Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6-vuotias oksensi lattialle - vanhemmat järkyttyivät siivousmaksusta

Vierailija
22.07.2017 |

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne oksennukset jätettiin sinne vessaan? Onhan siellä vettä ja saippuaakin.

Vastaavaa ei itselle ole käynyt, mutta lapsi on mm. ravintolassa kaatanut maidon pitkin pöytiä ja lattioita. En todellakaan sanonut tarjoilijalle, että lapselta kaatui maito ja jäänyt haavi auki odottamaan kommenttia, vaan sanoin "saisinko rätin, kun maito kaatui?". Kyllä omat sotkut pitää siivota. Sitä paitsi 30€ on pieni hinta oksennuksen siivoamisesta. Oksennapa taksiin...

Olen näköjään ihan eri kauden kasvatti. Tai eri ravintoloiden. Ne missä itse käyn, ei varmasti laita rättiä asiakkaan kouraan. Sitä ei tapahdu edes Mäkkärissä.

Vierailija
42/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin lehtijutusta tuli mieleen, että voi, miksen ole syntynyt edes 30 vuotta aiemmin??!? Ennen tätä aktiivista someaikaa siis... En kestä nykyajan meininkiä! Itse ollaan kuin porsaat ja sitten itketään somessa... Normaalijärkinen olisi ihan onnellinen, että pääsee noin pienellä maksulla.

30 vuotta sitten ei olisi tullut mieleenkään, että asiakas itse siivoaa.

Saiko ne edes kuitin siitä maksusta, vai menikö pimeästi työntekijän taskuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollaista tarvitse maksaa. Yrittäjäriskin piikkiinhän tuollaiset menee. Yrittäjällä on aina mahdollisuus ottaa vakuutus tuollaisia tilanteita varten. Typerää ottaa tuollaisen summan takia itselleen negatiivista julkisuutta.

t:yrittäjä

Kiitos tästä! Ensimmäinen järjen ääni ketjussa. Olen muuten itsekin yrittäjä.

Vierailija
44/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hieman vanhemman sukupolven edustajana ihmettelen. Kyllä ennen tosiaan palvelu kuului jopa huoltiskäynteihin. Jos kävi vahinkoja, vaikkapa kaatui jotain, pahoiteltiin ja henkilökunta ystävällisesti siivosi. Palvelu oli joka yrittäjän kunnia ja asiakas lähti hyvillä mielin ja tuli uudestaankin.

Kai nykyään kaikki on vedetty niin tiukille, ettei henkilökunnalla ole aikaa, tai asenteet ovat kovemmat. En tiedä, mutta sääli kyllä. Varmaan asiakkaatkin ovat tavallaan röyhkeämpiä.

Tosin tuo iltapäivälehtien itkeminenkin on tyypillinen tämän ajan ilmiö.

Vierailija
45/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ollut kyseessä noro vaan ihan tavallinen matkapahoinvointi . Meidän lapset ovat taatusti oksentaneet satoja kertoja, niin vessaa, ämpäriin kun sohvallekin. Mutta vessa. Kaikkein helpoin paikka siivota jäljet. Käsisuihkulla kaikki oksennus viemäriin, kohtiin missä oksennusta oli vähän saippuaa, käsipyyhkeellä hieroo saippuakohtaa ja taas vettä päälle.

Kun ekalla kerralla käyttää niin kuumaa vettä mitä hanasta tulee, lähtee ekat pöpöt pois.

Sitten kerrotaan henkilökunnalle ja kerrotaan mitä on tehty ja mitä tämä on mieltä.

Ja jos joku tuo 30 euron laskun, maksetaan lasku ja ei soiteta lehteen vaan sanotaan lapselle hyvä kun oksensit ja nyt on olo parempi.

Voi elämä.

Vierailija
46/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti sanoi, että olisi siivonnut itse, jos olisi annettu.

Höpö höpö. Kukaan ei olisi estänyt, jos äiti / isä olisi itse lapsen kanssa pyyhkinyt roippeet kosteilla käsi- tai vessapapereilla. Tämän jälkeen ilmoitus asiasta ja tuskinpa olisi laskuakaan tullut, jos olisi vain tarvinnut pyyhkäistä mopilla ja tuulettaa.

Tämä on pahin vaihtoehto. Vessa on näennäisesti siisti, mutta täynnä vatsataudinaiheuttajia. Jos olisi vatsatauti kyseessä. Parempi olisi, että yrjöt näkyisi kunnolla ja ihmiset osaisivat varoa ja käyttää toista vessaa.

Vierailija
47/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin potkut tuollaiselle työntekijälle. Olin ennen kahvilayrittäjä, ja todellakin työntekijän tehtävä on auttaa asiakasta aina. Eihän kyseessä ollut mikään tilanne, missä tahallaan tuhosivat paikkoja tms.

Vierailija
48/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ollut kyseessä noro vaan ihan tavallinen matkapahoinvointi . Meidän lapset ovat taatusti oksentaneet satoja kertoja, niin vessaa, ämpäriin kun sohvallekin. Mutta vessa. Kaikkein helpoin paikka siivota jäljet. Käsisuihkulla kaikki oksennus viemäriin, kohtiin missä oksennusta oli vähän saippuaa, käsipyyhkeellä hieroo saippuakohtaa ja taas vettä päälle.

Kun ekalla kerralla käyttää niin kuumaa vettä mitä hanasta tulee, lähtee ekat pöpöt pois.

Sitten kerrotaan henkilökunnalle ja kerrotaan mitä on tehty ja mitä tämä on mieltä.

Ja jos joku tuo 30 euron laskun, maksetaan lasku ja ei soiteta lehteen vaan sanotaan lapselle hyvä kun oksensit ja nyt on olo parempi.

Voi elämä.

Oksennuksen perusteella ei ehkä kannattaisi lähteä tekemään diagnoosia siitä sisältääkö se taudinaiheuttajia ei vaan suhtautua kaikkiin erite tahroihin ja sotkuihin samalla tavalla että niissä saattaa todennäköisesti olla mikrobeja jotka siivotaan asianmukaisesti yleisissä tiloissa.

Vierailija
49/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Kukaan ei olisi estänyt, jos äiti / isä olisi itse lapsen kanssa pyyhkinyt roippeet kosteilla käsi- tai vessapapereilla. Tämän jälkeen ilmoitus asiasta ja tuskinpa olisi laskuakaan tullut, jos olisi vain tarvinnut pyyhkäistä mopilla ja tuulettaa.

Tämä on pahin vaihtoehto. Vessa on näennäisesti siisti, mutta täynnä vatsataudinaiheuttajia. Jos olisi vatsatauti kyseessä. Parempi olisi, että yrjöt näkyisi kunnolla ja ihmiset osaisivat varoa ja käyttää toista vessaa.

Kun kyseessä ei ollut mikään leviävä noro vaan tavallinen oksennus.

Lue vaikka Googlesta , jos et tiedä miten taudit leviää.

Kun oksennus siivotaan pois ja pinta käsitellään tavallisella pesuaineella, ei siihen niitä pöpöjä jää. On ihan eri asia, jos oksennat, kun olet kipeä ja oksennat, kun on vain matkapahoinvointia.

Vierailija
50/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla ainoa joka voisi ymmärtää syitäkin tapauksen takana.

Ensiksi aatellessa, jos oma lapseni yrjöäisi huoltsikalla niin minä haluaisin todennäköisesti hyvin kiireesti kiikuttaa oksentavan lapsen ulos huoltsikalta, jotta lisävahingoilta vältyttäisiin. Saattaisin käydä juosten ostamassa muovipusseja autoon, jotta auto säästyisi sotkuilta..ehkä..lapset kun harvemmin ovat erityisen hyviä tähtäämään.

Tottakai siivoaisin miten kykenisin, mutta haluaisin ilmoittaa asiasta myös.

Jos itse omistaisin yrityksen niin todellakin haluaisin että minulle kerrottaan, jos on sattunut ripuli/yrjöepisodi, ja toivoisin todellakin, että kyseinen pahoinvoija vietäisiin pikaisesti kotiin lepäämään, eikä jäätäisi yrityksen tiloihin odottamaan uutta pahoinvointiaaltoa.

Jos kyseessä on esim.norovirus, olisi karhunpalvelus pyyhkäistä vessa nopsaa ja lähteä vähinäänin.. seuraavaksi nimittäin olisi tutkimuksissa ruokamyrkytysmahdollisuus, kun ihmiset sairastuisivat yrityksessä käynnin jälkeen. Se ei takuulla tule halvemmaksi kuin oksennuksen siivous ihan yrityksen pussiin.

Norovirusoksennuksen kanssa pyyhkiminen vessapaperilla levittäisi virusta ja vessasta tulisi erittäin tartuttava, joten se olisi syytä pestä kunnolla ja yrittäjänä varmasti hommaisin kunnon puhdistusaineet oksennuksien siivoamiseen, jotta tilasta saataisiin mahdollisimman virusvapaa.

Pienelle yritykselle epäily ruokamyrkytys/hygienia ongelmista voi olla hyvin tappiollinen, joten suhtautuisin tälläisiin tapauksiin vakavasti siivouksen osalta.

Jos itse menisitte yleiseen vessaan, jossa juuri on yrjötty pitkin seiniä, niin lämmittäisikö mieltä, että yrjö on ehkä huuhtaistu lattiakaivoon/pyyhkäisty paperilla vain levittäen sitä.. vai olisiko parempi jos vessa olisi ihan asianmukaisesti käsitelty ja pesty?

Että en huutelisi että oisivat pyyhkäisseet itse sotkut ja häipyneet vähin äänin ja hirvittää, että tämän tapauksen ansiosta moni tulee tekemään juuri niin.

Itse en käytä yleisiä vessoja juurikin hygieniasyistä ja todellakin tulen välttämään niitä vielä kovemmin.

Vierailija
51/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse antaisin potkut tuollaiselle työntekijälle. Olin ennen kahvilayrittäjä, ja todellakin työntekijän tehtävä on auttaa asiakasta aina. Eihän kyseessä ollut mikään tilanne, missä tahallaan tuhosivat paikkoja tms.

Antaisit potkut työntekijälle, joka noudattaa ohjeitasi ? Tiedätkö mitään irtisanomisehdoista ?

Vierailija
52/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Hyvää päivää, joitakin vanhempia.

Itketään lehtien palstoilla, kun lapsen tekemistä sotkuista tai vahingosta laskutetaan vanhempia.

Luulisi olevan itsestään, vanhemmat ovat vastuussa lapsensa tekemisistä vai olisiko tästä perheestä tehdä sankareita, kun lapsi oksensi lattialle ja jopa seinille.

Normaali ihminen olisi siivonnut itse tai pyytänyt henkilökuntaa siivoamaan ja oma-aloitteisesi maksanut korvaukset.

Mutta ei, itketään ja haetaan mediahuomiota.

Mitähän tuokin äiti tekee kaupassa, kun rikkoon jonkun tuotteen tai puraisee omenasta.

Vierailija
53/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi elämä.

Oksennuksen perusteella ei ehkä kannattaisi lähteä tekemään diagnoosia siitä sisältääkö se taudinaiheuttajia ei vaan suhtautua kaikkiin erite tahroihin ja sotkuihin samalla tavalla että niissä saattaa todennäköisesti olla mikrobeja jotka siivotaan asianmukaisesti yleisissä tiloissa.

Voi elämä !!!

Perhe oli viettänyt vähintään tämän päivän lapsen kanssa, varmaan ihan aamusta alkaen. Ihan varmasti lapsi oli ennenkin kärsinyt matkapahoinvoinnista ennenkin.

Oletko ottanut koulussa pöpökoetta ? Ennen käsien pesua ja pesun jälkeen ? Jos vessanpyttyyn kaadetaan kiehuvaa vettä, 99 % pöpöistä kuolee.

Jos vielä oksentamisen jälkeen lapsi on voinut syödä normaalisti, se EI ole silloin noroa vaan ihan tavallista matkapahoinvointia.

Vierailija
54/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi krapulaoksennus on kalliimpi kuin "tavallinen oksennus"?

Vierailija
55/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin hauska, kun äidistä ja perheestä pitää pakosti maalata huono kuva. Nyt kaikki joukolla paheksumaan.

Ei tarvitse maalata mitään, ihan itse on toiminut törpösti. 

Soittaa nyt johonkin Iltapuluun kolmenkympin laskusta ja pilata yrittäjän mainen ehkä ihan syyttä suotta. 

Tällaiset asiat selvitetään yrityksen kanssa suoraan ilman tätä mediavouhkaamista. Eri asia, jos kyseessä olisi jokin kauhea rasismivääryys tms. Mutta tällaisesta asiasta ???

Vierailija
56/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollaista tarvitse maksaa. Yrittäjäriskin piikkiinhän tuollaiset menee. Yrittäjällä on aina mahdollisuus ottaa vakuutus tuollaisia tilanteita varten. Typerää ottaa tuollaisen summan takia itselleen negatiivista julkisuutta.

t:yrittäjä

Haluaisin tietää "yrittäjältä" mikä vakuutus kattaa asiakkaan oksennuksen siivouksen?

Yleensä vakuutuksissa on omavastuu 300-2000€, jos ilman omavastuuta, vakuutusmaksut ovat pilvissä.

Mutta vakuutus asiakkaiden oksennusten varalta, on jo ennen kuulumatonta.

Vierailija
57/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi elämä.

Voi elämä !!!

Perhe oli viettänyt vähintään tämän päivän lapsen kanssa, varmaan ihan aamusta alkaen. Ihan varmasti lapsi oli ennenkin kärsinyt matkapahoinvoinnista ennenkin.

Oletko ottanut koulussa pöpökoetta ? Ennen käsien pesua ja pesun jälkeen ? Jos vessanpyttyyn kaadetaan kiehuvaa vettä, 99 % pöpöistä kuolee.

Jos vielä oksentamisen jälkeen lapsi on voinut syödä normaalisti, se EI ole silloin noroa vaan ihan tavallista matkapahoinvointia.

Vanhemmat voivatkin tietää, mutta en yrittäjänä ottaisi sitä riskiä että mahdollisuudet on melko suuret siihen että oksennus sisältää mikrobeja jotka ehkä aiheuttaa toisessa ihmisessä infektion vaikka kuuluisivat toisella normaalisti elimistöön. Siksi haluaisin että eritetahrat siivotaan asianmukaisesti ja niistä ilmoitettaisiin. Kauhisteluun oksennusten suhteen ei ole syytä kunhan sotkut siivotaan asianmukaisesti.

Vierailija
58/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla ainoa joka voisi ymmärtää syitäkin tapauksen takana.

Ensiksi aatellessa, jos oma lapseni yrjöäisi huoltsikalla niin minä haluaisin todennäköisesti hyvin kiireesti kiikuttaa oksentavan lapsen ulos huoltsikalta, jotta lisävahingoilta vältyttäisiin. Saattaisin käydä juosten ostamassa muovipusseja autoon, jotta auto säästyisi sotkuilta..ehkä..lapset kun harvemmin ovat erityisen hyviä tähtäämään.

Tottakai siivoaisin miten kykenisin, mutta haluaisin ilmoittaa asiasta myös.

Jos itse omistaisin yrityksen niin todellakin haluaisin että minulle kerrottaan, jos on sattunut ripuli/yrjöepisodi, ja toivoisin todellakin, että kyseinen pahoinvoija vietäisiin pikaisesti kotiin lepäämään, eikä jäätäisi yrityksen tiloihin odottamaan uutta pahoinvointiaaltoa.

Jos kyseessä on esim.norovirus, olisi karhunpalvelus pyyhkäistä vessa nopsaa ja lähteä vähinäänin.. seuraavaksi nimittäin olisi tutkimuksissa ruokamyrkytysmahdollisuus, kun ihmiset sairastuisivat yrityksessä käynnin jälkeen. Se ei takuulla tule halvemmaksi kuin oksennuksen siivous ihan yrityksen pussiin.

Norovirusoksennuksen kanssa pyyhkiminen vessapaperilla levittäisi virusta ja vessasta tulisi erittäin tartuttava, joten se olisi syytä pestä kunnolla ja yrittäjänä varmasti hommaisin kunnon puhdistusaineet oksennuksien siivoamiseen, jotta tilasta saataisiin mahdollisimman virusvapaa.

Pienelle yritykselle epäily ruokamyrkytys/hygienia ongelmista voi olla hyvin tappiollinen, joten suhtautuisin tälläisiin tapauksiin vakavasti siivouksen osalta.

Jos itse menisitte yleiseen vessaan, jossa juuri on yrjötty pitkin seiniä, niin lämmittäisikö mieltä, että yrjö on ehkä huuhtaistu lattiakaivoon/pyyhkäisty paperilla vain levittäen sitä.. vai olisiko parempi jos vessa olisi ihan asianmukaisesti käsitelty ja pesty?

Että en huutelisi että oisivat pyyhkäisseet itse sotkut ja häipyneet vähin äänin ja hirvittää, että tämän tapauksen ansiosta moni tulee tekemään juuri niin.

Itse en käytä yleisiä vessoja juurikin hygieniasyistä ja todellakin tulen välttämään niitä vielä kovemmin.

Vaikutat aika hysteeriseltä. Ehkei sinun kannata ajatella yrityksen perustamista, ainakaan vähään aikaan.

Vierailija
59/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi krapulaoksennus on kalliimpi kuin "tavallinen oksennus"?

Ja miten analysoidaan että kyse on krapulaoksennus eikä tavallinen? Puhalluttamalla? Pärtäkertoimen mukaan?

Vierailija
60/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät tipithän ne työntekijät sai. Pitää pyytää, koska Suomessa ei muuten tajuta sitä jättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi