Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäinen vastaa ulkonäkösyytöksiin. Näistä syistä tunikat, räväkät silmälasit ja lyhyt tukka ovat suosittuja...

Vierailija
04.08.2017 |

Tuossa oli taas jälleen kerran ikävä haukkumisketju keski-ikäisten naisten ulkonäöstä. On kuulemma kananpersetukkaa, muka-räväköitä rillejä, capreja, crocseja jne.

Kuulkaa, voisin tehdä ihan yhtä häijyn kommentin kolmekymppisten ja sitä nuorempien naisten tyylistä, mutta enpä taida viitsiä alentua samalle tasolle teidän kanssanne.

Hiukan nyt kumminkin realismia. Naisten keski-ikä alkaa hiukan alle nelikymppisenä. Aika moni teistä siellä kommentoineista ON keski-ikäisiä.
Katsokaa siis itseänne peiliin. Mitä näkyy?

Itse olen 50-vuotias. Voin kertoa, että moni ketjussa mollattu juttu on vähän ikään kuin pakon sanelemaa. Tai jos ei ole, saa kiittää hyvää tuuriaan.

1) Hiukset ohenevat ja alkavat katkeilla latvoista iän myötä. Semmonen hiirenhäntäinen pitkä tukka ei todellakaan sovi useimmille. Se tekee helposti naamasta entistä vanhemman näköisen ja antaa yhdessä leuan alle syntyvän heltan kanssa tosi raskaan vaikutelman. Lisäksi voin kuiskata teille salaisuuden: kasariajan nuorilla ei ole ihan samanlaista päähänpiinttymä pitkistä hiuksista kuten nykyajan parikymppisillä. Meidän mielestämme hiukset voivat olla hyvinkin nätit myös lyhyinä...

2) kun naama valuu ja tukka harmaantuu, huomiota helposti haluaa mieluummin kiinnittää johonkin muuhun. Siksi moni käyttää isoja koruja tai niitä räväkän värisiä silmälaseja. Ikään kuin huomiopisteenä. Silmälasimuoti on muutenkin ollut jo pidempään aika paksusankainen, jotkut kasarityyppiset metallisankaiset rillit vasta kauheilta näyttävätkin! Aika moni joutuu keski-iässä luopumaan piilolinsseistä, kun tulee ikänäköä sen likinäön rinnalle ja muutenkin piilarien käyttö vähenee, silmät käyvät aremmiksi ja kuivemmiksi.

3) Kropan malli muuttuu. Olen pitkälle kolmikymppiseksi ollut alipainoinen, mutta keski-iän lähestyessä kiloja alkoi karttua. Liikun ja syön aika lailla kuten ennenkin (paitsi että liikun hiukan jopa enemmän), ja silti vyötärölle kertyy makkaraa ja kaikki ikään kuin VALUU alemmas. En ole edelleenkään mikään tankki, mutta ei, tiukat paidat eivät näytä päälläni hyvältä. Siksi tunikat, ne peittävät armollisesti vyötäröä.

4) kun säärissä alkaa olla ryppyä tai selluliittia (jompaa kumpaa tai molempia on jokaisella 50+ -ikäisellä) ei tee kauheasti mieli kesällä kulkea hameessa tai lyhyissä shortseissa. Mä väitän, että minun reisilläni voi viedä näön vastaantulijalta! Koska en kuitenkaan kauheasti haluaisi kärsiä lämpöhalvauksestakaan, niin valitan, caprit ja sandaalit ovat aika mukava hellekelin asuyhdistelmä. Koettakaa nuoremmat kestää.

Toivoisin muutenkin hiukan suvaitsevaisuutta kanssasisariltani. Kyllä te tulette perässä, jos luoja suo.
Enkä minäkään mäkätä teille oman sukupolvenne pukeutusmis-luutumista. Voin nimittäin vakuuttaa, että niitäkin ON.
; D
N50

Kommentit (151)

Vierailija
121/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57-vuotias, ja asuni on seuraava: suoralahkeiset levikset (tuumakoko 31), paitis / pitkähihainen trikoopusero / musta ohut neulepoolo / villapaita. Yläosan valitsen säätilan mukaan. Jalassa mustat herraintyyliset tukevat kengät. Tällä on menty ainakin viimeiset 20 vuotta. Muoti vaihtuu mut tyyli pysyy.

Vierailija
122/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymppisten vaatteista joku kyseli, että miten ne näyttävät hölmöltä viisikymppisten mielestä.

Olen vasta 45 eivätkä Kolmekymppisten vaatteet näytä mielestäni hölmöltä. Lähinnä vain hirveän konservatiivisilta ja tylsiltä.

Jos olisi pakko pukeutua semmoiseen Kolmekymppisten keskivertounivormuun niin kokosin olevani pystyyn kuollut.

Tämän nykyisten Kolmekymppisten konservatiivisen tyylin huomasin jo parikymppisenä. Ihmeteltiin silloin kavereiden kanssa sen ajan teinien (niiden nykyisten Kolmekymppisten) konservatiivista tyyliä.

Onhan niitä konservatiivisia omassakin ikäluokassa, mutta taitavat olla vähemmistöä (tai muuten vaan huomaamattomia).

Itse pukeudun juuri niinkuin itse tykkään enkä pidä omaa tyyliäni parempana enkä huonompana kuin muidenkaan tyylejä.

Paitsi kolmikymppisten keskivertounivormutyyliä?

En väittänyt sitä huonommaksi. Sanoin vain etten itse haluaisi niin pukeutua. Ihan yhtä hyvä tyyli se silti on kuin mikä tahansa muu tyyli. Se, että en pidä jostain tyylistä ei tee siitä huonoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnosta tietää, millaiset on räväkät silmälasit. Tarkoittaako se siis muovikehyksiä, jotka ovat jonkun väriset? Yhdet mun kehyksistä on tummanvioletit ja käyvät mun naamaan ja muuhun väritykseen kuin nyrkki silmään. Onko sen väriset automaattisesti räväkät? Tyyliltäni olen kyllä kaikkea muuta kuin räväkkä. Tukka on tosin ollut lyhyt aina ja luonnostaan tummanruskea, joten onkohan sekin räväkkä. Inhottaa koko räväkkä-sana, vaikka se nyt tässä viestissäkin näkyy toistuvan.

Vierailija
124/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kuulemma taas permanentit ja isot kiharat muotia. Kieli pitkällä luen juttuja lettipermiksistä ja muista, koska olen myös 80-luvun nuori ja silloin mulla oli permis ja valtava, iso tukka. En ole ajatellutkaan, etten voisi mennä kampaamoon ja ottaa just sellaista mallia minkä haluan, tai pidennyksiä, tai sitä permistä - siis samoja vaihtoehtoja mitä parikymppiset. Ei sitä ole laissa kielletty. Shoppailen sujuvasti nuorten kaupoissa ja netissä ja ostan ja käytän ihan mitä itse haluan.

Käytän myös tiukkoja puseroita, jotain iloa luurankomaisesta yläkropastakin tässä iässä. Rintsikoitakaan ei tarvitse kun rinnat on pystyt yhä viisikymppisenäkin. Toisinaan pukeudun säkkeihin ja kaapuhin, kun haluan ja siltä tuntuu. Jotenkin surettaa, etteivät kaikki voi olla sitä mitä haluavat vaan miettivät "mitähän muut ajattelevat".. "olenhan jo vanhempi nainen". Mitä väliä!?

Vierailija
125/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupes naurattaa tää ketju. Lähes kaikki mammat oli omasta mielestään nuorekkaita. Ja hoikkia ja hiukset paksut ja vaikka mitä. Ihan sama, viiskymppinen on viiskymppinen ja kyllä se paistaa kaikista vaikka miten pukeudutte. Mutta siinä se juju onkin, eli kun puketuu niin että itse viihtyy, näyttää iloisemalta ja ehkä nuoremalta, jos se on.

Itse olen lyhyt ja pullukka 54v. Puolipitkät keskiohuet hiukset, ruskeat, ei punertavat, värjätyt.

