Mitä tuliaisiksi vastasyntyneen perheelle?
Tarkoitus pistäytyä vauvaa katsomassa. Perheessä lisäksi 2 v. sisarus. Mikä olisi hyvä tuliainen? Budjetti n. 50 e. Olisi suotavaa löytyä Prismasta tms. perusputiikista. Omat lapset on jo isoja eikä mitään hajua nykyvauvaperheiden jutuista.
Kommentit (36)
Kukkia äidille, vaippoja vauvalle, 2v vaikka pallo tms
Lahjakortti lastentarvikeliikkeeseen tai ihan vaan rahana
Olisiko vielä lisää ideoita? Olisiko paras viedä vaan kukkia + suklaata tms.? Onko nykyään niin, että perheet ei halua tavaroita nurkkiinsa vai olisiko kuitenkin joku kiva pikku juttu? Raha ei kyllä tässä tapauksessa käy, tuntuisi hölmöltä lykätä joku viiskymppinen keskituloisille aikuisille , joita näkee harvoin.
50€:n seteli kauniissa kirjekuoressa on sopiva tuliainen.
Rahalahjan antaminen on moukkamaista, ellei kyseessä ole vähävarainen perhe.
Krääsää kukaan ei halua. Vaipat/kahvi/kukat jne on varma valinta.
Vien yleensä vauvan potkupuvun ja vanhemmille kukat.
Vauvalle vaate, isosisarukselle kirja, äidille jotain herkkua.
Minä vien aina vaippoja, niitä joka tapauksessa kuluu. Potkupukuja myydään Vintedissä käyttämättöminä ihan siksi, että niitä tuo kaikki.
Eli kukkia ja vaippoja, ei jää roinaa nurkkiin lojumaan eikä tarvitse selitellä, miksi potkupukua ei koskaan käyntini jälkeen näkynyt.
Oikeasti, vaippoja?
Eikö niitä ole josjonkinlaista laatua, mallia, merkkiä, kokoa? Mistä voin tietää mitkä sopivat? Tuntuu muutenkin vähän arkiselle. Viekö joku oikeasti vaippoja? Ja pidetäänkö niitä hyvänä tuliaisena perheissä?
t. Ap
Sideharsoja tai lakanat vauvalle. Isosusaruksen huomioiminen huipputärkeää: pallo, käsinukke, kirja. Vanhemmille jotain ruokaa.
Minusta oli parasta saada ystäviltä kertakäyttövuokaan tehtyä uuniruokaa (makaroonilaatikkoa, lohikiusausta tms.) Osa meni pakkaseen ja osa suoraan käyttöön. Itse tehdyt sämpylät ja pullat olivat myös ihania, ja itse olen vienyt uunituoreita sämpylöitä tuliaisiksi.
Kirjallinen lupaus lastenvahdiksi, jos haluavat mennä syömään, itselleen sopivana ajankohtana. Kirja lapsille luettavaksi iltaunia ajatellen.
Vaippoja, valmista tai helppoa ruokaa, Tuttelia tms. Ja jos tahtoo, niin tarjoutuu lapsenvahdiksi.
Vanhastaan tapana on mennä rotinoille, jolloin viedään perheelle syötävää, kuten (itse tehtyjä) piirakoita, leivonnaisia, muutakin ruokaa. En tiedä onko sana muualla Suomessa tuttu, karjalainen sukuni käyttää sitä. Mutta ruoka on siis viemisinä.
Muijalle dildo ja äijälle vodkapullo.
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli parasta saada ystäviltä kertakäyttövuokaan tehtyä uuniruokaa (makaroonilaatikkoa, lohikiusausta tms.) Osa meni pakkaseen ja osa suoraan käyttöön. Itse tehdyt sämpylät ja pullat olivat myös ihania, ja itse olen vienyt uunituoreita sämpylöitä tuliaisiksi.
Nimenomaan tuo oikea rotinaperinne pitäisi ottaa takaisin. Nimenomaan tuollaisia valmiita uuniruokia ja leipomuksia viemisiksi, jotta synnytyksestä toipuvan äidin ei tarvitse passata vieraitaan vaan vieraat passaavat äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Sideharsoja tai lakanat vauvalle. Isosusaruksen huomioiminen huipputärkeää: pallo, käsinukke, kirja. Vanhemmille jotain ruokaa.
SIDEHARSOJA???
Vierailija kirjoitti:
Kukkia äidille, vaippoja vauvalle, 2v vaikka pallo tms
Ei kaksivuotiasta pidä totuttaa siihen, että hänetkin lahjotaan vaikka pikkusisarusta juhlitaan.
Kiva potkupuku. Ei pehmoleluja.