Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsilisät pois suurituloisilta/hyvätuloisilta

Vierailija
06.06.2017 |

Valtio haluaa säästää tällä hetkellä - ymmärrettävästi - vähän kaikesta: työttömät laitetaan ahtaalle, palkankorotukset jäädytetään, tuleva sote-uudistus todennäköisesti laittaa pieni- ja keskituloiset ahtaalle jne.

Kun kerran ollaan tälle säästölinjalle lähdetty, niin miksi ei säästettäisi lapsilisistä? Otetaan lapsilisät kokonaan pois niiltä kotitalouksilta, joissa vanhempien (tai vanhemman) yhteenlaskettu bruttotulo kk:ssa on esim. 10 000 euroa tai enemmän. Eikö tämä olisi oikeudenmukaista? Omasta mielestäni olisi. Ei ole oikein, että hyvätuloisten perheissä lapsilisät voidaan laittaa pankkitilille kasvamaan korkoa opiskeluja yms. tulevaisuudensuunnitelmia varten, kun taas pienituloisten perheissä lapsilisät menevät suoraan jokapäiväiseen käyttöön. Eriarvoisuus alkaa siis jo lapsuudessa, ikävä kyllä.

Kommentit (176)

Vierailija
101/176 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellaan pois lapsilisiä rikkailta. Jos nyt köyhät & tyhmät lisääntyvät hallitsemattomasti. Antakaa mielummin rikkaille lapsilisät tuplana, jos siitä olisi heille vähän porkkanaa lisääntyä. Saataisiin Suomen geeniperimää edes vähän paremmaksi. 

Vierailija
102/176 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset säästötalkoot joihin vain köyhimmät osallistuvat !

Hyvä tuloiset ei ole valmiita luopumaan mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/176 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa keskiluokka ihmeessä vaikka Monacoon tai jonnekin missä verotus mielestänne parempi- ai niin mutta ei kukaan palkkaisi teitä mihinkään.

Miksi tällaisia kommentteja. yhtä hyvin voisi sanoa, että muuttakaa köyhät pois, ettei tartte maksaa enempää veroa. Niin ei tietenkään pidä sanoa, se on rumaa ja turhaa. Samoin tuo äskeinen sun kommentti on ruma ja turha. Miksi pilkata niitä, jotka tekee paljon ja maksaa paljon yhteiskunnan hyväksi. Onko he jotenkin enemmän vapaata riistaa kuin pienituloisemmat?

Mitä ne tekee? Töitä? Jos se on ongelma niin sen kun lopetatte työt. Kyllä täällä on tarpeeksi työttömiä jotka mieluummin käy töissä kuin elää tuilla, mikä on paljon raskaampaa kuin työnteko. Kelan mukaan ihmisen tulee tulla toimeen 487 eurolla kuussa, joten jos vaikka perheessä on kaksi aikuista ja kaksi lasta niin kaikkien lisärahojen raja on n 2000 euroa, ei kymppitonni.

En mä usko, että se on monellekaan ongelma. Ei se mullekaan ole. Minä maksan töissä ollessani (nyt kotona lapsen kanssa) ilomielin sen n. 3000 euroa kuussa veroa, koska se menee yhteiskunnan toimintojen ylläpitämiseen. Mutta miksi siitä pitää pilkata, että tekee ja maksaa veroa? Sitä paitsi ei se sellain mene yks yhteen että jos minä luovun omasta työpaikastani niin siihen pääsee se kaikkein heikoimmassa asemassa oleva. Mun alalla on hyvä työllisyys ja kaikilla hyvä palkka, mutta valitettavasti siihen ei voi tulla vaikka työtön tradenomi sitä työtä tekemään. Miksi ei voi arvostaa kaikkia: niitä jotka tekee paljon ja maksaa paljon veroa ja niitä jotka etsivät työtä ja tekevät parhaansa pystyäkseen itse elättämään itsensä? Niitä jotka vuokraavat sijoitusasuntonsa tarvitsevalle ja niitä jotka sen tarvitsevat ja ovat hyvä vuokralaisia? Mä puutuin ainoastaan siihen, että miksi pilkata työpanosta ja sitä että toinen maksaa veroja ja sijoittaa muutoinkin yhteiskuntaan. Itse en näe ainakaan tarvetta pilkata heitä, jotka näin eivät pysty syystä tai toisesta tekemään.

Vierailija
104/176 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalituethan on sitä varten, että jos ei saa tai pysty elättämään itseään, niin ei kuole pois kuten ennen vanhaan. Ei niillä tuilla juuri muuhun ole varaa kuin hengissä pysyttelemiseen (joka sekin vie pienellä rahamäärällä paljon energiaa), joten osa ilmeisesti haluaisi palata siihen että kuolkoot köyhät vain pois. Mutta en mä ainakaan siihen suostuisi ja tuskin kukaan muukaan joten rikollisuus ynnä muut ongelmat lisääntyisi todella paljon, vaikka itse pitäisikin ihmisiä arvottomina jolleivat nämä käy töissä. Kyllä niillä rikkaimmilla on muutenkin enemmän mistä antaa keskiluokalle kuin kaikkein köyhimmillä, vaikka keskiluokan ajatusmaailma olisikin arjalainen. On se niin kamalaa kun köyhän lapsi pääsee ratsastamaan ilmatteeksi hevosella, kuolis pois vaan. No, onneksi tämä pallo kestää muutenkin ehkä enää noin 50 vuotta joten keskiluokankin lapset pääsee täältä pois ennen kuin tulee samat ongelmat kuin vanhemmillaan, eli ettei kaikkia niitä ihmisiä tapeta valtion toimesta, keistä itse haluaisi eroon.

Ei kait kukaan köyhän lapsia kuolemaan halua, mutta olisko liikaa vaatia sellaisia harrastuksia, jotka ei kustanna niin paljon. Mitä vikaa on vaikka uimisessa, ei tule keskiluokkakaan kateelliseksi kun uimahallin pääsylippu ei paljoa kustanna. Miksi köyhille pitää muiden maksaa rikkaitten elämäntyyli?

Varmaan tajuat että vaikka se köyhän lapsi kävisi jossain ratsastamassa ilmaiseksi niin perheen elämäntyyli ei todellakaan ole sama kuin rikkailla. Joten kadehdit siis sitä, että tämä köyhän perheen lapsi, jolla muutenkin vaikeaa, saa harrastaa jotain mistä tykkää? Onhan se nyt väärin, kyllä lasten pitäisi ehdottomasti kärsiä nykyistä enemmän, varsinkin köyhien lasten. Ei ne mitään iloa ansaitse elämäänsä. Oikeassa olet.

Vierailija
105/176 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalituethan on sitä varten, että jos ei saa tai pysty elättämään itseään, niin ei kuole pois kuten ennen vanhaan. Ei niillä tuilla juuri muuhun ole varaa kuin hengissä pysyttelemiseen (joka sekin vie pienellä rahamäärällä paljon energiaa), joten osa ilmeisesti haluaisi palata siihen että kuolkoot köyhät vain pois. Mutta en mä ainakaan siihen suostuisi ja tuskin kukaan muukaan joten rikollisuus ynnä muut ongelmat lisääntyisi todella paljon, vaikka itse pitäisikin ihmisiä arvottomina jolleivat nämä käy töissä. Kyllä niillä rikkaimmilla on muutenkin enemmän mistä antaa keskiluokalle kuin kaikkein köyhimmillä, vaikka keskiluokan ajatusmaailma olisikin arjalainen. On se niin kamalaa kun köyhän lapsi pääsee ratsastamaan ilmatteeksi hevosella, kuolis pois vaan. No, onneksi tämä pallo kestää muutenkin ehkä enää noin 50 vuotta joten keskiluokankin lapset pääsee täältä pois ennen kuin tulee samat ongelmat kuin vanhemmillaan, eli ettei kaikkia niitä ihmisiä tapeta valtion toimesta, keistä itse haluaisi eroon.

Ei kait kukaan köyhän lapsia kuolemaan halua, mutta olisko liikaa vaatia sellaisia harrastuksia, jotka ei kustanna niin paljon. Mitä vikaa on vaikka uimisessa, ei tule keskiluokkakaan kateelliseksi kun uimahallin pääsylippu ei paljoa kustanna. Miksi köyhille pitää muiden maksaa rikkaitten elämäntyyli?

Varmaan tajuat että vaikka se köyhän lapsi kävisi jossain ratsastamassa ilmaiseksi niin perheen elämäntyyli ei todellakaan ole sama kuin rikkailla. Joten kadehdit siis sitä, että tämä köyhän perheen lapsi, jolla muutenkin vaikeaa, saa harrastaa jotain mistä tykkää? Onhan se nyt väärin, kyllä lasten pitäisi ehdottomasti kärsiä nykyistä enemmän, varsinkin köyhien lasten. Ei ne mitään iloa ansaitse elämäänsä. Oikeassa olet.

Minulla ei ole mitään vastaan köyhien lasten tuettuja harrastuksia. Kyseenalaistan vain lajivalinnat. Oma perheeni on ylempää keskiluokkaa, olemme varakkaita. Kuitenkaan meillä ei ole halua eikä varaa laittaa lasta ratsastamaan tai pelaamaan jääkiekkoa tms. kalliita harrastuksia. Lapsi ei ole niitä edes halunnut. Vanhemmat voivat vaikuttaa lasten harrastuksiin. Ei se lapsi umpiossa elä ja siellä päätä, että juu, nyt pitää ehdottomasti alkaa ratsastamaan. Toisekseen olisi varmaan kannattavampaa maksaa sille köyhälle lapselle sellaista harrastusta mitä hän voi itsekin jatkaa kun yhteiskunnan tuki loppuu.

Vierailija
106/176 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin koska sinulla ei varaa laittaa lasta harrastamaan, niin ei köyhänkään lapsen pitäisi siellä saada käydä. Luultavasti köyhätkin mieluiten laittaa lapsen johonkin mistä tämä pitää, kun muuten ei voi tarjota kaikkea mitä varakkaampi. Varmaan kannattaisi jo alkaa miettiä muita säästökohteita kuin kaikkein köyhimpien kyykyttäminen, sieltä ei paljon nyhdettävää irtoa ellemme siis tosiaan tapata heitä jotka elää köyhyysrajalla. Kai siinä olisi keskiluokalle sirkushuvia viiloksi, voitaisi vaikka laittaa Hartwall areenalle pari (eläin) leijonaa vastaan köyhä. Nyt tämä on tällaista henkistä kidutusta enempi mutta on sekin varmaan sitten ihan nautinnollista kun rikkaammat siitä niin tykkää. Ihmuset on pohjimmiltaan sadisteja.

Vierailija
107/176 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin koska sinulla ei varaa laittaa lasta harrastamaan, niin ei köyhänkään lapsen pitäisi siellä saada käydä. Luultavasti köyhätkin mieluiten laittaa lapsen johonkin mistä tämä pitää, kun muuten ei voi tarjota kaikkea mitä varakkaampi. Varmaan kannattaisi jo alkaa miettiä muita säästökohteita kuin kaikkein köyhimpien kyykyttäminen, sieltä ei paljon nyhdettävää irtoa ellemme siis tosiaan tapata heitä jotka elää köyhyysrajalla. Kai siinä olisi keskiluokalle sirkushuvia viiloksi, voitaisi vaikka laittaa Hartwall areenalle pari (eläin) leijonaa vastaan köyhä. Nyt tämä on tällaista henkistä kidutusta enempi mutta on sekin varmaan sitten ihan nautinnollista kun rikkaammat siitä niin tykkää. Ihmuset on pohjimmiltaan sadisteja.

Niin, että leipäjonojen tilalle pippuripihvijonot tai muuten köyhää riistetään.

Vierailija
108/176 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio haluaa säästää tällä hetkellä - ymmärrettävästi - vähän kaikesta: työttömät laitetaan ahtaalle, palkankorotukset jäädytetään, tuleva sote-uudistus todennäköisesti laittaa pieni- ja keskituloiset ahtaalle jne.

Kun kerran ollaan tälle säästölinjalle lähdetty, niin miksi ei säästettäisi lapsilisistä? Otetaan lapsilisät kokonaan pois niiltä kotitalouksilta, joissa vanhempien (tai vanhemman) yhteenlaskettu bruttotulo kk:ssa on esim. 10 000 euroa tai enemmän. Eikö tämä olisi oikeudenmukaista? Omasta mielestäni olisi. Ei ole oikein, että hyvätuloisten perheissä lapsilisät voidaan laittaa pankkitilille kasvamaan korkoa opiskeluja yms. tulevaisuudensuunnitelmia varten, kun taas pienituloisten perheissä lapsilisät menevät suoraan jokapäiväiseen käyttöön. Eriarvoisuus alkaa siis jo lapsuudessa, ikävä kyllä.

Hyvätuloiset on hyvätuloisia koska ovat opiskelleet, ahkeroineet, tekevät töitä. Totta että eriarvoisuutta on mutta vanhemmat katsokoot peiliin ja tehkööt jotain sen sijaan että kadehtivat muiden kovalla työllä ansaittuja tuloja.

Tämä ei itseasiassa pidä piakkaansa aina. Mieheni opiskeli vuoden ajan aikuisopistolla duunariksi. Nyt kiskoo parempaa palkkaa kuin veljensä pitkällä ja vaativalla koulutuksella. Miehen veli on hieman näreissään, sillä hän on juuri näitä, vain kunnon koulutuksella voi tienata.

Ja kaikilla ei vain ole mahdollisuus siihen haastavaan koulutukseen. Kaikki eivät pärjää yliopistoissa ym.

n=1 kokemuksesta vauvapalstan käyttäjä voi syvällä rintaäänellä todeta, että koska hänen miehensä saa parempaa palkkaa kuin joku muu, niin hyvätuloiseksi voi päästä suunnilleen kadulla kävelemällä ja liukastumalla banaaninkuoreen. Tämä oli vauvapalastan käyttäjän looginen päätelmä. Sherlock Holmes varokoon.

Ei pidä paikkaansa AINA. Sanoinko ettei koskaan asiat olisi näin? En sanonut.

Vierailija
109/176 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän "suurituloisten" verotus on jo tapissa. Jos ei saa mitään takaisin niin miksi maksaa veroja? Tajuatteko, että jo vähänkin keskituloisen yli menevästä palkasta menee n. 60% yhteiseen kassaan? Juokse sitten töissä pää märkänä jotta saat tienattua muille rahaa!

Tosiasiassa keskituloiset maksavat kaikkein eniten veroja suhteessa tuloihinsa kun huomioidaan arvonlisävero + polttoainevero.

Suurituloisilla palkkavero on korkeampi mutta kokonaisverotus suurituloisilla on usein käytännössä alempi.

Suhteessa ehkä joo, mutta absoluuttisesti suurituloiset maksavat silti enemmän. He myös kuluttavat enemmän ja maksavat enemmän esimerkiksi palveluista. Palveluita ostamalla työllistävät ja täten välillisesti maksavat sitäkin kautta veroja.

Vierailija
110/176 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisävero lapsettomille (ei huollettavia) ikään ja tuloluokkaan katsomatta. Ei tarvitsisi olla isokaan korotus jotta se kattaisi lapsilisien määrän.

Miksi? Lapsettomathan maksaa jo perheellisten maksuja, koska lapsettomat ei saa rahaa takaisin lapsilisinä. Ja luuletteko te oikeasti, että päivähoitomaksunne kattavat päivähoidon todelliset kulut? No ei todellakaan kata ja me lapsettomat otamme osaa niihinkin kustannuksiin veroillamme.

Vierailija
111/176 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa keskiluokka ihmeessä vaikka Monacoon tai jonnekin missä verotus mielestänne parempi- ai niin mutta ei kukaan palkkaisi teitä mihinkään.

Miksi tällaisia kommentteja. yhtä hyvin voisi sanoa, että muuttakaa köyhät pois, ettei tartte maksaa enempää veroa. Niin ei tietenkään pidä sanoa, se on rumaa ja turhaa. Samoin tuo äskeinen sun kommentti on ruma ja turha. Miksi pilkata niitä, jotka tekee paljon ja maksaa paljon yhteiskunnan hyväksi. Onko he jotenkin enemmän vapaata riistaa kuin pienituloisemmat?

Mitä ne tekee? Töitä? Jos se on ongelma niin sen kun lopetatte työt. Kyllä täällä on tarpeeksi työttömiä jotka mieluummin käy töissä kuin elää tuilla, mikä on paljon raskaampaa kuin työnteko. Kelan mukaan ihmisen tulee tulla toimeen 487 eurolla kuussa, joten jos vaikka perheessä on kaksi aikuista ja kaksi lasta niin kaikkien lisärahojen raja on n 2000 euroa, ei kymppitonni.

Kela sanelee ainoastaan sitä, miten paljon yhteiskunnan velvollisuus on kustantaa eli millä perhekunta tulee toimeen, eikä suinkaan sitä,e ttä joku ei omalla työpanoksellaan saisi tienata vaikka sitä kymppiä. Sen valtio sanelee, että siitä menee hirmuinen vero. Miten jotkut luulee, että se mitä Kela eli yhteiskunta katsoo riittäväksi tilanteessa, jossa eletään pelkästään tuilla olisi yhtä kuin se mitä saa omalla kovalla työllään tienata. Se kympin tienaaja maksaa hirmuiset verot siitä kyllä, että tulonsiirrot on valtavat Suomessa. Mä ihmettelen, miksi ei pienintäkään kiitollisuutta koskaan. Itse olen tosi kiitollinen, että olen saanut pikkuriikkistä opintotukea ja myös hetken aikaa pikkuriikkistä työttömyyskorvausta. Nyt maksan suuren määrän (valittamatta!) veroa ja haluan, että huono-osaisia autetaan, mutta vedän rajan siihen, että huudellaan kuinka paljon saisi omalla työllään tienata kun siitäkin lähes puolet menee yhteiseen hyvään. 

Vierailija
112/176 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

off topic, mutta työttömän peruspäivärahasta on jo 25 v otettu veroa 20 pros mikä on täysin uskomatonta

Vierailija
113/176 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan - kannatat kuitenkin kaikille kansalaispalkkaa? Myös niille hienostorouville, jotka ovat tulottomia siksi, koska mies tienaa kahden aikuisen edestä?

Vierailija
114/176 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisävero lapsettomille (ei huollettavia) ikään ja tuloluokkaan katsomatta. Ei tarvitsisi olla isokaan korotus jotta se kattaisi lapsilisien määrän.

Miksi? Lapsettomathan maksaa jo perheellisten maksuja, koska lapsettomat ei saa rahaa takaisin lapsilisinä. Ja luuletteko te oikeasti, että päivähoitomaksunne kattavat päivähoidon todelliset kulut? No ei todellakaan kata ja me lapsettomat otamme osaa niihinkin kustannuksiin veroillamme.

Tai sitten voit ajatella asian niin, että maksat nyt pois velkasi, jonka aiheutit kun olit itse päiväkoti-ikäinen.

Vierailija
115/176 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ehdotus.

Minulla on vielä parempi ehdotus:

Lapsilisät pois KAIKILTA.

Vierailija
116/176 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten voit ajatella asian niin, että maksat nyt pois velkasi, jonka aiheutit kun olit itse päiväkoti-ikäinen.

Hassu ajatus, koska itse en ole valinnut tänne syntymistä. Tai syntymistä ylipäätään. Kyllä mä ajattelen sen niin, että mun vanhemmat (ja edellisen sukupolven lapsettomat) on kustantaneet mun elämisen, koska ovat minut halunneet tehdä. Ja nyt minä maksan osaltani ystävieni lasten päiväkoti- ja koulumaksuja (ja muiden perheellisten).

Vierailija
117/176 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei, vaan rikkaat on väsyneitä köyhien marinaan ja syyttelyyn, kun mikään ei teille ikinä riitä."

Rikkaillehan tässä ei mikään tunnu riittävän? :D Hyvä vaan, että rikkaita verotetaan kunnolla, niin ette aivan kokonaan tuhoa maapalloa kerskakulutuksellanne.

Vierailija
118/176 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä tarvitse mitään kiitollisuutta tuntea siitä jos joku on töissä ja maksaa veroa, ei se sitä vapaaehtoisesti tee. Jos mieluummin on työttömänä tukien varassa niin sen kun lopettaa työt, jos se kerran kivempaa on.

Valtio on juuri sitä varten, että koska ihmiset suurimmaksi osaksi ajattelevat vain omaa etuaan, että säilyisi jonkinlainen sivilisaatio eivätkä kaikki tapa toisiaan.

Vierailija
119/176 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä tarvitse mitään kiitollisuutta tuntea siitä jos joku on töissä ja maksaa veroa, ei se sitä vapaaehtoisesti tee. Jos mieluummin on työttömänä tukien varassa niin sen kun lopettaa työt, jos se kerran kivempaa on.

Valtio on juuri sitä varten, että koska ihmiset suurimmaksi osaksi ajattelevat vain omaa etuaan, että säilyisi jonkinlainen sivilisaatio eivätkä kaikki tapa toisiaan.

Ei kiitollisuutta siitä, että joku on töissä ja maksaa veroa, vaan siitä että itse saa tukea x tai tukea y. Itse olen kiitollinen siitä, että olen saanut esim. opintotukea ja aikanaan työttömyysetuutta ym. Minusta kuuluu asiaan, että saa tukia x ja y jos tarttee mutta minusta on todella vastenmielistä valittaa koko ajan ja jopa kritisoida niitä jotka ei käytä tukia x ja y vaan tosiaan tekee töitä ja maksaa veroa. Ei nähdä mitään arvostettavaa siinä, että joku on menestynyt ja päässyt pitkälle vaan on joku ryhmittymä, jota itse edustaa, esim. pienituloiset, ja ainoastaan he joutuu koville ja kärsii. Ne ei ole koskaan kovilla, jotka tekee pitkää päivää ja on pois perheen luota. Jos joku heistä kehtais sanoa, että olen väsynyt tai maksanpas kovaa veroa siihen nähden että menetän niin paljon aikaa yhdessä lasteni kanssa ni siihen vastataan, että "rupee tyttömäks, heh heh jos se on muka kivaa."  

Sit jotkut tekee töitä, maksaa veroa, sijoittaa palveluihin ym. ja on ihan hiljaa ja jotkut kieli pitkällä haukkumassa, että "sinä kamala riistoporvari, sulta pitäs ottaa enemmän" ja sitten on taas vähän parempi fiilis kun naapurin Janican kanssa voi röökillä hetken mollata salkku kädessä ohi käveleviä ja sit valittaa, kun se on niin väärin, että se yks lääkäri sejase ni sillä oli nii hyvät tulot verotietojen mukaan, valivalivali. Minkäänlaista kunnioitusta ei ole toista ihmistä kohtaan, vaikka se lääkäri sejase ei muuta tee kuin työnsä ja hommansa tässä yhteiskunnassa. 

Vierailija
120/176 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole mitään kunnioitusta niitäkään kohtaan jotka joutuvat kärsimään kaikista työttömyyden aiheuttamista ongelmista. Korkeakoulutettujakin työttömiä on vaikka kuinka paljon joten ei se siitä ole kiinni ettei ole tehnyt tarpeeksi työllistumisen eteen. Ihmisten yksi yleisin pelko on työttömyys, esim kuoleman ohella, joten kyllä työttömillä on tarpeeksi vaikeaa ilman mitään erityisiä kiitollisuuden tunteita. Ne tuet on todellakin liian pienet, siitä ei pääse mihinkään. En sano että tukien pitäisi olla esim kolme tonnia kuussa mutta juuri siksihän se työttömyys niin pelottaa kun kaikki tietää ettei niillä tuilla pärjää.