Minä pukeudun ihan miten sattuu. On tunikaa ja legginsejä, vaikka se onkin inhokki vaatetus. Tai jakku puku  tai farkut ja paitapusero tai hame. Koska on fiftari niin se tuo oman leiman pukeutumiseen. Kellohametta en käytä, olisi koominen.

Hymy on naisen tärkein vaate. Vanhanakin.

Vierailija
126/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanapersetukka sopii lähinnä tuuheille hiuksille (kerrostus takana), joten se ei kyllä johdu hiusten ohenemisesta. Luulen että ohuthiuksisten yleisin valinta on lyhyehkö polkka. Itsellänikin on.

Vierailija
127/151 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi sietää pakkohymyilyä muiden ihmisten vuoksi. Kaverilta kysyttiin kun hän oli yksin pöydässä baarissa, että mikset sä hymyile? Ai, yksin pöydässä pitäis olla naama näkkärillä, että viehättäisi muita ihmisiä, miehiä. Kiva kiva voi saatana. Kun hymytön ihminen on tietysti: ylpeä ja ylimielinen ja ikävä ihminen ja vielä vanhankin näköinen.. haistakaa kuulkaa pakkohymyttäjät paska ja työntäkää se pakkohymy pyllyynne.

Vierailija
128/151 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen, mutta 181 cm pitkä ja laiha. Saanko luvan pitää capreja, koska on ihan s**tanan sama, mistä kohtaa sääreni "katkeaa"? Kas, kun meitä on erikokoisia keski-ikäisiäkin.

En kyllä ymmärrä tuota caprien haukkumista, kun nyt niin muodin huipulla olevat culottes -housut saavat nuoren, hoikan ihmisen alaosan näyttämään suhteettoman suurelta verrattuna yläosaan. Culottes -housuista voi sanoa, etteivät ne sovi kenellekään:

https://fayth.com/bottoms/285-ralph-culottes.html

No höpsistä, olin eilen kaupungilla kävelemässä ja niin oli melkoisen moni muukin. Ehdin bongata monta oikein kaunista asukokonaisuutta, joihin kuuluu culottet, kantajat olivat nuoria tai varhaiskeski-ikäisiä pitkähköjä ja kapeavartaloisia. Heille kyllä monenlaiset tyylit käyvät. Itse en tokikaan culotteja päälleni vetäisi. N37

Vierailija
129/151 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset keskustelut ovat ärsyttäviä ja jotenkin niin turhia.

Jokainen pukeutukoon miten haluaa kunhan ei nakuna ihmisten ilmoilla juokse. Naurattaa sekä nuoret jotka ilkkuu vanhempia naisia että vanhemmat naiset jotka ilkkuu nuoria naisia. Tietyt naiset pitää muita naisia kilpailijoina jossain kisassa, jonka voittaa se hoikin ja kiinteätissisin joka saa miehiltä eniten huomiota, hohhoijaa.

Vierailija
130/151 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen, mutta 181 cm pitkä ja laiha. Saanko luvan pitää capreja, koska on ihan s**tanan sama, mistä kohtaa sääreni "katkeaa"? Kas, kun meitä on erikokoisia keski-ikäisiäkin.

En kyllä ymmärrä tuota caprien haukkumista, kun nyt niin muodin huipulla olevat culottes -housut saavat nuoren, hoikan ihmisen alaosan näyttämään suhteettoman suurelta verrattuna yläosaan. Culottes -housuista voi sanoa, etteivät ne sovi kenellekään:

https://fayth.com/bottoms/285-ralph-culottes.html

No höpsistä, olin eilen kaupungilla kävelemässä ja niin oli melkoisen moni muukin. Ehdin bongata monta oikein kaunista asukokonaisuutta, joihin kuuluu culottet, kantajat olivat nuoria tai varhaiskeski-ikäisiä pitkähköjä ja kapeavartaloisia. Heille kyllä monenlaiset tyylit käyvät. Itse en tokikaan culotteja päälleni vetäisi. N37

Ihmettelin, että mitkä ovat nämä culottes-housut, linkin kuvien mukaan kyseessä on ihan tuttu asu 80-luvulta, minullakin niitä oli monta. Silloin niitä sanottiin housuhameiksi. Kätevä vaate pyöräillessä. Housuhameiden jälkeen tuli muotiin pyöräilyshortsit (joissa ei

siis ollut mitään pehmusteita) joita pidettiin t-paidan kanssa. Niitä minulla ei ollut, koska olivat mielestäni rumia. Vähän kuin takavuosien versio sukkahousunohuista treenihousuista kireän topin kanssa kaupunkiasuna.

