Mitä "vääriä" mielipiteitä sinulla tai läheisilläsi on?
Uskallatko kertoa niistä muille, vaikkeivat ne olisikaan niin sanotusti oikeita?
Kommentit (317)
Kannatan Trumppia. Kahvipöydässä vaan esitän nauravani kun kaikki heittää vitsiä siitä miten typerä ja perseestä Trump on.
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen käyttäjät tulisi saattaa pakkohoitoon tai työleireille.
En todella ymmärrä miksi kannabiksen käyttö on rikos? Alkoholi on monta kertaa vaarallisempi aine ja sen käyttö on laillista. Siitä on jo näyttöä miten kannabiksen laillistaminen oikeasti vaikuttaa.
Järkevä ja vastuullinen ihminen ei käytä noita kumpaakaan.
Mun puolesta saat elää kuivaa elämää mutta älä yritä pakottaa muita samaan. Satunnaisesta kannabiksen käytöstä ei oikeasti ole mitään haittaa. Mä ainakin tylsistyisin hengiltä jos en koskaan käyttäisi päihteitä.
"Eläinrakkaat" kotieläinten omistajat ottavat eläimet täysin itsekkäustä syistä. Ja monella kotieläimellä ei ole mahdollisuutta lajityypillisiin toimintoihin. Ja omistaja väittää eläimen voivan hyvin. Koira on yksin päivän, ja ottaa innokkaasti omistajan vastaan. Onistajalle tuo on merkki rakkaudesta, koirista ymmärräville tuo on merkki aktiivisen laumaeläimen onnettomasti, yksinäisestä ja viriikkeettömästä elämästä.
Sitruunapantoja ja muita samanlaisia välineitä koirankoulutuksessa käyttävät ihmiset ovat vain laiskoja kouluttamaan koiriaan. Lisäksi tuollaisesta fyysisestä kurituksesta on koiralle vain enemmän haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni aikuisten pitäisi lopettaa värien jakaminen tyttöjen ja poikien väreihin. Tai ylipäätään kaikki hokeminen miten tytöt sitä ja pojat tätä.
Tuo on todella väärä mielipide. Tytöt ovat tyttöjä ja pojat poikia. Sitten on niitä jotka kuvittelevat olevansa jotakin muuta kuin oikeasti ovat.
Kuulostat ikävältä ihmiseltä. Kyllähän ihmisten aivoissa on eroja ja onhan sitä tutkittukin, että transsukupuolisen tai seksuaalivähemmistöön kuuluvan aivot muistuttavat usein vastakkaisen sukupuolen aivoja. Osa transsukupuolisiksi itsensä kokevista voi olla hämmentynyt asian suhteen, mutta osan psyykkinen oirehdinta helpottuu korjaushoidoilla.
Eli tiedät itsekin että vika on ylä- eikä alapäässä.
Jos joku aidosti kokee olevansa väärässä kehossa, eikä olo helpotu mielialalääkkeillä tai terapialla, niin pidän sukupuolenkorjaushoitoja ihan aiheellisina. Hormonihoidot ja sukuelimien leikkely on hiukkasen vähemmän riskaabelia kuin joku lobotomia. Eikö se ole tärkeintä, että ihmistä pystytään auttamaan jollain keinolla mahdollisimman pysyvästi ja kokonaisvaltaisesti? Ja tosiaan uskon, että ainakin osalla transsukupuolisista voi olla taustalla esim. sikiöaikainen hormonialtistus, joka on vaikuttanut aivojen feminiinisyyteen tai maskuliinisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkko ja kaikki muut uskonnolliset yhteisöt pitäisi kieltää ja uskonnonvapaus toteuttaa niin, että jokainen saa uskoa rauhassa, mihin tahtoo, kunhan kohtelee muita tasapuolisesti ja toimii noin yleensä ottaen tieteelliseen tietoon perustuen ja muita ihmisiä ja eläviä olentoja kunnioittaen.
Olen niin samaa mieltä. En muuten tiennyt että Suomen armeijassa myös löpötetään uskonnosta. Meinasin lentää pyllylleen kun sotilasvalassa oli puhetta kaikkitietävänä jumalasta ja veisattiin joku virisikin. Kyllä uskonto pitää pitää erillään valtiosta ja armeijasta.
Ohis, mutta missä tynnyrissä sä olet elänyt jos tuo niin uusi asia oli? 😃 Tai sitten olet varmaan tosi nuori...
Pidin sitä jotenkin itsestäänselvänä että uskonto löpinät ei kuulu armeijaan tai maan puolustukseen. Saahan siellä tuon vaksn sijaan jonkun sotilasvakuutuksen jos haluaa mutta jotenkin hassua veisata jotain virsiä armeijassa. Kirkkoon vois ne säästää.
Miten aikuisella ihmisellä (?) voi olla perusasiat noin hukassa?! Aloitetaan vaikka ihan siitä, että "Koti, uskonto ja isänmaa" ja niin edelleen... Olet varmaan melkoisen välkky keskustelija. - eri vastaaja
Tuota täällä kun tulee näitä ihmettelyjä että "miten et ole voinut tietää moista" ja samalla vastaaja painottaa että ei ole sama vaan eri vastaaja niin en ole siitä nyt ollenkaan varma kun niin pitää todistellaa että "en minä sama ole mutta pitää ihmetellä että miten et nyt tiennyt että armaijassa rukoillaan ja veisataan virsiä" Niin, tosiaan en odottanut moista sotilasvalassa vaikka olen kuullut tuon "koti, uskonto ja isänmaa" Mutta jos nyt pitäydyttäisiin ihan aiheessa missä oli kyse mielipiteistä joka minullakin oli se että armeija, valtio ja kirkki ja uskonta on pidettävä erillään. Onko sulla joku miepide tuosta asiasta myös? Ainakin moni näytti olevan kanssani samoilla linjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni aikuisten pitäisi lopettaa värien jakaminen tyttöjen ja poikien väreihin. Tai ylipäätään kaikki hokeminen miten tytöt sitä ja pojat tätä.
Tuo on todella väärä mielipide. Tytöt ovat tyttöjä ja pojat poikia. Sitten on niitä jotka kuvittelevat olevansa jotakin muuta kuin oikeasti ovat.
Kuulostat ikävältä ihmiseltä. Kyllähän ihmisten aivoissa on eroja ja onhan sitä tutkittukin, että transsukupuolisen tai seksuaalivähemmistöön kuuluvan aivot muistuttavat usein vastakkaisen sukupuolen aivoja. Osa transsukupuolisiksi itsensä kokevista voi olla hämmentynyt asian suhteen, mutta osan psyykkinen oirehdinta helpottuu korjaushoidoilla.
Eli tiedät itsekin että vika on ylä- eikä alapäässä.
Sinähän olet veikeä tapaus. Väännät asiatekstistä läppää. Jos jaksaisit tutkia asiaa
niin näille asioille on paljonkin tieteellistä tukea ja niissä nimenomaan tuetaan näkemystä joka on seuraavanlainen.
Transsukupuolisuus tai homoseksuaalisuus ei ole sairaus vaan ne johtuvat hormonaalisista ja geneettisistä tekijöistä. Ota myös huomioon että niissä ei puhuta mitään kehitys ym. häiriöistä. Kukaan ei ole sinulle velvollinen netissä tarjoamaan lähteitä vaan voit ihan itsekin etsiä.
Varsinkin jos suhtautumisesi asiaan no noin nuivaa, ennakkoluuloista ja lapsellista. Lopuksi sanon että sinä ainakin todistat oletettavasti edustamasi sukupuolen putkiaivoisuuden (jos olet siis mies) Juttujesi perusteella ainakin näyttää juurikin siltä että yläpäässäsi sinulla ei näytä paljon tapahtuvan mitään mutta alapäässä varmaankin sitä enemmän.
Rikolliset huumeriippuvaiset eivät ansaitse yhteiskunnan tukea. Korkeintaan joutaisivat johonkin parantolaan eristyksiin kauas muista, tulemista takaisin ei olisi ennen kuin on täysin puhdas. En yksinkertaisesti kykene tuntemaan mitään empatiaa itse huumeilla elämänsä pilannutta kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan Trumppia. Kahvipöydässä vaan esitän nauravani kun kaikki heittää vitsiä siitä miten typerä ja perseestä Trump on.
Trump on perseestä ja kaikenlisäksi on vielä aika typeräkin (lapsentasoinen) presidentiksi. Jos arvostat ja tuet hänen näkemyksiään niin totta kai hän on
sinulle suuri messias. Minulle taas hän on maailmanhistorian surkuhupaisin hahmo.
Tämä siksi koska en tue hänen naiiveja, rasistisia ja muutenkin älyttömiä aatteitaan, näkemyksiään ja ulostuloja. Kummankaan mielipide tosin ei tee kumpaakaan oikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todella ymmärrä miksi kannabiksen käyttö on rikos? Alkoholi on monta kertaa vaarallisempi aine ja sen käyttö on laillista. Siitä on jo näyttöä miten kannabiksen laillistaminen oikeasti vaikuttaa.
No olisiko kenties siksi että huumeiden käyttö on rikollista...
Vierailija kirjoitti:
Rikolliset huumeriippuvaiset eivät ansaitse yhteiskunnan tukea. Korkeintaan joutaisivat johonkin parantolaan eristyksiin kauas muista, tulemista takaisin ei olisi ennen kuin on täysin puhdas. En yksinkertaisesti kykene tuntemaan mitään empatiaa itse huumeilla elämänsä pilannutta kohtaan.
Kuinka monta kertaa ajattelit vielä kirjoittaa saman viestin hieman muokattuna?
Kissojen pitäisi saada ulkoilla ja metsästää vapaasti, tosin ei kaupunkien keskustoissa tai vilkkaan autotien varrella. Vapaasti ulkoilevistakin kissoista täytyy kuitenkin pitää hyvää huolta: Ruokaa ja vettä tulee olla tarjolla, rokotukset ja madotukset pitää antaa ja lisäksi kissa pitää leikkauttaa, jos sen ei halua saavan pentuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä siksi koska en tue hänen naiiveja, rasistisia ja muutenkin älyttömiä aatteitaan, näkemyksiään ja ulostuloja. Kummankaan mielipide tosin ei tee kumpaakaan oikeaksi.
Ei siitä edes tiedä mitä se kannattaa ja vastustaa kun mielipiteet vaihtuu kesken lauseen.
Vierailija kirjoitti:
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkevä ja vastuullinen ihminen ei käytä noita kumpaakaan.
Mun puolesta saat elää kuivaa elämää mutta älä yritä pakottaa muita samaan. Satunnaisesta kannabiksen käytöstä ei oikeasti ole mitään haittaa. Mä ainakin tylsistyisin hengiltä jos en koskaan käyttäisi päihteitä.
Tekstistäsi näkee että kyllä on haittaa. Itse et sitä huomaa.
Moralistihihhulin sijainti pitäisi selvittää lokien avulla ja sulkea tyyppi psykiatriseen sairaalaan. Ei tuollaisten pitäisi antaa kulkea vapaana.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, mitä pahaa on siinä, että on selvästi miesvaltaisia ja selvästi naisvaltaisia ammatteja. Kuka siitä muka kärsii? Eikö ihmisten pitäisi vapaasti saada hakeutua itseä miellyttäviin hommiin? Miehet yleensä tykkäävät erilaisista duuneisra kuin naiset.Miksi valtioideologian nimissä pitää väkisin ohjata ammatinvalintaa?
Joo! Itse asiassa olen itse insinööri. En minä tarvitse mitään hyvitystä sukupuoleni vuoksi mistään. Ihan outoa olisi ollut saada lisäpisteitä opiskelemaan pääsystä, samat asiat ne on töissä kuitenkin osattava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa ajattelit vielä kirjoittaa saman viestin hieman muokattuna?
Luuleeko nisti että vain yksi ihminen vauvapalstalla halveksii narkkareita? :D
En nyt tiedä onko väärin mutta en jaksa tätä ainaista kielikitinää. En nuorena tajunnut että Pohjois- Ruotsissa on suomea puhuvia alueita ja se on ongelmallista siellä. Antakaa nuo alueet Suomelle ja Ahvenanmaa ( joka haluaa Ruotsiin ) Ruotsille, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisiko kenties siksi että huumeiden käyttö on rikollista...
Siitä juuri onkin kyse että miksi jonkin aineen käyttö on rikos? Teko joka kohdistuu itseensä on oma valinta ja sen ei pitäisi olla rikos. Puhutaan sellaisesta perustavasta vapaudesta kuin itsemääräämisoikeus.
Päihteidenkäyttäjien on todettu olevan keskimäärin älykkäämpiä kuin absolutistien. Ja sunkaan kirkasotsaista julistusta lukiessa en ihmettele miksi.