Mitä "vääriä" mielipiteitä sinulla tai läheisilläsi on?
Uskallatko kertoa niistä muille, vaikkeivat ne olisikaan niin sanotusti oikeita?
Kommentit (317)
Pakkoruotsi pitäisi kaikilla yhteiskunnan tasoilla lakkauttaa ja suomea opettelemaan kieltäytyvät voisi vaikka lähettää Ruotsiin asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis pitäisi laillistaa ja tupakasta tehdä laitonta.
Kerätään siis verorahat about 300 000 ihmiseltä, mutta kompensoidaan ne voitot jättämällä keräämättä verotulot miljoonalta ihmiseltä?
En ajattele asiaa taloudellisesta näkökulmasta, vaan siitä, kummanko olen nähnyt tekevän enemmän vahinkoa lähipiirissäni, polttanut olen molempia eri aikoina itsekin.
Joku kannatti täällä yleisesti "huumeiden laillistamista", minä en mitään kokaiinia sun muita vahvoja huumeita todellakaan laillistaisi. Kannabiksen kutsuminen huumeeksi on mielestäni typerää, koska alkoholi ja tupakka ovat paljon vaarallisempia.
Tällä hetkellä en siis itse käytä noista mainituista muuta kuin harvakseltaan alkoholia.
Kerskakulutus, liika lihansyönti, yletön luksustelu ja halpavaatteiden osto on väärin.
Lisäksi kaipaisin semmoista kehitystä, että KAIKKI maailman maat sitoutuisivat pistämään omien kansalaistensa asiat kerralla kuntoon. Meksiko kuntoon, Irak kuntoon, Sudan kuntoon, jne. Turhaudun tähän maailman menoon ja kansainvaelluksiin sinne ja tänne. Nämä liikkeellä olevat ihmisetkin kaipaavat sinne omaan maahansa, onko se nyt niin vaikeaa laittaa hommat viimeinkin nousuun? Loppuisi tämä vihanpito ihmisten kesken, tai ainakin vähentyisi!
Syntyvyydelle pitäisi asettaa kiintiö, jota kontrolloitaisiin taloudellisesti. Ensimmäisestä lapsesta saisi lapsilisää, seuraavasta puolikasta lapsilisää, kolmannesta ei mitään ja neljännestä pitäisi maksaa lapsivero, viidennestä lapsivero tuplana jne.
Teineille pitäisi asentaa ehkäisyimplantti, jonka saisi poistattaa, kun on käynyt koulut loppuun ja suorittanut kurssin vanhemmuudesta, ihmissuhteista, seksistä ja ehkäisyasioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerätään siis verorahat about 300 000 ihmiseltä, mutta kompensoidaan ne voitot jättämällä keräämättä verotulot miljoonalta ihmiseltä?
En ajattele asiaa taloudellisesta näkökulmasta, vaan siitä, kummanko olen nähnyt tekevän enemmän vahinkoa lähipiirissäni, polttanut olen molempia eri aikoina itsekin.
Joku kannatti täällä yleisesti "huumeiden laillistamista", minä en mitään kokaiinia sun muita vahvoja huumeita todellakaan laillistaisi. Kannabiksen kutsuminen huumeeksi on mielestäni typerää, koska alkoholi ja tupakka ovat paljon vaarallisempia.
Tällä hetkellä en siis itse käytä noista mainituista muuta kuin harvakseltaan alkoholia.
Eli et vaan ymmärrä mitkä puolet päihteissä ovat tällä hetkellä ne vaarallisimmat ja haitallisimmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkko ja kaikki muut uskonnolliset yhteisöt pitäisi kieltää ja uskonnonvapaus toteuttaa niin, että jokainen saa uskoa rauhassa, mihin tahtoo, kunhan kohtelee muita tasapuolisesti ja toimii noin yleensä ottaen tieteelliseen tietoon perustuen ja muita ihmisiä ja eläviä olentoja kunnioittaen.
Olen niin samaa mieltä. En muuten tiennyt että Suomen armeijassa myös löpötetään uskonnosta. Meinasin lentää pyllylleen kun sotilasvalassa oli puhetta kaikkitietävänä jumalasta ja veisattiin joku virisikin. Kyllä uskonto pitää pitää erillään valtiosta ja armeijasta.
Ohis, mutta missä tynnyrissä sä olet elänyt jos tuo niin uusi asia oli? 😃 Tai sitten olet varmaan tosi nuori...
Ajokortin saadakseen pitäisi läpäistä myös älykkyystesti. Samoin lisääntyäkseen.
Lapsen jättäminen yön yli hoitoon alle vuoden ikäisenä on väärin. Mitä pienempi vauva, sen pahempana pidän asiaa. Hyväksyttävää hoitoon sysääminen on vain, jos vanhemmilla on jokin terveyssyy tai muu oikea ongelma taustalla.
Kaveripariskuntani on jättänyt alle puolivuotiaan vauvan useita kertoja 1-2 päiväksi hoitoon isovanhemmille ihan vain, jotta itse pääsevät itse juhlimaan mm. häihin ja syntymäpäiville. Ja kohta on taas yhdet juhlat tulossa, tiedän että silloin 8kk ikäinen vauva jää hoitoon jälleen. Tiedän muiden kaveriporukasta ajattelevan tämän olevan ihan ok, joten mielipiteeni on tässä porukassa väärä.
