Ylipaino pilaa elämäni, mutta miksi on niin h*** vaikea laihduttaa?!!???!!
Minulla on ylipainoa noin 25 kg. Olin aikoinani hyvin hoikka, mutta lopetettuani tupakoinnin aloin paisua kuin pullataikina (varmasti iällä ja hidastuneella aineenvaihdunnalla on osuutensa asiaan myös).
Liikun säännöllisesti ja käyn reippaita hikikävelylenkkejä useita kertoja viikossa. Olen kasvissyöjä, ja syömäni perusruoka on terveellistä (muu perhe on normaalipainoisia). Mutta mutta, ne herkut. Tai oikeastaan ei edes herkut, vaan mikä tahansa naposteltava. Leipä, hedelmät, salaatti...you name it. Mulla ei ole minkäänlaista itsehillintää syömisen suhteen. Ei siis minkäänlaista!! Jos leivon, vedän koko leipomuksen kerralla naamaani. Suklaalevyt, karkkipussit, sipsit ja muut menee yhdellä istumalla ääntä kohti. Olen aivan selvästi hirveässä herkkukoukussa. Jos herkkua ei ole saatavilla, vedän naamaani "ei herkkuja".
Onnistuin laihduttamaan taannoin 10kg, mutta kilot tulivat korkojen kera takaisin. En siis vaan käsitä, että millä ihmeen ilveellä saada paino putoamaan ja pysymään poissa!!
Vihaan omaa ulkonäköäni. Häpeän itseäni ja ärsyttää, kun en mahdu alle 44 koon vaatteisiin (jos niihinkään). Eikö siinä pitäisi olla motivaatiota kerrakseen laihduttaa?!
Auttakaa kiltit ja antakaa vinkkejä, miten saada tää homma nyt onnistumaan? Nyt on aivan pakko laihduttaa, sillä kohta olen jo sairaalloisen ylipainon puolella :(
Kommentit (240)
Lopetit tupakoinnin ja paisuit kuin pullataikina. Johtui varmasti pelkästä tupakasta. Et varmastikaan korvannut tupakkaa herkuilla. Olet lihava, koska valehtelet itsellesi. Myönnä, että olet syypää läskeihisi ja vain sinä voit niiltä itsesi pelastaa.
Ja vähän lempeämpää vinkkiä:
- Älä osta herkkuja kotiin
- Rajaa ruokavaliosi laihdutuksen ajaksi tiukemmaksi. Jos ennen söit suklaata, keksejä, sokerillisia limuja, jne niin päätät, että ne jäävät kokonaan laihdutuksen ajaksi. Valitse YKSI herkkutuote, jolla saat herkutella kerran kahdessa viikossa, ja pidä siinäkin kohtuus. Esim. itse ennen herkuttelin 200g suklaalevyllä ja keksipaketilla yhdessä illassa, vaihdoin tuon satsin 100g levyyn. Muista, ettet voi mennä laihdutuksenkaan jälkeen takaisin entisiin määriin herkkuja.
- Kaloreiden laskeminen on oikeasti tärkeää! Olen oppinut tämän kantapään kautta.
- Aterioiden välissä ei edes "muutamaa" rusinaa saa ottaa. Itsensä huijaaminen ei auta ketään.
- Etusijalle rasvat (paljon kaloreita, mutta TYYDYTTYMÄTÖNTÄ rasvaa tarvitaan laihduttamiseen ja terveyden ylläpitämiseen) ja proteiini, joka ylläpitää kylläisyyden tunnetta. Hiilarit kohtuuteen. Älä kuitenkaan karppaa. Tosi hyvä ja täyttävä aamu/iltapala on ruisleipäsiivu, johon avokado ja keitetty kananmuna. 450 kcal tuossa leivässä, mutta lupaan, että täyttää paremmin kuin esim. hampurilainen. Rasva on täyttävää, mitä on paljon avokadossa, kananmunasta saa proteiinia ja hieman rasvaakin, ja ruisleivästi hitaasti imeytyviä hiilihydraatteja.
