6-vuotias oksensi lattialle - vanhemmat järkyttyivät siivousmaksusta
Joko tämä on ruodittu täällä?
Kommentit (150)
En kehtaisi jättää lapsen oksennusta vessaan muiden siivottavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa että asiakkaat ilmoittaa vanhingoista ei ole kovin asiallista laskusttaa siitä asiakasta. Kuka tuon jälkeen ilmoittaa ko. huolto-asemalla että lapsi oksensi vessassa, siivosi hän itse enimmät tai ei.
Kannattaako edes epäsiististä wc:stä ilmoittaa henkilökunnalle, laskuttavat kuitenkin sotkuista minua jos kukaan muu ei ole wc:n sotkijaksi iloittautunut.
Mun pojalle, (joka oli silloin n. 5-6 vuotias), tuli huono olo Turun Wiklundin vaateosastolla ja hän laattas kauheet puurot siihen keskelle käytävää. Poistuttiin vähin äänin paikalta.
Vitutti ne silloiset myyjät jotka olivat niin saatanan täynnä itseään, etteivät edes päivää sanoneet . Siinähän haistelivat yrjön hajuja jonkin aikaa. Tapahtui joskus parikymmentä vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti sanoi, että olisi siivonnut itse, jos olisi annettu.
Maailma on näköjään menossa siihen, että kaikkista laskutetaan. Hyvä, että ihmiset sitten on sitä mieltä että se on oikein. Itse taidan olla vanhan ajan kasvatti ja vähän ulalla tästä. Tässäkin esittäisin eriävän mielipiteen. Ehkä sinne vessaan olisi hyvä laittaa kamerat, että kaikki muutkin maksaisi lattialle kusemiset ja meikit lavuaarissa yms.
Samaa mieltä. Jotenkin ihmetyttää, että nykyään täytyy jokaikinen asia laskuttaa erikseen. Ennen oli siivooja, joka siivosi kaiken. Se oli hänen työtään ja siitä hänelle maksettiin . Eihän se yrjön siivoaminen niin mukavaa ole, mutta kenenkä työ on vain mukavaa? Koskahan mennään siihen, että kun hoitaja siivoaa polilaan pas*at vaipoista hän saa siitä erilliskorvauksen. Ja kun vaihtaa poikkilakanan , johon on imeytynyt pissaa saa likaisentyönlisän. Tai jos potilas oksentaa, hän maksaa itse siivouksen tai siivoa sitten itse. Tai jos synnyttäjä paskoo synnyttäessään, hän siivoaa paskat itse tai maksaa siitä . Tai jos synnyttäjää oksettaa, hän siivoa oksennukset itse.Kyllähän yleisessä vessassa ihmiset kuseskelee ohi pöntön(kun seisaaltaan ruiskitaan) eikä he varmasti niitä itse siivoa. Sen ymmärrän, että jos tahallan sotketaan ja rikotan, on henkilö velvolinen siivoamaan ja korvaamaan. Mutta itsekin varmaan jo niin vanha ihminen, etten enää ymmärrä tätä uutta kulttuuria, jossa joka asiasta veloitetaan erikseen. Hienoa kuitenkin huomata, että ihmiset lähen 100% ovat valmiita siivoamaan omat sotkunsa huoltamon vessasta. Kunpa tämä näkyisi vielä tuolla yleisillä paikoilla noin muutenkin, kun näyttää että ei edes ne paperiroskat osu roskikseen.
Jotkuthan saavat "likaisen työn lisää" silloin, kun joutuvat siivoamaan eritteitä ympäristöstä, johon ne eivät kuulu, esim. kauppojen käytäviltä. Sairaalaympäristöön ne taas kuuluvat, koska siellä potilaat usein ovat sen takia, että he ovat, no, sairaita.
No kyllähän sen sairaalatyötekijänkin pitäisi saada se likaisentyönlisä jos työ keran on likaista. Miksi kaupan siivoja saa yrjöstä erikoiskorvauksen, mutta sairaanhoitaja ei? Yrjö on yrjöä sekä sairaalassa, että kaupassa tai huoltamon vesassa. Ja voi se vessaan oksentavakin olla sairas. Ja hänen pitäisi pestä vessa itse sairanakin, mutta sairalassa saa oksentaa, eikä tarvii itse siivota. Siivoojan työhön kuuluu siivota asiakkaitten sotkut.
