6-vuotias oksensi lattialle - vanhemmat järkyttyivät siivousmaksusta
Joko tämä on ruodittu täällä?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan maksavana asiakkaana olisi siivonnut vahinkoa enkä varsinkaan vastaanottanut ja maksanut mitään helvetin kolmenkympin laskua oksun siivoamisesta. Ala-arvoista asiakaspalvelua. Millä nuo vähäjärkiset muuten erottelee krapulaoksennuksen ja mahatautioksennuksen, kun kerran on niille oikein omat hinnastotkin (kuinka lapsellisia ja noloja voi ihmiset olla?!) Haistamalla ja maistamalla? 😂
Oletettaisin, että jotta henkilöä pystytään laskuttamaan oksennuksesta, hänet pitää myös kohdata kasvokkain. Tällöinhän sen krapulan/humalatilan voi todeta suoraan tästä henkilöstä, eikä hänen oksennuksestaan...
Kyllä on herkkänahkaisia moralisteja tässä ketjussa. Koitetaas uudestaan: pistättekö mara-alan duunarit useinkin rahoja kassan ohi omaan taskuun? Kierrättekö veroja? Ja sitten haukutte lapsiperheitä, kehtaavatkin ilman omaa moppia tulla teidän duunipaikalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti sanoi, että olisi siivonnut itse, jos olisi annettu.
Maailma on näköjään menossa siihen, että kaikkista laskutetaan. Hyvä, että ihmiset sitten on sitä mieltä että se on oikein. Itse taidan olla vanhan ajan kasvatti ja vähän ulalla tästä. Tässäkin esittäisin eriävän mielipiteen. Ehkä sinne vessaan olisi hyvä laittaa kamerat, että kaikki muutkin maksaisi lattialle kusemiset ja meikit lavuaarissa yms.
Samaa mieltä. Jotenkin ihmetyttää, että nykyään täytyy jokaikinen asia laskuttaa erikseen. Ennen oli siivooja, joka siivosi kaiken. Se oli hänen työtään ja siitä hänelle maksettiin . Eihän se yrjön siivoaminen niin mukavaa ole, mutta kenenkä työ on vain mukavaa? Koskahan mennään siihen, että kun hoitaja siivoaa polilaan pas*at vaipoista hän saa siitä erilliskorvauksen. Ja kun vaihtaa poikkilakanan , johon on imeytynyt pissaa saa likaisentyönlisän. Tai jos potilas oksentaa, hän maksaa itse siivouksen tai siivoa sitten itse. Tai jos synnyttäjä paskoo synnyttäessään, hän siivoaa paskat itse tai maksaa siitä . Tai jos synnyttäjää oksettaa, hän siivoa oksennukset itse.Kyllähän yleisessä vessassa ihmiset kuseskelee ohi pöntön(kun seisaaltaan ruiskitaan) eikä he varmasti niitä itse siivoa. Sen ymmärrän, että jos tahallan sotketaan ja rikotan, on henkilö velvolinen siivoamaan ja korvaamaan. Mutta itsekin varmaan jo niin vanha ihminen, etten enää ymmärrä tätä uutta kulttuuria, jossa joka asiasta veloitetaan erikseen. Hienoa kuitenkin huomata, että ihmiset lähen 100% ovat valmiita siivoamaan omat sotkunsa huoltamon vessasta. Kunpa tämä näkyisi vielä tuolla yleisillä paikoilla noin muutenkin, kun näyttää että ei edes ne paperiroskat osu roskikseen.
Jotkuthan saavat "likaisen työn lisää" silloin, kun joutuvat siivoamaan eritteitä ympäristöstä, johon ne eivät kuulu, esim. kauppojen käytäviltä. Sairaalaympäristöön ne taas kuuluvat, koska siellä potilaat usein ovat sen takia, että he ovat, no, sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Voi Hyvää päivää, joitakin vanhempia.
Itketään lehtien palstoilla, kun lapsen tekemistä sotkuista tai vahingosta laskutetaan vanhempia.
Luulisi olevan itsestään, vanhemmat ovat vastuussa lapsensa tekemisistä vai olisiko tästä perheestä tehdä sankareita, kun lapsi oksensi lattialle ja jopa seinille.
Normaali ihminen olisi siivonnut itse tai pyytänyt henkilökuntaa siivoamaan ja oma-aloitteisesi maksanut korvaukset.
Mutta ei, itketään ja haetaan mediahuomiota.
Mitähän tuokin äiti tekee kaupassa, kun rikkoon jonkun tuotteen tai puraisee omenasta.
"...perhestä tehdä sankareita, kun lapsi oksensi lattialle ja jopa seinälle". Oksennus tulee voimalla ja se roiskuu, jopa seinille. Ja tuskin perhe mitään sankarin viittaa siitä hyvästä on hakemassa, että lapsi oksensi huoltamon vessassa. "Normaali ihminen olisi siivonnut..." " Normaaleilta" ihmisiltä lentelee niin paljon käsipapereita roskiksen ohi, ettei ole tottakaan ja nämä "normalit" ihmiset eivät jaksa niitä nostaa roskikseen. Normalit ihmiset pudottelee vessapaperia pöntöllä istuessaan lattialle, kun vetelevät sitä rullasta, ja sinne se jää latialle. Usko huviksesi, että lähes kaikki sotkut yleisessä vessassa on normaalien ihmisten tekemiä. Jos ihmiset oikeasti olisi niin siistejä, kuin mitä tämä ketju antaa ymmärtää, ei yleiset vessat olisi niin sotkuisia. Varsinkin yleiset miesten vessat ovat vertaansa vailla. Ja suurin osa niitäkin käyttäviä ovat varmaan näitä normaaliksi luettavia.
Eihän tuo nyt mahdoton lasku ole. Mutta kysyä tottakai voisi ensin, siivoaako vanhemmat itse vai veloitetaanko.
Minä olisin voinut siivota itse.
Pahimmat pois paperilla ja bideesuihkulla loput kaivoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltoasemayrittämiseen kuuluu kaikenlaisia riskejä. Yksi riski on, että lapsi oksentaa lattialle ja jonkun työaikaa kuluu siivoamiseen. Toinen riski on maineriski, jos siitä koittaa laskuttaa korvausta asiakkaalta ja asia saa julkisuutta, minkä ei nykyään pitäisi olla kovin yllättävää. Nyt toteutui tuo jälkimmäinen, ja sanoisin että siinä laskussa on se 30 euroa edessä ja ainakin kaksi nollaa vielä perässä, vaikka osa ihmisistä tuon oksennuslaskun hyväksyykin. No, yrittäjä on valintansa tehnyt.
Eiköhän tässä tapauksessa kansa ole yrittäjän puolella ja ihan tsemppimielessä käy tukemassa häntä ostamalla pullakahvit ja muuta. Itse ainakin ajattelen näin, sen verran ärsyttävä valittajalapsiperhe tässä tapauksessa, yrittävät tehdä vahinkoa muille.
Tietäen paikan, en usko että myynti tästäkään kohisemalla nousee. Sen verran huonoa on asiakaspalvelu.
Nesteen edessä tapahtui muutama vuosi sitten kolari jossa tuli toinen auto kolmion takaa kylkeen, ei meinannut saada tuolta ilmaiseksi edes kynää lainaan osoitetietoja varten.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuollaista tarvitse maksaa. Yrittäjäriskin piikkiinhän tuollaiset menee. Yrittäjällä on aina mahdollisuus ottaa vakuutus tuollaisia tilanteita varten. Typerää ottaa tuollaisen summan takia itselleen negatiivista julkisuutta.
t:yrittäjä
Alkoi kiinnostaa tällainen oksennusvakuutus! Mitenkäs tämä käytännössä toimii? Tuleeko silloin joku vakuutusyhtiöstä siivoamaan oksennuksen, vai maksavatko firmalle 30€ per oksennus.. En ole kuulutkaan ja meillä tuo tulisi todella tarpeeseen kun meillä on baari, jossa harva se ilta joku oksentaa -_-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin just kuvitella yrittäjän tuskan tällaistan aasiakkaiden kanssa. Se on ihan ymmärrettävää, että 1 työntekijä on vaikka uusi eikä tiedä sääntöjä. Toinen tietää ja kertoo ne asiakkaalle, joka luulee olevansa jumalasta seuraava. Sitten soitellaan "omistajalle" kun on tämä Hirvittävä Vääryys kohdannut. Tietysti yrittäjä pahoittelee. Mutta ei soitetaanpa vielä iltapululle tästä Hirvittävästä Vääryydestä.
Ei muuta kuin olisitte itse siivonneet sinappikoneenne oksennuslimat ja -palat seinältä ja vieneet sairaan lapsen kotiin. Ja olleet ihan, ihan hiljaa.
No voi nyyh, kun se yksi työntekijä saattoi olla uusi, säälitään sitä joukolla ja haukutaan sinappikone.
Mä olen aina luullut että sinappikone tarkoittaa vauvaa? Ei 6-vuotiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on näköjään menossa siihen, että kaikkista laskutetaan. Hyvä, että ihmiset sitten on sitä mieltä että se on oikein. Itse taidan olla vanhan ajan kasvatti ja vähän ulalla tästä. Tässäkin esittäisin eriävän mielipiteen. Ehkä sinne vessaan olisi hyvä laittaa kamerat, että kaikki muutkin maksaisi lattialle kusemiset ja meikit lavuaarissa yms.
Samaa mieltä. Jotenkin ihmetyttää, että nykyään täytyy jokaikinen asia laskuttaa erikseen. Ennen oli siivooja, joka siivosi kaiken. Se oli hänen työtään ja siitä hänelle maksettiin . Eihän se yrjön siivoaminen niin mukavaa ole, mutta kenenkä työ on vain mukavaa? Koskahan mennään siihen, että kun hoitaja siivoaa polilaan pas*at vaipoista hän saa siitä erilliskorvauksen. Ja kun vaihtaa poikkilakanan , johon on imeytynyt pissaa saa likaisentyönlisän. Tai jos potilas oksentaa, hän maksaa itse siivouksen tai siivoa sitten itse. Tai jos synnyttäjä paskoo synnyttäessään, hän siivoaa paskat itse tai maksaa siitä . Tai jos synnyttäjää oksettaa, hän siivoa oksennukset itse.Kyllähän yleisessä vessassa ihmiset kuseskelee ohi pöntön(kun seisaaltaan ruiskitaan) eikä he varmasti niitä itse siivoa. Sen ymmärrän, että jos tahallan sotketaan ja rikotan, on henkilö velvolinen siivoamaan ja korvaamaan. Mutta itsekin varmaan jo niin vanha ihminen, etten enää ymmärrä tätä uutta kulttuuria, jossa joka asiasta veloitetaan erikseen. Hienoa kuitenkin huomata, että ihmiset lähen 100% ovat valmiita siivoamaan omat sotkunsa huoltamon vessasta. Kunpa tämä näkyisi vielä tuolla yleisillä paikoilla noin muutenkin, kun näyttää että ei edes ne paperiroskat osu roskikseen.
Jotkuthan saavat "likaisen työn lisää" silloin, kun joutuvat siivoamaan eritteitä ympäristöstä, johon ne eivät kuulu, esim. kauppojen käytäviltä. Sairaalaympäristöön ne taas kuuluvat, koska siellä potilaat usein ovat sen takia, että he ovat, no, sairaita.
No kyllähän sen sairaalatyötekijänkin pitäisi saada se likaisentyönlisä jos työ keran on likaista. Miksi kaupan siivoja saa yrjöstä erikoiskorvauksen, mutta sairaanhoitaja ei? Yrjö on yrjöä sekä sairaalassa, että kaupassa tai huoltamon vesassa. Ja voi se vessaan oksentavakin olla sairas. Ja hänen pitäisi pestä vessa itse sairanakin, mutta sairalassa saa oksentaa, eikä tarvii itse siivota. Siivoojan työhön kuuluu siivota asiakkaitten sotkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän sen sairaalatyötekijänkin pitäisi saada se likaisentyönlisä jos työ keran on likaista. Miksi kaupan siivoja saa yrjöstä erikoiskorvauksen, mutta sairaanhoitaja ei? Yrjö on yrjöä sekä sairaalassa, että kaupassa tai huoltamon vesassa. Ja voi se vessaan oksentavakin olla sairas. Ja hänen pitäisi pestä vessa itse sairanakin, mutta sairalassa saa oksentaa, eikä tarvii itse siivota. Siivoojan työhön kuuluu siivota asiakkaitten sotkut.
Sairaalassa oleva kuitenkin maksaa käynnistään ja sairaalan siivoajien palkkaan on laskettu jo valmiiksi se likaisen työn lisä, siksi heillä on parempi palkka kuin esim. kauppojen siivoajilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun perhettä oli kiinnostanut, miten toimitaan, ja huoltoasema oli omistajan poissaollessa paskasti johdettu niinkuin suomalaisyritykset nyt tapaavat olla, kun yksi sanoo, että kaikki on ok ja seuraava tulee jälkikäteen karhuamaan rahaa. Jos olisi kerrottu vaihtoehdot, niin varmaan olisi perheelle onnistunut päättää. Sairasta ja tarkoitushakuista valehtelua myös, että eskari-ikäinen on joku teini ja sairaita olette myös te kommentoijat tässä ketjussa.
Hei kyseisen perheen jäsen / läheinen! Nyt kun tulit palstalle niin voisitko loukkaantuneelta tuhinaltasi kertoa, miten oksentava lapsi pystyi syömään kohtauksensa jälkeen?
Meidän lapsi oksenteli pienempänä usein huoltoasemilla matkapahoinvoinnin takia. Sen oksennuksen jälkeen olo on aina hyvä, ja itse asiassa joka kerta onkin ollut hyvä saada jotain suuhunpantavaa siinä vaiheessa. Vatsataudit ja sen sellaiset on asia erikseen, silloin ei varmaan maistukaan, mutta matkapahoinvointi hellittää kyllä nopeasti oksennuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin just kuvitella yrittäjän tuskan tällaistan aasiakkaiden kanssa. Se on ihan ymmärrettävää, että 1 työntekijä on vaikka uusi eikä tiedä sääntöjä. Toinen tietää ja kertoo ne asiakkaalle, joka luulee olevansa jumalasta seuraava. Sitten soitellaan "omistajalle" kun on tämä Hirvittävä Vääryys kohdannut. Tietysti yrittäjä pahoittelee. Mutta ei soitetaanpa vielä iltapululle tästä Hirvittävästä Vääryydestä.
Ei muuta kuin olisitte itse siivonneet sinappikoneenne oksennuslimat ja -palat seinältä ja vieneet sairaan lapsen kotiin. Ja olleet ihan, ihan hiljaa.
No voi nyyh, kun se yksi työntekijä saattoi olla uusi, säälitään sitä joukolla ja haukutaan sinappikone.
Mä olen aina luullut että sinappikone tarkoittaa vauvaa? Ei 6-vuotiasta?
Luitko lainaamaani? Sieltä lapsivihatermistö.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo nyt mahdoton lasku ole. Mutta kysyä tottakai voisi ensin, siivoaako vanhemmat itse vai veloitetaanko.
Minä olisin voinut siivota itse.
Pahimmat pois paperilla ja bideesuihkulla loput kaivoon.
Tämä ketju on täynnä käteviä tee se itse siivoojia. Milloin siivotaan käsipaperilla, milloin servetillä. Milloin ollaan suihkuttelemassa oksut suihkulla lattiakaivoon. Monessako vessassa on lattiakaivo? Ei kyllä läheskään kaikissa, kun en nyt äkkiseltään sellaista muista nähneeni yhdessäkään. Ehkä en ole niin tarkkaan katsonut. Mutta sen vaan sanon, että ei varmaan kovin puhdasta taida tulle. Kannattaa jättää homma ammattilaisille ja oikeilla aineilla tehtäväksi. Ällöä tajuta, että ihmiset siivoilee itse yleisiä tiloja, kuka mitenkin parhaaksi näkee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhemmat eivät siivonneet itse?
Vanhemmat olisivat halunneet siivota itse mutta ei tarjottu mahdollisuutta. Tarvitsee pesuainetta ja siivousvälineet sekä hanskat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa oleva kuitenkin maksaa käynnistään ja sairaalan siivoajien palkkaan on laskettu jo valmiiksi se likaisen työn lisä, siksi heillä on parempi palkka kuin esim. kauppojen siivoajilla.
Nythän oli kyse hoitajista, jotka siivoaa potilaiden paskoja . Siis esim. sänkypotilas joka ripuloi pari litraa vaippoihinsa. Sitä on sen jälkeen kainaloihin asti. Siinä saa hoitaja kauhoa ja pyyhkiä kauan ennenkuin kaikki paska on siivottu. Ja ei mitään likaisentyön lisiä ole. Saatika, että asiaskasta laskutetaan erikseen paskan/yrjön siivoamisesta. Esim hoitokodeissa hoitajat siivoavat jatkuvasti paskoja ja kusia eikä heille siitä ylimääräistä makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltoasemayrittämiseen kuuluu kaikenlaisia riskejä. Yksi riski on, että lapsi oksentaa lattialle ja jonkun työaikaa kuluu siivoamiseen. Toinen riski on maineriski, jos siitä koittaa laskuttaa korvausta asiakkaalta ja asia saa julkisuutta, minkä ei nykyään pitäisi olla kovin yllättävää. Nyt toteutui tuo jälkimmäinen, ja sanoisin että siinä laskussa on se 30 euroa edessä ja ainakin kaksi nollaa vielä perässä, vaikka osa ihmisistä tuon oksennuslaskun hyväksyykin. No, yrittäjä on valintansa tehnyt.
Eiköhän tässä tapauksessa kansa ole yrittäjän puolella ja ihan tsemppimielessä käy tukemassa häntä ostamalla pullakahvit ja muuta. Itse ainakin ajattelen näin, sen verran ärsyttävä valittajalapsiperhe tässä tapauksessa, yrittävät tehdä vahinkoa muille.
Tietäen paikan, en usko että myynti tästäkään kohisemalla nousee. Sen verran huonoa on asiakaspalvelu.
Nesteen edessä tapahtui muutama vuosi sitten kolari jossa tuli toinen auto kolmion takaa kylkeen, ei meinannut saada tuolta ilmaiseksi edes kynää lainaan osoitetietoja varten.
Oikea Bermudan kolmio! Onnettomuutta onnettomuuden perään, ja huonoa palvelua sen seurauksena. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö lupa kysyä omien sotkujen siivoukseen?
Tuskin perhe matkustaa mopin/rättien ja ämpärin kanssa. Oksennussotkusta ei oikein tahdo tulla siistiä käsipaperilla.
Kyllä se kuule auttaa kun ne isoimmat palat ja limat on putsattu roskiin. Työntekijän tarvitsee vain suihkautella pesuainetta, pyyhkiä ja viedä roskapussi (joka on täynnä niitä käsipapereita ja oksennusta) roskiin. Homma hoidettu asiallisesti.
Olen samaa mieltä. Minusta on kummallista, että vanhemmat eivät oma-aloitteisesti siivonneet sotkuja niin hyvin kuin pystyy, ennen kuin menivät ilmoittamaan asiasta myyjälle. Tuossahan olisi ollut oivallinen kasvatuksellinenkin tilanne: lapsi olisi oppinut, että omat/omien lasten sotkut yritetään siivota itse ja sen jälkeen vielä kerrotaan asiasta henkilökunnalle, jotta nämä tietävät käydä vielä mopin kanssa pyyhkimässä perästä. Tuli mieleen, että josko tämä ensimmäinen myyjä, joka sanoi asian olevan ok, oletti että sieltä on sentään pahimmat sotkut siivottu jo vanhempien toimesta. Saattaisin tyhmyyttäni itse olettaa noin, koska mulle ei tulisi mieleenkään jättää oksennuksia niille sijoilleen täysin siivoamatta.
Toki ei sen toisen myyjän käytös ihan asialliselta tuntunut sekään. Kai sitä vielä siinä vaiheessa olisi voinut tarjota mahdollisuutta siivota itse, tai ainakin jättää mainitsematta, että oksennusten siivoaminen on ällöttävää. (Kenestäpä ei olisi, mutta ei tuollaisesta minusta ole tarpeen asiakkaalle valittaa.) Mutta se minusta on ihan ok, että oksennuksen siivouksesta pitää maksaa eikä 30€ summakaan kohtuuton ole. Artikkelin mukaan perheen itsensäkin mielestä on ok laskuttaa oksennuksen siivoamisesta, joten en nyt ihan ymmärtänyt, mikä tässä asiassa perheen mielestä sitten niin pahasti pieleen meni, että he katsoivat aiheelliseksi avautua aiheesta lehdille.
Vierailija kirjoitti:
"Lapsi on lapsi" ja tällä perusteellako muiden on siivottava tämän sotkut ja luonnollisesti veloituksetta? Perhe järkyttyy pahanpäiväisesti, jos näin ei halutakaan menetellä - käsittämätöntä omahyväisyyttä.
Alaikäisen vanhempana ajattelen, että lapsen teko on omani ja seuraukset sen mukaiset.
Kuka selväpäinen aikuinen olisi ajatellut, että kyllä joku muu siivoaa?
Jos haluaa että asiakkaat ilmoittaa vanhingoista ei ole kovin asiallista laskusttaa siitä asiakasta. Kuka tuon jälkeen ilmoittaa ko. huolto-asemalla että lapsi oksensi vessassa, siivosi hän itse enimmät tai ei.
Ennen huoltamo huolsi sekä autot, että ihmiset. Nykyään ei enää juurikaan autoja, ihmisiä vain, mutta nyt näyttää siltä, että kohta ei niitäkään, vaan ihmiset huoltaa huoltamoa. Nyt jo joka paikassa on itsepalvelu ja viet itse astiasi pois jne. Kohta vessaan pääsee vain jos et tee sinne tarpeitasi ja jos teet, on siitä erillis korvaus. Kakka pönttöön 5e, jos peset roiskeet itse pöntön reunoista. Jos et, on maksu 10e. Jos pissaat, maksu 3e, pöntön vetäminen 5e, jos vedät itse. Jos et vedä, maksat 10e enemmän. Miksi ylipäätään enää palkata siivoojaa/siivousfirmaa, jos kuitenkin asiakaan täytyy se vessa itse siivota?