6-vuotias oksensi lattialle - vanhemmat järkyttyivät siivousmaksusta
Joko tämä on ruodittu täällä?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö lupa kysyä omien sotkujen siivoukseen?
Tuskin perhe matkustaa mopin/rättien ja ämpärin kanssa. Oksennussotkusta ei oikein tahdo tulla siistiä käsipaperilla.
Kyllä se kuule auttaa kun ne isoimmat palat ja limat on putsattu roskiin. Työntekijän tarvitsee vain suihkautella pesuainetta, pyyhkiä ja viedä roskapussi (joka on täynnä niitä käsipapereita ja oksennusta) roskiin. Homma hoidettu asiallisesti.
Mutta ei.. me mennään syömään ja koska ollaan Tärkeitä Asiakkaita niin muut saa siivota. Ja kun joudumme maksamaan, soitamme heti omistajalle ja iltalehteen :D
Vierailija kirjoitti:
Äiti sanoi, että olisi siivonnut itse, jos olisi annettu.
Maailma on näköjään menossa siihen, että kaikkista laskutetaan. Hyvä, että ihmiset sitten on sitä mieltä että se on oikein. Itse taidan olla vanhan ajan kasvatti ja vähän ulalla tästä. Tässäkin esittäisin eriävän mielipiteen. Ehkä sinne vessaan olisi hyvä laittaa kamerat, että kaikki muutkin maksaisi lattialle kusemiset ja meikit lavuaarissa yms.
Itse olisin vastaavassa tapauksessa paperilla ja käsisaippualla siivonnut oksennuksen, jos kyseessä ei ollut mikään ihan suihkuyrjö joka yltää seinille ja kattoon. Tuskin olisin mennyt mainitsemaan asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Todella nolo perhe.
1. Ei siivonnut itse.
2. Lehtijuttu.
Heillä varmaankin on joku nanny siivoamassa kotona eritteet ja eletään pientä sievää elämää. Mutta miksi pysähtyä Nesteellä..
Tuskinpa siellä mitään nannya on. Eiköhän tässä ole taas jonkun "minä olen suuri asiakas palvokaa" -ihmistyypin patsastelusta kyse. Vaikea ymmärtää miten joku voi vielä tällaisesta vaatia juttua lehteen, eikö ymmärrä että enemmistö ihmisistä on yrittäjän ja työntekijöiden puolella eikä tajua moista pöljyyttä? Iltapäivälehdet tietenkin ottavat mielellään näitä juttuja, koska niitä luetaan ja naureskellaan. Perheelle.
Miksi ne oksennukset jätettiin sinne vessaan? Onhan siellä vettä ja saippuaakin.
Vastaavaa ei itselle ole käynyt, mutta lapsi on mm. ravintolassa kaatanut maidon pitkin pöytiä ja lattioita. En todellakaan sanonut tarjoilijalle, että lapselta kaatui maito ja jäänyt haavi auki odottamaan kommenttia, vaan sanoin "saisinko rätin, kun maito kaatui?". Kyllä omat sotkut pitää siivota. Sitä paitsi 30€ on pieni hinta oksennuksen siivoamisesta. Oksennapa taksiin...
Aika jänniä kommentteja täällä. Pieni lapsi tuskin tahallaan oksentaa lattialle, tai seinille. Kyseessähän oli wc-tila ja siis kaakelit, joten eipä tuo siivous järin vaikea ole.
Itse olen entinen taksikuski ja oksennuksen siivoaminen taksissa moninverroin haastavampaa. Taksissa on selkeä ohjeistus siitä, että jos oksentaja on esimerkiksi pieni lapsi, tai muuten sairas, niin oksennuksesta ei ole oikeus vaatia siivousrahaa. Jos kyseessä ei ole tahallinen teko, niin silloin ei ole oikeutta pyytää siivousrahaa. Näin siis sanoo laki, eli jos kyseessä on vahinko, eikä tuottamuksellinen teko, niin silloin ei tarvitsisi oksuaan maksaa, eli silloin se menee yrittäjäriskin piikkiin. No mikä sitten on tahallinen teko? Eihän känniörveltäjäkään tahallaan housuunsa kuse, tai taksissa yrjöä. Tästähän onkin ollut paljon vääntöä, että onko siivousraha ylipäätään laillinen edes kännioksentajalla.
Kuitenkin jos joku bensis laskuttaa 6 vuotiaan vessaoksennuksesta monta kymppiä, niin aika idioottimaiseltahan tuo kuulostaa. Onhan suuri riski, että saa tapauksesta paljon negatiivista julkisuutta, kuten tässäkin tapauksessa. Yksikin perhe jos jättää tuon takia kyseiselle huoltikselle menemättä, niin tappiota tuottaa heti kyseinen oksumaksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun perhettä oli kiinnostanut, miten toimitaan, ja huoltoasema oli omistajan poissaollessa paskasti johdettu niinkuin suomalaisyritykset nyt tapaavat olla, kun yksi sanoo, että kaikki on ok ja seuraava tulee jälkikäteen karhuamaan rahaa. Jos olisi kerrottu vaihtoehdot, niin varmaan olisi perheelle onnistunut päättää. Sairasta ja tarkoitushakuista valehtelua myös, että eskari-ikäinen on joku teini ja sairaita olette myös te kommentoijat tässä ketjussa.
Hei kyseisen perheen jäsen / läheinen! Nyt kun tulit palstalle niin voisitko loukkaantuneelta tuhinaltasi kertoa, miten oksentava lapsi pystyi syömään kohtauksensa jälkeen?
Hei tietämätön pikkusielu. En tiedä kyseistä porukkaa, enkä ole aikeissa käydä Äänekoskella, mutta voin koettaa arvata. Jotkut lapset oksentelevat useista syistä, flunssasta, stressistä, kuumassa autossa matkustamisesta, pahoinvoinnin jälkeen olo on taas hyvä. Silloin on mahdollista syödä ja ihan järkevääkin, jos loppumatka on pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Voin just kuvitella yrittäjän tuskan tällaistan aasiakkaiden kanssa. Se on ihan ymmärrettävää, että 1 työntekijä on vaikka uusi eikä tiedä sääntöjä. Toinen tietää ja kertoo ne asiakkaalle, joka luulee olevansa jumalasta seuraava. Sitten soitellaan "omistajalle" kun on tämä Hirvittävä Vääryys kohdannut. Tietysti yrittäjä pahoittelee. Mutta ei soitetaanpa vielä iltapululle tästä Hirvittävästä Vääryydestä.
Ei muuta kuin olisitte itse siivonneet sinappikoneenne oksennuslimat ja -palat seinältä ja vieneet sairaan lapsen kotiin. Ja olleet ihan, ihan hiljaa.
No voi nyyh, kun se yksi työntekijä saattoi olla uusi, säälitään sitä joukolla ja haukutaan sinappikone.
Olipas pieni lasku siihen nähden, mitä otsikon perusteella odotin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhemmat eivät siivonneet itse?
En kyllä välttämättä haluaisi mennä seuraavana vessaan jonka joku mamma on siivonnut oksennuksesta pyyhkimällä pinnat käsi- tai wc-paperilla. Mieluummin haluaisin että wc on siivottu sopivilla välineillä ja desinfioivilla aineilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Kukaan ei olisi estänyt, jos äiti / isä olisi itse lapsen kanssa pyyhkinyt roippeet kosteilla käsi- tai vessapapereilla. Tämän jälkeen ilmoitus asiasta ja tuskinpa olisi laskuakaan tullut, jos olisi vain tarvinnut pyyhkäistä mopilla ja tuulettaa.
Ei kyllä ole riittävä siivous. Kyllä jää taudinaiheuttajat itämään ja leviämään vessaan, jos näillä opeilla siivotaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö lupa kysyä omien sotkujen siivoukseen?
Tuskin perhe matkustaa mopin/rättien ja ämpärin kanssa. Oksennussotkusta ei oikein tahdo tulla siistiä käsipaperilla.
Kyllä se kuule auttaa kun ne isoimmat palat ja limat on putsattu roskiin. Työntekijän tarvitsee vain suihkautella pesuainetta, pyyhkiä ja viedä roskapussi (joka on täynnä niitä käsipapereita ja oksennusta) roskiin. Homma hoidettu asiallisesti.
Mutta ei.. me mennään syömään ja koska ollaan Tärkeitä Asiakkaita niin muut saa siivota. Ja kun joudumme maksamaan, soitamme heti omistajalle ja iltalehteen :D
Jostain syystä kuitenkaan ei voitu tiedottaa asiallisesti, että roskiksen täyttäminen oksupapereilla oli toivottu menettely?
Eihän tuollaista tarvitse maksaa. Yrittäjäriskin piikkiinhän tuollaiset menee. Yrittäjällä on aina mahdollisuus ottaa vakuutus tuollaisia tilanteita varten. Typerää ottaa tuollaisen summan takia itselleen negatiivista julkisuutta.
t:yrittäjä
Eiköhän normaalijärkinen vie sen roskiksenkin mennessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun perhettä oli kiinnostanut, miten toimitaan, ja huoltoasema oli omistajan poissaollessa paskasti johdettu niinkuin suomalaisyritykset nyt tapaavat olla, kun yksi sanoo, että kaikki on ok ja seuraava tulee jälkikäteen karhuamaan rahaa. Jos olisi kerrottu vaihtoehdot, niin varmaan olisi perheelle onnistunut päättää. Sairasta ja tarkoitushakuista valehtelua myös, että eskari-ikäinen on joku teini ja sairaita olette myös te kommentoijat tässä ketjussa.
Meillä on 6v, joka kokonsa puolesta voisi varsin hyvin olla 10v. Pitkä ja roteva poika, ikää ei osaa useimmat arvoida oikein.
Ja kun se voisi olla 10, niin varmaankin myös 12-15 samantien.
Tästäkin lehtijutusta tuli mieleen, että voi, miksen ole syntynyt edes 30 vuotta aiemmin??!? Ennen tätä aktiivista someaikaa siis... En kestä nykyajan meininkiä! Itse ollaan kuin porsaat ja sitten itketään somessa... Normaalijärkinen olisi ihan onnellinen, että pääsee noin pienellä maksulla.
On selvä, että lapselle voi sattua vahinko.
Mutta kyllä vahingoistakin pitää vastata. Olisin ilman muuta siivonnut itse niin paljon kuin olisin pystynyt ja sanonut henkilökunnalle asiasta. Jos nimittäin vielä olisivat halunneet viimeistellä esim. desinfioiden tilat.
Ja valmis tosiaan maksamaan tästä viimeistelystäkin.
Kyllä on tosiaan käsittämätöntä asennetta ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Kukaan ei olisi estänyt, jos äiti / isä olisi itse lapsen kanssa pyyhkinyt roippeet kosteilla käsi- tai vessapapereilla. Tämän jälkeen ilmoitus asiasta ja tuskinpa olisi laskuakaan tullut, jos olisi vain tarvinnut pyyhkäistä mopilla ja tuulettaa.
Tämä on niin hauska, kun äidistä ja perheestä pitää pakosti maalata huono kuva. Nyt kaikki joukolla paheksumaan.
Toivottavasti työntekijä saa potkut
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin lehtijutusta tuli mieleen, että voi, miksen ole syntynyt edes 30 vuotta aiemmin??!? Ennen tätä aktiivista someaikaa siis... En kestä nykyajan meininkiä! Itse ollaan kuin porsaat ja sitten itketään somessa... Normaalijärkinen olisi ihan onnellinen, että pääsee noin pienellä maksulla.
Miten ihmeessä pikkulapsen oksennus on porsaana elämistä? Oksennus tapahtui vieläpä vessassa, eli ei edes pöytään oksentanut. Tuskin lapsi kuitenkaan sormia kurkkuun työnsi.
Kun huoltiksen vessoissa käy, niin ovat usein siinä kunnossa, että sen perusteella pitäisi jokaiselta pyyttää siivousrahaa, ainakin miesten vessoissa, joissa joka toinen kusee yli laitojen.
Voin just kuvitella yrittäjän tuskan tällaistan aasiakkaiden kanssa. Se on ihan ymmärrettävää, että 1 työntekijä on vaikka uusi eikä tiedä sääntöjä. Toinen tietää ja kertoo ne asiakkaalle, joka luulee olevansa jumalasta seuraava. Sitten soitellaan "omistajalle" kun on tämä Hirvittävä Vääryys kohdannut. Tietysti yrittäjä pahoittelee. Mutta ei soitetaanpa vielä iltapululle tästä Hirvittävästä Vääryydestä.
Ei muuta kuin olisitte itse siivonneet sinappikoneenne oksennuslimat ja -palat seinältä ja vieneet sairaan lapsen kotiin. Ja olleet ihan, ihan hiljaa.