Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon häänne kustansivat ja miten ne maksoitte?

Vierailija
01.07.2017 |

Säästittekö jo häitä vastaavan summan etukäteen, otitteko häitä varten lainaa, maksoiko joku muu puolestanne, vai mikä oli taktiikka?

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

7000 euroa, säästettiin etukäteen

Vierailija
2/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häät kustantaneet meille mitään, itse se eläminen piti maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ollut 50 euroa, Ihan käteisellä maksettiin.

Vierailija
4/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt että onko mussa jotain vikaa kun pidän häitä hirveänä tuhlauksena. En ole naimisissa  ja jos menen, menen ilman suuria juhlallisuuksia tyyliin maistraatti-vähän hienompi matka-myöhemmin rennot juhlat lähipiirille.

Yksi päivä ja iso nippu taivaan tuuliin.. En kaipaa päivää prinsessana ja rennotkin juhlat pitäisivät tuttuni tyytyväisinä.

Paljonkohan häät maksaa keskimäärin Suomessa?

En ole pihi. Mutta tienaan itse rahani ja harkitsen mihin ne laitan. Turhuuteenkin usein.

Vierailija
5/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt että onko mussa jotain vikaa kun pidän häitä hirveänä tuhlauksena. En ole naimisissa  ja jos menen, menen ilman suuria juhlallisuuksia tyyliin maistraatti-vähän hienompi matka-myöhemmin rennot juhlat lähipiirille.

Yksi päivä ja iso nippu taivaan tuuliin.. En kaipaa päivää prinsessana ja rennotkin juhlat pitäisivät tuttuni tyytyväisinä.

En ole pihi. Mutta tienaan itse rahani ja harkitsen mihin ne laitan. Turhuuteenkin usein.

Juuri samoin myös itse ajattelen. Kuulostaa hurjalta, että ihmiset ottavat jopa monen tonnin lainoja yhtä ainoaa päivää varten. Siinä missä itselleni riittäisi rakkaimmat ja läheisimmät ihmiset sekä yhteinen ravintolaillallinen.

Ap

Vierailija
6/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväistiin kahvitunnilla maistraatissa. Oli ihan ilmaista.

Vierailija
7/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani maksoivat niin kun etikettiin kuuluukin. Olin siis morsian :) Budjettimme oli tuli vanhemmiltani ja oli 25 000 euroa. Ylitimme budjetin moin viidellä tonnilla ja sovittiin että miehen eli sulhasen vanhemmat makso yli jääneen osuuden niin sanotusti häälahjaksi.

Vierailija
8/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani maksoivat niin kun etikettiin kuuluukin. Olin siis morsian :) Budjettimme oli tuli vanhemmiltani ja oli 25 000 euroa. Ylitimme budjetin moin viidellä tonnilla ja sovittiin että miehen eli sulhasen vanhemmat makso yli jääneen osuuden niin sanotusti häälahjaksi.

Herätys, päiväuniaika ohi!

Vierailija
9/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herätys, päiväuniaika ohi!

No pitihän se arvata että olisi pitänyt suosiolla jättää vastaamatta. Mikä siinä on että joidenkin ihmisten on niin vaikea hyväksyä sitä että toisilla on enemmän rahaa kun toisilla? Huoh..

Vierailija
10/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äskeinen kommentti siis numeron 7

Vierailija
11/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kolme tuhatta euroa. Pari tuhatta säästettiin itse vajaassa vuodessa, mikä kului hääpäivän valinnasta häihin. Loput saatiin molempien vanhemmilta.

Vierailija
12/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.3000e. Tähän sisältyi kaikki. Vieraita oli 30hlöä. Tarjottavat tehtiin kaikki itse.

Minun puvun ompeli ystävä, miehellä oli jo musta puku kaapissa. Sormus maksoi reilu 300e. Hääpaikan hintaa en enää muista, mutta siis sen muistan, että kaikki (hääpaikka, vaatteet, sormus, tarjottavat, hääyön hotellihuone) kulut oli n. 3000e.

Itse maksettiin ja oli tosi kivat juhlat vain niiden tärkeimpien ihmisten kanssa.

Vierailija
13/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen 100 e ruokiin ja kakkuun. Maistraatissa naimisiin ja sen jälkeen syötiin lähipiirin kanssa meillä. Oli kyllä kivat juhlat

Vierailija
14/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 20 000e. Säästöillä. Minun vanhempani maksoivat kuitenkin mm. Hääpukuni lahjaksi ja mieheni vanhemmat hääpaikan vuokran jne. Ei kaduta rahanmeno ollenkaan. Ikimuistoinen päivä johon oltiin kunnolla panostettu ja se näkyi ja tuntui. Harmi ettei tuota päivää saa elää uudelleen :)

Vierailija
15/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioisin maksaneen noin 2500 mk. Vanhempani maksoivat. Tosin juhlatila oli ilmainen, äiti leipoi itse tarjottavat (siis ei ollut ruokailua, pelkkä kahvipöytä) ja isä & kaverinsa soittivat musiikin. Äiti teki puvun, maksoin kankaan (120mk). Hunnun teki ompelija, olisiko se maksanut 70mk. Kukkakimppu oli 130mk (maksoin itse), kampaaja taisi olla 100mk (maksoin itse). Kengät oli vanhat yo-juhlista. Miehelläni oli valmiina puku, lainasi isältään rusetin. Kengät osti Anttilan alesta.

ja vuosi oli 1984.

Vierailija
16/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varsinaista budjettia, sen verran käytetään kun tarvii että tulee meitä miellyttävät häät. Tänä kesänä ovat tulossa ja veikkaan että noin 6000-7000€ lopulta menee. Lainaa ei tarvitse ottaa. Pienet, tyylikkäät häät, vieraita vain noin 25.

Vierailija
17/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluttiin maksaa itse kaikki heti, joten käytettävissä oli tosi vähän rahaa. Teimme ja ostimme ruoat itse (kinkkukiusaus, janssonin kiusaus, salaatit, juustoja ym.), leipää, kotikaljaa, jopa kakut tehtiin itse. Puvut ostimme käytettyinä, sormus oli miehen suvusta, kengät halvalla, tila tosi edullinen vuokrattava huvila järven rannalla. Ostin pöydille valkoista lakanakangasta, kynttilänjalkoja ja kukkaköynnöstä. Rahaa meni kaikkiaan alle 2000e ja vieraita oli noin 60.

Vierailija
18/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vasta häät, jos oikein kustantavat jotain. Luuletko todella, että jonkun häät ovat maksaneet jotain hänen puolestaan?

Vierailija
19/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistraattihäät ilmaiset, kaksistaan vietettiin se päivä, meni ehkä yht. 50 euroa ruokiin. Seuraavana päivänä mentiin vanhempien ja sisarusten kanssa syömään hienoon paikkaan, vanhemmat maksoivat puoliksi. Hinta ehkä 700 euroa?

Vierailija
20/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinussa mitään vikaa ole, kaikkien ei tarvitse tykätä samoista asioista. Itse ihmettelen sitä, että rahan käyttämistä häihin pidetään usein turhuutena ja tuhlaamisena, mutta silti ihmiset käyttävät mielellään rahaa erilaisiin elämyksiin ja kokemuksiin, joista ei saa itselleen mitään konkreettista, vain se kokemuksen ja muiston siitä. Miksi häät tai muut juhlat olisivat yhtään turhempi elämys kuin vaikka illallinen kuumailmapallossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi