Mitä "vääriä" mielipiteitä sinulla tai läheisilläsi on?
Uskallatko kertoa niistä muille, vaikkeivat ne olisikaan niin sanotusti oikeita?
Kommentit (317)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni huono-osaisuus on pitkälti itse aiheutettua. Ei kyllä tulisi mieleenkään sanoa tätä ääneen...
No eikös tämä ole ihan kokoomuksen perussanoma? Miksei tuota voi ääneen sanoa? Olen itse kyllä vähän eri mieltä. Asia on monimutkainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis pitäisi laillistaa ja tupakasta tehdä laitonta.
Kerätään siis verorahat about 300 000 ihmiseltä, mutta kompensoidaan ne voitot jättämällä keräämättä verotulot miljoonalta ihmiseltä?
En ajattele asiaa taloudellisesta näkökulmasta, vaan siitä, kummanko olen nähnyt tekevän enemmän vahinkoa lähipiirissäni, polttanut olen molempia eri aikoina itsekin.
Joku kannatti täällä yleisesti "huumeiden laillistamista", minä en mitään kokaiinia sun muita vahvoja huumeita todellakaan laillistaisi. Kannabiksen kutsuminen huumeeksi on mielestäni typerää, koska alkoholi ja tupakka ovat paljon vaarallisempia.
Tällä hetkellä en siis itse käytä noista mainituista muuta kuin harvakseltaan alkoholia.
Eli et vaan ymmärrä mitkä puolet päihteissä ovat tällä hetkellä ne vaarallisimmat ja haitallisimmat.
No sinä varmaan sitten viisaampana kerrot
Se on helppoa, ei tarvitse olla edes viisas. Vaarallisinta päihteissä kieltolaki ja kaikki itseaiheutetut haitat jotka ovat suoraa seurasta siitä. Ne terveyshaitat jotka johtuvat suoraan päihteistä ovat pieniä kieltolaista johtuvien haittojen rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajokortin saadakseen pitäisi läpäistä myös älykkyystesti. Samoin lisääntyäkseen.
Älykkyystestiä parempi testi olisi mielestäni asennetesti. Älykkyystesti ei huomaa asennevammaa.
Olet kyllä oikeassa. Tosin asennetestissä voi valehdella.
t. tuon ensimmäisen kirjoittaja
Mielestäni kaikki pitäisi lähtökohtaisesti olla sallittua niin kauan kuin siitä ei aiheudu kellekään todellista vahinkoa.
Esim. jonkin asian tabuus, ällöttävyys tai vieraus/omituisuus ja se, ettei itse satu pitämään siitä, ei saisi olla perustelu kieltää tai vastustaa kyseistä asiaa.
Olen sitä mieltä, että suurin osa tosiuskovista, oli uskonto mikä tahansa, ovat ylimielistä ja muita uskontoonsa kuulumattomia ihmisiä halveksuvaa porukkaa. He pitävät itseään parempana porukkana, vaikka eivät tätä ääneen myönnäkään. Tämä on joka ikisessä uskontoluokassa esiintyvä ilmiö. Onhan sitä tutkittukin, että uskovaisista perheistä tulevat lapset ovat empatiakyvyttömämpiä kuin muista perheistä tulevat. Tämän olen myös itse kokenut, lapsuuden kaveriporukassa olin ainoa ei-uskova, ja todella olin joka tilanteessa heidän mielestään kakkoskansalainen ja he olivat parempia, ylevämpiä ihmisiä. En siis tarkoita, että KAIKKI ovat tällaisia, mutta suurin osa vahvasti vakaumuksellisista on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin varauksellinen romaneja ja muslimeja kohtaan. Kannatan eutanasiaa.
Ja myös afrikkalaisia, lähinnä miehiä kohtaan, jotka eivät ole aidosti länsimaistuneet.
Ja tuo eutanasia koskee siis vakavasti sairaita ihmisiä, jotka pystyvät päättämään omasta puolestaan, eikä liity mitenkään kenenkään kulttuuriin.
En tykkää tästä nykytilanteesta, jossa normaalit asiat/mielipiteet pitää vääntää rautalangasta/selitellä ettei joku ammattipöyristyjä vedä palkokasvia keuhkoonsa.