Paheksuin hiljaa sisälläni aina, kun kaverit näin tekevät, mutta en tietenkään voi puuttua asiaan. Eihän ole minun tehtäväni kasvattaa kavereiden lapsia tai puuttua heidän vanhemmuuteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkko ja kaikki muut uskonnolliset yhteisöt pitäisi kieltää ja uskonnonvapaus toteuttaa niin, että jokainen saa uskoa rauhassa, mihin tahtoo, kunhan kohtelee muita tasapuolisesti ja toimii noin yleensä ottaen tieteelliseen tietoon perustuen ja muita ihmisiä ja eläviä olentoja kunnioittaen.
Olen niin samaa mieltä. En muuten tiennyt että Suomen armeijassa myös löpötetään uskonnosta. Meinasin lentää pyllylleen kun sotilasvalassa oli puhetta kaikkitietävänä jumalasta ja veisattiin joku virisikin. Kyllä uskonto pitää pitää erillään valtiosta ja armeijasta.
Ohis, mutta missä tynnyrissä sä olet elänyt jos tuo niin uusi asia oli? 😃 Tai sitten olet varmaan tosi nuori...
Todella törkeää asepalveluksessa olevia ateisteja ja muiden uskontojen edustajia kohtaan. Armeija ja kirkko todellakin erilleen toisistaan!
Vierailija kirjoitti:
En tykkää yhtään grilliruuasta. Tuntuu usein olevan väärä mielipide :D
Siis grillatusta ruuasta vai nakkikioskin tuotteista?
Kaikki seksuaalivähemmistöjen syrjimistä ja heidän oikeuksiensa polkemista ajavat järjestöt, puolueet, uskonnolliset ryhmittymät, yms., pitäisi selkeästi kieltää lailla.
Vierailija kirjoitti:
Ajokortin saadakseen pitäisi läpäistä myös älykkyystesti. Samoin lisääntyäkseen.
Älykkyystestiä parempi testi olisi mielestäni asennetesti. Älykkyystesti ei huomaa asennevammaa.
Kiroilu saa ihmisen kuulostamaan tyhmältä.
Kiroilen itsekin paljon (paitsi netissä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et vaan ymmärrä mitkä puolet päihteissä ovat tällä hetkellä ne vaarallisimmat ja haitallisimmat.
Kannabiskeijojen tunkeminen joka vtun ketjuun tulisi kriminalisoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinä varmaan sitten viisaampana kerrot, mitä ne sinun mielestäsi ovat. Minusta esim. terveysongelmat, syöpä, impotenssi ja omien käyttörahojen meno päihteisiin, sekä voimakas koukkuun jääminen ovat niitä pahimpia ongelmia. Kannabista voisi kasvattaa itse kotona, jolloin siihen ei mene paljoa rahaa, enkä ole havainnut kannabista säännöllisesti käyttävissä tutuissani samoja ongelmia kuin tuntemissani tupakoivissa ja paljon alkoholia kuluttavissa ihmisissä. Vähempi vakavana ongelmana voisi mainita alkoholijuomien ja tupakan tuomat haitat ulkonäköön ja esim. henkilön ominaisuhajuun.
Tupakointi myös haittaa niitä, jotka eivät polta.
Mikäli tupakointi ei olisi laillista, röökiä ei voisi vedellä vaikkapa bussipysäkillä tai jos joku niin tekisi, voisi soittaa poliisit paikalle. Jotkut kenties polttelisivat salaa ja toisivat tupakkaa laittomasti ulkomailta, mutta aika monella on kuitenkin kynnys lähteä käyttämään laittomia päihdeaineita. Salaa jossain piilossa tupakoivat olisivat myös poissa haisemasta julkisilta paikoilta ja pilaamasta muiden hengitysilmaa.
Kannabissätkän haju on paljon miellyttävämpi ja sen kyllä erottaa tupakasta mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidin sitä jotenkin itsestäänselvänä että uskonto löpinät ei kuulu armeijaan tai maan puolustukseen. Saahan siellä tuon vaksn sijaan jonkun sotilasvakuutuksen jos haluaa mutta jotenkin hassua veisata jotain virsiä armeijassa. Kirkkoon vois ne säästää.
Kannabiksen käyttäjät tulisi saattaa pakkohoitoon tai työleireille.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen jättäminen yön yli hoitoon alle vuoden ikäisenä on väärin. Mitä pienempi vauva, sen pahempana pidän asiaa. Hyväksyttävää hoitoon sysääminen on vain, jos vanhemmilla on jokin terveyssyy tai muu oikea ongelma taustalla.
Kaveripariskuntani on jättänyt alle puolivuotiaan vauvan useita kertoja 1-2 päiväksi hoitoon isovanhemmille ihan vain, jotta itse pääsevät itse juhlimaan mm. häihin ja syntymäpäiville. Ja kohta on taas yhdet juhlat tulossa, tiedän että silloin 8kk ikäinen vauva jää hoitoon jälleen. Tiedän muiden kaveriporukasta ajattelevan tämän olevan ihan ok, joten mielipiteeni on tässä porukassa väärä.
Paheksuin hiljaa sisälläni aina, kun kaverit näin tekevät, mutta en tietenkään voi puuttua asiaan. Eihän ole minun tehtäväni kasvattaa kavereiden lapsia tai puuttua heidän vanhemmuuteensa.
Tässä vielä eräs artikkeli aiheesta. Pahaa tekee kun ajattelen, miten pieni vauva kokee suorastaan kauhua olemassaolostaan jouduttaan eroon vanhemmistaan.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/10/12/minka-ikainen-lapsi-kestaa-yon…;
Ainiin ja itse olen siis vela, joten siitäkään syystä minulla ei pitäisi olla oikeutta mihinkään mielipiteeseen vanhemmuudesta, etenkään tällaiseen.