Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6-vuotias oksensi lattialle - vanhemmat järkyttyivät siivousmaksusta

Vierailija
22.07.2017 |

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ollut kyseessä noro vaan ihan tavallinen matkapahoinvointi . Meidän lapset ovat taatusti oksentaneet satoja kertoja, niin vessaa, ämpäriin kun sohvallekin. Mutta vessa. Kaikkein helpoin paikka siivota jäljet. Käsisuihkulla kaikki oksennus viemäriin, kohtiin missä oksennusta oli vähän saippuaa, käsipyyhkeellä hieroo saippuakohtaa ja taas vettä päälle.

Kun ekalla kerralla käyttää niin kuumaa vettä mitä hanasta tulee, lähtee ekat pöpöt pois.

Sitten kerrotaan henkilökunnalle ja kerrotaan mitä on tehty ja mitä tämä on mieltä.

Ja jos joku tuo 30 euron laskun, maksetaan lasku ja ei soiteta lehteen vaan sanotaan lapselle hyvä kun oksensit ja nyt on olo parempi.

Voi elämä.

Oksennuksen perusteella ei ehkä kannattaisi lähteä tekemään diagnoosia siitä sisältääkö se taudinaiheuttajia ei vaan suhtautua kaikkiin erite tahroihin ja sotkuihin samalla tavalla että niissä saattaa todennäköisesti olla mikrobeja jotka siivotaan asianmukaisesti yleisissä tiloissa.

Voi elämä !!!

Perhe oli viettänyt vähintään tämän päivän lapsen kanssa, varmaan ihan aamusta alkaen. Ihan varmasti lapsi oli ennenkin kärsinyt matkapahoinvoinnista ennenkin.

Oletko ottanut koulussa pöpökoetta ? Ennen käsien pesua ja pesun jälkeen ? Jos vessanpyttyyn kaadetaan kiehuvaa vettä, 99 % pöpöistä kuolee.

Jos vielä oksentamisen jälkeen lapsi on voinut syödä normaalisti, se EI ole silloin noroa vaan ihan tavallista matkapahoinvointia.

Minusta on kummallista, että tyrmäät että kyseessä voisi näillä tiedoilla olla tarttuva tauti, mutta itse yhtä hatarilla johtopäätöksillä päädyt että kyseessä on matkapahoinvointi.

Mistä sinä tiedät että lapsi on kärsinyt matkapahoinvoinnista?

On valitettavasti paljon ihmisiä joille vatsatauti on vaan "pikkuflunssa", ja toimivat virukselle erittäin hyvänä tartuntareittinä, kun eivät sen taivaallista välitä yrittää tartuntoja välttää.

Eli kyllä aivan hyvin voi olla perhe joka vatsatautisenkin lapsen kanssa istuu huoltamolla syömässä..

Kuten jo joku ylempänä sanoi, yleisissä tiloissa jokaiseen eritetahraan tulisi suhtautua niin , että se voi olla tautia tartuttava erite.

Ja vaikka lapsi kärsisi matkapahoinvoinnista, niin voisi olla että juuri kyseinen kerta johtuikin esim.noroviruksesta.

Miten teillä muuten kotona siivotaan oksennustahrat? Paperilla pyyhkäisemällä?

Jos se ei kotona riitä, niin miten ihmeessä sen pitäisi riittääriittä yleisessä tilassa.

Minä ainakin pesen perusteellisesti kaikki eritetahrat myös kotona, johtuipa tahra sitten matkapahoinvoinnista tai tarttuvasta taudista, koskaan ei kuitenkaan voi olla varma, mistä esim.pahoinvointi johtuu.

Vierailija
62/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti sanoi, että olisi siivonnut itse, jos olisi annettu.

Höpö höpö. Kukaan ei olisi estänyt, jos äiti / isä olisi itse lapsen kanssa pyyhkinyt roippeet kosteilla käsi- tai vessapapereilla. Tämän jälkeen ilmoitus asiasta ja tuskinpa olisi laskuakaan tullut, jos olisi vain tarvinnut pyyhkäistä mopilla ja tuulettaa.

Kosteilla käsipapereila saa sitten pytynkin tukkoon, lisäksi monessa paikassa on ainoastaan kuivurit tai sellainen kelautuva pyyhe. Märkä vessapaperi taas hajoaa. Seuraava kopin käyttäjä asioi täydelisessä sotkussa, jos sitä siivotaan pikkunenäliinoin.