Monet suomalaiset on peloteltu niin tehokkaasti että edes päivänpolttavista uutisista ei uskalleta keskustella vaan ollaan hiljaa koko asiasta. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkko ja kaikki muut uskonnolliset yhteisöt pitäisi kieltää ja uskonnonvapaus toteuttaa niin, että jokainen saa uskoa rauhassa, mihin tahtoo, kunhan kohtelee muita tasapuolisesti ja toimii noin yleensä ottaen tieteelliseen tietoon perustuen ja muita ihmisiä ja eläviä olentoja kunnioittaen.
Olen niin samaa mieltä. En muuten tiennyt että Suomen armeijassa myös löpötetään uskonnosta. Meinasin lentää pyllylleen kun sotilasvalassa oli puhetta kaikkitietävänä jumalasta ja veisattiin joku virisikin. Kyllä uskonto pitää pitää erillään valtiosta ja armeijasta.
Ohis, mutta missä tynnyrissä sä olet elänyt jos tuo niin uusi asia oli? 😃 Tai sitten olet varmaan tosi nuori...
Pidin sitä jotenkin itsestäänselvänä että uskonto löpinät ei kuulu armeijaan tai maan puolustukseen. Saahan siellä tuon vaksn sijaan jonkun sotilasvakuutuksen jos haluaa mutta jotenkin hassua veisata jotain virsiä armeijassa. Kirkkoon vois ne säästää.
Miten aikuisella ihmisellä (?) voi olla perusasiat noin hukassa?! Aloitetaan vaikka ihan siitä, että "Koti, uskonto ja isänmaa" ja niin edelleen... Olet varmaan melkoisen välkky keskustelija. - eri vastaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkko ja kaikki muut uskonnolliset yhteisöt pitäisi kieltää ja uskonnonvapaus toteuttaa niin, että jokainen saa uskoa rauhassa, mihin tahtoo, kunhan kohtelee muita tasapuolisesti ja toimii noin yleensä ottaen tieteelliseen tietoon perustuen ja muita ihmisiä ja eläviä olentoja kunnioittaen.
Olen niin samaa mieltä. En muuten tiennyt että Suomen armeijassa myös löpötetään uskonnosta. Meinasin lentää pyllylleen kun sotilasvalassa oli puhetta kaikkitietävänä jumalasta ja veisattiin joku virisikin. Kyllä uskonto pitää pitää erillään valtiosta ja armeijasta.
Ohis, mutta missä tynnyrissä sä olet elänyt jos tuo niin uusi asia oli? 😃 Tai sitten olet varmaan tosi nuori...
Pidin sitä jotenkin itsestäänselvänä että uskonto löpinät ei kuulu armeijaan tai maan puolustukseen. Saahan siellä tuon vaksn sijaan jonkun sotilasvakuutuksen jos haluaa mutta jotenkin hassua veisata jotain virsiä armeijassa. Kirkkoon vois ne säästää.
Niin siis "sotilasvalan" sijaan voi saada "sotilasvakuutuksen"
Vierailija kirjoitti:
Lapsen jättäminen yön yli hoitoon alle vuoden ikäisenä on väärin. Mitä pienempi vauva, sen pahempana pidän asiaa. Hyväksyttävää hoitoon sysääminen on vain, jos vanhemmilla on jokin terveyssyy tai muu oikea ongelma taustalla.
Kaveripariskuntani on jättänyt alle puolivuotiaan vauvan useita kertoja 1-2 päiväksi hoitoon isovanhemmille ihan vain, jotta itse pääsevät itse juhlimaan mm. häihin ja syntymäpäiville. Ja kohta on taas yhdet juhlat tulossa, tiedän että silloin 8kk ikäinen vauva jää hoitoon jälleen. Tiedän muiden kaveriporukasta ajattelevan tämän olevan ihan ok, joten mielipiteeni on tässä porukassa väärä.
Paheksuin hiljaa sisälläni aina, kun kaverit näin tekevät, mutta en tietenkään voi puuttua asiaan. Eihän ole minun tehtäväni kasvattaa kavereiden lapsia tai puuttua heidän vanhemmuuteensa.
Pelkkiä alapeukkuja, mutta ei yhtään perustelevaa kommenttia. Miten en yllättynyt :D
Tästä syystä pidän mielipiteeni visusti omana tietonani oikeassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Esim. jonkin asian tabuus, ällöttävyys tai vieraus/omituisuus ja se, ettei itse satu pitämään siitä, ei saisi olla perustelu kieltää tai vastustaa kyseistä asiaa.
Aika usein kieltojen oikea syy ei ole tässä, vaan siinä, että monet yksityiset ja julkiset tahot hyötyvät niistä rahallisesti, vaikka yhteiskunnalle tuleekin kallis lasku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kuulin tuosta vasta nyt. Vaikea sanoa missä tynnyrissä olen elänyt. Puutynnyrissä? Olen 26-v. eli nuori (kai? :D), mutta missä vaiheessa tuollaiseen tietoon sitten pitää törmätä? En ole itse armeijaa käynyt, veli on, mutta ei ole tullut hirveästi kyseltyä millaista siellä on.
Mistä sinä sait tietää tuon asian?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten aikuisella ihmisellä (?) voi olla perusasiat noin hukassa?! Aloitetaan vaikka ihan siitä, että "Koti, uskonto ja isänmaa" ja niin edelleen... Olet varmaan melkoisen välkky keskustelija. - eri vastaaja
Joku nyt veti herneen nenään. Olen kyllä kuullut tuon loustolauseen: koti, uskonto ja isänmaa.. mutta näin 2017 ajattelin että ollaan sen verran fiksuja että tuollaiset löpinät ei siellä armeijassa enää käytännössä näy tai kuulu. Nykyäänkin on tiedostettu aika pitkälle että uskonto pitäisi pitää erillään muista asioista.
Jo lähtökohtaisesti kaikki mielipiteeni ovat pelkästään oikeita ja nuo muut ovat ihan itse vastuussa niistä vääristä mielipiteistään.
:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kuulin tuosta vasta nyt. Vaikea sanoa missä tynnyrissä olen elänyt. Puutynnyrissä? Olen 26-v. eli nuori (kai? :D), mutta missä vaiheessa tuollaiseen tietoon sitten pitää törmätä? En ole itse armeijaa käynyt, veli on, mutta ei ole tullut hirveästi kyseltyä millaista siellä on.
Mistä sinä sait tietää tuon asian?
En ole tuo jolle vastasit, mutta kyllä minäkin olen "aina" ymmärtänyt yhteyden isänmaan puolustuksen ja uskonnon välillä. En tiedä, mistä tai miten jotenkin erikseen sen olen saanut tietää. Ne vain kuuluvat yhteen, ihan luonnollistahan se on. Olen 35-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen käyttäjät tulisi saattaa pakkohoitoon tai työleireille.
En todella ymmärrä miksi kannabiksen käyttö on rikos? Alkoholi on monta kertaa vaarallisempi aine ja sen käyttö on laillista. Siitä on jo näyttöä miten kannabiksen laillistaminen oikeasti vaikuttaa.
Lihavalla ihmisellä on oikeus olla lihava, eikä hänellä ole mitään velvollisuutta laihduttaa. Ei pidentääkseen elämäänsä, parantaakseen terveyttään, lisätäkseen toimintakykyään, säästääkseen veronmaksajien rahoja, ollakseen muiden silmissä kauniimpi, ollakseen onnellisempi tai mistään muustakaan syystä. Muilla on oikeus olla asiasta vihaisia, mutta se ei poista lihavan itsemääräämisoikeutta.
Suomalaiset ovat laiska, etuuksiin tottunut kansakunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen käyttäjät tulisi saattaa pakkohoitoon tai työleireille.
En todella ymmärrä miksi kannabiksen käyttö on rikos? Alkoholi on monta kertaa vaarallisempi aine ja sen käyttö on laillista. Siitä on jo näyttöä miten kannabiksen laillistaminen oikeasti vaikuttaa.
Järkevä ja vastuullinen ihminen ei käytä noita kumpaakaan.
Lihavuus johtuu suurimmaksi osaksi ihmisen persoonallisuudesta.
Ei kun yritä nyt jossakin vakavasti aloittaa siitä ensimmäisestä ja isoimmasta, niin voit tajuta jotakin...