Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi feminismiä ymmärretään tahallaan niin väärin?

Vierailija
28.07.2017 |

Olen feministi ja en ymmärrä miksi se on niin halveksuttavaa monen mielestä. Onko taustalla puhdas naisviha? Ja miksi jokainen ei ole feministi, etenkin nainen? https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/tasta-tiedat-olevasi-fem… tässä on hyvin tiivistetty miten itse koen feminismin. Mutta miksi feminismiin yhdistetään niin paljon negatiivista ajattelua? Itse koen että miesten asiat ovat yhtä tärkeitä ja kuinka typerä täytyy olla että luulee feminismin tavoitteen olevan se, että naiset nousisivat jotenkin miesten "yläpuolelle"?

Kommentit (842)

Vierailija
21/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihailet vahvoja naisia"

Miks tuossa listassa ei ole miehistä samaa mainintaa? Eikö kuulostais kamalalta feministin korviin ihannoida vahvoja miehiä, eihän sellainen sovi!

Miksi mun pitäis ihailla jotain vain sukupuolensa vuoksi?! Tuo on juuri sellaista kaksinaismoralismia feminismissä inhoan. Tasa-arvo on täysin asia erikseen!

Tätä kohtaa en kyllä täysin allekirjoitakaan.

Vierailija
22/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustu Tiina Rosenbergin ajatuksiin miessukupuolesta niin ymmärrät mikä feminismissä on pielessä. Tiina on toki vain yksi ihminen mutta näkyvästi ollut esillä eikä ainoa lajiaan.

En tutustunut edes Ap:n linkkiin, mutta mielestäni vastauksesi tiivistää hyvin ongelman. On olemassa joku ääripään tyyppi, ja sen takia kaikki leimataan. Suurin osa feministeistä haluaa tasa-arvoa, ei mitään naisten ylivaltaa, mutta muutamien yksilöiden takia koko ajatus lynkataan.

Ette myöskään selkeästi sanoudu irti näistä ääripään tyypeistä, ettekä koita edes ajaa pehmeämpää feminismiä. Eli olette yhtä mieltä heidän kanssaan, koska hyväksytte heidän käytöksensä.

Olen feministi.

En ole samaa mieltä tuollaisten tyyppien kanssa.

En hyväksy heidän käytöstään.

Kuten moni muu, eli mitä selität?

Toki joka päivänsessä elämässä otan tasa-arvokysymykset oman käytöksen kautta huomioon, mutta anteeksi nyt vaan jos en jaksa perustaa blogia tai vlogia ym. pehmeästä feminismistä.... järkevä puoluekin jo on. 😂

Ei jokaisen kaduntallaajan tarvitse sitä tehdä, mutta koska johtajahahmot ja järjestöt eivät suostu sitä tekemään, he ovat samaa mieltä äänekkäiden kanssa. Oikeasti eivät ole mitään poikkeuksia, nuo äänekkäät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Onkohan olemassa jotain "järkifemimismi"-yhdistystä. Omasta mielestäni miehiinkin kohdistuu monia epäkohtia, esim. juuri asevelvollisuus on ihan käsittämätöntä syrjintää. Tai se, että isät sivutaan helposti huonompana vanhempana huoltajuuskiistoissa (olkoonkin että liian useissa tapauksissa isät sysäävät turhan ison osan vanhemman vastuusta nimenomaan äidille, kuten omassakin parisuhteessa..). yksi mitä en ymmärrä on poikien ympärileikkaus. Tai se, että pojan olisi pakko olla "karski" ollakseen hyvä poika.

Ap

Yle aikoinaan kirjoitti, että Suomessa tutkitusti ei suosita äitejä, kuten Jenkeissä joskus käy.

Täällä lapsi menee sille, joka on lapsesta ollut päävastuussa ja hoitanut eniten.

Omastakin mielestä asevelvollisuus on naurettavaa. Myös esimerkiksi Bonuswayn "jopa tämä idiootti mies ymmärtää käyttää Bonuswayta" on aivan karsea. 😣😣😣😣😣😣

Vierailija
24/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustu Tiina Rosenbergin ajatuksiin miessukupuolesta niin ymmärrät mikä feminismissä on pielessä. Tiina on toki vain yksi ihminen mutta näkyvästi ollut esillä eikä ainoa lajiaan.

En tutustunut edes Ap:n linkkiin, mutta mielestäni vastauksesi tiivistää hyvin ongelman. On olemassa joku ääripään tyyppi, ja sen takia kaikki leimataan. Suurin osa feministeistä haluaa tasa-arvoa, ei mitään naisten ylivaltaa, mutta muutamien yksilöiden takia koko ajatus lynkataan.

Ette myöskään selkeästi sanoudu irti näistä ääripään tyypeistä, ettekä koita edes ajaa pehmeämpää feminismiä. Eli olette yhtä mieltä heidän kanssaan, koska hyväksytte heidän käytöksensä.

Sanoudun selkeästi irti näistä kaikissa aiheesta käymissäni keskusteluissa, mutta ne ovat yksityisiä. Todnäk et kuulu tuttavapiiriini joten et niitä kuule. Sinä et halua pitää feministeistä, joten haluat uskoa kaikkien feministien olevan kuvaamasi mukaisia miesvihaajia - mikä ei ole totta.

Vierailija
25/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito feministi jättäisi sen sian (rauhaan)!

Vierailija
26/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat ihmisiä minulle, kaikilla pitäisi olla samat mahdollisuudet, oikeudet ja velvollisuudet. Feminismi vaan sattuu olemaan nykyään suuri vitsi monilta osin. Miksi edes puhuisit feminismistä suomessa?

Miksei Suomessa saisi puhua feminismistä, anteeksi mitä?

Naiset kohtaavat paljon seksismiä, esim. tytöttelyä ja seksuaalista ahdistelua. Naispoliittikkojen ym. ulkonäöstä ja ylipainosta keskustellaan eri tyyliin kuin miesten.

Yhäkin työelämässä naiset ovat alakynnessä. Koulutuksellani miesten keskiarvopalkka on n. 600-700 e suurempi kuin naisilla ja miehiä huomattavasti enemmän johtotehtävissä (nälyy palkassa).

Naiset ovat äityisvapaalla ja hoitavat ne lapset + synnyttävät, kyllä se näkyy työelämässö negatiivisesti.

Pojat taas pärjäävät huonommin koulussa, feminismi yleisesti ajaa tasa-arvoa.

Alentava käytös ei ole suotavaa ketään kohtaan, olen siitä samaa mieltä.

Kyllä, nainen joutuu synnyttämään lapsen jos haluaa saada sellaisen. (miehet on sikoja, koska ei synnytä)

En myöskään kannata ahdistelua, mutta feminismi ei sen eteen voi tehdä muutenkaan juuri mitään.

Laske mukaan ylityöt, vastuullisemmat työt, iltavuorot jne. mukaan tuohon parempaan palkkaan.

Vierailija
27/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat ihmisiä minulle, kaikilla pitäisi olla samat mahdollisuudet, oikeudet ja velvollisuudet. Feminismi vaan sattuu olemaan nykyään suuri vitsi monilta osin. Miksi edes puhuisit feminismistä suomessa?

Naiset kohtaavat paljon seksismiä, esim. tytöttelyä ja seksuaalista ahdistelua. Naispoliittikkojen ym. ulkonäöstä ja ylipainosta keskustellaan eri tyyliin kuin miesten.

Yhäkin työelämässä naiset ovat alakynnessä. Koulutuksellani miesten keskiarvopalkka on n. 600-700 e suurempi kuin naisilla ja miehiä huomattavasti enemmän johtotehtävissä (nälyy palkassa).

Naiset ovat äityisvapaalla ja hoitavat ne lapset + synnyttävät, kyllä se näkyy työelämässö negatiivisesti.

Koska miehet tekevät pitempää päivää, ovat vähemmän poissa, ja pyytävät enemmän palkkaa. Lisäksi riippuen alasta, naiset ovat valtiolla töissä ja miehet yksityisellä.

Vierailija
28/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska miehet tekevät pitempää päivää, ovat vähemmän poissa, ja pyytävät enemmän palkkaa. Lisäksi riippuen alasta, naiset ovat valtiolla töissä ja miehet yksityisellä.

Hahahha. Miksiköhän voivat olla pidempään töissä?

Koska vaimo hoitaa lapset! 😂

Ja tämänhän työnantaja tietää.

Kyllä minäkin mielummin palkkaisin/ylentäisin miehen jolla 8 v kokemust, kuin naisen, jolla on joku 6-8 v kokemusta, mutta ollut mammalomalla viimeiset 2 vuotta..

Tämä on se ongelman ydin, jopa Suomessa yhä naiset ovat vetovastuussa lapsista vaikka miehet ovat aivan yhtä päteviä siihen hommaan. 😉

Ja kyllä, pyytävät enemmän palkkaa. Omalla alallani hyvin vähän valtiolla töissä porukkaa ja 8 prosenttia tuosta erosta ei voida selittää....

Vierailija
29/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen feministi ja en ymmärrä miksi se on niin halveksuttavaa monen mielestä. Onko taustalla puhdas naisviha? Ja miksi jokainen ei ole feministi, etenkin nainen? https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/tasta-tiedat-olevasi-fem… tässä on hyvin tiivistetty miten itse koen feminismin. Mutta miksi feminismiin yhdistetään niin paljon negatiivista ajattelua? Itse koen että miesten asiat ovat yhtä tärkeitä ja kuinka typerä täytyy olla että luulee feminismin tavoitteen olevan se, että naiset nousisivat jotenkin miesten "yläpuolelle"?

Kyse ei ole naisvihasta vaan siitä, että feministit vihaavat ainoastaan valkoista miestä. Harva feministi tai feministijärjestö tuomitsee mustien ja ruskeiden miesten tai muslimimiesten rikokset naisia kohtaan.

Vai oletko jossain nähnyt heidän tuomitsevan?

Ai. No mä kyllä rakastan mun miestä, joka sattuu olemaan valkoinen mies.  Ja olen todennut että taidan olla jonkun määritelmän mukaan rasisti, koska minulla on niin suuret ennakkoluulót "mustia ja ruskeita" miehiä kohtaan ja tiedätkö miksi, siksi, että tietyissä kulttuureissa sovinismi ja ajatus "naisen omistamisesta" ja tuosta vain "ottamisesta" tuntuu olevan melko tiukassa. Eli olen feminismi ja tuomitsen kaikissa kulttuureissa tapahtuvan naisvihan.

Ap

Anteeksi kirjoitushärö, olen siis ihan vain feministi, en feminismi :D

Vierailija
30/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, nainen joutuu synnyttämään lapsen jos haluaa saada sellaisen. (miehet on sikoja, koska ei synnytä)

En myöskään kannata ahdistelua, mutta feminismi ei sen eteen voi tehdä muutenkaan juuri mitään.

Laske mukaan ylityöt, vastuullisemmat työt, iltavuorot jne. mukaan tuohon parempaan palkkaan.

Mitä? Siis totta kai laskin. Isompi osa miehistä on vastuullisimmissa johtotehtävissä, joka vaikuttaa siihen, että saavat enemmän palkkaa.

Siihen on syy, että n. 80 pros miehistä on näissä tehtävissä ja vain n. 68 pros naisista.

Ei ne miehet ole sen pätevämpiä sukupuolensa takia.

Feminismi voi todellakin tehdä paljon ahdistelun ja kourailun eteen! Jo lapsille pitää opettaa kunnioittamaan tyttöjä/naisia.

Kai nyt jos isä puhuu piukoista pyllyistä ja kuolaa daisareita lapsen kuullen, niin ei ihme, että on "ok" puristella baarissa naisten pyllyjä.

Nainen synnyttää ja voi imettää hetken halutessaan, mutta isät voisvat jäädä parin vuoden hoitovapaalle siinä missä äiditkin. 😁

Vierailija
31/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahha. Miksiköhän voivat olla pidempään töissä?

Koska vaimo hoitaa lapset! 😂

Ja tämänhän työnantaja tietää.

Kyllä minäkin mielummin palkkaisin/ylentäisin miehen jolla 8 v kokemust, kuin naisen, jolla on joku 6-8 v kokemusta, mutta ollut mammalomalla viimeiset 2 vuotta..

Tämä on se ongelman ydin, jopa Suomessa yhä naiset ovat vetovastuussa lapsista vaikka miehet ovat aivan yhtä päteviä siihen hommaan. 😉

Ja kyllä, pyytävät enemmän palkkaa. Omalla alallani hyvin vähän valtiolla töissä porukkaa ja 8 prosenttia tuosta erosta ei voida selittää....

Aivan sama työnantajalle, miksi työntekijä on poissa tai tekee lyhyempää päivää. Ei minua kiinnosta, mitä alaiset tekee vapaa-ajallaan, en minä maksa heille palkkaa siitä. Jos haluat olla töissä etkä äitiyslomalla, tervetuloa. Jos haluat olla poissa ja tehdä lyhyempää päivää, no, ole sitten, mutta et tietenkään saa saman verran kuin toinen joka ei ole poissa. Ei pitäisikään saaada.

Vierailija
32/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Siis totta kai laskin. Isompi osa miehistä on vastuullisimmissa johtotehtävissä, joka vaikuttaa siihen, että saavat enemmän palkkaa.

Siihen on syy, että n. 80 pros miehistä on näissä tehtävissä ja vain n. 68 pros naisista.

Ei niin, vaan sen takia että tekevät enemmän työtä kuin naiset. Ja ottavat enemmän riskejä. 

Kodittomista ja syrjäytyneistä valtaosa on miehiä myös, mutta sehän ei feministejä kiinnosta. Miehet tulevat aina olemaan yliedustettuina molemmissa ääripäissä, mutta valheelliset miesvihaajafeministit puhuvat vain johtajista, ei denoista.

Vierailija
33/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tylsää että kommentteja alettiin poistamaan.

Ap

Vierailija
34/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap ja muut "kiltit" feministit.

Katsokaa vähän feministien videoita youtubesta. Sen jälkeen päätelkää miksi kukaan täysjärkinen haluaa olla feministi.

Miksi pitää edes olla jonkun aatteen kannattaja?

Ole oma itsesi ja kohtele muita kuin haluaisir itseäsi kohdeltavan. Tähän tuskin on lisättävää...

Vierailija
35/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin, vaan sen takia että tekevät enemmän työtä kuin naiset. Ja ottavat enemmän riskejä. 

Kodittomista ja syrjäytyneistä valtaosa on miehiä myös, mutta sehän ei feministejä kiinnosta. Miehet tulevat aina olemaan yliedustettuina molemmissa ääripäissä, mutta valheelliset miesvihaajafeministit puhuvat vain johtajista, ei denoista.

Miesten ei tarvitse synnyttää tai hakea lapsia tarhasta, totta kai voivat ottaa riskejä paremmin ja tehdä paljon töitä!

Kai sä nyt tajuat, että n. sata vuotta sitten naisilla ei ollut äänioikeutta.

Naisjohtajat ovat uusi asia, ei kuule 1940-50 mitään sellaisia ollut!!

Naisten "paikka" on vuosisatoja ollut pääasiallisesti KOTONA.

Totta kai kun miehet ovat koko maailman historian pyörittäneet asemansa ansiosta maailmaa ja yhä on näitä 1950-luvun ym. muistavia ukkoja elossa, niin miehiä suositaan johtotehtäviin. Raaka fakta. 😁

Ja minusta on kamalaa (kuten monesta muusta feminististä), että nuoret miehet syrjäytyy, moni mies ei ikinä mene naimisiin ja pojat pärjäävät huonommin koulussa. Niin ja se asevelvollisuus...

Vierailija
36/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi kuuluu ns. "rumille" naisille, jotka eivät pärjää miesten kanssa. Tästä he ovat suivaantuneet ja alkavat syyttää miehiä ongelmistaan. Feminismi vahvistaa itseään, sillä kääntymisen jälkeen feministit pärjäävät entistä huonommin miesten kanssa, mikä lisää heidän tuntemaansa vihaa miehiä kohtaan. Käänteisesti verrannollinen tilanne on mies, joka ei pärjää naisten kanssa ja tämän seurauksena alkaa syyttää ja leimata naisia.

Näin asiat vain menevät, tykkäsit siitä taikka et. Ja esim. ap:n avauksesta on helposti todettavissa, että hän ei pärjää miesten kanssa, koska on päätynyt feministiksi. Huomautettakoon vielä, että tasa-arvon kanssa feminismillä ei ole mitään tekemistä. Jopa termit "miesviha" ja "piilotettu miesviha" kuvaavat feminismiä paremmin kuin "pyrkimys tasa-arvoon".

Niinhän sä luulet. Miten monen suomalaisen feministin kanssa olet viettänyt aikaa?

Vierailija
37/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap ja muut "kiltit" feministit.

Katsokaa vähän feministien videoita youtubesta. Sen jälkeen päätelkää miksi kukaan täysjärkinen haluaa olla feministi.

Miksi pitää edes olla jonkun aatteen kannattaja?

Ole oma itsesi ja kohtele muita kuin haluaisir itseäsi kohdeltavan. Tähän tuskin on lisättävää...

Luuletko, että naiset saivat äänioikeuden vaan raatamalla siellä keittiössä? Että vanhat vallassa olevat ukot ihan muuten vaan täysin 100 prosenttisesti omasta aloitteestaan antoivat sen äänioikeiden?

Seksismi on yhä ongelma, ei maailma muutu vaan hiljaa olemalla.

Netti on täynnä sekopääfeministien sontaa.

Vierailija
38/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-puoliso piti itseään feministinä. Hänelle se tarkoitti naisten aseman parantamista. Miesten tasa-arvo-ongelmat olivat hänen mielestään jotain mihin puuttuminen kuuluu vain miehille. Hänelle oli ihan käsittämätön ajatus että henkilö voisi yleisesti edistää tasa-arvoa sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
39/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ymmärretä mitenkään väärin. Kun katsoo feminististen liikkeiden sivustoja, niin käytännössä kaikki siellä olevat asiat liittyvät naisiin, kuten järjestön nimestä voi päätellä. Aika ymmärrettävää, koska se on tavallaan naisten etujärjestö. Ei tällaisen olemassa olo ole mielestäni lähtökohtaisesti negatiivista, mutta se on aivan järjetöntä, että naisten etujärjestöä aletaan pitämään synonyymina tasa-arvolle ja siihen kuulumattomuutta jotenkin sovinistisena tai tasa-arvon vastustamisena. Liike ehkä ajaa tasa-arvoa tietyissä kysymyksissä, mutta sen ensisijainen tavoite on ajaa naisten asioita ja toisinaan se tehdään tasa-arvon kustannuksella, kuten esimerkiksi naiskiintiöiden asettaminen, jolloin työntekijä valitaan sukupuolen, eikä pätevyyden perusteella. Samoin naisen valitsemista pidetään jotenkin kunnioitettavampana ratkaisuna kuin miehen valitsemista työtehtävään.

Naisten etujen ajamisen lisäksi feministeissä on todella paljon ihan suoranaista miesvihaa. Ei sekään ihme, koska se on alusta asti ollut olennainen järjestön kantava voima. Viha epäkohtia kohtaan ja viha niitä ylläpitäviä miehiä kohtaan. Sama viha näkyy sitten niissä tilanteissa, joissa vihaan ei ole aihetta. 

Vierailija
40/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi aloittaja ymmärtää sen väärin. Se on narsistien johtama liike joka pyrkii saamaan naisille enemmän ja liikkeen johtohenkilöille arvostusta lampaittensa joukosta.