Onko muita joilla pms-oireilua lähes koko kuukausi?
Mulla pms oireet helpottaa noin kolmantena kuukautispäivänä ja alkavat uudelleen heti ovulaation jälkeen. Ovulaationi on yleensä noin 3-4 päivää kuukautisten loppumsen jälkeen. Myös ovulaation aikaan vatsaan tulee vatsanturvotusta, joten kuukaudessa ei ole montaakaan oireetonta ja litteävatsaista päivää.
Liikuntaa harrastan päivittäin, syön terveellisesti ja olen normaalipainoinen. Liikunta ja äruokavaliosuosituksista minulle siis ei ole ollut hyötyä. Meillä on myös toinen lapsi toiveissa, joten kaikki lääkkeellinen apu on poissuljettu. Olisiko jollain kohtalotoverilla hyviä neuvoja, että miten tästä selviää. Eninten harmittaa jatkuva nesteturvotus. En tiedä kuinka kauan tässä jaksaa salilla ja lenkillä huhkia, kun turvotus vain jatkuu ja jatkuu. Kuukaudessa tosiaan on pari päivää sellainen kiva litteä vatsa ja lopun kuukautta alavatsa on kuin potkupallo. Joskus turvotusta on niin paljon, että reisien iho ihan särkee.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tässä voi enää pms-oireista puhua, eiköhän turvotukseen ole joku muu syy... Oletko siis oireillut tuolla tavalla siitä lähtien, kun kuukautisesi alkoivat?
Siitä lähtien kun kuukautiset taas alkoivat raskauden jälkeen. Ennen raskautta oireet olivat vain lieviä. Joillakin naisilla pms voi alkaa heti ovulaation jälkeen. Useimmilla naisilla oireet alkavat vasta noin viikko tai muutamia päiviä ennen kuukautisten alkua ja joillakin onnekkailla oireita ei ole juuri ollenkaan.
Täällä on kohtalotoveri, mutta neuvoja ei ole antaa. Kaikki lääkäreiden neuvot ja vinkit on kokeiltu tässä vuosien varrella ja vaihtoehtohoitoja kaupan päälle. Iän myötä vaivat on vaan pahentuneet.:(
Mulla oli ex-muija, jonka kanssa meidän parisuhde ja elämä pyöri hänen kuukautisten ympärillä. Ennen ja jälkeen kuukautisten oli sitä ja tätä ja sitten valmistauduttiin jo seuraaviin. No, enhän tietenkään kauaa alkanu katteleen sitä "kiertoa".
Nyt kuulin sen toiselta exältä, että niillä oli ollu sama show. On me pojat naurettu kaljatuopposella sitä hommaa, että jo on naisen elo vaikeaa. Siellä välissä oli sellanen 5-8pv slotti, jossa elonsa oli sillä tolalla ettei itkeny kuukautisiaan koko ajan. Siihen sattu ne seksipäivätki. Itte sanoin läkseissäni, että kyllä ny täytyy löytää pari, joka pystyy seksiin 25pv kuussa. Ja tarpeeksi ku hotsittaa, niin on tuota suihkussa ajettu rekikelilläki.
Nimim. Vampyyritar
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ex-muija, jonka kanssa meidän parisuhde ja elämä pyöri hänen kuukautisten ympärillä. Ennen ja jälkeen kuukautisten oli sitä ja tätä ja sitten valmistauduttiin jo seuraaviin. No, enhän tietenkään kauaa alkanu katteleen sitä "kiertoa"
Minulla tyttöystävän kanssa sama ongelma. Puolet kuusta tunteet heilahtelee laidasta laitaan. Pms sitä ja tätä. Menkat sitä ja tätä..
Olen kyllä NIIN ONNELLINEN, että olen olen mies. Ja tuplaonnellinen siitä, että olen homomies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ex-muija, jonka kanssa meidän parisuhde ja elämä pyöri hänen kuukautisten ympärillä. Ennen ja jälkeen kuukautisten oli sitä ja tätä ja sitten valmistauduttiin jo seuraaviin. No, enhän tietenkään kauaa alkanu katteleen sitä "kiertoa"
Minulla tyttöystävän kanssa sama ongelma. Puolet kuusta tunteet heilahtelee laidasta laitaan. Pms sitä ja tätä. Menkat sitä ja tätä..
Eikä niille edes kelpaa neuvot, joilla noista vaivoista pääsee :)
Ei kai tässä voi enää pms-oireista puhua, eiköhän turvotukseen ole joku muu syy... Oletko siis oireillut tuolla tavalla siitä lähtien, kun kuukautisesi alkoivat?