Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuliaisiksi vastasyntyneen perheelle?

Vierailija
24.07.2026 |

Tarkoitus pistäytyä vauvaa katsomassa. Perheessä lisäksi 2 v. sisarus. Mikä olisi hyvä tuliainen? Budjetti n. 50 e. Olisi suotavaa löytyä Prismasta tms. perusputiikista. Omat lapset on jo isoja eikä mitään hajua nykyvauvaperheiden jutuista. 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva potkupuku. Ei pehmoleluja.

Vierailija
2/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkia äidille, vaippoja vauvalle, 2v vaikka pallo tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkia,kahvia,keksiä.

Vierailija
4/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti lastentarvikeliikkeeseen tai ihan vaan rahana

Vierailija
5/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vielä lisää ideoita? Olisiko paras viedä vaan kukkia + suklaata tms.? Onko nykyään niin, että perheet ei halua tavaroita nurkkiinsa vai olisiko kuitenkin joku kiva pikku juttu? Raha ei kyllä tässä tapauksessa käy, tuntuisi hölmöltä lykätä joku viiskymppinen keskituloisille aikuisille , joita näkee harvoin.

Vierailija
6/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€:n seteli kauniissa kirjekuoressa on sopiva tuliainen. 

Vierailija
7/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalahjan antaminen on moukkamaista, ellei kyseessä ole vähävarainen perhe.

Krääsää kukaan ei halua. Vaipat/kahvi/kukat jne on varma valinta.

Vierailija
8/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien yleensä vauvan potkupuvun ja vanhemmille kukat.

Vierailija
9/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle vaate, isosisarukselle kirja, äidille jotain herkkua.

Vierailija
10/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien aina vaippoja, niitä joka tapauksessa kuluu. Potkupukuja myydään Vintedissä käyttämättöminä ihan siksi, että niitä tuo kaikki.

Eli kukkia ja vaippoja, ei jää roinaa nurkkiin lojumaan eikä tarvitse selitellä, miksi potkupukua ei koskaan käyntini jälkeen näkynyt.

Vierailija
11/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, vaippoja?

Eikö niitä ole josjonkinlaista laatua, mallia, merkkiä, kokoa? Mistä voin tietää mitkä sopivat? Tuntuu muutenkin vähän arkiselle. Viekö joku oikeasti vaippoja? Ja pidetäänkö niitä hyvänä tuliaisena perheissä?

t. Ap

Vierailija
12/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sideharsoja tai lakanat vauvalle. Isosusaruksen huomioiminen huipputärkeää: pallo, käsinukke, kirja. Vanhemmille jotain ruokaa. 

Vierailija
13/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli parasta saada ystäviltä kertakäyttövuokaan tehtyä uuniruokaa (makaroonilaatikkoa, lohikiusausta tms.) Osa meni pakkaseen ja osa suoraan käyttöön. Itse tehdyt sämpylät ja pullat olivat myös ihania, ja itse olen vienyt uunituoreita sämpylöitä tuliaisiksi.

Vierailija
14/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallinen lupaus lastenvahdiksi, jos haluavat mennä syömään,  itselleen sopivana ajankohtana. Kirja lapsille  luettavaksi iltaunia ajatellen. 

Vierailija
15/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippoja, valmista tai helppoa ruokaa, Tuttelia tms. Ja jos tahtoo, niin tarjoutuu lapsenvahdiksi. 

Vierailija
16/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhastaan tapana on mennä rotinoille, jolloin viedään perheelle syötävää, kuten (itse tehtyjä) piirakoita, leivonnaisia, muutakin ruokaa.  En tiedä onko sana muualla Suomessa tuttu, karjalainen sukuni käyttää sitä.  Mutta ruoka on siis  viemisinä. 

Vierailija
17/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muijalle dildo ja äijälle vodkapullo.

Vierailija
18/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli parasta saada ystäviltä kertakäyttövuokaan tehtyä uuniruokaa (makaroonilaatikkoa, lohikiusausta tms.) Osa meni pakkaseen ja osa suoraan käyttöön. Itse tehdyt sämpylät ja pullat olivat myös ihania, ja itse olen vienyt uunituoreita sämpylöitä tuliaisiksi.

Nimenomaan tuo oikea rotinaperinne pitäisi ottaa takaisin. Nimenomaan tuollaisia valmiita uuniruokia ja leipomuksia viemisiksi, jotta synnytyksestä toipuvan äidin ei tarvitse passata vieraitaan vaan vieraat passaavat äitiä.

Vierailija
19/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sideharsoja tai lakanat vauvalle. Isosusaruksen huomioiminen huipputärkeää: pallo, käsinukke, kirja. Vanhemmille jotain ruokaa. 

SIDEHARSOJA???

Vierailija
20/36 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukkia äidille, vaippoja vauvalle, 2v vaikka pallo tms

Ei kaksivuotiasta pidä totuttaa siihen, että hänetkin lahjotaan vaikka pikkusisarusta juhlitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi