Miksi feminismiä ymmärretään tahallaan niin väärin?
Olen feministi ja en ymmärrä miksi se on niin halveksuttavaa monen mielestä. Onko taustalla puhdas naisviha? Ja miksi jokainen ei ole feministi, etenkin nainen? https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/tasta-tiedat-olevasi-fem… tässä on hyvin tiivistetty miten itse koen feminismin. Mutta miksi feminismiin yhdistetään niin paljon negatiivista ajattelua? Itse koen että miesten asiat ovat yhtä tärkeitä ja kuinka typerä täytyy olla että luulee feminismin tavoitteen olevan se, että naiset nousisivat jotenkin miesten "yläpuolelle"?
Kommentit (842)
Vierailija kirjoitti:
Mitä se naiseus muuten on, joka mainitaan feminismin yhteydessä?
Jos biologista sukupuolta ei ole ja naiseus on lähinnä puhuttelutermi, jonka sisällön voi itse määritellä, niin mitä naisiin kohdistuva sorto silloin on?
Jos esimerkiksi raskauden, imetyksen tai abortin yhdistäminen naiseuteen on transfobiaa?
Onko käsite sosiaalinen sukupuoli (gender) sinulle täysin vieras?
Syynä on varmaankin se, että suomalainen valtavirtafeminismi on liberaalifeminismiä intersektionaalisuudella höystettynä. Jos perehtyisit yhtään radikaali- ym. old school -feministien keskusteluihin, huomaisit, että siellä ollaan kyllä erittäin tietoisia länsimaisen ja muslimikultturin yhteentörmäyksistä (ja yhteensopimattomuudesta). Joku toinen keskustelija jo selittikin tämän ansiokkaasti.
Näistä asioista on erittäin vaikeaa keskustella nykyisessä ilmapiirissä, koska yleinen asetelma tuntuu olevan "islamia puolustavat naiivit feministit" vs. "rasistiänkyrät". Kysymyksiä esittävä ja asioita kyseenalaistava ihminen tulee helposti leimatuksi jommaksikummaksi, vaikka oikeasti ei olisi kumpaakaan.
Viimeistä virkettäsi en ymmärrä. Mikä on tuo p:llä alkava sana?