Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidän kesällä pienimuotoiset juhlat (täytän 50v.) Ajattelin tällaisia tarjoomuksia

Vierailija
15.05.2026 |

Kysyn teiltä mielipiteitä ja "korjaus"ehdotuksia

Uusia/varhaisperunoita

Kalaa (savumakrillia/silliä/graavilohta

Jauheliha-kasvispihvejä (teen itse)

Salaattia, ainekset sen mukaan, mitä silloin tarjolla on. (aina löytyy)

Leipää haluaville sämpylöitä (teen itse) voita, kinkkuleikkelettä, juustoa.

Kahvia (teetä)

kermaa/maitoa

Makeita leivonnaisia en onnistu tekemään, joten ostan valmista.

Varmaan jotain erilaisia keksejä ainakin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat tulee niiin hamstraamaan noita herkkuja. Lohta menee, sitä niin tulee meneen! 

Vierailija
2/19 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat juhlat tiedossa! Onnea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juhlapöytään jauheliharuoka? Leikkele ja juusto turhia tuossa ateriakonseptissa. Onko nämä ylipäänsä juhlat vai joku arkinen talkooväen ruokailu?

Vierailija
4/19 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savukalaa, keitetyt kananmunat, kermaviilikastike.

Vierailija
5/19 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika raskasta ja arkista. Itse tekisin valmiita, pieniä voileipiä ja riisikakkuja eri täyttein. Kaikkea sellaista, mitä voi nauttia seisaaltaan ilman ateriavälineitä. Jälkiruokana mansikkatäytekakku. Kuoharia ehdottomasti.

Vierailija
6/19 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juhlapöytään jauheliharuoka? Leikkele ja juusto turhia tuossa ateriakonseptissa. Onko nämä ylipäänsä juhlat vai joku arkinen talkooväen ruokailu?

Kiitos kommentista. Mitä muuta ehdottaisit? Ap.

Vierailija
7/19 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä on ilmaista on mielenkiintoista eli moni tulee hamstraamaan .Tee Ranskalainen perunasalaatti ja grillijuhlat makkaraa ym , halvalla pääset ja on aina arvostettua. 

Pikkukakut lentää suihin heti, tee iso pannutäytekakku, Pääset halvalla ja hyvää tulee. 

Vierailija
8/19 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulle on tulossa vieraita ja missä juhlat on tarkoitus pitää?

Vierailija
9/19 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika raskasta ja arkista. Itse tekisin valmiita, pieniä voileipiä ja riisikakkuja eri täyttein. Kaikkea sellaista, mitä voi nauttia seisaaltaan ilman ateriavälineitä. Jälkiruokana mansikkatäytekakku. Kuoharia ehdottomasti.

Minkälaisia täytteitä ehdottaisit? Olisiko erilaisia ja valmiina leipiä vai niin, että eri täytteet astioissa ja jokainen itse laittaa leivän/riisikakun päälle.

Vierailija
10/19 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäläinen perunasalaatti.

Keitä perunat , hakkaa sipulit, sekoita majoneesia ja kermaviiliä . Suola pippuri, sekoita, joukkoon pieniä herneitä tai sekavihanneksia purkista, Tonnikalaa, koristeeksi  munanlohkoja ja mitä kaapista löytyy , tomaatteja , kurkkua. Kaada joukkoon hieman suolakurkkunestettä. 

Tästä tykkää kaikki. 

Vierailija
11/19 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sulle on tulossa vieraita ja missä juhlat on tarkoitus pitää?

Vain parikymmentä vierasta ja juhlat on rivarin pihassa (sateella tietty sisällä)

Vierailija
12/19 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäistä ruokaa: kalaa kuten jo mietitkin, samoin perunoita, ehkä grilliin jotain kanaa tai laadukasta raakamakkaraa, iso salaatti, jotain leipää. Selkeät tarjottavat, ei liian montaa lajia. Kyllä mansikkakakku olisi pöydässäni myös kesäjuhlissa. Kekseistä viis.

Vierailija
13/19 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäläinen perunasalaatti.

Keitä perunat , hakkaa sipulit, sekoita majoneesia ja kermaviiliä . Suola pippuri, sekoita, joukkoon pieniä herneitä tai sekavihanneksia purkista, Tonnikalaa, koristeeksi  munanlohkoja ja mitä kaapista löytyy , tomaatteja , kurkkua. Kaada joukkoon hieman suolakurkkunestettä. 

Tästä tykkää kaikki. 

Kiitos! Kuulostaa hyvältä.

Vierailija
14/19 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vierasta alkaa olla siinä rajoilla pystyykö ruoat tekemään itse. Ilmeisesti haluat aika perinteistä tarjottavaa. Uudet perunat, tilli ja voisula. Kala on hyvä, vaikka sitä graavilohta ja sillejä, miksei myös lämminsavukalaa ja skagenia. Jauhelihapihvien sijaan tekisin vaikka paahtopaistia ja remouladekastiketta. Fetasalaattia, ceasarsalaattia ja vaikka varhaiskaalisalaattia lisäksi. Leipää ja voita. Mansikkakakku lopuksi, jos et osaa itse tehdä niin osta leipomosta.

Vierailija
15/19 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäistä ruokaa: kalaa kuten jo mietitkin, samoin perunoita, ehkä grilliin jotain kanaa tai laadukasta raakamakkaraa, iso salaatti, jotain leipää. Selkeät tarjottavat, ei liian montaa lajia. Kyllä mansikkakakku olisi pöydässäni myös kesäjuhlissa. Kekseistä viis.

Toki haluisin itsekin tarjota mansikkakakkua, pidän siitä itsekin. Kuten jo mainitsin, makea leipomus ei minulta onnistu, joten joudun tyytymään tarjoamaan jotain keksejä vain. (enhän halua olla nolattavana omissa juhlissani pilalle menneellä kakulla)

Vierailija
16/19 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 vierasta alkaa olla siinä rajoilla pystyykö ruoat tekemään itse. Ilmeisesti haluat aika perinteistä tarjottavaa. Uudet perunat, tilli ja voisula. Kala on hyvä, vaikka sitä graavilohta ja sillejä, miksei myös lämminsavukalaa ja skagenia. Jauhelihapihvien sijaan tekisin vaikka paahtopaistia ja remouladekastiketta. Fetasalaattia, ceasarsalaattia ja vaikka varhaiskaalisalaattia lisäksi. Leipää ja voita. Mansikkakakku lopuksi, jos et osaa itse tehdä niin osta leipomosta.

Kiitos

Vierailija
17/19 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki haluisin itsekin tarjota mansikkakakkua, pidän siitä itsekin. Kuten jo mainitsin, makea leipomus ei minulta onnistu, joten joudun tyytymään tarjoamaan jotain keksejä vain. (enhän halua olla nolattavana omissa juhlissani pilalle menneellä kakulla)

Kaupasta löytyy muutakin makeaa kuin vain keksit.

Vierailija
18/19 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hyvältä. Itse viilaisin vähän seuraavasti:

Minusta ruoan kanssa tarjottavaan leipään ei kuulu mikään juusto ja kinkkuleike, voi riittää.

Jos ostat kaupasta jotain makeaa, osta mieluummin pikkuleipiä tai suklaakonvehteja, älä mitään keksejä. Mansikkakakkua minäkin suosittelen, jos et osaa tehdä, niin valmiinakin löytyy. 

Juhlavieraissa ei taida olla kasvissyöjiä, kun kasvispihveihin on tulossa jauhelihaa. Itse kyllä söisin juhlissa mieluummin ihan oikeita kasvispihvejä, jauheliha on vähän sellaista arkista lapsiperheen ruokaa minusta. 

Vierailija
19/19 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin 20 vierasta on siinä rajoilla, että pystyy tekemään ruoat itse? Itse olen ainakin tehnyt ruoat ylioppilasjuhliin noin 30 henkilölle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme