Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäinen vastaa ulkonäkösyytöksiin. Näistä syistä tunikat, räväkät silmälasit ja lyhyt tukka ovat suosittuja...

Vierailija
04.08.2017 |

Tuossa oli taas jälleen kerran ikävä haukkumisketju keski-ikäisten naisten ulkonäöstä. On kuulemma kananpersetukkaa, muka-räväköitä rillejä, capreja, crocseja jne.

Kuulkaa, voisin tehdä ihan yhtä häijyn kommentin kolmekymppisten ja sitä nuorempien naisten tyylistä, mutta enpä taida viitsiä alentua samalle tasolle teidän kanssanne.

Hiukan nyt kumminkin realismia. Naisten keski-ikä alkaa hiukan alle nelikymppisenä. Aika moni teistä siellä kommentoineista ON keski-ikäisiä.
Katsokaa siis itseänne peiliin. Mitä näkyy?

Itse olen 50-vuotias. Voin kertoa, että moni ketjussa mollattu juttu on vähän ikään kuin pakon sanelemaa. Tai jos ei ole, saa kiittää hyvää tuuriaan.

1) Hiukset ohenevat ja alkavat katkeilla latvoista iän myötä. Semmonen hiirenhäntäinen pitkä tukka ei todellakaan sovi useimmille. Se tekee helposti naamasta entistä vanhemman näköisen ja antaa yhdessä leuan alle syntyvän heltan kanssa tosi raskaan vaikutelman. Lisäksi voin kuiskata teille salaisuuden: kasariajan nuorilla ei ole ihan samanlaista päähänpiinttymä pitkistä hiuksista kuten nykyajan parikymppisillä. Meidän mielestämme hiukset voivat olla hyvinkin nätit myös lyhyinä...

2) kun naama valuu ja tukka harmaantuu, huomiota helposti haluaa mieluummin kiinnittää johonkin muuhun. Siksi moni käyttää isoja koruja tai niitä räväkän värisiä silmälaseja. Ikään kuin huomiopisteenä. Silmälasimuoti on muutenkin ollut jo pidempään aika paksusankainen, jotkut kasarityyppiset metallisankaiset rillit vasta kauheilta näyttävätkin! Aika moni joutuu keski-iässä luopumaan piilolinsseistä, kun tulee ikänäköä sen likinäön rinnalle ja muutenkin piilarien käyttö vähenee, silmät käyvät aremmiksi ja kuivemmiksi.

3) Kropan malli muuttuu. Olen pitkälle kolmikymppiseksi ollut alipainoinen, mutta keski-iän lähestyessä kiloja alkoi karttua. Liikun ja syön aika lailla kuten ennenkin (paitsi että liikun hiukan jopa enemmän), ja silti vyötärölle kertyy makkaraa ja kaikki ikään kuin VALUU alemmas. En ole edelleenkään mikään tankki, mutta ei, tiukat paidat eivät näytä päälläni hyvältä. Siksi tunikat, ne peittävät armollisesti vyötäröä.

4) kun säärissä alkaa olla ryppyä tai selluliittia (jompaa kumpaa tai molempia on jokaisella 50+ -ikäisellä) ei tee kauheasti mieli kesällä kulkea hameessa tai lyhyissä shortseissa. Mä väitän, että minun reisilläni voi viedä näön vastaantulijalta! Koska en kuitenkaan kauheasti haluaisi kärsiä lämpöhalvauksestakaan, niin valitan, caprit ja sandaalit ovat aika mukava hellekelin asuyhdistelmä. Koettakaa nuoremmat kestää.

Toivoisin muutenkin hiukan suvaitsevaisuutta kanssasisariltani. Kyllä te tulette perässä, jos luoja suo.
Enkä minäkään mäkätä teille oman sukupolvenne pukeutusmis-luutumista. Voin nimittäin vakuuttaa, että niitäkin ON.
; D
N50

Kommentit (151)

Vierailija
81/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 50-vuotias nainen ja en ota ulkonäköpaineita tuntemattomista ihmisistä. Tutut taas ovat niin hyväkäytöksisiä etteivät kommentoi ainakaan mitään negatiivista ulkonäöstä. Ikä tuo pyöreyttä mutta onneksi se aika hyvin sulautuu pitkään kroppaan. Kasvot ja tyyli on vielä aika freesi niin ei tarvitse huolestua.

Yhden oudon jutun olen huomannut, jotkut nuoret asiakaspalvelijatytöt, ehkä kassoilla tai palvelutiskiltä ovat tylyjä, hymyttömiä tai suorastaan vihamielisiä. Tätä en huomannut nelikymppisenä, vaan vasta nyt. Mietin onko oma ilmeeni (kun vaan hoidan asiat enkä jaksa sosialiseerata) jotenkin perustyly vai enkö ole tarpeeksi kohtelias vai herättääkö varallisuus kateutta vai suhtautuvatko jotkut nuoret naiset vanhempiin varauksella tuo on hankala asiakas ja mahdollinen tylyttäjä. Ensin jonossa olleelle mummolle ollaan ystävällisiä ja hymyillään, yhtäkkiä ilme hyytyy kun minä tulen vuoroon. No, en tiedä enkä voi asialle mitään. Pitää ehkä sanoa jos ärsytyskynnys ylittyy että "no mikä sun ongelma on, koita vaan olla ihan normaalisti".

Varmaankin susta huokuu tuommoinen ennakkoasenne? Jos sanoisit ärsyyntyneenä, tai edes tyynenä, tuon mitä suunnittelit, olet juuri sitä mitä oletat että susta oletetaan. Mummo hymyili ja olemus oli lempeä, kun sinä oletat heidän olevan kateellinen varallisuudestasi (ei parikymppiset mieti tuommoisia) etkä jaksa "sosialiseerata". Taitavat vaistomaisesti nähdä susta enemmän kuin haluaisit.

Mikä on yksi yhteinen tekijä kaikissa tapauksissa, joissa nuori asiakaspalvelijanainen on ollut sinulle tyly tai vihamielinen? Sinä.

Mikä on yhteistä kaikissa asiakaspalvelutilanteissa, joissa asiakaspalvelija toimii ammattimaisesti, ilman naamailua tai asenteellisuutta? No se ammattimaisuus, töissä ollaan töissä eikä jakamassa asiakkaita laareihin tota palvelen, tota en. Niin itsekin toimin.

Vierailija
82/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymppisten vaatteista joku kyseli, että miten ne näyttävät hölmöltä viisikymppisten mielestä.

Olen vasta 45 eivätkä Kolmekymppisten vaatteet näytä mielestäni hölmöltä. Lähinnä vain hirveän konservatiivisilta ja tylsiltä.

Jos olisi pakko pukeutua semmoiseen Kolmekymppisten keskivertounivormuun niin kokosin olevani pystyyn kuollut.

Tämän nykyisten Kolmekymppisten konservatiivisen tyylin huomasin jo parikymppisenä. Ihmeteltiin silloin kavereiden kanssa sen ajan teinien (niiden nykyisten Kolmekymppisten) konservatiivista tyyliä.

Onhan niitä konservatiivisia omassakin ikäluokassa, mutta taitavat olla vähemmistöä (tai muuten vaan huomaamattomia).

Itse pukeudun juuri niinkuin itse tykkään enkä pidä omaa tyyliäni parempana enkä huonompana kuin muidenkaan tyylejä.

Vastaan kolmekymppisenä (suht konservatiivisena, kuitenkin persoonallisella otteella pukeutuvana) naisena, että mikäli tällä tarkoitetaan trenssitakkeja, pelkistettyä tyyliä (värit, kuosit, leikkaukset), klassiset kampaukset ja vähän paljasta ihoa, olen samaa mieltä.

Seksikkyys pyritään näyttämään olemuksella (itsevarmuus, pilke silmäkulmassa) ennemmin kuin paljaalla iholla. Huomiota herätetään laadulla ja istuvuudella. Meikki on nähdäkseni luonnollisempi. Kolmekymppisten pukeutuminen on hienovaraisempaa kuin esimerkiksi Desigual-tyyppinen pukeutuminen.

Tämä on siis Etelä-Helsinkiläisen näkemys.

Kaikkihan me olemme aikamme lapsia :)

Konservatiivisen tyylin lisäksi on muitakin pukeutumistyylejä kuin desigual-tyyppinen tai paljastava pukeutuminen. Lukemattomia erilaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen nuorena ihmisenä kokenut sen, että vanhempi rouva kommentoi pukeutumistani ja kehotti vaihtamaan "käytännöllisemmät" vaatteet. Olin siis päiväkodissa töissä. Minulla oli sisällä päällä (talviaikana) keskipitkä, paksu ja joustava hame resorivyötäröllä sekä täysin läpinäkymättömät 200 denierin legginssit.  Yläosana asiallinen paita ja taskullinen neuletakki.  Ja jalassa tietenkin sukat ja työkengät. Nainen farkuissa ihmetteli vaatteitani. En omista itse yksiäkään farkkuja, vaan pidän hameista. En ymmärtänyt, miten farkut olisivat käytännöllisempi työasu 3-vuotiaiden ryhmässä, missä joutuu kyykkimään ja istumaan matalalla? Ulos lähtiessä vaihdoin tottakai ulkohousut jalkaan. 

Vierailija
84/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle 30-v mutta olen jo huomannut itsessäni ja kavereissani, että olemme jo ns. aikuistuneet ja alkaneet jämähtää tiettyyn tyyliin. :D Ja minä olen sentään aina ollut tosi tarkka ulkonäöstäni ja meikeistä. Jämähtämisen huomaa siitä, että uusin muoti on epäkäytännöllistä ja rumaa, kun taas ennen se oli poikkeuksetta ihanaa ja kiinnostavaa. Useimmat ihmiset taitavat pitää viehättävimpänä sitä tyyliä, joka oli muodikas silloin, kun he alkoivat kiinnostua muodista. Pari esimerkkiä:

- Tuntuu käsittämättömältä, että teinit eivät leikkauta tai värjää tukkaansa (toki hyvä siinä mielessä, että värjääminen ei ole terveellistä!) ja pitävät sitä leteillä. Sellaiset hiukset oli nolo hevostyttötukka minun yläasteaikoinani.

- Samoin teinit käyttävät huultenrajauskyniä ja rusehtavia huulipunia, jotka ainakin olivat ehdoton ei 2000-luvun puolivälissä.

- Kun lenkkarit tulivat muotiin, ne näyttivät myös tyhmiltä. Miettikääpä miten yläasteella olisi naurettu, jos sinne olisi marssinut juoksulenkkareissa vuonna 2005

- Reppu oli lapsellinen, kaikilla muodikkailla tytöillä oli laukut

85/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju! Itselläni on ikää 49 v. ja hykerryttää lukea näitä kommentteja.

Nuoruudessa opittuja "pukeutumissääntöjä" on tosi vaikea karistaa. Takapuolta ei saanut korostaa, tai ainakin se piti tehdä vähäeleisesti. Nykyinen jumppatrikoot katuasuna -muoti särähtää pahasti silmään, näyttää kuin olisi unohtunut päällysvaate pois.

Rintsikoiden olkaimet eivät saaneet näkyä missään tilanteessa, yhtään.

Ja 80-90 -luvuilla tukka oli sitä parempi mitä isompi. Siksi nykyisinkin vielä salaa harkitsen permanenttia pitkiin suoriin hiuksiini 😆

Yhtä juttua en tajua näissä kommenteissa: aika moni sanoo että "on ihanaa kun tässä iässä ei enää tarvitse välittää ulkonäöstä". En ymmärrä. Itse en todellakaan aio antaa periksi. Ikääntyminen ja ryppyyntyminen on tietenkin vääjäämätöntä ja muutenkin aivan jees, mutta miksi pitäisi antaa periksi läskille, omenavartalolle ja harmaantumiselle? Treeni ja ruokavalio tepsivät viisikymppiseenkin.

Vierailija
86/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 20, rinnat olivat pop eli mitä isommat, sen paremmat. Paras ja kaunein vartalonmalli oli superlaiha isoilla rinnoilla. Kärsin pienirintaisena leveälantioisena teininä ja pidin itseäni parantumattomasti rumiluksena. Nythän tärkeintä on suuri ja pyöreä takapuoli! Tarinan opetus oli, ettei muotia ja kauneusihanteita pidä ottaa liian vakavasti, kohta ne muuttuvat kuitenkin ja kiertävät kehää.

Vierailija
87/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alle 30-v mutta olen jo huomannut itsessäni ja kavereissani, että olemme jo ns. aikuistuneet ja alkaneet jämähtää tiettyyn tyyliin. :D Ja minä olen sentään aina ollut tosi tarkka ulkonäöstäni ja meikeistä. Jämähtämisen huomaa siitä, että uusin muoti on epäkäytännöllistä ja rumaa, kun taas ennen se oli poikkeuksetta ihanaa ja kiinnostavaa. Useimmat ihmiset taitavat pitää viehättävimpänä sitä tyyliä, joka oli muodikas silloin, kun he alkoivat kiinnostua muodista. Pari esimerkkiä:

- Tuntuu käsittämättömältä, että teinit eivät leikkauta tai värjää tukkaansa (toki hyvä siinä mielessä, että värjääminen ei ole terveellistä!) ja pitävät sitä leteillä. Sellaiset hiukset oli nolo hevostyttötukka minun yläasteaikoinani.

- Samoin teinit käyttävät huultenrajauskyniä ja rusehtavia huulipunia, jotka ainakin olivat ehdoton ei 2000-luvun puolivälissä.

- Kun lenkkarit tulivat muotiin, ne näyttivät myös tyhmiltä. Miettikääpä miten yläasteella olisi naurettu, jos sinne olisi marssinut juoksulenkkareissa vuonna 2005

- Reppu oli lapsellinen, kaikilla muodikkailla tytöillä oli laukut

Lisään vielä, että urheiluvaatteet muutenkin olivat vain hikareille ja hevostytöille! Liikkatunnilla kaikkia meitä "muodikkaita" tyttöjä hävetti pukeutua urheilutrikoisiin ja laittaa tukka ponnarille. Verkkarit olivat noloimmat. 15-vuotiaina huokailtiin helpotuksesta, kun lenkkareiden jälkeen saatiin taas korkokengät jalkaan... :D

Vierailija
88/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä harhaluulo on, että iän myötä automaattisesti kerääntyy läskiä ja paikat alkavat roikkua? Salillani on monta 50+ -naista, jotka ovat samanlaisissa vartalonmyötäisissä vaatteissa kuin kaksikymppiset, eikä heillä ole mitään perseen päällä roikkuvaa selkäläskiä. Ovat vartaloltaan ihan normaalipainoisen ja terveen näköisiä, tällaisia: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/10/24/article-2475271-18F5597600000…

Taas kerran virheellisesti syytetään jotain muuta kuin itseä, tällä kertaa aikaa. Tietenkin hedonistinen elämäntapa näkyy, erityisesti iän myötä. 

Monella viiskybäsellä on varmasti aikaa viettää salilla tuntikausia viikosta. Semminkin jos lapset ovat jo lähteneet kotoa tai niitä ei ole koskaan ollutkaan. Perheen, oman vaativan työn, alakoululaisen, miehen vaativan työn, lapsen harrastuksen jne. paletti on sellainen, ettei minulla ole aikaa (eikä halua) viettää viittä iltaa viikossa salilla. Se nyt ei vain onnistu. Juokseminen/käveleminen tietenkin onnistuu helpommin, koska ne eivät ole aikatauluun sidottuja.

Menopaussin aiheuttama vyötäröläskin kertyminen on kyllä aivan tieteellisesti todistettu. Joten älä viitsi!

Siis häh? Minä olen suurin piirtein tuon kuvan naisen kokoinen, enkä vietä viittä iltaa / tuntikausia salilla. Kropan koko on syömisistä kiinni, kuten kaikilla ihmisillä.

Terveisin "viiskybäinen".

Vierailija
89/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 38-v luomuhippi meets läänintaiteilija. Minusta keski-ikääntymisen paras puoli on se, että on vihdoinkin itsetuntoa pukeutua juuri niin kuin on aina halunnut, viis muodista. Ysärinuorena oli "pakko" pitää ruutupaitaa ja farkkuja sen goddamn tönkkölakatun sivuheiton kanssa :D Vuosien kuluessa olen hippiintynyt ihan estottomasti, omistan enää kolmet housut, jotka kiskon jalkaani lähinnä vaellukselle. Muuten liehun aina hameissa ja (böö!) tunikoissa, kesät talvet, koska ne ovat mukavia ja minua. Tukka on persuksiin saakka, oli sopivaa tai ei. Auki sen näkee lähinnä aviomies. Silmälasit on, koska piilarit tahtovat kuivua silmiin. Lasit on myös otettava pois nenältä, jos aikoo lukea pientä tekstiä :)

Ongelmaksi pukeutumisessa koen nykyään lähinnä luonnonkuitujen löytämisen, kuumaverisenä joka paikan vallaneissa polyesterisekotteissa tukehdun kymmenessä ja tulen hulluksi viidessä minuutissa.

Kasvattelen 16-v tytärtä, joka on tyylistään tarkka ja muodissa mukana. On hauskaa huomata, että aivan kaikki vanhat jutut tulevat takaisin yksi kerrallaan. Hänellä on jopa choker, aivan kuin minulla yli 20 ja äidilläni yli 40 vuotta sitten. :)

Vierailija
90/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 50-vuotias nainen ja en ota ulkonäköpaineita tuntemattomista ihmisistä. Tutut taas ovat niin hyväkäytöksisiä etteivät kommentoi ainakaan mitään negatiivista ulkonäöstä. Ikä tuo pyöreyttä mutta onneksi se aika hyvin sulautuu pitkään kroppaan. Kasvot ja tyyli on vielä aika freesi niin ei tarvitse huolestua.

Yhden oudon jutun olen huomannut, jotkut nuoret asiakaspalvelijatytöt, ehkä kassoilla tai palvelutiskiltä ovat tylyjä, hymyttömiä tai suorastaan vihamielisiä. Tätä en huomannut nelikymppisenä, vaan vasta nyt. Mietin onko oma ilmeeni (kun vaan hoidan asiat enkä jaksa sosialiseerata) jotenkin perustyly vai enkö ole tarpeeksi kohtelias vai herättääkö varallisuus kateutta vai suhtautuvatko jotkut nuoret naiset vanhempiin varauksella tuo on hankala asiakas ja mahdollinen tylyttäjä. Ensin jonossa olleelle mummolle ollaan ystävällisiä ja hymyillään, yhtäkkiä ilme hyytyy kun minä tulen vuoroon. No, en tiedä enkä voi asialle mitään. Pitää ehkä sanoa jos ärsytyskynnys ylittyy että "no mikä sun ongelma on, koita vaan olla ihan normaalisti".

Varmaankin susta huokuu tuommoinen ennakkoasenne? Jos sanoisit ärsyyntyneenä, tai edes tyynenä, tuon mitä suunnittelit, olet juuri sitä mitä oletat että susta oletetaan. Mummo hymyili ja olemus oli lempeä, kun sinä oletat heidän olevan kateellinen varallisuudestasi (ei parikymppiset mieti tuommoisia) etkä jaksa "sosialiseerata". Taitavat vaistomaisesti nähdä susta enemmän kuin haluaisit.

Mikä on yksi yhteinen tekijä kaikissa tapauksissa, joissa nuori asiakaspalvelijanainen on ollut sinulle tyly tai vihamielinen? Sinä.

Mikä on yhteistä kaikissa asiakaspalvelutilanteissa, joissa asiakaspalvelija toimii ammattimaisesti, ilman naamailua tai asenteellisuutta? No se ammattimaisuus, töissä ollaan töissä eikä jakamassa asiakkaita laareihin tota palvelen, tota en. Niin itsekin toimin.

Niin minäkin. Mutta parikymppiseltä ei aina voi odottaa samaa. Yritin vain esittää teoriani miksi näin tapahtuu.

Vierailija
91/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymppisten vaatteista joku kyseli, että miten ne näyttävät hölmöltä viisikymppisten mielestä.

Olen vasta 45 eivätkä Kolmekymppisten vaatteet näytä mielestäni hölmöltä. Lähinnä vain hirveän konservatiivisilta ja tylsiltä.

