6-vuotias oksensi lattialle - vanhemmat järkyttyivät siivousmaksusta
Joko tämä on ruodittu täällä?
Kommentit (150)
Maailman ja siinä sivussa Suomen, sekä yhden yksityisen perheen ongelmat ovat kyllä valtavaa kokoluokkaa. Ei näitä voi tämänhetkisen ihmisjärjen ja tiedonkäsittelykyvyn avulla ratkaista tyhjentävästi. Piste!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän osa syy huvittavalle tuohtumukselle ole siinä, että toinen työntekijä - se joka kertoi laskusta - oli sanonut oksennuksen siivoamisen olevan ällöttävää. Mikä on totta. Mutta voi miten rumaa sanoa että meidän pyhän pirjo-petterin oksennuksen siivoaminen olisi ällöttävää! Voin ihan nähdä sen loukkaantuneen tuhinan ja puhinan, kuinka perhe on kiehunut "nöyryytyksestä" ja "törkeydestä" ja isäntä on puhkuen tarmoa heti selvittänyt omistajan ja soittanut iltapäivälehteen tästä suuresta "vääryydestä"
:´´´D
Just näinhän siinä kävi. 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Itse antaisin potkut tuollaiselle työntekijälle. Olin ennen kahvilayrittäjä, ja todellakin työntekijän tehtävä on auttaa asiakasta aina. Eihän kyseessä ollut mikään tilanne, missä tahallaan tuhosivat paikkoja tms.
Ei kai se työntekijä sitä maksua omasta päästään keksinyt? Siivoojan kannalta on varmaan ihan sama kuka sinne vessaan oksentaa: siivoaminen on ällöttävää joka tapauksessa.
Täytyy myös muistaa, että lehdessä oli ainoastaan äidin tarina siitä, miten tapahtumat eteni...
Olen ollut ravintolassa siivoojana muutaman kerran kesäaikaan. Täytyy todeta, että varsinkin miesten vessat olivat usein lauantai- ja sunnuntaiaamuina sellaisessa kunnossa, ettei ilman vankkoja kumppareita ja hanskoja sinne ollut asiaa. Hengityssuojainkaan ei olisi ollut pahitteeksi. Ensimmäiseksi letkulla vettä lattialle ja pisuaareihin ja lavuaareihin riittävästi, sitten lastalla lattiakaivoon. Vasta sitten saattoi ajatella siivousta. Ja kuinka suuri lasku osoitettiin asiakkaalle? Ei minkäänlaista! Kyllä kesätytöt siivoaa! Vieläkin kuvottaa, kun ajattelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti sanoi, että olisi siivonnut itse, jos olisi annettu.
Höpö höpö. Kukaan ei olisi estänyt, jos äiti / isä olisi itse lapsen kanssa pyyhkinyt roippeet kosteilla käsi- tai vessapapereilla. Tämän jälkeen ilmoitus asiasta ja tuskinpa olisi laskuakaan tullut, jos olisi vain tarvinnut pyyhkäistä mopilla ja tuulettaa.
Tämä on pahin vaihtoehto. Vessa on näennäisesti siisti, mutta täynnä vatsataudinaiheuttajia. Jos olisi vatsatauti kyseessä. Parempi olisi, että yrjöt näkyisi kunnolla ja ihmiset osaisivat varoa ja käyttää toista vessaa.
Vatsatauti tarttuu roiskeista ja hengitysilmasta nopeammin kuin pinnoilta. Totta kai oksennus pitää siis siivota mahdollisimman nopeasti pois. Ja koska kyseessä on huoltoaseman vessa, niin eivätköhän ihmiset noudata normaalia tarkempaa käsihygieniaa joka tapauksessa, eli pinnoilta saatavan tartunnan riski on aika pieni.
Minä en ainakaan maksavana asiakkaana olisi siivonnut vahinkoa enkä varsinkaan vastaanottanut ja maksanut mitään helvetin kolmenkympin laskua oksun siivoamisesta. Ala-arvoista asiakaspalvelua. Millä nuo vähäjärkiset muuten erottelee krapulaoksennuksen ja mahatautioksennuksen, kun kerran on niille oikein omat hinnastotkin (kuinka lapsellisia ja noloja voi ihmiset olla?!) Haistamalla ja maistamalla? 😂
Huoltoasemayrittämiseen kuuluu kaikenlaisia riskejä. Yksi riski on, että lapsi oksentaa lattialle ja jonkun työaikaa kuluu siivoamiseen. Toinen riski on maineriski, jos siitä koittaa laskuttaa korvausta asiakkaalta ja asia saa julkisuutta, minkä ei nykyään pitäisi olla kovin yllättävää. Nyt toteutui tuo jälkimmäinen, ja sanoisin että siinä laskussa on se 30 euroa edessä ja ainakin kaksi nollaa vielä perässä, vaikka osa ihmisistä tuon oksennuslaskun hyväksyykin. No, yrittäjä on valintansa tehnyt.
Ihan normaali, kohtuullinen taksa oksennuksen siivoamisesta. Sitä ihmettelen, miksei asiakkaalle annettu mahdollisuutta valita, siivoaako itse vai maksaako.
Jos oksennuksen siivouksesta maksetaan 30 euroa kerralta, niin minä haluan siivoojaksi heti! Mutta vain sillä ehdolla, että saan siivota pelkkää oksennusta, paskaa, kusta ja verta.
Vierailija kirjoitti:
Jos oksennuksen siivouksesta maksetaan 30 euroa kerralta, niin minä haluan siivoojaksi heti! Mutta vain sillä ehdolla, että saan siivota pelkkää oksennusta, paskaa, kusta ja verta.
Et ole tainnut olla pahemmin työelämässä? Työntekijähän ei valitse itse työtehtäviään, vaan tekee sitä, mitä esimies pyytää - tai olet hyvin pian entinen työntekijä. Toki voit myös alkaa yrittäjäksi, jolloin voit valita työtehtäväsi- tai sitten et.🤔
Nämä nykyajan iltapaskoille ruikuttajat ansaitsis niskalaukauksen aamunkoitteessa😡Valivalivali, yhyy kun minä niin mieleni pahoitin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä uutisessa on mielenkiintoinen kommentti siivousrahasta joka onkin tarjoilijan juomaraha.
http://www.imatralainen.fi/artikkeli/40565-oksentaminen-ravintolassa-ja…
Tuo viimeinen kommentti oli kyllä paras. Meillä harvoin tulee oksennuksia, korkeintaan vappuna tai pikkujouluissa. Pitääkin kertoa esimiehelle tuosya ykäpulverista, koskaan aikaisemmin kuullutkaan, eikä meillä sellaista ole. Meillä eritemaaksu on 50€ ja asiakas saa siitä kuitin. Silti se menee eritteen siivonneen työntekijän taskuun. Reilua mielestäni, oksennuksen siivoaminen on vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Huoltoasemayrittämiseen kuuluu kaikenlaisia riskejä. Yksi riski on, että lapsi oksentaa lattialle ja jonkun työaikaa kuluu siivoamiseen. Toinen riski on maineriski, jos siitä koittaa laskuttaa korvausta asiakkaalta ja asia saa julkisuutta, minkä ei nykyään pitäisi olla kovin yllättävää. Nyt toteutui tuo jälkimmäinen, ja sanoisin että siinä laskussa on se 30 euroa edessä ja ainakin kaksi nollaa vielä perässä, vaikka osa ihmisistä tuon oksennuslaskun hyväksyykin. No, yrittäjä on valintansa tehnyt.
Eiköhän tässä tapauksessa kansa ole yrittäjän puolella ja ihan tsemppimielessä käy tukemassa häntä ostamalla pullakahvit ja muuta. Itse ainakin ajattelen näin, sen verran ärsyttävä valittajalapsiperhe tässä tapauksessa, yrittävät tehdä vahinkoa muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse antaisin potkut tuollaiselle työntekijälle. Olin ennen kahvilayrittäjä, ja todellakin työntekijän tehtävä on auttaa asiakasta aina. Eihän kyseessä ollut mikään tilanne, missä tahallaan tuhosivat paikkoja tms.
Ei kai se työntekijä sitä maksua omasta päästään keksinyt? Siivoojan kannalta on varmaan ihan sama kuka sinne vessaan oksentaa: siivoaminen on ällöttävää joka tapauksessa.
Täytyy myös muistaa, että lehdessä oli ainoastaan äidin tarina siitä, miten tapahtumat eteni...
Jos tapahtuma eteni, kuten kuvattu, niin keksihän se muutakin, eskarista tuli teini jne. Villakoiran ydin taisi olla se, että palvelu oli huonoa, töykeää, epäjohdonmukaista ja epäselvästi hinnoiteltua. Sitten sopii toki kysyä, miten se voi olla Suomessa mikään uutinen.
Lapsi oksensi lattialle? Rahaa siinä vaan paloi, ei ongelmaa,...
http://kolttonen.fi/blog/2017-07-22.html
Rauhaa.... :-)
"Lapsi on lapsi" ja tällä perusteellako muiden on siivottava tämän sotkut ja luonnollisesti veloituksetta? Perhe järkyttyy pahanpäiväisesti, jos näin ei halutakaan menetellä - käsittämätöntä omahyväisyyttä.
Mä kuvittelin otsikosta, että hinta oli satasia, mutta vaan 30 euroa. Mistä tuo nainen nyt sitten oikein valittaa?
Vierailija kirjoitti:
Äiti sanoi, että olisi siivonnut itse, jos olisi annettu.
Maailma on näköjään menossa siihen, että kaikkista laskutetaan. Hyvä, että ihmiset sitten on sitä mieltä että se on oikein. Itse taidan olla vanhan ajan kasvatti ja vähän ulalla tästä. Tässäkin esittäisin eriävän mielipiteen. Ehkä sinne vessaan olisi hyvä laittaa kamerat, että kaikki muutkin maksaisi lattialle kusemiset ja meikit lavuaarissa yms.
Samaa mieltä. Jotenkin ihmetyttää, että nykyään täytyy jokaikinen asia laskuttaa erikseen. Ennen oli siivooja, joka siivosi kaiken. Se oli hänen työtään ja siitä hänelle maksettiin . Eihän se yrjön siivoaminen niin mukavaa ole, mutta kenenkä työ on vain mukavaa? Koskahan mennään siihen, että kun hoitaja siivoaa polilaan pas*at vaipoista hän saa siitä erilliskorvauksen. Ja kun vaihtaa poikkilakanan , johon on imeytynyt pissaa saa likaisentyönlisän. Tai jos potilas oksentaa, hän maksaa itse siivouksen tai siivoa sitten itse. Tai jos synnyttäjä paskoo synnyttäessään, hän siivoaa paskat itse tai maksaa siitä . Tai jos synnyttäjää oksettaa, hän siivoa oksennukset itse.Kyllähän yleisessä vessassa ihmiset kuseskelee ohi pöntön(kun seisaaltaan ruiskitaan) eikä he varmasti niitä itse siivoa. Sen ymmärrän, että jos tahallan sotketaan ja rikotan, on henkilö velvolinen siivoamaan ja korvaamaan. Mutta itsekin varmaan jo niin vanha ihminen, etten enää ymmärrä tätä uutta kulttuuria, jossa joka asiasta veloitetaan erikseen. Hienoa kuitenkin huomata, että ihmiset lähen 100% ovat valmiita siivoamaan omat sotkunsa huoltamon vessasta. Kunpa tämä näkyisi vielä tuolla yleisillä paikoilla noin muutenkin, kun näyttää että ei edes ne paperiroskat osu roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne oksennukset jätettiin sinne vessaan? Onhan siellä vettä ja saippuaakin.
Vastaavaa ei itselle ole käynyt, mutta lapsi on mm. ravintolassa kaatanut maidon pitkin pöytiä ja lattioita. En todellakaan sanonut tarjoilijalle, että lapselta kaatui maito ja jäänyt haavi auki odottamaan kommenttia, vaan sanoin "saisinko rätin, kun maito kaatui?". Kyllä omat sotkut pitää siivota. Sitä paitsi 30€ on pieni hinta oksennuksen siivoamisesta. Oksennapa taksiin...
On jotain vahinkoja sattunut itsellekin. Koskaan ei ole kielletty siivoamasta itse, vaan on annettu välineet. En kysele mitään lupia siivota itse, vaan nimenomaan niin, että saisinko rätin. Joskus on sanottu kyllä me siivotaan, mutta olen silti sanonut, että kyllä minä tuosta nuo isommat sotkut silti haluan itse siivota. Ei ole estetty.
Miten niin "puhtaana käteen"? Kierrettiinkö teillä veroja? Nykyään pitäisi kaikki kerätyt pullot, mummojen kutomat sukat ja talkooväen sopatkin ilmoittaa.