Vierailija
131/151 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös 80- ja 90-luvun vaihteessa housuhameita. Vaikka en ensin niitä olisi huolinut, niin ihastuin niihin ihan täysillä, kun mies mulle sellaisen osti. Tosi kätevät ja vilpoiset ne oli ja seisoessa näyttivät ihan hameelta. Nykyään ei taideta osata sanoa housuhame, vaan puhutaan "hienommin" culottes-housuista.

Vierailija
132/151 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä harhaluulo on, että iän myötä automaattisesti kerääntyy läskiä ja paikat alkavat roikkua? Salillani on monta 50+ -naista, jotka ovat samanlaisissa vartalonmyötäisissä vaatteissa kuin kaksikymppiset, eikä heillä ole mitään perseen päällä roikkuvaa selkäläskiä. Ovat vartaloltaan ihan normaalipainoisen ja terveen näköisiä, tällaisia: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/10/24/article-2475271-18F5597600000…

Taas kerran virheellisesti syytetään jotain muuta kuin itseä, tällä kertaa aikaa. Tietenkin hedonistinen elämäntapa näkyy, erityisesti iän myötä. 

Kuvassahan on juuri tyypillinen keski-ikäisen roikkuva löysä takapuoli. Itselleni tullut nelikymppisenä tuollainen, olenkin siirtymässä käyttämään yhä enemmän pidempiä takapuolen peittäviä neuletakkeja jne.

Vierailija
133/151 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jäi kiinnostamaan mikä kolmekymppisten tyylissä näyttää hupsulta viisikymppisen silmään :) Siis ihan uteliaisuudesta, koska tuota näkökulmaa en tule koskaan saamaan (itse ollessani 50 on ajat jo erit). Voisitko ap kertoa?

Ps. En ole osallistunut keski-ikäisten naisten arvosteluun, koska siinä ei ole mitään järkeä

1. yhdistellään kuoseja, jotka eivät sovi toisiinsa: esim. ruutua ja raitaa samassa asussa, eri värisinä.

2. culottes-housut saavat laihankin ihmisen alakropan näyttämään valtavalta.

3. muutenkin Hansu ja Pirre -tyyli näyttää olevan in.

Vierailija
134/151 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä puheenvuoro. Pakko silti lisätä, että jos vanhempi ihminen kesäkuumalla käyttää hametta tai shortseja, niin ei se jaloista näkyvä paljas iho ole mitään "esittelyä", tai kuulu vastaantulijoille sen enempää kuin ne capritkaan. Ei toisten paljaitten käsivarsien tai jalkojen pitäisi ketään vastaantulijaa haitata ja jos haittaa, niin ongelma on siinä vastaantulijassa. Vilkkuvat persvaot sun muut ovat sitten eri juttu, mutta niistä tässä ei ollutkaan kyse.

Vierailija
135/151 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä harhaluulo on, että iän myötä automaattisesti kerääntyy läskiä ja paikat alkavat roikkua? Salillani on monta 50+ -naista, jotka ovat samanlaisissa vartalonmyötäisissä vaatteissa kuin kaksikymppiset, eikä heillä ole mitään perseen päällä roikkuvaa selkäläskiä. Ovat vartaloltaan ihan normaalipainoisen ja terveen näköisiä, tällaisia: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/10/24/article-2475271-18F5597600000…

Taas kerran virheellisesti syytetään jotain muuta kuin itseä, tällä kertaa aikaa. Tietenkin hedonistinen elämäntapa näkyy, erityisesti iän myötä. 

Kuvassahan on juuri tyypillinen keski-ikäisen roikkuva löysä takapuoli. Itselleni tullut nelikymppisenä tuollainen, olenkin siirtymässä käyttämään yhä enemmän pidempiä takapuolen peittäviä neuletakkeja jne.

Jatkan vielä viestiin, ihmisillä tietty on eri käsitykset siitä mikä on roikkuvaa ja löysää ja itse vertaan omaa muuttumista siihen miltä itse on nuorempana näyttänyt. Kun on ollut aiemmin luonnostaan ns. satasen juoksijan takapuoli ja sitten vanhennuttua se on muuttunut tuon linkin kuvan kaltaiseksi, niin omaan silmään ei mitkään farkut esim. istu enää kunnolla.

Vierailija
136/151 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikki saa samaan keski-ikäisen muottiin. Kuka tahansa rupsahtaa jos ei hoida kuntoaan. Mielestäni pitkät hiukset jotka hoidetaan ja leikataan / tasataan latvat sopivat paremmin myös ikääntyneelle kuin joku polkupyöräkypärän mallinen lyhyt tukka permanentteineen, se vasta vanhentaa oikein täti- mummotukka. Tunnen monia 40 - 50 vuotiaita joilla on kauniit, hyväkuntoiset pitkät hiukset. Itselläni ei ole muhkuroita missään, siis selluliittia, sen voi hoitaa pois jumpalla ja kiinteyttävällä liikunnalla. Takamuskin on nätti, ei ole levinnyt mutta silti muodin mukainen pyöreä. Sääriä on aina kehuttu, shortsitkin puhumattakaan legginseistä kehtaa laittaa ja istuvat farkut. Monilla 20 - 30 vuotiaillakin näkyy ylitsepursuvia vyötärömakkaroita, ja kainaloista pursuu toppien alta ihoa.  Varsinaisia suonikohjuja, ei pullistelevia kuitenkaan, on tullut hieman sääriin myös raskauden myötä, mutta ne eivät pahemmin haittaa ainakaan itseäni. Mielestäni mm. Aira Samulinille istuu minihame paremmin kuin monellekaan 20 - 30 vuotiaalle. Jos naiset eivät itsekään hyväksy itseään ja arvostelevat iän perusteella miten kunkin ikäluokan tulisi pukeutua ja millaiset hiukset tms., niin ei voi olettaa, että kukaan muukaan hyväksyy, huono itseluottamus näkyy.

Vierailija
137/151 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mutsi on 69-vuotias. Olkapäille ulottuvat tuuheat hiukset, jotka värjäyttänyt harmaiksi. Kroppa suht kunnossa, pitää polven yläpuolelle ulottuvia hameita ja tiukkoja pillifarkkuja. Meikkaa joka päivä. Ei tarvitse laseja kuin lukiessaan. Viime talvena käytti bomber-takkeja ja korollisia nahkasaappaita. Nyt on joutunut luopumaan korkkareista, kun selkä sattuu. Leggareita ei käytä kuin talvella minihameen kanssa.

Mutsi on kaunis.

Vierailija
138/151 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukutaanko muissa maissa näin vanhempia naisia? Jotenkin en näe pitkäsääristen kauniiden nuorten venäläisnaisten lyttäävän babuskojen huiveja, essuja ja villasukkia.

Taitaa johtua vaan siitä, ettet asu venäjällä. Se on niin ulkonäkökeskeinen paikka, että ainakin isoissa kaupungeissa haukutaan kaikki ei hyvännäköiset.

Vierailija
139/151 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä ihmettelen joidenkin keski-ikäisten kanamaista pukeutumista ja lyhyitä hiuksia.

Mulla on pitkä tumma tukka. Ei ole räväkät silmälasit. Pukeudun kauniisti ja naisellisesti.

47v.

Vierailija
140/151 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tukka, kun siitä tuli ohuen ohut eikä mikään konsti kasvata nuoruusiän tuuheutta takaisin, niin pakko se on suht lyhyenä pitää.

Tekisi mieli kokeilla tuohon haasteeseen oikeita muotoilutuotteita.

Voi kuule. Keski- ikäinen nainen on kokeillut kaikki mahdolliset muotoilutuotteet.

Se että näet naisen jolla hiukset eivät ole paksut ja pöyheät , ei todellakaan johdu aina osaamisen puutteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi