Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi feminismiä ymmärretään tahallaan niin väärin?

Vierailija
28.07.2017 |

Olen feministi ja en ymmärrä miksi se on niin halveksuttavaa monen mielestä. Onko taustalla puhdas naisviha? Ja miksi jokainen ei ole feministi, etenkin nainen? https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/tasta-tiedat-olevasi-fem… tässä on hyvin tiivistetty miten itse koen feminismin. Mutta miksi feminismiin yhdistetään niin paljon negatiivista ajattelua? Itse koen että miesten asiat ovat yhtä tärkeitä ja kuinka typerä täytyy olla että luulee feminismin tavoitteen olevan se, että naiset nousisivat jotenkin miesten "yläpuolelle"?

Kommentit (842)

Vierailija
81/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan hyviä natsejakin olemassa. En ymmärrä, miksi natseja sorsitaan :(

Koska he hävisivät sodan.

Vierailija
82/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä väitettä, etteivät naiset olisi tasa-arvoisia jo nyt? Jos katsomme ympärillemme, niin voimme huomata, että naiset pääsevät samoihin paikkoihin siinä missä miehetkin, eikö? Se että tilastojen mukaan naiset tienaavat vähemmän johtuu ihan siitä, että he itse hakeutuvat keskimäärin huonommin palkattuihin hommiin/eivät vaadi itselleen riittävästi palkkaa.

Tuo väite, jonka mukaan miehet päättäisivät mitä naisen sukupuolielimellä tehdään on naurettava...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha.. Näköjään tämä oli sensuuriille liikaa: Natsismin ja feminismin suurin ero on siinä että historian kirjat kertoo millainen tuho ja kuolema natsismi aiheutti kun se pääsi valtaan. Feminismin suhteen tämä ei ole vielä dokumentoitu.

Vierailija
84/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat niin pitkään olleet naisten yläpuolella, että olisi ihan reilua mennä vähintään muutama vuosisata niin, että naiset ovat miesten yläpuolella.

Kuka estää naisia nousemasta miten korkealle halu ja kyvyt riittävät? Ei muuta kuin nousemaan vain. Vai "patriarkaatin näkymättömät rakenteetkö" nousun estää? Muuten termi jota yksikään feministi ei ole pystynyt selittämään. Joku näkymätön supervoima ilmeisesti jota edes kaikkivoipa feministi ei pysty peittoamaan.

Vierailija
85/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli vuosi sitten Kölnin tapahtumien jälkeen, kun feministit alkoivat puolustella niitä tekosia riekkumalla viikkoja ylessä, miten hirveästi SUOMALAISET miehet ahdistelevat naisia (juu ei ole hyväksyttävää kenenkään mielestä) ja siksi ei pitäisi tuomita hädänalaistenkaan tilastollisesti kymmeniä kertoja useammin tapahtuvia ahdisteluja.

Katsoin vähän surullisena, miten perheen miehet (joille ei ole koskaan tullut tuommoiset teot edes mieleen) kuuntelivat niitä puheita vähän ihmeissään.

Jostain kumman feministisesta aivoituksesta juuri parhaiten tasa-arvoa toteuttaneissa maissa sitten puolustellaan ja ihastellaan kivikautisen kulttuurin huntuja ja pakotettuja lapsiavioliittoja.

Toki nämä ehkä ovat jonkun ääriporukan agendaa, mutta omille sukilleensahan kusevat, kun kaunis ajatus naisten tasa-arvosta poljetaan mutaan.

Vierailija
86/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin minulla on suomalaisena miehenä velvollisuus tarvittaessa tappaa ja tulla tapetuksi feministin vapauden säilyttämiseksi, mutta hän ei ota kantaakseen samaa velvollisuutta minua kohtaan, niin en kuuntele mitään ininää. Asepalveluksen suorittaneiden naisten kanssa keskustelen mielelläni. Ne teot, ne teot.

En tiedä mitä pitäisi tehdä asian eteen että asevelvollisuus poistettaisiin? jos se joskus tulisi vaikka kansanäänestykseen niin äänestäisin tasa-arvon puolesta.

Ap

Suoritit kuitenkin asepalveluksen?

Vierailija
87/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 124 jatkaa. Minusta iso tasa-arvo ongelma yhteiskunnassamme on se, että murrosiästä johtuen poikien koulumenestys on suhteellisen huonoa iässä, jossa peruskoulun päättötodistus hankitaan. Väheksymättä yhtään ammattikouluja sanon vaan sen, että valitettavan moni lahjakas poika menee amikseen ja jää sille tielle, vaikka lahjakkuutensa perusteella kuuluisivat yliopistoon ja heistä varmasti tulisi tulevaisuuden johtajia yhteiskuntaamme.

Vierailija
88/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin minulla on suomalaisena miehenä velvollisuus tarvittaessa tappaa ja tulla tapetuksi feministin vapauden säilyttämiseksi, mutta hän ei ota kantaakseen samaa velvollisuutta minua kohtaan, niin en kuuntele mitään ininää. Asepalveluksen suorittaneiden naisten kanssa keskustelen mielelläni. Ne teot, ne teot.

Ymmärrän sinua täysin! Tässäkin ketjussa huomaa feministeiksi julistautuneiden viesteissä mihin keskitytään: palkka-asiaan (jossa on osin virheellistäkin tietoa ja joka perustuu suurelta osin naisen OMAAN VALINTAAN ja perheen sisäisiin ratkaisuihin, jotka eivät millään tavalla kuulu ulkopuoliselle feministille) ja toinen asia on naisen esineellistäminen, jossa siinäkin naiset ovat itse vaikuttamassa suurelta osin!

Sen sijaan niinkin valtava tasa-arvorikkomus kuin asevelvollisuus mainitaan yleensä lopussa "kurja juttu" tms. Miten voi olla mahdollista, että noin epätasa-arvoinen järjestelmä on Suomessa nykyään?! Luulis olevan todella kiusallista feministeille.

Vierailija
89/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat ihmisiä minulle, kaikilla pitäisi olla samat mahdollisuudet, oikeudet ja velvollisuudet. Feminismi vaan sattuu olemaan nykyään suuri vitsi monilta osin. Miksi edes puhuisit feminismistä suomessa?

Miksei Suomessa saisi puhua feminismistä, anteeksi mitä?

Naiset kohtaavat paljon seksismiä, esim. tytöttelyä ja seksuaalista ahdistelua. Naispoliittikkojen ym. ulkonäöstä ja ylipainosta keskustellaan eri tyyliin kuin miesten.

Yhäkin työelämässä naiset ovat alakynnessä. Koulutuksellani miesten keskiarvopalkka on n. 600-700 e suurempi kuin naisilla ja miehiä huomattavasti enemmän johtotehtävissä (nälyy palkassa).

Naiset ovat äityisvapaalla ja hoitavat ne lapset + synnyttävät, kyllä se näkyy työelämässö negatiivisesti.

Pojat taas pärjäävät huonommin koulussa, feminismi yleisesti ajaa tasa-arvoa.

Alentava käytös ei ole suotavaa ketään kohtaan, olen siitä samaa mieltä.

Kyllä, nainen joutuu synnyttämään lapsen jos haluaa saada sellaisen. (miehet on sikoja, koska ei synnytä)

En myöskään kannata ahdistelua, mutta feminismi ei sen eteen voi tehdä muutenkaan juuri mitään.

Laske mukaan ylityöt, vastuullisemmat työt, iltavuorot jne. mukaan tuohon parempaan palkkaan.

Ja kyllä muuten naisetkin osaavat ahdistella miehiä, mutta sehän ei ole mitään se! Miesten on huomattavasti korkeampi kynnys ilmoittaa kokemastaan ahdistelusta kuin naisten myös tutkimusten mukaan.

Ahdistelun lisäksi asian tuomitsevia miehiä nimitellään noloiksi vässyköiksi ja vähintään homoiksi, kun ei kähmivä eukko ole mieleen.

Vierailija
90/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

132:ta viestistä jäljellä 101. Omia täysin asiallisia viestejäni on poistatettu viisi. Miksi feministien kanssa on aina sama homma, ettei muiden mielipiteitä asioista kestetä?

Vierailija
91/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä pitäisi tehdä asian eteen että asevelvollisuus poistettaisiin? jos se joskus tulisi vaikka kansanäänestykseen niin äänestäisin tasa-arvon puolesta.

Ap

Niin no en, harkitsin kyllä mutta en mitenän tähän syyhyn liittyen. En tiedä kuinka suorittamani asepalvelus olisi auttanut sitä, että mielestäni velvollisuus tulisi lopettaa kokonaan.

Vierailija
92/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kävithän kuitenkin armeijan?

Vierailija
93/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

132:ta viestistä jäljellä 101. Omia täysin asiallisia viestejäni on poistatettu viisi. Miksi feministien kanssa on aina sama homma, ettei muiden mielipiteitä asioista kestetä?

Ainiin, tämäkin on feministien syy, jepjep. Munkin viestiä on täältä poistettu. Itseasiassa tämä koko ketju sai alkunsa kun hesarin ympärileikkausjutussa poistettiin kommenttini, missä puolustin feministejä siitä, että aivan varmasti jokainen täysipäinen feministi tuomitsee niin tyttöjen eläimellisen silpomisen kuin poikien systemaattisen ympärileikkaamisen, joka on silpomista sekin.

Ap

Vierailija
94/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainiin, tämäkin on feministien syy, jepjep. Munkin viestiä on täältä poistettu. Itseasiassa tämä koko ketju sai alkunsa kun hesarin ympärileikkausjutussa poistettiin kommenttini, missä puolustin feministejä siitä, että aivan varmasti jokainen täysipäinen feministi tuomitsee niin tyttöjen eläimellisen silpomisen kuin poikien systemaattisen ympärileikkaamisen, joka on silpomista sekin.

Ap

Siis miten pihalla sä oikein olet?! Ei todellakaan ole noin :D Sehän on laillistakin nimenomaan myös feministien ansiosta!

Vierailija
95/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin no en, harkitsin kyllä mutta en mitenän tähän syyhyn liittyen. En tiedä kuinka suorittamani asepalvelus olisi auttanut sitä, että mielestäni velvollisuus tulisi lopettaa kokonaan.

Feministi joka ei ole suorittanut asepalvelusta. Arvaa yllättääkö..

Vierailija
96/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis miten pihalla sä oikein olet?! Ei todellakaan ole noin :D Sehän on laillistakin nimenomaan myös feministien ansiosta!

No valistapas mua, eli siis mikä on laillista feministien vuoksi?

Vierailija
97/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun mies on feministi ja on suorittanut asepalveluksen.

Vierailija
98/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo ettehän te feministit tosiaan voi sille asialle yhtään mitään :( tosi ikävää, kun ei ole valtaa vaikuttaa juuri tuohon asiaan. Täytyy vaan vierestä seurata näin ikäviä asioita.. Sehän tulee suurimmasta osasta feministien viestejä ilmi. Ikävä juttu, mutta minkäs teet :(

Vierailija
99/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No valistapas mua, eli siis mikä on laillista feministien vuoksi?

Poikien ympärileikkaus on laillista pahoinpitelyä. Feministijärjestöt ovat tämän ajatuksen puolella. Tutkipa asiaa.

Vierailija
100/842 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun mies on feministi ja on suorittanut asepalveluksen.

No tuohan lisääkin sun uskottavuutta tulla saarnaamaan tasa-arvosta! :D

Ohis