- Jos tekee mieli syödä vain syömisen halusta, niin kuuntele musiikkia tai liiku. Itselläni 10 min. hikitreenikin vei ruokahalun pois.
- 2-2,5l vettä päivässä.
- 4-5 ateriaa päivässä. Laske ne kalorit.
Onnea matkaan! t. ennen 78 kg, nykyään 51 kg.
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka ruoka on laihdutuksessa tärkeämpi, niin liikunta auttaa myös. Pitää aineenvaihdunnan juoksennassa ja lihakset kohdillaan. Tarkoitus on että olisi edes jotain lihaksia, jotta keho kuluttaisi paremmin kaloreita. Muuten mennään taas säästöliekille ja laihduttaminen hankaloituu tai tyssää."
Mitäs? Pitääkö paikkansa, että lihakset auttavat kalorikulutuksessa?
Tässäkin voisi olla sitten yksi vika omalla kohdallani. Lenkkeilen rutkasti, eli kyllä minulla varmaan joku hassu lihas alavartalosta löytyy. Mutta en tee minkäänlaisia lihaskuntoharjoituksia, ja yläkroppani on pelkkää luuta ja läskiä!
ap
Ajattelin ensin, että kyllähän sä perusasiat varmaan tiedät, mutta tuo kysymys osoittaa, että olet kyllä välttynyt kuulemasta asioita, joita on hoettu jo kymmenen vuotta. Ja vastaus kysymykseesi: kyllä, lihaskudos kuluttaa energiaa enemmän kuin läski. Se, että lisäisit lihasmassaasi pari kiloa ei silti sinun laihdutusurakkaasi kummoisesti vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka ruoka on laihdutuksessa tärkeämpi, niin liikunta auttaa myös. Pitää aineenvaihdunnan juoksennassa ja lihakset kohdillaan. Tarkoitus on että olisi edes jotain lihaksia, jotta keho kuluttaisi paremmin kaloreita. Muuten mennään taas säästöliekille ja laihduttaminen hankaloituu tai tyssää."
Mitäs? Pitääkö paikkansa, että lihakset auttavat kalorikulutuksessa?
Tässäkin voisi olla sitten yksi vika omalla kohdallani. Lenkkeilen rutkasti, eli kyllä minulla varmaan joku hassu lihas alavartalosta löytyy. Mutta en tee minkäänlaisia lihaskuntoharjoituksia, ja yläkroppani on pelkkää luuta ja läskiä!
ap
Ajattelin ensin, että kyllähän sä perusasiat varmaan tiedät, mutta tuo kysymys osoittaa, että olet kyllä välttynyt kuulemasta asioita, joita on hoettu jo kymmenen vuotta. Ja vastaus kysymykseesi: kyllä, lihaskudos kuluttaa energiaa enemmän kuin läski. Se, että lisäisit lihasmassaasi pari kiloa ei silti sinun laihdutusurakkaasi kummoisesti vaikuta.
Perusasiat tiedän ruokavaliosta, liikunnasta en.
Kuten joku tuolla aiemmin sanoikin, olen pihalla. Ja niin kyllä olenkin :D Siksi aloitinkin tämän keskustelun, kun tuntuu että olen kuin öö aapisen laidalla näissä laihdutushommissa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Lopetit tupakoinnin ja paisuit kuin pullataikina. Johtui varmasti pelkästä tupakasta. Et varmastikaan korvannut tupakkaa herkuilla. Olet lihava, koska valehtelet itsellesi. Myönnä, että olet syypää läskeihisi ja vain sinä voit niiltä itsesi pelastaa.
- Rajaa ruokavaliosi laihdutuksen ajaksi tiukemmaksi. Jos ennen söit suklaata, keksejä, sokerillisia limuja, jne niin päätät, että ne jäävät kokonaan laihdutuksen ajaksi. Valitse YKSI herkkutuote, jolla saat herkutella kerran kahdessa viikossa, ja pidä siinäkin kohtuus. Esim. itse ennen herkuttelin 200g suklaalevyllä ja keksipaketilla yhdessä illassa, vaihdoin tuon satsin 100g levyyn. Muista, ettet voi mennä laihdutuksenkaan jälkeen takaisin entisiin määriin herkkuja.
- Kaloreiden laskeminen on oikeasti tärkeää! Olen oppinut tämän kantapään kautta.
- Aterioiden välissä ei edes "muutamaa" rusinaa saa ottaa. Itsensä huijaaminen ei auta ketään.
- Etusijalle rasvat (paljon kaloreita, mutta TYYDYTTYMÄTÖNTÄ rasvaa tarvitaan laihduttamiseen ja terveyden ylläpitämiseen) ja proteiini, joka ylläpitää kylläisyyden tunnetta. Hiilarit kohtuuteen. Älä kuitenkaan karppaa. Tosi hyvä ja täyttävä aamu/iltapala on ruisleipäsiivu, johon avokado ja keitetty kananmuna. 450 kcal tuossa leivässä, mutta lupaan, että täyttää paremmin kuin esim. hampurilainen. Rasva on täyttävää, mitä on paljon avokadossa, kananmunasta saa proteiinia ja hieman rasvaakin, ja ruisleivästi hitaasti imeytyviä hiilihydraatteja.
- Jos tekee mieli syödä vain syömisen halusta, niin kuuntele musiikkia tai liiku. Itselläni 10 min. hikitreenikin vei ruokahalun pois.
- 2-2,5l vettä päivässä.
Jossain myöhemmässä kommentissa sanoinkin, että olen korvannut tupakan napostelulla :) Ennen otin tupakat ja kahvikupin mukaan parvekkeelle, nykyään sinne lähtee kahvi ja palanen juustokakkua.
Kiitos hyvistä vinkeistä kuitenkin! Vedenjuontiin olenkin kiinnittänyt huomiota viimeisen parin vuoden aikana, tosin ei silläkään mitään vaikutusta ole ollut (lukuunottamatta armotonta ravaamista vessassa).
ap
Masennuslääkitys nostaa monilla painoa. Turvottaa, kerää nestettä, lisää ruokahalua, muuttaa aineenvaihduntaa. Itselleni tuli parissa vuodessa 10 kiloa, vaikka valittiin nimenomaan sellainen jonka ei pitänyt nostaa. En ole saanut ole kuin 3 kiloa, vaikka lopetin lääkkeen vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ja tämäkin on outoa, olen vähän läpipaskotyyppiä. Jos syön jotain, lentää se lähes samantien ulos toisesta päästä (ja löysänä arvatenkin).
Ruoka-aineet tuskin siis ehtivät edes imeytyä, ja silti paino nousee. Mitä kummaa?
ap
Siis tiedätkö todella, että se syömäsi ruoka-aine tulee läpi? En edes tiennyt tuollaisen olevan mahdollista. Eikä se kyllä olekaan. Kyllä sieltä suolesta pukkaa syönnin jälkeen ne edelliset eineet, jokin syömässäsi vain ei sovi sinulle, jos siltä tuntuu.
Suosittelen ravintoarvojen tutkimista verestä, maksaa jonkin verran.
Tiedän sen siitä, että jos syön vaikkapa mustikkaa puuron seassa aamiaiseksi (enkä ole syönyt mustikkaa viikkoon), juoksen parin tunnin sisään vessaan ja mustikat tulee ulos. Enkä puhu nyt mistään satunnaisesta pikkuripulista, vaan aivan vesiripulista, jota on kestänyt jo vuosia.
Sama homma on esim. maissin kanssa, samoin paprikan, tomaatin, salaatin yms. Ne eivät kertakaikkiaan sula suolistossani :(
ap
Eli sulla on suuri määrä ruokayliherkkyyksiä. Eikö ravintoainepuutos ole enemmän kuin todennäköinen? Syötkö d-vitamiinia, omegoita, hivenaineita purkista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ja tämäkin on outoa, olen vähän läpipaskotyyppiä. Jos syön jotain, lentää se lähes samantien ulos toisesta päästä (ja löysänä arvatenkin).
Ruoka-aineet tuskin siis ehtivät edes imeytyä, ja silti paino nousee. Mitä kummaa?
ap
Siis tiedätkö todella, että se syömäsi ruoka-aine tulee läpi? En edes tiennyt tuollaisen olevan mahdollista. Eikä se kyllä olekaan. Kyllä sieltä suolesta pukkaa syönnin jälkeen ne edelliset eineet, jokin syömässäsi vain ei sovi sinulle, jos siltä tuntuu.
Tiedän sen siitä, että jos syön vaikkapa mustikkaa puuron seassa aamiaiseksi (enkä ole syönyt mustikkaa viikkoon), juoksen parin tunnin sisään vessaan ja mustikat tulee ulos. Enkä puhu nyt mistään satunnaisesta pikkuripulista, vaan aivan vesiripulista, jota on kestänyt jo vuosia.
Sama homma on esim. maissin kanssa, samoin paprikan, tomaatin, salaatin yms. Ne eivät kertakaikkiaan sula suolistossani :(
ap
Eli sulla on suuri määrä ruokayliherkkyyksiä. Eikö ravintoainepuutos ole enemmän kuin todennäköinen? Syötkö d-vitamiinia, omegoita, hivenaineita purkista?
Ei minulla tietääkseni ole mitään ruokayliherkkyyksiä. Allergiatkin on joskus tutkittu, eikä mitään ollut.
Ennemmin ajattelisin, että jokin ärtyneen suolen oireyhtymä tai vastaavaa?
Yritän syödä purkista vitamiinejä yms., mutta myönnettäköön, että usein ne unohtuvat :(
ap
Lääkäri puhui sulle potaskaa jos väitti että tuo lääkitys laihduttaa, voi olla että joillakin laskee ruokahalu mutta monilla myös kasvaa. Luepa tuoteselosteessa, muistaakseni sielläkin mainittiin mahdollisina sivuvaikutuksina painonnousu. Itselläni nousi samalla lääkkeellä paino lyhyessä ajassa reippaasti, koska ruokahalu lisääntyi ja tuli juuri sellaista ahmimishimoa. Kun lopetin lääkkeen myös nälän tunne väheni. Lähipiirissä tiedän monia joilla vastaava lääkitys nosti painoa.
Tietysti tämä ei tarkoita sitä etteikö painonnousua ja ahmimishimoa vastaan kannattaisi taistella, mutta kyllä senkin vaihtoehdon voi itselleen myöntää että lääkitys saattaa tehdä laihtumisesta vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Ei minulla tietääkseni ole mitään ruokayliherkkyyksiä. Allergiatkin on joskus tutkittu, eikä mitään ollut.
Yritän syödä purkista vitamiinejä yms., mutta myönnettäköön, että usein ne unohtuvat :(
ap
Kokeilepa maitohappobakteereita, kuurina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- 2-2,5l vettä päivässä.
Jossain myöhemmässä kommentissa sanoinkin, että olen korvannut tupakan napostelulla :) Ennen otin tupakat ja kahvikupin mukaan parvekkeelle, nykyään sinne lähtee kahvi ja palanen juustokakkua.
Kiitos hyvistä vinkeistä kuitenkin! Vedenjuontiin olenkin kiinnittänyt huomiota viimeisen parin vuoden aikana, tosin ei silläkään mitään vaikutusta ole ollut (lukuunottamatta armotonta ravaamista vessassa).
ap
Miksi otat jotain juustokakkua aamukahvin kaveriksi, jos ennen paikalla oli tupakka? :O Ala ottaa lehti, kirja tms. Tai sitten vaan itsepäisesti otat sen kahvin mukaan etkä mitään muuta. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Siemailet kahvin ja nautit sen mausta, et tarvitse mitään kakkuja siihen.
Itse olin ylipainoinen (+8kg rajasta) ja onnistuin vihdoin laihtumaan kun ymmärsin, että 1) laihtuminen on minun päätökseni ja minun käsissäni, kukaan muu ei voi minua motivoida siihen tai torpetoida päätöstäni, 2) ahmimishäiriötaustaisena ei ole muuta mahdollisuutta kuin syödä hyvin ja TARKASTI, eli aamulla kaikki päivän ruuat ruokapäiväkirjaan ja sen mukaan mennään, sekä 3) vaikka muutos olisi hidasta, jokainen -100g on eteenpäin.
Laihduin noin 15kg syömällä 1500-1700kcal/pvä, napostelun lopettaminen oli vaikeinta, mutta onnistui kun määrittelin itselleni tarkat ruoka-ajat. Lakto-ovo-vege olen myöskin. Harrastin samalla paljon liikuntaa (juoksemista ja kuntosalia), mutta sillä ei juurikaan ollut tuossa muutoksessa osaa, olin harrastanut saman verran ylipainoisenakin. Mutta tärkein: kukaan ei voi tehdä muutosta puolestasi, tai edes antaa sinulle aukottomia vinkkejä alkuun. Vain sinä voit tietää, mikä toimii/ei toimi sinulle. Positiivisuudella uskon kuitenkin olevan paljon vaikutusta: et voi laihtua, jos ajattelet jatkuvasti olevasi ruma ällö läski. Käännä ajatuksesi siihen, että olet voimakas ja päättäväinen ja haluat muutosta.
Tiedän tunteen. Mulle suurin oivallus tuli parturin tuolissa, kun luin jotain MeNaiset tms. lehteä. Siellä joku nainen kertoi ruokariippuvuudestaan, eli siitä, että hänelle ei edes sinänsä ole väliä mitä syö, kunhan syö himon iskiessä. Kaappien paniikinomainen ratsaus on arkipäivää ja aina morkkis jne.
Oleellisinta hänen muutoksessaan oli se itsetutkiskelu ja omien tapojen kyseenalaistaminen. Eli pitää pysähtyä miettimään, miksi haluan nyt syödä tätä ja mihin tunteeseen syön, jotta saat kontrolloitua sitä tunnetta, jonka osuessa sorrut syömään.
Itselläkin kova työ asian kanssa, koska syön tunteisiini. Yksinäisyys, ilo ja suru pahimmat. Olen harkinnut terapiaakin tuon syömisen kanssa, koska en vain käsitä miten tuo yksinäisyys ajaa syömään pahemmin kuin muut tunteet. Älä kuitenkaan luovuta, se vain on pitkä prosessi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- 2-2,5l vettä päivässä.
ap
Miksi otat jotain juustokakkua aamukahvin kaveriksi, jos ennen paikalla oli tupakka? :O Ala ottaa lehti, kirja tms. Tai sitten vaan itsepäisesti otat sen kahvin mukaan etkä mitään muuta. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Siemailet kahvin ja nautit sen mausta, et tarvitse mitään kakkuja siihen.
Itse olin ylipainoinen (+8kg rajasta) ja onnistuin vihdoin laihtumaan kun ymmärsin, että 1) laihtuminen on minun päätökseni ja minun käsissäni, kukaan muu ei voi minua motivoida siihen tai torpetoida päätöstäni, 2) ahmimishäiriötaustaisena ei ole muuta mahdollisuutta kuin syödä hyvin ja TARKASTI, eli aamulla kaikki päivän ruuat ruokapäiväkirjaan ja sen mukaan mennään, sekä 3) vaikka muutos olisi hidasta, jokainen -100g on eteenpäin.
Laihduin noin 15kg syömällä 1500-1700kcal/pvä, napostelun lopettaminen oli vaikeinta, mutta onnistui kun määrittelin itselleni tarkat ruoka-ajat. Lakto-ovo-vege olen myöskin. Harrastin samalla paljon liikuntaa (juoksemista ja kuntosalia), mutta sillä ei juurikaan ollut tuossa muutoksessa osaa, olin harrastanut saman verran ylipainoisenakin. Mutta tärkein: kukaan ei voi tehdä muutosta puolestasi, tai edes antaa sinulle aukottomia vinkkejä alkuun. Vain sinä voit tietää, mikä toimii/ei toimi sinulle. Positiivisuudella uskon kuitenkin olevan paljon vaikutusta: et voi laihtua, jos ajattelet jatkuvasti olevasi ruma ällö läski. Käännä ajatuksesi siihen, että olet voimakas ja päättäväinen ja haluat muutosta.
Kirjoitin vähän turhan leväperäisesti juustokakusta ja kahvista. En siis syö aamuisin mitään herkkuja, ei tee niitä mieli. Juustokakun palanen lähtee kahvin seuraksi iltapäivällä.
Kiitos hyvistä vinkeistä myös sinulle!
Tuli mieleen, että erittyykö syödessä jotain hormonia tai vastaavaa, joka sitten lisää alttiutta ylipainolle? Miten nämä insuliinit yms toimivat?
Muistan joskus kuulleeni, että sokeriset herkut tulisi syödä normiruuan yhteydessä, koska silloin jonkin kehon aineen/hormonin tms. eritys ei ole niin voimakasta? Vai puhunko nyt palturia.
Hankala puhua näistä asioista kun ei tiedä termistöä.
Joka tapauksessa mietin, että mulla on paha tapa napsia leipää, hedelmää yms. pientä snäksiä aterioiden välillä. Että mahtaakohan sekin vaikuttaa epäedullisesti painoon (muutenkin kuin lisääntyneen kalorimäärän osalta)?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
ap
Hyvä idea. Osaisitko vinkata hyvää merkkiä?
ap
Ex-leipä kirjoitti:
Lopetat niiden ylimääreisten hiilareiden popsimisen. Itse lopetin viljojen syönnin, kaikkien siis muutkin kuin ns kotimaiset. Siinä samalla vähenee sokeri, lisää kasviksia ja juureksia. Tällä systeemillä on painoa lähteny kuin itestään ja ei oo tarvinnu ruuan määrää tiputtaa.
Toimii ja olokin paranee.
Mitä syöt leivän tilalla nyt? Itselleni tämä on se ongelma nro 1. Leipää menee aamupalalla, lounaalla ja iltapalalla. Karppaajien sivustolla oli jokin juustoleivän ohje johon tuli mantelijauhetta, kokeilin sitä jonkun aikaa, ei mitään tulosta, muuta kuin se että rahapussi keveni vauhdilla. Jotain muuta leivän tilalle pitäisi kehitellä, kasviksista saan mahani sekaisin, useimmiten. Lihasta en paljon tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Mulle suurin oivallus tuli parturin tuolissa, kun luin jotain MeNaiset tms. lehteä. Siellä joku nainen kertoi ruokariippuvuudestaan, eli siitä, että hänelle ei edes sinänsä ole väliä mitä syö, kunhan syö himon iskiessä. Kaappien paniikinomainen ratsaus on arkipäivää ja aina morkkis jne.
Oleellisinta hänen muutoksessaan oli se itsetutkiskelu ja omien tapojen kyseenalaistaminen. Eli pitää pysähtyä miettimään, miksi haluan nyt syödä tätä ja mihin tunteeseen syön, jotta saat kontrolloitua sitä tunnetta, jonka osuessa sorrut syömään.
Itselläkin kova työ asian kanssa, koska syön tunteisiini. Yksinäisyys, ilo ja suru pahimmat. Olen harkinnut terapiaakin tuon syömisen kanssa, koska en vain käsitä miten tuo yksinäisyys ajaa syömään pahemmin kuin muut tunteet. Älä kuitenkaan luovuta, se vain on pitkä prosessi.
Kuulostaa tutulta. Mikä ihme siinä on, että tunteet vaikuttavat syömiseen??
Minä syön jos olen iloinen, surullinen, yksinäinen, tyytyväinen jne. Syön jos haluan lohduttaa itseäni tai palkita itseni. Syön jos on kuukautiset ja ärryttää, syön jos on kasaantunut vinopino stressaavia koulutöitä. Syön myös silloin, kun on hyvä mieli ja koen itseni onnelliseksi. Oikeastaan sillä ei ole väliä, että mikä tunne minulla milloinkin on. Ajattelen aina, että "noniin, nyt olen ansainnut tämän suklaalevyn" tai "kyllähän sitä pitää kakku leipoa, kun on pääsiäinen".
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielialalääkkeillä on todella iso merkitys painoon. Kun lopetin, sain painon pudotettua yli 20 kg, aiemmin ei onnistunut...
Onko tosi? Mitä lääkettä söit?
Lääkkeet määrännyt psykiatrian lääkäri tokaisi, että yleensä lääkkeet vievät ruokahalua ja näin ollen laihduttavat, eikä päinvastoin. Minun ruokahaluni ei ole vähentynyt sitten mihinkään..Syön kuin hevonen ja sen kyllä näkee :/
ap
Entinen naisystäväni turposi joillakin mieliala -psykoosi ym. "hullun lääkkeillä" (hän itse käytti tuota sanaa) hoikasta yli satakiloiseksi. Nykyään ei ole niin lihava, painaisiko noin 80 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
ap
Hyvä idea. Osaisitko vinkata hyvää merkkiä?
ap
Itse syön satunnaisesti Lacto-seven (marketeistakin saa, voi olla edullisempaa kuin apteekeissa)nimistä, jossa on myös D-vitamiinia. Joillakin kuulemma saattaa ummettaakin jos syö useamman, kokeile ensin yhdellä pillerillä ja ennen kasvisten syöntiä. Tuskin sinulla kuitenkaan jos näin kauan olet kärsinyt suolisto-oireista. Tai kokeile syödä kasvikset keitettyinä, tosin häviäähän niistä silloin paljon vitamiinejakin. Minulla suolisto kestää porkkanaraastetta aika hyvin, sekaan laitan joskus vähän kaalia ja ananaspaloja. Maissit tulee ulos sulamattomana ja samoin tomaatti siitepölyaikana (koivu-ja heinäallergikko kun olen). kesäkurpitsaa sietää suolisto myös aika hyvin. D-vitamiinia olen syönyt muutenkin koko talven ja maha on ollut paremmassa kunnossa, en tiedä johtuuko tästä vai siitä että jätin ruisleivän kokonaan pois ja siirryin vehnäleipään.
Vierailija kirjoitti:
MInä olen 40-vuotias, 167cm pitkä ja peruskulutukseni on tarkistettuna 1575 kaloria vuorokaudessa ei päivässä. Painan n. 60kg.
Miksi sinun kulutus ap olisi noin korkea kun et ole aktiiviurheilijakaan?
Olen myös 167 cm pitkä viisikymppinen nainen, ja kehonkoostumusmittauksella mitattuna kulutus olisi noin 1300 kaloria /vrk - jos siis makailisin vain sohvalla, niin kuluisi tuo.
Ap:n kannattaisi varmaankin myös käydä kehonkoostumusmittauksessa. Se on ainakin suuntaa-antava, vaikkakaan ei mitään jumalansanaa.
No sitten pitää pärjätä maksuttomilla. Jos epätoivoa riittää eli toivoa, niin varmasti onnistuu. :)
Ootte te ihmiset sitten köyhiä... Ei voi muuta sanoa. Arvaatko miten paljon teitä on...? Ihan joka puolella. Toiset köyhät vielä asuu omakotitaloissakin. Saattaisitko uskoa. Siis puhun täällä pk-seudulla, siellä böndellä en ihmettele..
Mitä kukin arvostaa sen hän hankkii. Itse ostan aina sen mitä eniten haluan. Loput jääköön saamatta ja olen elänyt vuosia köyhyysrajojen alapuolella.
Jonkun verran on tuota häpeää kyllä täälläkin päässä maisteltu. Olen nimittäin itse ihan sairaalloisen lihava. En taida nyt tässä viittiä kertoa, kun oon jo liikaa vinkkejä antanut itsestäni. Eikä laihdutusvinkkejäkään löydy. Ei sillä, että haluaisin olla lihava. Haluan vaan syödä.