Kuinka paljon häänne kustansivat ja miten ne maksoitte?
Säästittekö jo häitä vastaavan summan etukäteen, otitteko häitä varten lainaa, maksoiko joku muu puolestanne, vai mikä oli taktiikka?
Kommentit (129)
Uskoakseni häät maksoivat noin 6000 euroa, josta vanhempani maksoivat suurimman osan ja sulhasen äiti loput. Juhlat olivat mukavat, joskin liitto päättyi vain kahden vuoden jälkeen. Seuraavalla kerralla joutunen itse maksumieheksi.. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä koko HÄÄ juttua ollenkaan, ihmiset laittaa yhteen päivää pahimmillaan satatuhatta tai jotain kymmeniä tuhansia. Yhteen päivään...ja 60% pareista kuitenkin eroaa.
En ymmärrä ollenkaan.
Minulle riittää avoliitto, ihan hyvin, ei tulisi mieleenkään pitää mitää ihme julhia sen taka että on nyt suhteessa jonkun kanssa.
Ihan tyhmää...
Osa naisista haluaa sen "päivän prinsessana" maksoi mitä maksoi. Eihän siinä mitään jos fyrkkaa löytyy, mutta onhan se hullua ottaa vaikka kymppitonni lainaa tuollaiseen.
Täytyy tähän sanoa, että itse en olisi hääjuhlaa välttämättä edes halunnut viettää, vaikka morsian olenkin. Perhe, ystävät ja sukulaiset kuitenkin halusivat, joten kekkerit pidettiin oikein pitkän kaavan mukaan hääpukuineen ja sulhasen lakeerikenkineen päivineen. Päiväni prinsessana oli yleisöä varten, ei prinsessaa itseään. Ja lähes kymppitonni vanhempieni rahaa tähän siis saatiin kulutettua.
Häät maksoivat kaikkineen noin 10 000 euroa. Juhlat eivät olleet isot, vieraita oli noin 40. Mentiin naimisiin vasta kolmekymppisinä, ehkä siitäkin syystä oli helppoa järjestää juuri sellaiset juhlat, jotka halusimmekin. Maksoimme juhlat tietysti itse, ihan omalta pankkitililtä löytyi tuo summa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhempani maksoivat niin kun etikettiin kuuluukin. Olin siis morsian :) Budjettimme oli tuli vanhemmiltani ja oli 25 000 euroa. Ylitimme budjetin moin viidellä tonnilla ja sovittiin että miehen eli sulhasen vanhemmat makso yli jääneen osuuden niin sanotusti häälahjaksi.
Herätys, päiväuniaika ohi!
No pitihän se arvata että olisi pitänyt suosiolla jättää vastaamatta. Mikä siinä on että joidenkin ihmisten on niin vaikea hyväksyä sitä että toisilla on enemmän rahaa kun toisilla? Huoh..
Mikä siinä on joillekin niin vaikea ymmärtää että rahalla leveily on tyylitöntä. Huoh...
Saanen kysyä että missä vaiheessa leveilin rahalla? Vastasin vaan apn kysymykseen. En ole ketjun ainoa jonka häät kustansivat sen muutaman kymppitonnin
Meidän maksoivat 16 500€, olin itse säästänyt omista pienehköistä tuloista (olin häiden aikaan 23-vuotias) ja maksoin kaiken kokonaan. Summa ei kuitenkaan sisällä sormuksia, joihin meni parisen tonnia, mies maksoi. Häämatkalla oli myös eri budjetti ja se maksettiin puoliksi.
Olihan tuossa säästettävää ja huima summa "vain" yhteen päivään, mutta koskaan en ole katunut ja tuskin tulen katumaankaan <3
Puvun halusin teettää, muistaakseni 230€, kampaaja maksoi jotain. Tilavuokra parikymppiä. Tarjottavat teki anoppi. Sormuksiakaan ei ole, et niistäkään ei ole tarvinnut maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän maksoivat 16 500€, olin itse säästänyt omista pienehköistä tuloista (olin häiden aikaan 23-vuotias) ja maksoin kaiken kokonaan. Summa ei kuitenkaan sisällä sormuksia, joihin meni parisen tonnia, mies maksoi. Häämatkalla oli myös eri budjetti ja se maksettiin puoliksi.
Olihan tuossa säästettävää ja huima summa "vain" yhteen päivään, mutta koskaan en ole katunut ja tuskin tulen katumaankaan <3
Olit juhlasi ansainnut, kun noin kovan työn teit. Pakko kuitenkin ihmetellä, miksi jouduit maksamaan kaiken yksin eikä mies osallistunut?
Menimme naimisiin aikuisina (yli 30-sinä) eli häät järjestimme itse, ei vanhempamme. En edes kutsunut kaikkia sukulaisia, joiden kanssa en itse ole tekemisissä. Enemmänkin oli ystäviä. Noin 70 vierasta. Kirkossa vihkiminen ja juhlat työväentalolla. Häämekkokin käytettynä vain 350 euroa. Ruokaan, mahtavaan bändiin, koruuni, illan showhun ym. sitten menikin jokunen tonni. Häämatka mukaan lukien sanoisin yhteissummaksi noin 10 000 euroa joista isäni ja äitini maksoivat ruoat + bändin eli noin puolet. Itseltäni löytyi loput. Ja olin siis morsian :D
En muista tarkkaan, paljonko meillä meni rahaa. Ehkä joku 6000 euroa kaikkinensa? Itse maksettiin kaikki omista säästöistämme. Vieraita ei ollut kuin 12 ja meillä oli tuomari juhlapaikalla vihkimässä meidät.
Tässä kuluja karkeasti eriteltynä, saatan muistaa osan väärin:
Mun hääpuku ja muut (kampaus, meikki, kynnet ym.) n. 1000-1500 euroa ehkä
Miehen puku ehkä noin 500 euroa
Sormukset noin 1500 e
Juhlapaikka, ruoat, vihkiminen taisi olla n. 2000 e yhteensä
Valokuvat taisi olla noin 500-1000 euroa
Vuosi oli 2010 ja paikkakuntana pieni kylä Länsi-Pirkanmaalla.
" Paljonko häänne maksoivat ja kuinka kustansitte ne?"
Vierailija kirjoitti:
Oisko ollut 50 euroa, Ihan käteisellä maksettiin.
Lisäisin tohon että isä osti pussin perunoita. Ei otettu lainaa.
Vastaus otsikon kysymykseen
Häät eivät kustanna mitään. Häät maksavat ja ihminen maksaa kustannukset.
Meillä oli 25 vierasta. Halvat häät xD
Ruokailu ja paikkavuokra 1000 euroa (äitin ja isän häälahja meille Opel-auton lisäksi)
Mekko (anoppi teki, häälahja)
Kengät 20 euroa
Miehen paita ja solmiohärpäke (vuokraa 100 euroa)
Veli otti hääkuvat (häälahja)
Hääautona oli äitin ja isän kakkosauto.
Paikan koristaminen makso ehkä 20 euroa.
Hääkimppu oli 80 €
Niin ja kakut leivoin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko ollut 50 euroa, Ihan käteisellä maksettiin.
Lisäisin tohon että isä osti pussin perunoita. Ei otettu lainaa.
Niin, lisään vielä että ollaan kumpiki vajaat 5kymmentä ja toisella kierroksella. Ei siksi että epäilisimme tätä liittoa ei siitä ole lainkaan kyse, vaan ei meillä siihen hätään ollut laittaa isoja häitä, vieraita oli 8. Pidot paranee kun väki vähenee, sanovat.
Kumpikin meistä oli kokenut ne isot häät nuorena, eivätkä ne taanneet onnea.
Noin 5000 €. Itse maksettiin, ihan käyttörahoista iso osa. Isommat laskut mitkä tulivat jälkeenpäin, maksettiin säästötililtä.
Hmm, noin 100€, ehkä vähän päälle. Ei säästetty etukäteen.
Meillä oli hyvin pienimuotoiset häät, odotimme esikoistamme ja halusimme ehdottomasti naimisiin ennenkuin lapsi syntyy. Aiomme pitää kirkkosiunauksen ja isommat "bileet" kun olemme olleet 10 vuotta naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit juhlasi ansainnut, kun noin kovan työn teit. Pakko kuitenkin ihmetellä, miksi jouduit maksamaan kaiken yksin eikä mies osallistunut?
Tästä on jo aikaa, enkä ihan tarkkaan muista miksi mies ei osallistunut kustannuksiin tuon enempää. Olimme toki nuoria eikä hänenkään palkka päätä huimannut, silloin olin kuitenkin tyytyväinen että hän maksoi sormukset ja oman puolikkaan häämatkasta joka oli 5000€/hlö. Eli joutui joka tapauksessa itsekin säästämään sen 7000€ vaikkei sen enempää häiden kustannuksiin osallistunutkaan. Voi olla, että jos olisin vaatinut miestä maksamaan puolet häistä, niin häät olisi lykkääntyneet paljon pidemmälle, ja halusin ehdottomasti naimisiin jo tuolloin :)
Nyt avioliiton aikana en ole muuten todellakaan jatkanut maksumiehenä olemista, vaan kulut on jaettu tasaisesti. Häät oli vaan mulle todella tärkeä juttu, niin niiden eteen jaksoin kärvistellä ja säästää sen reilu 20 tonnia. Jälkeenpäin on jäänyt sellainen "jes, mä pystyin siihen!" -fiilis :)
Niin. Jotku lukee ittensä vaikka lääkikseen tai säästää asuntoon.. osa sitten säästä häihin. Meitä on moneksi.
12000e maksoi ja minun vanhempani halusivat maksaa ne.
Ainiin. Kulut maksettiin itse, palkasta säästettiin.