Miksi feminismiä ymmärretään tahallaan niin väärin?
Olen feministi ja en ymmärrä miksi se on niin halveksuttavaa monen mielestä. Onko taustalla puhdas naisviha? Ja miksi jokainen ei ole feministi, etenkin nainen? https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/tasta-tiedat-olevasi-fem… tässä on hyvin tiivistetty miten itse koen feminismin. Mutta miksi feminismiin yhdistetään niin paljon negatiivista ajattelua? Itse koen että miesten asiat ovat yhtä tärkeitä ja kuinka typerä täytyy olla että luulee feminismin tavoitteen olevan se, että naiset nousisivat jotenkin miesten "yläpuolelle"?
Kommentit (842)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat ihmisiä minulle, kaikilla pitäisi olla samat mahdollisuudet, oikeudet ja velvollisuudet. Feminismi vaan sattuu olemaan nykyään suuri vitsi monilta osin. Miksi edes puhuisit feminismistä suomessa?
Miksei Suomessa saisi puhua feminismistä, anteeksi mitä?
Naiset kohtaavat paljon seksismiä, esim. tytöttelyä ja seksuaalista ahdistelua. Naispoliittikkojen ym. ulkonäöstä ja ylipainosta keskustellaan eri tyyliin kuin miesten.
Yhäkin työelämässä naiset ovat alakynnessä. Koulutuksellani miesten keskiarvopalkka on n. 600-700 e suurempi kuin naisilla ja miehiä huomattavasti enemmän johtotehtävissä (nälyy palkassa).
Naiset ovat äityisvapaalla ja hoitavat ne lapset + synnyttävät, kyllä se näkyy työelämässö negatiivisesti.
Pojat taas pärjäävät huonommin koulussa, feminismi yleisesti ajaa tasa-arvoa.
-kenen naispoliitikon ulkonäköä on pilkattu tälläkin palstalla yhtä paljon kuin esimerkiksi Timo Soinin?
-onko naisten pakko synnyttää?
-naiset perustavat alle 10% kasvuyrityksistä, ja työskentelevät useimmiten julkisella sektorilla,
silti johtajanpaikalle pitää päästä?
-miesten asevelvollisuus, mitä vastaavaa vapaudenriistoa naiset joutuvat sietämään?
-miehiä esineellistetään ja ahdistellaan siinä missä naisiakin, molemmissa tapauksissa marginaaliryhmät.
-naisen euro-myytti on niin moneen kertaan todistettu vääräksi, että siitä en edes kanssasi jankkaa.
-miehiä on naisia enemmän työttömänä tällä hetkellä, mutta naiset ovat alakynnessä?
Julkinen sektori porskuttaa menemään.
Jatkuvasti jostain julkkisnaisten instagram bikinikuvista jauhetaan jossain Iltalehdessä. Missä viikottaiset artkkelit Antti Tuiskun tiukasta pepusta? En seuraa tätä palstaa usein, mutta täällä haukutaan myös Saara Aallon naurettavan pieniä vatsamakkaroita ja yleisesti naisten ulkonäöstä jauhetaan maailman laajuisesti enemmän.
Kyllä niitä naisia yhä esineellistetään enemmän, älä viiti väittää vastaan. Ja kuinka moni mies kokee edes lievää seksuaalista ahdistelua tai seksismiä töissä?
Niin kuin aiemmin sanoin, olen tradenomi ja meitä ei kovasti julkisella puolella ole ja silti miehet tienaa sen 700 e enemmän keskimäärin, koska ovat johtotehtävissä.
Toki pyytävät enemmän palkkaa ja eivät jää kotiin lasten kanssa, mutta kahdeksaa prosenttia erosta eivät nämä seikat selitä.
Mielestäni asevelvollisuus on naurettava. Olen huolissani syrjäytyneistä nuorista miehistä ihan yhtä lailla kuin naisten oikeuksista.
Jos nainen laittaa timmejä kuvia, saa hän nopeasti suosiota varsinkin miehiltä. Mutta jos mies laittaa vastaavanlaisia timmejä kuvia itsestää, ei suosiota juuri heru. Pikemminkin häntä yritetään luultavasti leimata jonkinlaiseksi luuseriksi.
Kummalla sukupuolella on tältä osin asiat paremmin?
Moni nainen kuten esim Sara Chafak tekee juurikin noilla herutuskuvilla instagramissa sievoisen summan. Ykskään mies ei pysty samaan.
Ööh? Kyllä miespuolisetkin somestarat voivat tienata ja tienaavatkin. Joku media kirjoittikin joskus tälläsestä pojusta, en muista nimeä.
Joku New Yorkissa asuva tubettaja tienaa 7 miljoonaa vuodessa, onhan näitä kuule miehiäkin pilvin pimein.
Etkö muutenkaan tajua, että naiset innostuu esim. Instassa näteistä jutuista, muoti/kauneus aiheista ja kissoista enemmän kuin miesten pehvoista? 😂😂😂
Kun taas miehiä selvästi innostaa naiskauneus ja seksikkäät kuvat varsin paljon.
Turhaan syytät naisia siitä, että tarjoavat miehille heidän haluamaansa sisältöä.
Jos naiset innostuisi vatsalihaksista yhtä paljon kuin miehet tisseistä, olisi pointtisi validi.
Vierailija kirjoitti:
Tuomitseeko feminismi mm. muslimimaiden naista syrjivän kulttuurin? Esim. tietyissä maissa nainen ei saa ajaa autoa, pyörää tai liikkua yksin ulkona ilman miestä.
Miten on, feministit ottaka kantaa.
Tottakai. Kuka muka länsimaissa ei tuomitsisi??? Eihän tuollaista hyväksy kukaan muu kuin niiden maiden päättäjät ja uskonnolliset johtajat, jotka usein on yksi ja sama asia, valveutuneet ihmiset niissäkin maissa tajuavat ettei tuossa ole mitään järkeä.
Yleensähän sanotaan että "no kun olet feministi, niin miksi et mene taistelemaan naisten oikeuksien puolesta sinne ulkomaille?" ÖÖöö no siksi koska en muutenkaan käy koskaan ulkomailla, mulla on työ, perhe ja elämä Suomessa, kyllä minä voin olla feministi ilman että lähden ulkomaille taistelemaan. Itse ollaan täällä Suomessakin naisten oikeuksia ajettu, eiköhän se onnistu muissa maissakin sitten kun niissä miehet tajuaa ettei uskonto voi olla sama asia kuin maallinen laki. Paikallisten naisten pitää pitää puoliaan ja kasvattaa pojistaan kunnon miehiä jotka eivät halua alistaa naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun sitä feministiä on tuhannen sorttia erilaista. Heti kun tulee yksi täysin selvä määritelmä feminisimille, niin asiat selkiytyvät. Mutta niin pitkään kuin esim. TERF:ejä on olemassa, niin kaikki feministit saavat siinä sivussa keppiä.
Kaikki ovat joko feministejä (tasa-arvon kannattajia) tai sovinisteja (niitä jotka ajattelee naisen olevan miestä huononpi ja vähempiarvoisempi). Minä olen tottakai feministi, enkä tunne muutenkaan ketään joka ei olisi feministi eli olisi sovinisti. En ole koskaan kuullut mistään terffistä.
Kaikki ovat joko egalitaristeja, feminisitejä tai sovinistejä.
Ketä ne sitten oli jotka sai naisille äänioikeuden ja oikeuden omistaa omaisuutta ym.? Kukaan ei koskaan puhu mistään egalitaristeista yhtään mitään. Feminismi tarkoittaa sitä että halutaan naisille samat oikeudet kuin miehille, eli tasa-arvo.
Naiset esittelevät vapaaehtoisesti periänsä esim. instagramissa ihan itse. Jopa tätä yritetään kääntää miesten syyksi ja esineellistämiseksi. Kertoo sen, että jotkut naiset eivät pidä naisia vastuullisina aikuisina jotka kantavat vastuun ja seuraukset teoistaan. Monia tuntemiani feministejä vaivaa alemmuudentunne ja huono itsetunto. Näitä sitten yritetään kompensoida älyttömillä feministijutuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomitseeko feminismi mm. muslimimaiden naista syrjivän kulttuurin? Esim. tietyissä maissa nainen ei saa ajaa autoa, pyörää tai liikkua yksin ulkona ilman miestä.
Miten on, feministit ottaka kantaa.
Tottakai. Kuka muka länsimaissa ei tuomitsisi??? Eihän tuollaista hyväksy kukaan muu kuin niiden maiden päättäjät ja uskonnolliset johtajat, jotka usein on yksi ja sama asia, valveutuneet ihmiset niissäkin maissa tajuavat ettei tuossa ole mitään järkeä.
Okei, voitko laittaa linkkiä missä feministijärjestöt tuomitsevat julkisesti muslimimaiden naisia syrjivän kulttuurin?
Joku suomalainen feministijärjestö joka tuomitsee tämän olisi hyvä nyt laittaa tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Onkohan olemassa jotain "järkifemimismi"-yhdistystä. Omasta mielestäni miehiinkin kohdistuu monia epäkohtia, esim. juuri asevelvollisuus on ihan käsittämätöntä syrjintää. Tai se, että isät sivutaan helposti huonompana vanhempana huoltajuuskiistoissa (olkoonkin että liian useissa tapauksissa isät sysäävät turhan ison osan vanhemman vastuusta nimenomaan äidille, kuten omassakin parisuhteessa..). yksi mitä en ymmärrä on poikien ympärileikkaus. Tai se, että pojan olisi pakko olla "karski" ollakseen hyvä poika.
Ap
Miksi alapeukku, kiinnostaisi kuulla :)
Miksi sen tasa-arvoisen ideologian täytyy perustua nimenomaan feminismille? Miksi termistössä viitataan jo sukupuoleen, se minua kiinnostaisi tietää. En ole koskaan saanut tähän hyvin argumentoitua vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat ihmisiä minulle, kaikilla pitäisi olla samat mahdollisuudet, oikeudet ja velvollisuudet. Feminismi vaan sattuu olemaan nykyään suuri vitsi monilta osin. Miksi edes puhuisit feminismistä suomessa?
Naiset kohtaavat paljon seksismiä, esim. tytöttelyä ja seksuaalista ahdistelua. Naispoliittikkojen ym. ulkonäöstä ja ylipainosta keskustellaan eri tyyliin kuin miesten.
Yhäkin työelämässä naiset ovat alakynnessä. Koulutuksellani miesten keskiarvopalkka on n. 600-700 e suurempi kuin naisilla ja miehiä huomattavasti enemmän johtotehtävissä (nälyy palkassa).
Naiset ovat äityisvapaalla ja hoitavat ne lapset + synnyttävät, kyllä se näkyy työelämässö negatiivisesti.
Mitä feministit, nämä tasa-arvon suurlähettiläät, on konkreettisesti tehnyt asevelvollisuuden syrjivän käytännön poistamiseksi?
Naiset HALUAVAT omasta tahdostaan hoitaa lapsiaan pidempään kuin miehet, miksi feministit haluavat puuttua tähän?
Feminismi ei ole mikään tasa-arvoa ajava liike. Feminismi on naisasialiike joka pyrkii parantamaan naisten asemaa yhteiskunnassa. Nyt kun naisilla on jo kaikki samat oikeudet mitä miehillä niin feminismi pyrkii lähinnä polkemaa miesten oikeuksia. Mikään tasa-arvo ja miesten oikeudet ei feministejä kiinnosta.En ole kuullut yhdenkään feministin vastustavan miesten asevelvollisuutta. Ihan naurettavaa väittää feministien olevan tasa-arvon liike kun ei feministejä kiinnosta kun naisten oikeudet ja miesten oikeuksilla ei niin väliä.
Feminismi nykyisellään on täysin totalitaristinen liike. Hyvin huomaa tässäkin ketjussa miten feministeille ikäviä pointteja ja kiusallisia kysymyksiä poistatetaan.
Kuinka usein feministi on esittänyt sukupuolikiintiötä esim. sellaisiin asioihin kuin myönnetyt turvapaikat, likaiset ja vaaralliset työt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-kenen naispoliitikon ulkonäköä on pilkattu tälläkin palstalla yhtä paljon kuin esimerkiksi Timo Soinin?
-onko naisten pakko synnyttää?
-naiset perustavat alle 10% kasvuyrityksistä, ja työskentelevät useimmiten julkisella sektorilla,
silti johtajanpaikalle pitää päästä?
-miesten asevelvollisuus, mitä vastaavaa vapaudenriistoa naiset joutuvat sietämään?
-miehiä esineellistetään ja ahdistellaan siinä missä naisiakin, molemmissa tapauksissa marginaaliryhmät.
-naisen euro-myytti on niin moneen kertaan todistettu vääräksi, että siitä en edes kanssasi jankkaa.
-miehiä on naisia enemmän työttömänä tällä hetkellä, mutta naiset ovat alakynnessä?
Julkinen sektori porskuttaa menemään.
Jatkuvasti jostain julkkisnaisten instagram bikinikuvista jauhetaan jossain Iltalehdessä. Missä viikottaiset artkkelit Antti Tuiskun tiukasta pepusta? En seuraa tätä palstaa usein, mutta täällä haukutaan myös Saara Aallon naurettavan pieniä vatsamakkaroita ja yleisesti naisten ulkonäöstä jauhetaan maailman laajuisesti enemmän.
Kyllä niitä naisia yhä esineellistetään enemmän, älä viiti väittää vastaan. Ja kuinka moni mies kokee edes lievää seksuaalista ahdistelua tai seksismiä töissä?
Niin kuin aiemmin sanoin, olen tradenomi ja meitä ei kovasti julkisella puolella ole ja silti miehet tienaa sen 700 e enemmän keskimäärin, koska ovat johtotehtävissä.
Toki pyytävät enemmän palkkaa ja eivät jää kotiin lasten kanssa, mutta kahdeksaa prosenttia erosta eivät nämä seikat selitä.
Mielestäni asevelvollisuus on naurettava. Olen huolissani syrjäytyneistä nuorista miehistä ihan yhtä lailla kuin naisten oikeuksista.
Jos nainen laittaa timmejä kuvia, saa hän nopeasti suosiota varsinkin miehiltä. Mutta jos mies laittaa vastaavanlaisia timmejä kuvia itsestää, ei suosiota juuri heru. Pikemminkin häntä yritetään luultavasti leimata jonkinlaiseksi luuseriksi.
Kummalla sukupuolella on tältä osin asiat paremmin?
Moni nainen kuten esim Sara Chafak tekee juurikin noilla herutuskuvilla instagramissa sievoisen summan. Ykskään mies ei pysty samaan.
Ööh? Kyllä miespuolisetkin somestarat voivat tienata ja tienaavatkin. Joku media kirjoittikin joskus tälläsestä pojusta, en muista nimeä.
Joku New Yorkissa asuva tubettaja tienaa 7 miljoonaa vuodessa, onhan näitä kuule miehiäkin pilvin pimein.
Etkö muutenkaan tajua, että naiset innostuu esim. Instassa näteistä jutuista, muoti/kauneus aiheista ja kissoista enemmän kuin miesten pehvoista? 😂😂😂
Kun taas miehiä selvästi innostaa naiskauneus ja seksikkäät kuvat varsin paljon.
Turhaan syytät naisia siitä, että tarjoavat miehille heidän haluamaansa sisältöä.
Jos naiset innostuisi vatsalihaksista yhtä paljon kuin miehet tisseistä, olisi pointtisi validi.
Joo onhan se törkeää esineellistämistä ja alistamista kun monet miehet kiinnostuvat naisten herutuskuvista. Nyt tarvitaan kyllä feminismi avuksi, että tämä vääryys saadaan loppumaan. Miehet tulee opettaa tykkäämään kissoista ja muista "näteistä" jutuista. Lisäksi miesten tulee oppia olemaan kiinnostumatta naisista (jos feministi ei saa huomiota, ei kukaan muukaan saa saada). Näillä eväillä sitten eteenpäin. Kissat ja nätit jutut jne.
Niin kauan kuin minulla on suomalaisena miehenä velvollisuus tarvittaessa tappaa ja tulla tapetuksi feministin vapauden säilyttämiseksi, mutta hän ei ota kantaakseen samaa velvollisuutta minua kohtaan, niin en kuuntele mitään ininää. Asepalveluksen suorittaneiden naisten kanssa keskustelen mielelläni. Ne teot, ne teot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alentava käytös ei ole suotavaa ketään kohtaan, olen siitä samaa mieltä.
Kyllä, nainen joutuu synnyttämään lapsen jos haluaa saada sellaisen. (miehet on sikoja, koska ei synnytä)
En myöskään kannata ahdistelua, mutta feminismi ei sen eteen voi tehdä muutenkaan juuri mitään.
Laske mukaan ylityöt, vastuullisemmat työt, iltavuorot jne. mukaan tuohon parempaan palkkaan.
Ja kyllä muuten naisetkin osaavat ahdistella miehiä, mutta sehän ei ole mitään se! Miesten on huomattavasti korkeampi kynnys ilmoittaa kokemastaan ahdistelusta kuin naisten myös tutkimusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen feministi ja en ymmärrä miksi se on niin halveksuttavaa monen mielestä. Onko taustalla puhdas naisviha? Ja miksi jokainen ei ole feministi, etenkin nainen? https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/tasta-tiedat-olevasi-fem… tässä on hyvin tiivistetty miten itse koen feminismin. Mutta miksi feminismiin yhdistetään niin paljon negatiivista ajattelua? Itse koen että miesten asiat ovat yhtä tärkeitä ja kuinka typerä täytyy olla että luulee feminismin tavoitteen olevan se, että naiset nousisivat jotenkin miesten "yläpuolelle"?
Tuomitsetko mm. muslimimaiden naista syrjivän kulttuurin? Esim. tietyissä maissa nainen ei saa ajaa autoa, pyörää tai liikkua yksin ulkona ilman miestä.
Todellakin tuomitsen! Kommenttini tästä poistettiin kun totesin että olen ilmeisesti rasisti sillä en siedä sovinistisia kulttuureja, joissa nainen on miehen omaisuutta ja naisen täytyy peittää itsensä jne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alentava käytös ei ole suotavaa ketään kohtaan, olen siitä samaa mieltä.
Kyllä, nainen joutuu synnyttämään lapsen jos haluaa saada sellaisen. (miehet on sikoja, koska ei synnytä)
En myöskään kannata ahdistelua, mutta feminismi ei sen eteen voi tehdä muutenkaan juuri mitään.
Laske mukaan ylityöt, vastuullisemmat työt, iltavuorot jne. mukaan tuohon parempaan palkkaan.
Ja kyllä muuten naisetkin osaavat ahdistella miehiä, mutta sehän ei ole mitään se! Miesten on huomattavasti korkeampi kynnys ilmoittaa kokemastaan ahdistelusta kuin naisten myös tutkimusten mukaan.
Mielestäni ei ole yhtään sen parempi, että nainen ahdistelee miestä. Se tasa-arvo tässäkin.
Ap
Olihan hyviä natsejakin olemassa. En ymmärrä, miksi natseja sorsitaan :(
molto_vivace kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein usko tähän naisviha väittämään - suomalainen perusmies ei vihaa naisia. Meillä (miehillä) on omat äitimme, sisaremme ja tyttäremme, sekä vaimomme, tyttöystävämme ja naisystävät. Feminismin ongelmana on, että feminismi ylevistä periaatteistaan huolimatta näyttäytyy vahingollisena aatteena miehille. Syynä on sen politisoitunut viholliskuva, joka on ikipaha miessukupuoli.
Mielestäni länsimainen nyky-feminismi näkyy "loistokkuudessaan" hyvin feministi Cassie Jayen dokumentissa The Red Pill (2016). Kerrottakoon että dokumentin tehtyään dokumentaristi Jayen irtisanoutui nyky-feminismistä juurikin sen totalitäärisen ja yksipuolisen tasa-arvokäsityksen takia. Tämä tasa-arvokäsitys on politisoitunutta ja sen takia suuret joukot poikia ja miehiä kärsivät länsimaisissa yhteiskunnissa.
Tietyllä tapaa länsimainen feminismi seisoo miesten oikeuksien edessä ja väittää ettei miehillä ole tällaista oikeutta tasa-arvoon. Ei tuomita virallisesti poikien ympärileikkausta vaan väheksytään sen esille tuomista. Myöskään miesten kokemaa lähisuhdeväkivaltaa ei feministiset järjestöt tuomitse vaan korostavat vain toiseen sukupuoleen suunnattua väkivaltaa - pyritään estämään sellaisen tutkimista jne.
Feminismi pyrkii koko ajan valtaamaan tasa-arvokäsitteen. Se pyrkii määrittelemään mitä on "oikea" tasa-arvo. Miesten osa tässä määrityksessä on aina maksajan ja syntisäkin rooli - johtuen tästä epämääräisestä viholliskuvasta "patriarkaatti". Tämän hetken näkyvä feminismi ei ole tasa-arvoa, se on pelkkä vallananastusjärjestö, jonka tehtävänä on saada lisää poliittista ja taloudellista vaikutusvaltaa. Tällaiseen johtopäätökseen myös Cassie Jayen tuli dokumentin tehtyään.
Todella hyvin sanottu!
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin minulla on suomalaisena miehenä velvollisuus tarvittaessa tappaa ja tulla tapetuksi feministin vapauden säilyttämiseksi, mutta hän ei ota kantaakseen samaa velvollisuutta minua kohtaan, niin en kuuntele mitään ininää. Asepalveluksen suorittaneiden naisten kanssa keskustelen mielelläni. Ne teot, ne teot.
En tiedä mitä pitäisi tehdä asian eteen että asevelvollisuus poistettaisiin? jos se joskus tulisi vaikka kansanäänestykseen niin äänestäisin tasa-arvon puolesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olihan hyviä natsejakin olemassa. En ymmärrä, miksi natseja sorsitaan :(
Natsismim ja feminismin suurin ero on siinä että historian kirjta kertoo millainen tuho ja kuolema natsismi aiheutti kun se pääsi valtaan. Feminisimissä tämä ei ole vielä dokumentoitu.
https://www.urbaanisanakirja.com/word/feminismi/
"Tarkoittaa eri sukupuolten välistä tasa arvoa."
Ja sun lainaama teksti kokonaan:
"Feminismi on aate, joka pyrkii parantamaan naisen yhteiskunnallista asemaa ja muuttamaan sukupuolirooleja merkittävästi.[1] Feminismin (naisasialiikkeen) alkuperäisenä tavoitteena 1800-luvulta alkaen oli miesten ja naisten samanarvoisuuden tavoittelu yhteiskunnallisessa elämässä. 1960-luvulta alkaen feminismi on voimakkaasti korostanut naisten itsenäistä kulttuuria ja arvomaailmaa sekä tuominnut miesten perinteisen valta-aseman."