Jos olisi pakko pukeutua semmoiseen Kolmekymppisten keskivertounivormuun niin kokosin olevani pystyyn kuollut.

Tämän nykyisten Kolmekymppisten konservatiivisen tyylin huomasin jo parikymppisenä. Ihmeteltiin silloin kavereiden kanssa sen ajan teinien (niiden nykyisten Kolmekymppisten) konservatiivista tyyliä.

Onhan niitä konservatiivisia omassakin ikäluokassa, mutta taitavat olla vähemmistöä (tai muuten vaan huomaamattomia).

Itse pukeudun juuri niinkuin itse tykkään enkä pidä omaa tyyliäni parempana enkä huonompana kuin muidenkaan tyylejä.

Vastaan kolmekymppisenä (suht konservatiivisena, kuitenkin persoonallisella otteella pukeutuvana) naisena, että mikäli tällä tarkoitetaan trenssitakkeja, pelkistettyä tyyliä (värit, kuosit, leikkaukset), klassiset kampaukset ja vähän paljasta ihoa, olen samaa mieltä.

Seksikkyys pyritään näyttämään olemuksella (itsevarmuus, pilke silmäkulmassa) ennemmin kuin paljaalla iholla. Huomiota herätetään laadulla ja istuvuudella. Meikki on nähdäkseni luonnollisempi. Kolmekymppisten pukeutuminen on hienovaraisempaa kuin esimerkiksi Desigual-tyyppinen pukeutuminen.

Tämä on siis Etelä-Helsinkiläisen näkemys.

Kaikkihan me olemme aikamme lapsia :)

Konservatiivisen tyylin lisäksi on muitakin pukeutumistyylejä kuin desigual-tyyppinen tai paljastava pukeutuminen. Lukemattomia erilaisia. 

Niin onkin, mutta otin esimerkiksi nämä kaksi suuntausta.

Vierailija
92/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitikö tännekin nyt jonkun viisikymppisen tulla kehumaan omaa nuorekkuuttaan? Kyllä se ikä meissä kaikissa näkyy, vaikka kuinka olis nuorekas mielestään. Ap:n aloitus oli positiivinen ja kannustava, ei tähän ketjuun kaivattaisi "minä-olen-vielä-nuori-ja-kaunis"-leuhkijoita hyvää keskustelua pilaamaan.

Olen itse 45-vuotias, suosin naisellista tyyliä, siis mekkoja ja hameita, hyvin lasketuvia materiaaleja, ilmavia puseroita jne. Hyvä leikkaus joka sopii omalle vartalolle, on keski-iässä tärkeä osa pukeutumista.

Olen hoikka mutta vältän kireitä vaatteita. Ei minussa ole enää sitä tietynlaista jäntevää täyteläisyyttä muodoissa kuin nuorena. Siksi ne supertiukat paidat nyt vaan ei näytä enää hyvältä, vaikka treenattu olenkin.

Mukavaa, että täällä on kerrankin pääosin positiivinen ketju keski-ikäisistä naisista :)

Kukas 50+ nyt on noin nostattanut niskakarvoja??

Ei kai kukaan ole kauneuttaan ja nuorekkuuttaan kehunut vaan kommentoinut sitä että iästä huolimatta voi pukeutua kauniisti eikä tarvitse siirtyä mummovaatteisiin tietyn iän saavutettuaan.

Mun 78v anoppi oli tänään tosi hyvännäköinen kun kävimme kaupassa - pieni ja siro 50 kiloinen jolla oli luonnonvalkoiset kapeat farkut jalassa, (sellaiset kuosilliset minkä pinta näyttää "pitsiltä", joskus ostanut Henkasta) niiden kanssa pinkki paita ja luonnonvalkoinen neuletakki. Jalassa mokkatossut ja olkapäällä kenkien kanssa samanvärinen laukku. Kaunis rusketus ja tukka siististi laitettu, vähän meikkiä.

Jos hän olisi tuon itse kuvaillut olisiko se ollut itsensä kehumista ja leuhkimista??

Vierailija
93/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua jäi kiinnostamaan mikä kolmekymppisten tyylissä näyttää hupsulta viisikymppisen silmään :) Siis ihan uteliaisuudesta, koska tuota näkökulmaa en tule koskaan saamaan (itse ollessani 50 on ajat jo erit). Voisitko ap kertoa?

Ps. En ole osallistunut keski-ikäisten naisten arvosteluun, koska siinä ei ole mitään järkeä

En ole ap, mutta minun silmääni pari- ja kolmekymppisten preppy-tyyli ja "klassinen" pukeutuminen ovat sitä mitä minun nuoruudessani pidettiin tätimäisenä ja mummomaisena pukeutumisena. En ollut uskoa silmiäni kun mummomaiset laukut tulivat muotiin muutamia vuosia sitten ja niistä maksettiin isoja summia. Ainoa ero nuoruusaikojeni täteihin on se että nyt tätivaatteiden sisältä löytyy nuoria ja hehkeitä neitoja.

Hehe, minäkin olin 30+ paljon tätimäisemmin pukeutunut kuin nyt 50+! Silloin piti vielä töissä näyttää pätevältä ja osaavalta, nyt olen sitä ilman korostamistakin. Olin vielä todella lapsenkasvoinen ja pikkutyttömäinen joten siksikin tosi konservatiivinen pukeutumisessani. Onneksi en enää:D

Vierailija
94/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä harhaluulo on, että iän myötä automaattisesti kerääntyy läskiä ja paikat alkavat roikkua? Salillani on monta 50+ -naista, jotka ovat samanlaisissa vartalonmyötäisissä vaatteissa kuin kaksikymppiset, eikä heillä ole mitään perseen päällä roikkuvaa selkäläskiä. Ovat vartaloltaan ihan normaalipainoisen ja terveen näköisiä, tällaisia: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/10/24/article-2475271-18F5597600000…

Taas kerran virheellisesti syytetään jotain muuta kuin itseä, tällä kertaa aikaa. Tietenkin hedonistinen elämäntapa näkyy, erityisesti iän myötä. 

Monella viiskybäsellä on varmasti aikaa viettää salilla tuntikausia viikosta. Semminkin jos lapset ovat jo lähteneet kotoa tai niitä ei ole koskaan ollutkaan. Perheen, oman vaativan työn, alakoululaisen, miehen vaativan työn, lapsen harrastuksen jne. paletti on sellainen, ettei minulla ole aikaa (eikä halua) viettää viittä iltaa viikossa salilla. Se nyt ei vain onnistu. Juokseminen/käveleminen tietenkin onnistuu helpommin, koska ne eivät ole aikatauluun sidottuja.

Menopaussin aiheuttama vyötäröläskin kertyminen on kyllä aivan tieteellisesti todistettu. Joten älä viitsi!

Koskahan se vyötäröläski tulee??

Mun vaihdevuodet loppui 5v sitten ja vyötärölle on tullut sentti lisää, sekin nyt heinäkuun reissusta eli kuukauden sisällä poissa. Kai mä olen tieteellinen ihme ;O

En ole muuttanut ruokailutottumuksiani enkä treenannut enemmän kuin ennen.

Ja olenkohan mä nyt tehnyt hirveän rikkeen vaatetuksen suhteen kun ostin 2 kotelomekkoa New Yorkerista!!??

Vierailija
95/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt en ylipäätään tajua MITÄ sanomista KENELLÄKÄÄN on kenenkään toisen hiuksista, vaatteista, silmälaseista, ulkonäöstä.... oli sitten nuori tai vanha?!

Ja MIKSI VAIN NAISTEN ulkonäköä saa vapaasti arvostella mitä rumimmin ja julmimmin?  Itse kohdallani en pitkällä tikullakaan koskisi useimpiin suomalaisiin miehiin, mutta en katso asiakseni huutaa sitä maailmalle joka ikisessä mahdollisessa tilaisuudessa.

Itselläni on persoonallinen tyylini, ja se on vain ja ainoastaan minun ikioma asiani. En elä ketään muuta kuin itseäni varten, enkä piittaa yhdenkään minua arvostelevan ulisemisesta p.skankaan vertaa. Minulla on ympärilläni rakkaat ihmiseni jotka hyväksyvät minut varauksettomasti juuri tällaisena kuin olen. Muut saavat painua h.lvettiin.

Säälin ihmisiä jotka ovat noin ulkoa ohjautuvia, pelokkaita hiiriä jotka eivät uskalla erottua joukosta. Tapetin värisiä raukkoja. Lisäksi kehottaisin miettimään mikä näissä joukosta erottuvista NAISISSA pelottaa? Sillä pelkoahan se on. Vahva itsenäinen ja itsevarma omillaan toimeen tuleva nainen pelottaa suomalaista rehupunttia. Onneksi maailma on suuri.....

Vierailija
96/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskahan se vyötäröläski tulee??

Mun vaihdevuodet loppui 5v sitten ja vyötärölle on tullut sentti lisää, sekin nyt heinäkuun reissusta eli kuukauden sisällä poissa. Kai mä olen tieteellinen ihme ;O

En ole muuttanut ruokailutottumuksiani enkä treenannut enemmän kuin ennen.

Ja olenkohan mä nyt tehnyt hirveän rikkeen vaatetuksen suhteen kun ostin 2 kotelomekkoa New Yorkerista!!??

Good for you. Iloitse siis itsestäsi ja uusista mekoistasi.

Vierailija
97/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ketään kiinnostaisi mielenterveyspotilaiden kommentit?

Koska niitä tällä palstalla riittää ja tunnusmerkkinä on aivokuollut aloitus jostain kanatukista?

Älkää huomioiko näitä ja ne katoaa.

Vierailija
98/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölö-hölö. Jokainen pukeutuu niinkuin haluaa. Sama koskee hiusten muottia. Mulla nuttura, koska karvaa vähän. Ohut tukka ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Luulisi, ettei haittaa muita kuin itseäni.

Vierailija
99/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 40 ja tykkään pukeutua konservatiivisesti. Hillityt värit, kauluspaidat, laadukkaat laukut, sirot kengät, helmet ja silkkihuivit ovat olennainen osa tyyliäni.

Tykkäsin klassisesta "tätityylistä" jo nuorena, mutta eihän sitä silloin voinut käyttää kun se olisi ollut hirveän noloa. Silloin vuosituhannen vaihteen tienoilla muotia oli kulkea bileissäkin farkuissa. Eivätkä nuorten suosimat halvat vaatekaupat edes myyneet tätivaatteita. Nyt kun olen ikänikin puolesta täti, niin otankin kaiken ilon irti klassisista tätivaatteistani. Tosin omat ikätoverit näyttävät edelleen pitävän konservatiivista tyyliä mummona ja pukeutuvat rennommin- aivan niin kuin silloin nuorena, ainoastaan paljastavimmat vaatteet tuntuvat jääneen matkalle. Monet vähän nuoremmat taas pukeutuvat kauniisti ja klassisesti. Joten se yritänkö palstanäätien mielestä näyttää mummolta tai nuoremmalta riippunee näädän omasta iästä.

Mun mielestä keski-ikäisten naisten tyylit ovat paljon kiinnostavampia kuin nuorten tyylit, nuoret ovat vielä niin trendien ja alakulttuurien orjia. Keski-iässä oma persoonallisuus alkaa tulla paremmin esiin, paitsi tietty niillä joille pukeutuminen on välttämätön paha. Eikös sekin kuitenkin ole aikas hienoa että keski-ikäisen ei enää tarvitse leikkiä muodista kiinnostunutta jos ei sitä ole?

Vierailija
100/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen, mutta 181 cm pitkä ja laiha. Saanko luvan pitää capreja, koska on ihan s**tanan sama, mistä kohtaa sääreni "katkeaa"? Kas, kun meitä on erikokoisia keski-ikäisiäkin.

En kyllä ymmärrä tuota caprien haukkumista, kun nyt niin muodin huipulla olevat culottes -housut saavat nuoren, hoikan ihmisen alaosan näyttämään suhteettoman suurelta verrattuna yläosaan. Culottes -housuista voi sanoa, etteivät ne sovi kenellekään:

https://fayth.com/bottoms/285-ralph-culottes.html