Sairaalassa oleva kuitenkin maksaa käynnistään ja sairaalan siivoajien palkkaan on laskettu jo valmiiksi se likaisen työn lisä, siksi heillä on parempi palkka kuin esim. kauppojen siivoajilla.
Nythän oli kyse hoitajista, jotka siivoaa potilaiden paskoja . Siis esim. sänkypotilas joka ripuloi pari litraa vaippoihinsa. Sitä on sen jälkeen kainaloihin asti. Siinä saa hoitaja kauhoa ja pyyhkiä kauan ennenkuin kaikki paska on siivottu. Ja ei mitään likaisentyön lisiä ole. Saatika, että asiaskasta laskutetaan erikseen paskan/yrjön siivoamisesta. Esim hoitokodeissa hoitajat siivoavat jatkuvasti paskoja ja kusia eikä heille siitä ylimääräistä makseta.[/quo
Sisareni oli töissä vammaisten hoitokodissa kehitysvammahoitajana. Asiakkaat olivat enimmäkseen aikuisia ja itse käveleviä. Kun laitokseen iski mahatauti, hoitajat siivosivat päivä/viikkotolkulla yrjöä, ripulia sängyistä, käytäviltä, vessoista ym. Ei siitä erikseen yrjölisää maksettu, vaikka heidätkin oli otettu sinne lähinnä hoitamaan ihmisiä, ei sivoamaan yrjöjä. Aikuisten ihmisten yrjöjen ja paskojen siivoaminen on aikamoista hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti sanoi, että olisi siivonnut itse, jos olisi annettu.
Maailma on näköjään menossa siihen, että kaikkista laskutetaan. Hyvä, että ihmiset sitten on sitä mieltä että se on oikein. Itse taidan olla vanhan ajan kasvatti ja vähän ulalla tästä. Tässäkin esittäisin eriävän mielipiteen. Ehkä sinne vessaan olisi hyvä laittaa kamerat, että kaikki muutkin maksaisi lattialle kusemiset ja meikit lavuaarissa yms.
Samaa mieltä. Jotenkin ihmetyttää, että nykyään täytyy jokaikinen asia laskuttaa erikseen. Ennen oli siivooja, joka siivosi kaiken. Se oli hänen työtään ja siitä hänelle maksettiin . Eihän se yrjön siivoaminen niin mukavaa ole, mutta kenenkä työ on vain mukavaa? Koskahan mennään siihen, että kun hoitaja siivoaa polilaan pas*at vaipoista hän saa siitä erilliskorvauksen. Ja kun vaihtaa poikkilakanan , johon on imeytynyt pissaa saa likaisentyönlisän. Tai jos potilas oksentaa, hän maksaa itse siivouksen tai siivoa sitten itse. Tai jos synnyttäjä paskoo synnyttäessään, hän siivoaa paskat itse tai maksaa siitä . Tai jos synnyttäjää oksettaa, hän siivoa oksennukset itse.Kyllähän yleisessä vessassa ihmiset kuseskelee ohi pöntön(kun seisaaltaan ruiskitaan) eikä he varmasti niitä itse siivoa. Sen ymmärrän, että jos tahallan sotketaan ja rikotan, on henkilö velvolinen siivoamaan ja korvaamaan. Mutta itsekin varmaan jo niin vanha ihminen, etten enää ymmärrä tätä uutta kulttuuria, jossa joka asiasta veloitetaan erikseen. Hienoa kuitenkin huomata, että ihmiset lähen 100% ovat valmiita siivoamaan omat sotkunsa huoltamon vessasta. Kunpa tämä näkyisi vielä tuolla yleisillä paikoilla noin muutenkin, kun näyttää että ei edes ne paperiroskat osu roskikseen.
Jotkuthan saavat "likaisen työn lisää" silloin, kun joutuvat siivoamaan eritteitä ympäristöstä, johon ne eivät kuulu, esim. kauppojen käytäviltä. Sairaalaympäristöön ne taas kuuluvat, koska siellä potilaat usein ovat sen takia, että he ovat, no, sairaita.
No kyllähän sen sairaalatyötekijänkin pitäisi saada se likaisentyönlisä jos työ keran on likaista. Miksi kaupan siivoja saa yrjöstä erikoiskorvauksen, mutta sairaanhoitaja ei? Yrjö on yrjöä sekä sairaalassa, että kaupassa tai huoltamon vesassa. Ja voi se vessaan oksentavakin olla sairas. Ja hänen pitäisi pestä vessa itse sairanakin, mutta sairalassa saa oksentaa, eikä tarvii itse siivota. Siivoojan työhön kuuluu siivota asiakkaitten sotkut.
Sairaalassa oleva kuitenkin maksaa käynnistään ja sairaalan siivoajien palkkaan on laskettu jo valmiiksi se likaisen työn lisä, siksi heillä on parempi palkka kuin esim. kauppojen siivoajilla.
Nythän oli kyse hoitajista, jotka siivoaa potilaiden paskoja . Siis esim. sänkypotilas joka ripuloi pari litraa vaippoihinsa. Sitä on sen jälkeen kainaloihin asti. Siinä saa hoitaja kauhoa ja pyyhkiä kauan ennenkuin kaikki paska on siivottu. Ja ei mitään likaisentyön lisiä ole. Saatika, että asiaskasta laskutetaan erikseen paskan/yrjön siivoamisesta. Esim hoitokodeissa hoitajat siivoavat jatkuvasti paskoja ja kusia eikä heille siitä ylimääräistä makseta.
Hoitotyöhön kuuluu myös vaippojen vaihto, siksi siitä ei makseta ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo nyt mahdoton lasku ole. Mutta kysyä tottakai voisi ensin, siivoaako vanhemmat itse vai veloitetaanko.
Minä olisin voinut siivota itse.
Pahimmat pois paperilla ja bideesuihkulla loput kaivoon.Tämä ketju on täynnä käteviä tee se itse siivoojia. Milloin siivotaan käsipaperilla, milloin servetillä. Milloin ollaan suihkuttelemassa oksut suihkulla lattiakaivoon. Monessako vessassa on lattiakaivo? Ei kyllä läheskään kaikissa, kun en nyt äkkiseltään sellaista muista nähneeni yhdessäkään. Ehkä en ole niin tarkkaan katsonut. Mutta sen vaan sanon, että ei varmaan kovin puhdasta taida tulle. Kannattaa jättää homma ammattilaisille ja oikeilla aineilla tehtäväksi. Ällöä tajuta, että ihmiset siivoilee itse yleisiä tiloja, kuka mitenkin parhaaksi näkee.
No tämä ehdotus olikin sellainen pikainen helppi, jolloin työntekijän on helpompi tulla pyyhkäisemään vielä pesuaineella päältä, mutta likaisin työ on tehty. Kahvilan työntekijätkään eivät ole oksennuksen siivoojan ammattilaisia. Tekevät, kun parhaaksi näkevät.
Miksi krapulaoksennus maksaa 50€ enemmän. Mistä tietää, että se on krapulaoksennus?
Henkilökunnan sanoessa asiasta ilmoitattessa, että se on ok, niin tuosta on syntynyt suullinen sopimus.
Perittäessä rahaa jälkikäteen, on yritys pyrkinyt muuttamaan sopimusta.
Vanhemmat voivat aivan hyvin hylätä tuon uuden sopimusesityksen, sillä sopimushan on jo syntynyt ja heidän kannattaa pysyä siinä.
aika halpaa, meillä laskutetaan 85e per oksennus.
Eikö noita ulisijoita yhtään hävetä, että normaaleista arkijärjen asioista itketään omalla naamalla ja nimellä keltaiseen lehdistöön? Oikein alleviivataan omaa tyhmyyttä julkisesti. Toiset kai sitten oikeasti elävät tuossa omassa harhaisessa maailmassa.
Kiva että ovat menneet vielä ravintolan puolelle.
Minulla iski kaamea ripuli huoltoasemalla enkä ihan ehtinyt pöntölle. Kaikki ei osunut pönttöön.
Hävyttömät kehtasivat laskuttaa siivouksesta. En varmasti ole ensimmäinen enkä viimeinen jolle hätä iskee.
Aion kirjoittaa tästä vääryydestä Iltalehteen, saapa yrittäjä julkisuutta.
Itse olen käynyt kerran festareiden jälkeen oksentamassa huoltoaseman vessaan huuto-oksennusta. Kaikki tosin pöntön sisälle. Eipä käynyt mielessäkään, että olisin siitä kenellekään ilmoittanut
Vierailija kirjoitti:
Miksi krapulaoksennus maksaa 50€ enemmän. Mistä tietää, että se on krapulaoksennus?
Makkaraperunaklönteistä?
Basbarduu90 kirjoitti:
Itse olen käynyt kerran festareiden jälkeen oksentamassa huoltoaseman vessaan huuto-oksennusta. Kaikki tosin pöntön sisälle. Eipä käynyt mielessäkään, että olisin siitä kenellekään ilmoittanut
Tästä tulee mieleen se vitsi, kun miesmatkustajan kakka ei mennyt vetämällä ruotsinlaivan hytissä alas. Mies veti ja veti, mutta kärmes vain pysyi pytyssä. No hän huomasi käytävällä siistijän, toi hänet hyttinsä vessaan ja sanoi tälle, että "Titta!" ja kas, pötkö sujahti veden kera pytystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuollaista tarvitse maksaa. Yrittäjäriskin piikkiinhän tuollaiset menee. Yrittäjällä on aina mahdollisuus ottaa vakuutus tuollaisia tilanteita varten. Typerää ottaa tuollaisen summan takia itselleen negatiivista julkisuutta.
t:yrittäjä
Haluaisin tietää "yrittäjältä" mikä vakuutus kattaa asiakkaan oksennuksen siivouksen?
Yleensä vakuutuksissa on omavastuu 300-2000€, jos ilman omavastuuta, vakuutusmaksut ovat pilvissä.
Mutta vakuutus asiakkaiden oksennusten varalta, on jo ennen kuulumatonta.
Tässä ketjussa on yllättävän paljon "yrittäjiä" ;)
Palsta on täynnä palveluammateissa olevia. "Palvelu" tosin pitäisi olla sitaateissa. Aina nousee hirveä paskamyrsky jos joku arvostelee myyjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lapsi on lapsi" ja tällä perusteellako muiden on siivottava tämän sotkut ja luonnollisesti veloituksetta? Perhe järkyttyy pahanpäiväisesti, jos näin ei halutakaan menetellä - käsittämätöntä omahyväisyyttä.
Alaikäisen vanhempana ajattelen, että lapsen teko on omani ja seuraukset sen mukaiset.
Kuka selväpäinen aikuinen olisi ajatellut, että kyllä joku muu siivoaa?
Sellainen, jolla ei ole siivoustarvikkeita mukana. Sellainen joka kotonakin siivoaa oksennuksen pois kunnolla ja jollain muulla kuin nenäliinalla.
Vierailija kirjoitti:
En oikein jaksa enää muuta kuin järkyttyä, että tavallinen kansalainen itkee yhä useammin iltapäivälehteen kokemastaan mielipahasta.
Minun mielestäni se on yksinomaan hyvä asia!
Aina jaksan ihmetellä vaan sitä että jos minulla olisi yritys joka millään lailla liittyy asiakaspalveluun niin pitäisin todella hyvin huolen että työntekijäni ovat koulutettu asiakaspalveluun ja ymmärtävät miten helposti nykyaikana päätyy huonosta palvelusta ja töppäyksistä iltalehtien sivuille tai someen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lapsi on lapsi" ja tällä perusteellako muiden on siivottava tämän sotkut ja luonnollisesti veloituksetta? Perhe järkyttyy pahanpäiväisesti, jos näin ei halutakaan menetellä - käsittämätöntä omahyväisyyttä.
Alaikäisen vanhempana ajattelen, että lapsen teko on omani ja seuraukset sen mukaiset.
Kuka selväpäinen aikuinen olisi ajatellut, että kyllä joku muu siivoaa?Sellainen, jolla ei ole siivoustarvikkeita mukana. Sellainen joka kotonakin siivoaa oksennuksen pois kunnolla ja jollain muulla kuin nenäliinalla.
Eikö jokaisen perhematkailijan varustukseen kuulukaan täydellinen siivoussetti? Tai sitten sen voi varmaan saada lainaksi kyseiseltä huoltikselta.
Saa sitä huonoa palvelua myös ilman onnettomuutta. :D