Kunnon siivousvälineitä ei ole kenelläkään mukana, tässä niitä ei edes tarjottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Kukaan ei olisi estänyt, jos äiti / isä olisi itse lapsen kanssa pyyhkinyt roippeet kosteilla käsi- tai vessapapereilla. Tämän jälkeen ilmoitus asiasta ja tuskinpa olisi laskuakaan tullut, jos olisi vain tarvinnut pyyhkäistä mopilla ja tuulettaa.

Tämä on niin hauska, kun äidistä ja perheestä pitää pakosti maalata huono kuva. Nyt kaikki joukolla paheksumaan.

Ei tarvitse maalata mitään, ihan itse on toiminut törpösti. 

Soittaa nyt johonkin Iltapuluun kolmenkympin laskusta ja pilata yrittäjän mainen ehkä ihan syyttä suotta. 

Tällaiset asiat selvitetään yrityksen kanssa suoraan ilman tätä mediavouhkaamista. Eri asia, jos kyseessä olisi jokin kauhea rasismivääryys tms. Mutta tällaisesta asiasta ???

Törpöt ja huonosti ohjeistetut työntekijät, jotka valehtelevat ja puhuvat, mitä sylki suuhun tuo, ovat yrittäjälle maineriski. Omistaja kyllä näytti kuitenkin ottaneen sotkusta kopin.

Vierailija
64/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on pahin vaihtoehto. Vessa on näennäisesti siisti, mutta täynnä vatsataudinaiheuttajia. Jos olisi vatsatauti kyseessä. Parempi olisi, että yrjöt näkyisi kunnolla ja ihmiset osaisivat varoa ja käyttää toista vessaa.

Kun kyseessä ei ollut mikään leviävä noro vaan tavallinen oksennus.

Lue vaikka Googlesta , jos et tiedä miten taudit leviää.

Kun oksennus siivotaan pois ja pinta käsitellään tavallisella pesuaineella, ei siihen niitä pöpöjä jää. On ihan eri asia, jos oksennat, kun olet kipeä ja oksennat, kun on vain matkapahoinvointia.

Suvun matkapahoinvoijat oksentavat aina autossa eikä ylläri ylläri kesken pytyllä istumisen. Kuulostaa lähinnä norolta ja hurjaa jos elintarvikeita tarjoava yritys pistäisi asiakkaan sen siivoamaan. Saisivat olla kiitollisia, että asiakas oli niin fiksu että ilmoitti ja saatiin siivottua ja desinfiootua mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
65/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran nähnyt kun äiti siivosi lapsensa oksennusta hampurilaisravintolan lattialta sellaisilla pikkuserveteillä. Haki sitten kesken siivouksen pikkukätösillään lisää servettejä suoraan servettitelineestä. Siinä vaiheessa meidän perhe evakuoi itsensä ulos. Vatsaraudit saa kätevästi leviämään juuri noin.

Vierailija
66/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ollut kyseessä noro vaan ihan tavallinen matkapahoinvointi . Meidän lapset ovat taatusti oksentaneet satoja kertoja, niin vessaa, ämpäriin kun sohvallekin. Mutta vessa. Kaikkein helpoin paikka siivota jäljet. Käsisuihkulla kaikki oksennus viemäriin, kohtiin missä oksennusta oli vähän saippuaa, käsipyyhkeellä hieroo saippuakohtaa ja taas vettä päälle.

Kun ekalla kerralla käyttää niin kuumaa vettä mitä hanasta tulee, lähtee ekat pöpöt pois.

Sitten kerrotaan henkilökunnalle ja kerrotaan mitä on tehty ja mitä tämä on mieltä.

Ja jos joku tuo 30 euron laskun, maksetaan lasku ja ei soiteta lehteen vaan sanotaan lapselle hyvä kun oksensit ja nyt on olo parempi.

Voi elämä.

Oksennuksen perusteella ei ehkä kannattaisi lähteä tekemään diagnoosia siitä sisältääkö se taudinaiheuttajia ei vaan suhtautua kaikkiin erite tahroihin ja sotkuihin samalla tavalla että niissä saattaa todennäköisesti olla mikrobeja jotka siivotaan asianmukaisesti yleisissä tiloissa.

Voi elämä !!!

Perhe oli viettänyt vähintään tämän päivän lapsen kanssa, varmaan ihan aamusta alkaen. Ihan varmasti lapsi oli ennenkin kärsinyt matkapahoinvoinnista ennenkin.

Oletko ottanut koulussa pöpökoetta ? Ennen käsien pesua ja pesun jälkeen ? Jos vessanpyttyyn kaadetaan kiehuvaa vettä, 99 % pöpöistä kuolee.

Jos vielä oksentamisen jälkeen lapsi on voinut syödä normaalisti, se EI ole silloin noroa vaan ihan tavallista matkapahoinvointia.

Minusta on kummallista, että tyrmäät että kyseessä voisi näillä tiedoilla olla tarttuva tauti, mutta itse yhtä hatarilla johtopäätöksillä päädyt että kyseessä on matkapahoinvointi.

On valitettavasti paljon ihmisiä joille vatsatauti on vaan "pikkuflunssa", ja toimivat virukselle erittäin hyvänä tartuntareittinä, kun eivät sen taivaallista välitä yrittää tartuntoja välttää.

Eli kyllä aivan hyvin voi olla perhe joka vatsatautisenkin lapsen kanssa istuu huoltamolla syömässä..

Kuten jo joku ylempänä sanoi, yleisissä tiloissa jokaiseen eritetahraan tulisi suhtautua niin , että se voi olla tautia tartuttava erite.

Ja vaikka lapsi kärsisi matkapahoinvoinnista, niin voisi olla että juuri kyseinen kerta johtuikin esim.noroviruksesta.

Jos se ei kotona riitä, niin miten ihmeessä sen pitäisi riittääriittä yleisessä tilassa.

Minä ainakin pesen perusteellisesti kaikki eritetahrat myös kotona, johtuipa tahra sitten matkapahoinvoinnista tai tarttuvasta taudista, koskaan ei kuitenkaan voi olla varma, mistä esim.pahoinvointi johtuu.

Et selvästikään ole sairastanut noroa. Voit olla ihan ok ja sitten se alkaa. MUTTA se ei mene pois. Kun saat noron, olet kipeä ennen oksentamista ja olet kipeä oksentamisen jälkeen. Tässä oksentaja meni syömään. Jos hän on kipeä, ei silloin ruoka maistu. Oksentaja on jo sen ikäinen, että osaa sanoa onko ok ja jos innoissaan syö ranuja, silloin on ollut vain matkapahoinvointia.

Olen ollut ravintolassa töissä, suorittanut hygieniapassin, meillä on kotona hyvin siistiä. Kyllä, kun meillä on oksenneltu, kyllä koko oksennusalue käydään läpi.

Kuuma vesi riittää todella pitkälle. Ensiksi vedellä pois oksennukset, sitten saippuaa ja kuumaa päälle.

Vierailija
67/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää kuinka moni olisi täällä siivoilemassa itse oksennusta jollain vessapaperilla pyyhkimällä. Eiköhän se ole parempi, että vessa siivotaan kunnon välineillä ja aineilla, eikä jätetä seuraavalle asiakkaalle inhottavaa pöpöpesäkettä, joka on näennäisesti sutaistu suurinpiirtein puhtaan näköiseksi.

Kun perhe meni ilmoittamaan oksennuksesta olisi asian pitänyt olla sillä selvä tai sitten työntekijän olisi pitänyt heti kertoa hinnasta ja tarjota vaihtoehtoisesti asiallisia siivousvälineitä ja aineita. Ei ole hyvää asiakaspalvelua sanoa asian olevan ok ja laskuttaa sitten jälkikäteen.

Itse näen laskuttamisen ongelmallisena sillä se lisää niiden asiaikkaiden määrää, jotka jättävät oksennukset lattialla ja ripulit seinillä ilmoittamatta. Yrittäjälle siisti, asianmukaisesti siivottu ja desinfioitu vessa on hyvää mainosta. Ympäri Suomea reissaanena on tullut nähtyä sekä näitä erinomaisen siistejä ja raikkaita vessoja sekä niin sotkuisia lääviä että on jäänyt vessa käyttämättä ruoan syöminen seuraavaan paikkaan. Yrittäjän etu on, että sotkusta ilmoitetaan heti, ei luikita karkuun eikä levitellä itse eritteiden jäämiä vessapapeeiviritelmillä pitkin pönttöä, seiniä ja lavuaaria.

Vierailija
68/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä uutisessa on mielenkiintoinen kommentti siivousrahasta joka onkin tarjoilijan juomaraha.

http://www.imatralainen.fi/artikkeli/40565-oksentaminen-ravintolassa-ja…

Vierailija
69/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat siivonneet itse. Minä siivoan lapseni jälkiä yleisissä vessoista, jos lapsella sattuu vahinko ja pissaa menee lattialle. Pyyhkäisen kostealla paperilla. Riippuu tosin vessan aiemmasta siisteystasosta, jos vessa on epäsiisti jo valmiiksi, en todella ala siivoamaan.

Vierailija
70/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

De blev ju billigt, för det mesta vill de ha minst 100e, men jag brukar smita

Vierailija
71/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä juuri luin? Kuka oikeasti jättää lapsensa oksennukset pitkin vessan lattioita ja seiniä? Itselleni jos olisi tapahtunut vastaava tilanne, niin tottakai olisin ensin omatoimisesti siivonnut pahimmat oksennutpaskat pois. Ja tästä piti oikein lehteen soittaa kun veloitettiin maksua ylimääräisestä kusipaskan siivoamisesta? :D

Vierailija
72/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä uutisessa on mielenkiintoinen kommentti siivousrahasta joka onkin tarjoilijan juomaraha.

http://www.imatralainen.fi/artikkeli/40565-oksentaminen-ravintolassa-ja…

"– Itse en ota rahaa vastaan. Tuloa ei voi lyödä kassaan, sillä kassalaitteesta eikä kirjanpidosta ei ole sitä vastaavaa kohtaa. Tarjoilijat saavat ottaa asiakkaan tarjoaman rahan juomarahana itselleen. Se on sitten jokaisen työntekijän asia miten he ilmoittavat juomarahat verottajalle, selventää Heikkinen."

Taitaa pikkulasten oksut olla äänekoskelaisen huoltsikkatyöntekijän sivupisnes. Tuskin antoi kuittia. Mahtoiko edes maksaa verojaan.

Vierailija
73/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eritetahrat ovat eritetahroja ja oksennustahrat puhdistetaan desinfektioaineilla riippumatta siitä, mitä mieltä ykääjä tai omainen on pahoinvoinnin aiheuttajasta. Aika monesti olen törmännyt ihmisiin, jotka selittävät yrjön johtuneen milloin mistäkin ruuasta, väsymyksestä tai matkailusta.   Ihan kuin olisi jossain kuplassa suojassa viruksilta tai bakteereilta tyyliin en koskaan sairasta. Sitten liikutaan ihmisten parissa tavalliseen tapaan ja päivitellään muutaman päivän päästä, kun lähipiiri yrjöää.

Eli tauti voi jollakin olla kertayrjö (tai vaan vellova olo) ja toinen maksaa puolikuolleena työntäen tavaraa joka aukosta pari päivää.

On oikein, että yrjövessa siivottiin asianmukaisesti, mutta kyllä siitä kuului tuollainen pikkusumma maksaa.Sehän oli extratyötä työntekijälle .

Vierailija
74/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi elämä.

Voi elämä !!!

Et selvästikään ole sairastanut noroa. Voit olla ihan ok ja sitten se alkaa. MUTTA se ei mene pois. Kun saat noron, olet kipeä ennen oksentamista ja olet kipeä oksentamisen jälkeen. Tässä oksentaja meni syömään. Jos hän on kipeä, ei silloin ruoka maistu. Oksentaja on jo sen ikäinen, että osaa sanoa onko ok ja jos innoissaan syö ranuja, silloin on ollut vain matkapahoinvointia.

Olen ollut ravintolassa töissä, suorittanut hygieniapassin, meillä on kotona hyvin siistiä. Kyllä, kun meillä on oksenneltu, kyllä koko oksennusalue käydään läpi.

Kuuma vesi riittää todella pitkälle. Ensiksi vedellä pois oksennukset, sitten saippuaa ja kuumaa päälle.

Voi olen minä sairastanut, jouduin viikoksi sairaalaan. Minulle vatsataudit eivät ole pikkujuttuja, koska minulle käy juuri niin, että väistämättä makaan tiedottomana pitkään sairaalassa siinä missä muut sairastavat sen pienen vatsataudin. Siksi suhtaudun myös näihin tauteihin vakavasti. Ihmiset eivät millään pysty käsittämään, että vaikka heille joku tauti voi olla vain pieni haitta, niin joillekkin se sama pieni haitta on henkeä uhkaava.

Mutta mitä tulee siihen taas, että vatsatauti ihan jokaiselle olisi juuri sellainen kun se sinulle tai minulle on, on aika lyhytkatseista.

Syystä että joudun heikkoon kuntoon sairastaessani tälläisiä tauteja, on myös ihan kokein todettu myös taudinaiheuttaja. Ja vaikka meillä ihan todistetusti on se norovirus muutamaankin otteeseen vieraillut, niin ei meillä jokainen ei ole maannut sairaalassa.

Yksi lapsista voi oksentaa kerran ja olla kunnossa sitten, toinen voi oksentaa ja ripuloida parivuorokautta putkeen tauotta, itseasiassa meillä lähes aina on joku säästynyt oireilta kokonaan/kokenut vain pieniä vatsanväänteitä. Siinäkin on vaihtelua minkälainen ruokahalu on taudinaikana. Itse menetän ruokahaluni pitkäksi aikaa, toinen syö hyvällä ruokahalulla yrjöjen välissä.

Meillä on myös käynyt niinkin, että lapsi on oksentanut yön. Ollut päivän kunnossa, syönyt hyvin ja kappas illalla oireet palaakin.

Luuletko ihan tottatosiaan että vatsataudit olisivat kaikille samoilla oireilla? Jopa kyseisen noroviruksen moni "sairastaa" oireitta/ oksentaa kerran/on päivän vatsa löysällä tai muilla pienillä oireilla.

Vierailija
75/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko tämä on ruodittu täällä?

http://m.iltalehti.fi/kotimaa/201707212200279371_u0.shtml

En ainakaan olisi maksanut tuota laskua.

Hakekoon oikeudesta korvausvaatimuksensa ja periköön summaa lapselta kuten lain mukaan kuuluu.

Vierailija
76/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan olisi maksanut tuota laskua.

Hakekoon oikeudesta korvausvaatimuksensa ja periköön summaa lapselta kuten lain mukaan kuuluu

Vierailija
77/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin hauska, kun äidistä ja perheestä pitää pakosti maalata huono kuva. Nyt kaikki joukolla paheksumaan.

Ei tarvitse maalata, kun tekivät sen ihan itse..

Vierailija
78/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollaista tarvitse maksaa. Yrittäjäriskin piikkiinhän tuollaiset menee. Yrittäjällä on aina mahdollisuus ottaa vakuutus tuollaisia tilanteita varten. Typerää ottaa tuollaisen summan takia itselleen negatiivista julkisuutta.

t:yrittäjä

Haluaisin tietää "yrittäjältä" mikä vakuutus kattaa asiakkaan oksennuksen siivouksen?

Yleensä vakuutuksissa on omavastuu 300-2000€, jos ilman omavastuuta, vakuutusmaksut ovat pilvissä.

Mutta vakuutus asiakkaiden oksennusten varalta, on jo ennen kuulumatonta.

Tässä ketjussa on yllättävän paljon "yrittäjiä" ;)

Vierailija
79/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän osa syy huvittavalle tuohtumukselle ole siinä, että toinen työntekijä - se joka kertoi laskusta - oli sanonut oksennuksen siivoamisen olevan ällöttävää. Mikä on totta. Mutta voi miten rumaa sanoa että meidän pyhän pirjo-petterin oksennuksen siivoaminen olisi ällöttävää! Voin ihan nähdä sen loukkaantuneen tuhinan ja puhinan, kuinka perhe on kiehunut "nöyryytyksestä" ja "törkeydestä" ja isäntä on puhkuen tarmoa heti selvittänyt omistajan ja soittanut iltapäivälehteen tästä suuresta "vääryydestä"

:´´´D

Vierailija
80/150 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nuorempana kun olin mara-alalla töissä tarjoilijana, niin viikonloppuisin jouduin siivoamaan oksennuksia useinkin. Silloin taksa oli 50 mk, jos se saatiin oksentajalta veloitettua. Se tuli sitten "puhtaana käteen" sille, joka siivoamaan joutui.

Meidän hotellin ravintolaa häiriköi myös yksi aikuinen seinille pas..koja, jonka jätöksiä muutamaan kertaan jouduttiin siivoamaan. Tämä onneksi loppui siihen, kun kundi saatiin kiinni itse teossa ja laitettiin sekä maksamaan että siivoamaan ulosteensa :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän