Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon häänne kustansivat ja miten ne maksoitte?

Vierailija
01.07.2017 |

Säästittekö jo häitä vastaavan summan etukäteen, otitteko häitä varten lainaa, maksoiko joku muu puolestanne, vai mikä oli taktiikka?

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 20K€. Eräs tuotantoyhtiö maksoi niin saivat kuvata sen tv:seen.

Kerrotko, että mikä jakso W...eikun Satuhäitä on kyseessä?

Vierailija
62/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000 €

Säästöjä meni ja se harmittaa vielä 15 vuotta jälkikäteenkin. Olisin halunnut pienen simppelin nopean tilaisuuden, olin jo varannut paikallisen pubin tätä varten ja tarjoilu olisi ollut ainoastaan kierros baarista. Anopille tämä ei sopinut ja järjestettiin sitten pikapikaa isot häät (80 henkilöä) yrittäen epätoivoisesti säästää joka paikasta että rahaa jäisi häämatkaan. No ei jäänyt ja häät oli nolot ja matkarahat meni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 20 000e, häämatka ei kuulunut tähän. Vajaan sadan hengen häät Helsingin Suomenlinnassa, säästettiin ja molempien vanhemmat myös auttoivat jonkun verran. Oli yksi elämäni ihanimmista päivistä, eikä harmita yhtään tuo rahanmeno (kun joku sitä kuitenkin alkaa kauhistelemaan).

Vierailija
64/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt että onko mussa jotain vikaa kun pidän häitä hirveänä tuhlauksena. En ole naimisissa  ja jos menen, menen ilman suuria juhlallisuuksia tyyliin maistraatti-vähän hienompi matka-myöhemmin rennot juhlat lähipiirille.

Yksi päivä ja iso nippu taivaan tuuliin.. En kaipaa päivää prinsessana ja rennotkin juhlat pitäisivät tuttuni tyytyväisinä.

Paljonkohan häät maksaa keskimäärin Suomessa?

En ole pihi. Mutta tienaan itse rahani ja harkitsen mihin ne laitan. Turhuuteenkin usein.

Sama fiilis täällä. Väitöskaronkkani kulut olivat aikanaan yli 4000e ja päätin että vaikka kivat kemut olivatkin, niin ei kiitos enää tuollaista rahanmenoa!

Vierailija
65/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 6000€ + häämatka 3000€

Kihlautumisesta mentiin 10kk kuluttua naimisiin eli ei kummoisia säästöjä ollut ennestään. Kummankin vanhemmat maksoivat vajaa 1000€ täysin omasta halustaan.

Meille jäi siis maksettavaa 7000€ ja eipä siinä, kaikki viikonloput tehtiin töitä ja kaikki oli maksettu ennen häitä. Vain pitopalvelu lasku tuli häiden jälkeen mutta sekin summa oli tiedossa.

Saatiin juuri meidän näköiset häät ja eipä jouduttu mistään tinkimään. Minun hääpukuni maksoi 150€ mutta sitten taas hiuskoriste 90€ eli kun jossian muussa tuli säästöä niin sitten sai jotain muuta ihanaa.

Vierailija
66/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 20 000e. Säästöillä. Minun vanhempani maksoivat kuitenkin mm. Hääpukuni lahjaksi ja mieheni vanhemmat hääpaikan vuokran jne. Ei kaduta rahanmeno ollenkaan. Ikimuistoinen päivä johon oltiin kunnolla panostettu ja se näkyi ja tuntui. Harmi ettei tuota päivää saa elää uudelleen :)

No mikä ettei voi elää vastaavaa päivää uudelleen? Alat vain säästää rahaa. Jos edelleen välität puolisostasi, voitte juhlia isosti esim. 10-vuotishääpäiväänne.

No ei se kyllä mitenkään sama asia ole mennä naimisiin oikeilla kirkkohäillä kuin juhlia hääpäivää. Muistele nyt vaikka itse vihkimistilannetta alttarilla, millaiselle se tuntui ja ne ainutkertaiseen tilanteeseen liittyvät juhlat mukavalla tunnelmalla, vaatteet, koristeet, Juhlapaikka. Pyydätkö samat vieraat 10-vuotishääpäivän juhliin myös sitten? Kuinkahan moni tulee näihin "toisiin juhliin".Entä laitatko morsiusvaatteet mosiuspukuineen taas uudelleen päälle?

Vierailija
67/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle satasen kait. Maistraattiin ja syömään.

Miksi syömään tuon maistraattikäynnin jälkeen? Jos teette muuttoilmoituksen niin menettekö senkin jälkeen syömään?

Vierailija
68/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko ja kengät n.350 euroa, miehellä puku oli valmiina. Hotelliyö ja ruokailu n. 250 euroa. Karattiin vihille ihan kahdestaan. Kirkko tarjosi kakkukahvit kryptassa. Jälkeenpäin on hääjuhlattomuus välillä harmittanut, mutta silloin koin ratkaisun parhaaksi. Halusin naimisiin mutta juhlat tuntuivat ahdistavilta lähisuvussa olevien alkoholismin ja mt-ongelmien takia.

Vierailija
69/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin vierestä kun mustalla mersulla tultiin HIENOON paikkaan kaikki oikein tälläytyneinä ja kaikki oli varmasti maksanut. Reilun tunnin istuskelin toisella puolen katua ja näki miten seuruetta kävi tupakalla, soittamassa ja kuka mitäkin. Kukaan ei edes hymyillyt. Niissä häissä joissa olen ollut vieraana tai töissä olevana on väki pitänyt hauskaa riippumatta siitä onko juotu kakkukahvit vai paistettu kokonainen sika. Tärkeintä on minusta osoittaa rakkautta.

Vierailija
70/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle häät kustansivat ja mitä? AP:n suomen kielen taito taitaa olla heppoista. Olisit kysynyt yksinkertaisesti, paljonko häät maksoivat ja kuka ne maksoi / kustansi. Ei kannata yrittää olla hienompi kuin onkaan!

Kustantaa on arkikielessä synonyymi sanalle maksaa. Luulisi, että ilmeisesti suomalaisena tämän tiedät. Kellekkään tuskin jäi epäselväksi mitä kysymykseni koski. Kyllä teitä mielensä pahoittajia löytyy vaikka kuinka yrittää välttää. Hymyile joskus.

Ap

Jos tuota kustantaa-sanaa oli pakko käyttää, niin olisit käyttänyt sitä oikeassa yhteydessä. Se olisi käynyt otsikkoon, kun oikein pohdit, minkä sanan tilalle olisit voinut sen vaihtaa.

Ei mun tarvitse oikein pohtia, osaan kirjakielen. Kirjotan näillä keskustelupalstoilla, kuten normaalisti arjessa puhun. Anteeksi kun se sai sinut noin harmistumaan.

Ap

Vierailija
71/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sitä mieltä että on järjetöntä käyttää lähemmäs 10 000e häihin. Mutta toisaalta olen valmis maksamaan 3500e /hlö unelma matkakohteesta joten miksi se on vähemmän järjetöntä. Lainan ottamista en kuitenkaan ymmärrä. Juhliin tai matkoihin.

Vierailija
72/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen samoilla linjoilla niiden kanssa, jotka ovat häistään maksaneet enemmän. Se päivä on (toivottavasti) vaan kerran, niin kyllä siitä ikimuistoinen pitää tulla!

Vierailija
73/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 mk vuonna 2002, itse maksettiin säästöillä.

Vierailija
74/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidettiin juuri kotipihalla 35 hengen juhlat, telttoineen, ruokineen, maljoineen ja puheineen, kakkuineen ja iltapaloineen, oli trubaduuri ja bändi, juomat oli kaikki talon puolesta haettu Tallinnasta. Mulla kävi kampaaja aamulla kotona ja meikin tein itse. Maksoi 1000 euroa.

Vierailija
75/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen samoilla linjoilla niiden kanssa, jotka ovat häistään maksaneet enemmän. Se päivä on (toivottavasti) vaan kerran, niin kyllä siitä ikimuistoinen pitää tulla!

Ei se ikimuistoisuus tule rahasta, myös itse ja talkoilla tekemällä saa omannäköistä. Ikimuistoinen tulee tunnelmasta, ohjelmasta ja vieraista.

Vierailija
76/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rahaton järjestää kalliit häät velaksi, niin se ihmetyttää. Tiedän työni takia useamman tapauksen, jossa liitto on loppunut, laina jäänyt maksettavaksi.

Vierailija
77/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulossa kolme eri tilaisuutta perinteiden mukaan (emme ole täysin suomalaisia). Rahaa on budjetoitu n. 20.000€ tällä hetkellä.

Juhla 1. Molempien vanhemmat maksavat häitä edeltävän juhlan n.2000€ sis. ruoat , musiikki, koristelut, puvut, paikat on lähipiiristä joten ne saatiin ilman kustannuksia, vieraita tulossa n. 60-70 molempien puolelle.

Juhla 2. Itse hääpäivä. Tulossa n. 300 vierasta. Mikä on ihan älyttömästi ja itse ehkä olisin tyytynyt paljon pienempään vieraslistaan mutta molemmilla on isot perheet, omat kaverit, vanhempien kaverit ja kun kyseessä on vielä molempien perheiden esikoisten häät niin vanhemmat vähän innostuivat kutsumaan vieraita ulkomailta asti. Ruoat tekee vanhempani eli siinä säästetään vähän mutta kustannukset ovat noin. 13.000€. Tämän juhlan maksavat perinteiden mukaan mun vanhemmat.

Juhla 3. Häävastaanotto häistä seuraavana viikonloppuna. Tämän juhlan maksavat miehen vanhemmat ja itse en tiedä vielä oikein mitään muuta kuin missä juhla pidetään ja minkälainen puku tulee. Vieraita kuulema tulossa n. 200.

Joo tiedän että kuulostaa valtavilta juhlista mutta ovat ihan normaalit meidän kulttuurissa :D Itse olisin toki tyytynyt vähempään kun tärkein on kuitenkin että mennään naimisiin. Molempien vanhemmat kuitenkin ovat unelmoineet tästä päivästä jo pitkään ja näiden häiden jårkkääminen on jonkinlainen kunnia-asia heille. Ja tiedän että monet ihmettelevät että vanhemmat maksavat häät mutta kulttuuri ja perinteet ovat eri ja vanhemmat ei antaisi meidän maksaa häitä vaikka kuinka pyytäisimme. Nyt kun suunnittelut ovat jo pitkällä niin täytyy myöntää alkaa hieman jännittää( en ole tottunut olemasn huomion keskipisteenä...) myös odotan noita hääjuhlia innolla ja kuulema meidän suomalaiset vieraat odottavat häitä tosi innolla :D

Vierailija
78/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästittekö jo häitä vastaavan summan etukäteen, otitteko häitä varten lainaa, maksoiko joku muu puolestanne, vai mikä oli taktiikka?

Me kustansimme häät, eivät häämme kustantaneet mitään. Emme myyneet pääsylippuja. Muutama satanen meni.

Vierailija
79/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1500 meni sviittiin, ruokiin, sormuksiin, shampanjaan ja vaatteisiin. Juhlittiin ihan vain kahdestaan ja hemmolteltiin itseämme ihan kunnolla.

Vierailija
80/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 000 euroa meni. Itse maksettiin suurin osa, mun vanhemmat osallistui puvun kustannuksiin. Kolmen ruokalajin illallinen oli aika hinnakas + kaikkki juomat siihen päälle. Sitten juhlapaikan vuokra, kukat ja koristeet, puvut morsiusneidoille. Mahtavat juhlat, mutta en enää laittaisi tuollaista summaa yhteen juhlaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän