen päässeitä?

Vierailija
113/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin paskaduunilaisena ymmärrän. Itsekin yritän korkeakouluun ja opiskeluajan voin vielä näitä töitä tehdä, mutta valmistumisen jälkeen en enää ikinä. Rajansa kaikella. En ole täällä elämässä sen takia että uhraan lähes kaiken ajan rankalle työlle huonolla palkalla, ikävän työnjohdolle, väsyneikle työkavereille, huonosti käyttäytyvikke asiakkaille, epäsäännölliselle työajalle ja ennenkaikkea ihmisten arvostuksen puutteelle. Työtön maisteri on arvokkaampi ihminen kuin paskaduunari, nähty ja koettu.

Vierailija
114/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työpaikka mutta valmistumisen ja työpaikan välisellä työttämyysjaksolla hain ihan mitä vaan. Hain kaikkialle. En saanut mitään. Suomessa ei oikeastaan ole "paskaduuneja" kun meillä pitää olla kaikkeen joku koulutus.

Vierailija
115/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kai sitä koulutusta ole sinne pakko laittaa, mutta jos ceeveessä kaikki työt esim viiden vuoden ajalta ajoittuu kesille tai on osa-aikatyötä niin fiksumpi työnantaja päättelee että jotain se tyyppi muulla ajalla on tehnyt. Kaikki ei myöskään tee mitään hanttihommaa opiskeluaikana jolloin ceeveessä on viiden vuoden aukko.

Lisäksi suurin osa työnantajista googlaa sinut, vaikka virallisesti se ei ole sallittua. Kannattaa jättää ne teinien juhannusjuhlien #herkkupeppu kuvat somettamatta, jos etsii matalamman profiilin asiantuntijatyötä myöhemmin. Vaihtoehtoisesti voi tietysti jännittää, mitä pomo keksii pikkujouluissa tuiskeessa palkkauksen syyksi vastinetta odotellessa.

Vierailija
116/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on työpaikka mutta valmistumisen ja työpaikan välisellä työttämyysjaksolla hain ihan mitä vaan. Hain kaikkialle. En saanut mitään. Suomessa ei oikeastaan ole "paskaduuneja" kun meillä pitää olla kaikkeen joku koulutus.

Karvaranteetkin palkkaavat vain omaa klaaniaan. Poliisit-sarjassa yksi ajokortiton pitsakuski narahti, liikennesäännöt eivät olleet yllättäen hallussa. Tuurasi kaveria. Niillä kun ei ole aina niin justiinsa tämä lainsäädäntö.

Vierailija
117/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

apostoliZztop kirjoitti:

Pappishommaanhan tuntuu löytyvän täysi pätevyys ja kokemus. Ehtoollisviiniä ryystämään, lounasviinipullot veronmaksajien piikkiin ja kansalle valehtelua työn puolesta. Samalla pientä anarkiaa ja laittomasti suojella laittomia jihadisteja.

Vierailija
118/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

apostoliZztop kirjoitti:

apostoliZztop kirjoitti:

0/5

Vierailija
119/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

apostoliZztop kirjoitti:

Pappishommaanhan tuntuu löytyvän täysi pätevyys ja kokemus. Ehtoollisviiniä ryystämään, lounasviinipullot veronmaksajien piikkiin ja kansalle valehtelua työn puolesta. Samalla pientä anarkiaa ja laittomasti suojella laittomia jihadisteja.

siinäpä se, juuri tuon takia en kehtaa hakee papiksi, koko kirkko on täynnnä lesboja ja naispapppeja ja sitä irja askolan ällötystä, ei saa olla mies paikallaan japitäsmyydä sielunsa saatanallle, mieluummin työtön kuin pappina vaikka siitäsaakin 3000 e kuussa, tai sitten oma lahko pystyyn

Vierailija
120/174 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maisterien työttömyys on edelleen peruskoulun tai toisen asteen koulun käyneitä matalampi. Kysymys kuuluukin: Miksei amis mene paskatöihin?

Onhan noita raksapuolen heeboja sieltä nähty. Kuukausipalkka olisi heti 18-vuotiaana parempi kuin maisterilla. Hyvä jos jaksavat jotenkin osa löysäillä tutkinnon läpi. Osa jättää kesken. Kivempi kasvattaa kukkaa kotona ja heittäytyä minimirahalla yhteiskunnan elätiksi vailla mitään suunnitelmia ja päämäärää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän