Nykyajan työelämän 1990-luvulla syntyneet ei mieti pätkääkään 50+ ikäisiä eikä heidän kokemusta elämästä ja työstä
Monet vaan menee ja tulee. Naimissa ollaan ja lapsia tehdään. Vanhempia ihmisiä katsotaan kieroon ja alistetaan kun aina sattuvat olla nuoremman uran esteenä. Onneksi suomessa on yksi puolue joka ajaa suomalaisten etua.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Ja odottavat saavan isovanhemmilta rahaa ja tavaraa mitään sen eteen tekemättä. On nämä uskomattomia ihmisiä, tiedän muutaman tällaisen. Puhuu ihan päättömiä pitäen niitä totena. Ehkä tulevat vuodet tiputtaa nuo pinkkilasit silmiltä.
Odottavat kenen saavan? Olet sekava.
Ei mieti ei. Ollaan niin homoja sun muita.
Miksi heidän pitäisi miettiä meitä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi heidän pitäisi miettiä meitä?
Tämä.
En mä ole tuollaista huomannut. Tosin olen kauhulla ajatellut, kun työpaikkamme 60-luvun lopussa ja 70-luvun alussa syntyneet jää eläkkeelle, niin sitten minä, syntynyt 1977, olen viimeinen mohikaani ja jäljellä on 1985 syntyneitä ja sitä nuorempia. Olemme siis julkisen viroissa, joissa vaihtuvuus pieni ja uudet on yleensä nuoria/nuorehkoja. Lähinnä olen miettinyt, että miten ilmapiiri muuttuu ja olenko yhtäkkiä se rasittava mummu, josta pitäisi vain päästä eroon. Nyt työpaikalla on kaiken ikäisiä ja mielestäni kaikkia kohdellaan hyvin. Ei nuoria sorreta, mutta iäkkäitä myös arvostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja odottavat saavan isovanhemmilta rahaa ja tavaraa mitään sen eteen tekemättä. On nämä uskomattomia ihmisiä, tiedän muutaman tällaisen. Puhuu ihan päättömiä pitäen niitä totena. Ehkä tulevat vuodet tiputtaa nuo pinkkilasit silmiltä.
Odottavat kenen saavan? Olet sekava.
Alapeukuttajat: onko teistä ok, että joku ei osaa edes peruskielioppia?
Yleensä pomoportaassa on vanhempaa ja kokeneempia sakkia. Lattiatasolla nuoremmat eivät tosiaan juuri huomioi vanhempia konkareita. Ehkä nähdään kumminkin toisinaan uraesteinä, totta.
Miksi heidän pitäisi jostain mummeleista ja papparaisista välittää? Ei noiden buumereiden enää edes pitäisi olla työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
En mä ole tuollaista huomannut. Tosin olen kauhulla ajatellut, kun työpaikkamme 60-luvun lopussa ja 70-luvun alussa syntyneet jää eläkkeelle, niin sitten minä, syntynyt 1977, olen viimeinen mohikaani ja jäljellä on 1985 syntyneitä ja sitä nuorempia. Olemme siis julkisen viroissa, joissa vaihtuvuus pieni ja uudet on yleensä nuoria/nuorehkoja. Lähinnä olen miettinyt, että miten ilmapiiri muuttuu ja olenko yhtäkkiä se rasittava mummu, josta pitäisi vain päästä eroon. Nyt työpaikalla on kaiken ikäisiä ja mielestäni kaikkia kohdellaan hyvin. Ei nuoria sorreta, mutta iäkkäitä myös arvostetaan.
Savustus ja poissulkeminen alkaa kyllä varmasti. Toivottavasti rahaa on jo säästössä ja eläkettä kertynyt niin ettei joudu kitumaan pahasti loppuaikaa siinä 55-67 välillä. Se on kuitenkin 12 hel vetin pitkää vuotta ja siinä iässä on todella heikoilla suomalaisessa työelämässä ja nykyisin varsinkin jos joutuu työttömäksi. Itseänikin hirvittää tuo aika jo vaikka olen vasta 40. Ennen yli 50v harvoin irtisanottiin ellei sitten suostunut lähtemään vapaaehtoisesti siinä vaiheessa kun eläkeputki jo oli mahdollinen 58 iässä.
Mutta nykyisin se matka eläkkeeseen on niin helv***etin pitkä vielä tuostakin ja potkut saa niin paljon helpommin. Yritän saada ainakin 200k€ säästöön ja sijoituksiin ennen sitä, sillä pärjää ainakin 10v eli sen tarvittavan loppuajan joutumatta täyteen perikatoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi heidän pitäisi jostain mummeleista ja papparaisista välittää? Ei noiden buumereiden enää edes pitäisi olla työelämässä.
Boomerit on olleet eläkkeellä jo parikymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomerit on olleet eläkkeellä jo parikymmentä vuotta.
Ja samalla meni huutava työvoimapula.
Epäselviksi jäi, mitä meidän 27-36-vuotiaiden siis pitäisi tehdä ja miksi. Ilmeisesti ainakin jättää lapset tekemättä. Kukas ne Marjatan ja Timon eläkkeet sitten tulevaisuudessa maksaa?
Mitäs olet vttmainen niille nuoremmille, minua ainakin kohtelevat hyvin. Ehkä vähän kadehtivat, että jonkin näköinen eläke odottaa puolen vuoden kuluttua.
64v